Kirjoittaja Aihe: MC: Aamiaissuudelmia (Jack/Stephen) S  (Luettu 283 kertaa)

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
MC: Aamiaissuudelmia (Jack/Stephen) S
« : 09-06-2023, 00:28:48 »
Nimi: Aamiaissuudelmia
Kirjoittaja: zilah
Fandom: Patrick O'Brianin meriseikkailusarja
Henkilöt: Jack Aubrey/Stephen Maturin
Lajityyppi: Romantiikkaa ja söpöilyä
Ikärajavaroitus: Sallittu
Vastuuvapaus: Minen omista kumpaakaan näistä charmikkaista herrasmiehistä, pahus sentään. He kuuluvat Patrick O' Brianille. Mutta leikkiminen heillä on takuulla sallittua, siksi vahva homoeroottinen lataus näissä kirjoissa on. Tekeleistäni en saa punaista puupenniäkään.
Varoitukset: Eipä oo
Kirjoittajan alkusanat: Kuninkaan laivaston kapteeni Jack Aubrey ja lääkäri ja vakooja Stephen Maturin ovat tajunnanräjäyttävän ihana pari ja kuiskailevat korvaani jos jonkinnäköisiä tarinoita...:D

Yhteenveto: Jackin uusi tohtori on kovasti aamu- uninen.


Aamiaissuudelmia

Välimeren aamu valkeni kirkkaana ja Jack oli loistavalla tuulella. Hänellä oli vihdoin oma laiva, ja ensimmäinen taistelu oli päättynyt onnekkaasti. Vielä onnekkaammaksi hän tunsi itsensä siksi, että oli onnistunut houkuttelemaan laivaansa välskäriksi ihka oikean lääkärin. Stephen Maturin ei ollutkaan mikään pikakurssin käynyt konitohtori, joka hädin tuskin kykeni katkaisemaan kintun ja pyörtyi nähdessään verta.

Stephen Maturin. Siinä vasta arvoitus. Tämä oli jo osoittanut arvonsa paikatessaan taistelussa haavoittuneet miehet nopeammin kuin kukaan ehti edes kissaa sanoa. Kunpa vain Stephen suostuisi jäämään laivaan pidemmäksikin aikaa. Toistaiseksi oli ollut puhetta, että Stephen olisi mukana vain kokeeksi, mutta Jack tiesi jo, että halusi tämän jäävän pidempään.

Jack ei voinut olla hymyilemättä kun hänen katseensa osui kajuutan vastakkaiselle seinustalle, ja siellä Stephen makasi penkillä täydessä unessa. Stephenin väsymys oli ymmärrettävää, sillä edellinen ilta ja yö olivat olleet tälle varmasti raskaita. Oli ollut pitkälti aamuyö ennen kuin tämä oli vihdoin jättänyt toipilaat sairaskajuuttaan ja kömpinyt punkkaansa nukkumaan. Jack oli ajatellut  että antaisi Stephenin nukkua aamiaisen yli, mutta kahvin tuoksu oli herättänyt tämän ja niin he olivat juoneet pannullisen kahvia, jonka jälkeen Jack oli lähtenyt kannelle. Ja kun hän muutaman tunnin jälkeen oli palannut takaisin, häntä oli odottanut tämä ihastuttava näky.

Stephen näytti unessaan nuorelta, liki haavoittuvaiselta. Aivan erilaiselta kuin pidättyväinen ja melkein pelottavan taitava lääkäri. Kontrasti oli Jackista kiehtova, eikä hän kyennyt vastustamaan haluaan mennä hitusen lähemmäksi. Pienen epäröinnin jälkeen Jack kumartui vielä lähemmäksi, ja säpsähti hiukan, kun Stephen tuntui heräävän. Mutta ei. Pienen huokauksen saattelemana tämä vajosi takaisin syvään uneen.

Jack rohkaistui ja yritti herättää Stephenin. Pieni ravistus olkapäästä kuitenkin jäi tehottomaksi. Jack mietti hetken mitä tehdä, mutta sitten aivan yllättäen Stephen ojensi kätensä ja veti hänet lähemmäksi. Jackin ajatukset katosivat tyhjyyteen, kun Stephen suuteli häntä juuri niin ihanasti kuin hän oli aina haaveillutkin.

“Kultaseni... Onko pakko jo herätä?” Stephen kuiskasi, saaden Jackin hymyilemään.

“Ei ole pakko, jos et tahdo. Mutta minulla olisi aamiaista tarjolla... kultaseni”, Jack naurahti. Stephenin reaktio oli yllättävä. Uniset silmät avautuivat ja Stephen säpsähti kuin häntä olisi lyöty.

“Jack? Tarkoitan... Kapteeni... Olen pahoillani. En tarkoittanut.” Puhetta ryöppysi Stephenin huulilta, mtta Jack oli saanut tarpeekseen ja suuteli tämän hiljaiseksi.

“Minä todellakin toivon, että tarkoitit äskeistä, rakas tohtori. Sinun suudelmasi taisi olla herkullisinta mitä olen pitkään aikaan maistanut. Ja ehkä se olisi vähemmän lihottavaakin. Jos olen sinun mielestäsi turhan pyylevä”, Jack kuiskasi kiusoitellen. Hän seurasi ihastuneena, miten Stephen punastui korviaan myöten. Kesti hetken aikaa ennen kuin tämä sai keräiltyä itsensä, mutta vihdoin aistillisille huulille kohosi kiusoitteleva hymy.

“Onko todella niin? Minä mielelläni tarjoan apuani, jos suinkin pystyn”, Stephen hyrisi.

“Kyllä sinä pystyt, rakas tohtori. Pystyt hyvinkin”, Jack hymyili ja veti tohtorinsa pitkään suudelmaan.


The Happy, Happy End! <3 :D

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: MC: Aamiaissuudelmia (Jack/Stephen) S
« Vastaus #1 : 09-06-2023, 17:53:03 »
Olipa tämä ihan mahtavaa luettavaa tähän aamuun. Ilahduin tästä tosi paljon paitsi itse tarinan vuoksi niin myös siksi, että on todella ihanaa, kun kirjoitat taas! :D

Tästä(kin) ficistä oli kyllä aistittavissa se, että tämä on sinulle se todellinen OTP. :) Aina kun saa lukea tällaista tekstiä, jossa kirjoittaja selvästi rakastaa hahmojaan, se tekee siitä ihan erityisen lukijallekin. Olipa loistava lähtökohta, että Stephenin todelliset tunteet paljastuivat tuolla lailla puoliunessa. Tai ainakin ymmärsin tämän niin, että Stephen uneksi Jackista juuri ennen kuin heräsi, sillä vaikka Stephen olikin aika hämillään herättyään, selvästikään tämä vastalöydetty läheisyys ei ollut millään lailla vastenmielistä, vaan ihan päinvastoin. Olipa tämä kauniisti kirjoitettu ja ihan mahtava versio siitä, miten Jack ja Stephen olisivat voineet päätyä yhteen. :D

Jäin tätä lukiessani miettimään myös tuota alkua ja sitä, miten uskomattoman tärkeä pätevä lääkäri oli varsinkin sotalaivalle noina aikoina. Silloin lääkärien taso taisi todellakin vaihdella, ja hyvä lääkäri on ollut korvaamaton. (Tämä ei nyt liity varsinaisesti tähän, mutta minua on aina jäänyt huvittamaan suuresti se elokuvan lopussa ollut käänne, missä espanjalaislaivan kapteeni tekeytyi lääkäriksi, ja vähän myöhemmin selvisi, että he olivatkin menettäneet lääkärin jo aikaa sitten. ;D) Mutta siis pidin kovasti siitä, miten näissä sinun MC-ficeissäsi tuodaan myös esiin näitä aikakaudelle tyypillisiä asioita, jotka antavat paljon ajattelemisen aihetta. Samalla kun saa nauttia ihanasta rakkaudesta, joka on tärkeintä. :D

Kiitos tästä, tämä ilahdutti todella paljon. Toivottavasti innostut kirjoittamaan lisää! :D
« Viimeksi muokattu: 09-06-2023, 17:54:54 kirjoittanut Pahatar »
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa Lizlego

  • värkkääjä
  • Viestejä: 232
Vs: MC: Aamiaissuudelmia (Jack/Stephen) S
« Vastaus #2 : 11-06-2023, 20:19:20 »
Omg! Sulta S ikärajan teksti. Nyt on maailmankirjat sekaisin. ;D Tämä oli todella söpö. Jack katsomassa Stepheniä nukkumassa ja ihailemassa sitä. En osannut odottaa että Stephen vetäisi Jackin tuossa suudelmaan mutta uskottavasti todellisuus sekoittui uneen. Onneksi Jack oli täysillä mukana. ;D Niin suloista ja kivaa lukea pitkästä aikaa jotain uutta sulta.

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1013
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: MC: Aamiaissuudelmia (Jack/Stephen) S
« Vastaus #3 : 12-06-2023, 18:43:53 »
Olipa se söpöä! Minusta oikein hyvä, että kirjoitat myös matalalla ikärajalla, tätä luki mielellään.  :)

Lainaus
“Kultaseni... Onko pakko jo herätä?” Stephen kuiskasi, saaden Jackin hymyilemään.

“Ei ole pakko, jos et tahdo. Mutta minulla olisi aamiaista tarjolla... kultaseni”, Jack naurahti.
Heh, Jack on saattanut olla harvinaisen mielissään tästä hetkestä.  ;D Vaikka Stephen olikin vähän nolona, kun jäi kiinni haaveunensa keskeltä, niin tässä tapauksessa se oli molemmille oikein toivottu alkusysäys. Ehkäpä sitä nyt heittäydytään kunnolla romanttisiksi tämän jälkeen.

Olen Pahattaren kanssa samaa mieltä siitä, että tekstistä näkyy, että nämä hahmot ovat sinulle rakkaita. Tykkään, miten lämpimästi heitä kuvaat.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: MC: Aamiaissuudelmia (Jack/Stephen) S
« Vastaus #4 : 21-06-2023, 01:37:31 »
Kiitos, ihanaiset! <3 Olen niin onnellinen, että tekeleeni vielä jaksavat kiinnostaa. <3 Minulla on ollut todella pitkä ja vaikea blokki, ja tiedän kyllä mistä se johtuu. Toki muun elämän vaikeuksista, mutta vielä enemmän siitä, että minä kirjoitin itseni ikään kuin umpikujaan sen pitkänpitkän AU- sarjani kanssa. Kun vihdoin sain sen valmiiksi, surin loppua pitkään, ja oli vaikea jatkaa siitä mihinkään suuntaan.

Nyt kuitenkin tuntuu siltä, että saattaisi pukata uuttakin runosuonta. En lupaile mitään, mutta mahdollisesti tälle voisi olla jatkoakin tulossa. 

Kiitos teille kaikille kommenteista ja kannustuksesta! <3 Ootte ihania! <3


zilah

Poissa Lizlego

  • värkkääjä
  • Viestejä: 232
Vs: MC: Aamiaissuudelmia (Jack/Stephen) S
« Vastaus #5 : 25-06-2023, 19:44:14 »
Toivottavasti sitten uutta pukkaa pian. Fifi on taas ihan kuollut kun ei täällä kukaan kirjoita mitään.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: MC: Aamiaissuudelmia (Jack/Stephen) S
« Vastaus #6 : 26-06-2023, 13:36:49 »
Yritän parhaani. Olen kaivannut kirjoittamista, ja vaikka entisaikojen paloa ei ole, niin jotakin olen jo saanut aikaiseksi.  :D


zilah