Kirjoittaja Aihe: Pitäisikö moderaattorien ja adminien erottua muista käyttäjistä?  (Luettu 12543 kertaa)

Lizlego

  • Vieras
Sydämeni itkee nyt verta, mutta Bbuttis kun otti tämän aiheen esille, niin sitä on pakko totisesti miettiä. Nyt valittiin justiinsa uudet modet ja adminit, mutta lukuun ottamatta yhtä topicia ja äänestysosiota, porukka ei erotu mitenkään ja se voi oikeasti olla huono juttu. Voisi tietenkin laittaa modet luetteloksi kaikkiin osastoihin, niin modet ainakin erottuisi, mutta yksi vaihtoehto olisi muualtakin tutut värikoodit nimilistassa, eriväriset tähdet tai kenties vaihtoehtoisesti erottuvat asematittelit, jotka on havainnollisemmat kuin värkkääjä ja superhessu.

Yksinkertainen kyllä tai ei -äänestys, johon voi sitten sanallisesti kirjoittaa perusteluja, jos on ja ehdotuksia jos on. Teen nyt sitten kaikista tikuista asiaa tänään. ::)

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Pidän yleisestä foorumin ajatuksesta, että kaikki ovat samanarvoisia. Käytännössä tämä ei kuitenkaan välttämättä toimi, kuten bbuttis jo ilmaisi huolensa. Vaikka Lizin sydän itkeekin verta, kyllä mä toivoisin että adminit ja moderaattorit erottuisivat porukasta edes jotenkin.

Superhessussa ja värkkääjässä ei mielestäni ole mitään vikaa, joskaan värkkääjä ei ehkä ole paras mahdollinen kuvaus adminille. Värkkääjästä tulee jotain ihan muuta mieleen.  :D

Värikoodit nimilistassa kieltämättä auttaisivat erottamaan ylläpidon rivikansalaisista. Tämä varmaan olisi kätevää, jos on jotain urgenttia asiaa modelle tai adminille, niin paikallaolijoista jo näkee heti, jos joku on paikalla. 
Eriväriset tähdet ja asematittelit ei välttämättä oo niin oleellisia. Tai  jos erivärisiä tähtiä ruvetaan jakamaan, soisin ne ehkä vain admineille.
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Lizlego

  • Vieras
Mä näen tähtien määristä painajaisia sen jälkeen, kun olen oikeasti joskus osallistunut totiseen keskusteluun kuinka se tähtien määrä on niin vakavaa ja kuinka oli tärkeää, että taviksilla on vähemmän tähtiä.  :) Hahaha, tässä foorumipohjassa ryhmän tekstikin vaihtaa vääriä niin että adminpaneelissa on eriväristä tekstiä eri ryhmien kohdalla. :)

Äänestin ei, vaikka asialla ei ole niin kiihkomielistä väliä. :)

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Minä olen kai nyt vaan ollut niin vähän foorumeilla, ettei tämä kysymys oikein auennut minulle vielä  ::) Miksi modejen ja adminien pitäisi erottua muista? Tähän on varmaan nyt joku hyvä käytännön syy... Sinänsä minulle on ihan sama, erottuuko mode/admin jotenkin, mutta minua häiritsee, kun en ymmärrä miksi on ongelmallista, jos mode/admin ei erotu.

// Ei voi vastustaa kiusausta... Miten olisi sellainen mutkikas byrokratiasysteemi, jossa tittelillä, värillä ja tähtien määrällä ilmaistaan kunkin asema, tehtävä, toiminta jne? Voitaisiin kehittää useita eri titteleitä moden ja adminin lisäksi, varmasti foorumilla löytyy tehtäviä jaettavaksi useammallekin! Ja tietenkin sitten pitää olla kunniamerkkejä, erikoistitteleitä sun muuta!
« Viimeksi muokattu: 18-06-2012, 18:58:48 kirjoittanut Gwyneth »
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Lizlego

  • Vieras
Se pointti oli siinä kai, että tietää kenen puoleen kääntyä ongelmatapauksissa. Näin minä ainakin tuon ymmärsin. Eihän vanhat konkarit foorumeilla juuri apua tarvitse, mutta joillekin se tuntuu olevan paljon tärkeämpää, samoin kuin se, että pystyy ottamaan johonkuhun yhteyttä ilman, että täytyisi kirjoittaa viesti julkiselle foorumille. Täällä kun vain harvassa paikassa ylipäätään lukee mitä tehdä hädän sattuessa tai keneltä pyytää apua.  ;D

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Mä en kannata tähtien värejä tai määriä, mutta tuolla etusivun alareunassa olevaan listaan kannatan niitä värejä, koska mä sieltä yleensä bongailen kaikkia immeisiä ja henkkoht mun elämää helpottaisi nähdä sieltä, että "ahaa, mode ois online, lähestynpä yksärillä!" :P

Tosin ainakin puolet modeista on mulla mesessäkin, joten voin lähestyä sitäkin kautta ainaki nyt kun vielä muistan keitä ne oli :D

Mutta äänestin silti kyllä, tarkoitin kuitenkin vain osittain kyllää. Nih.
Fifi-ficitLJAO3

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
No minä nyt äänestin kyllä, koska olisi se kuitenkin hyvä ihmisten tietää, ketkä tätä paikkaa pyörittävät ja keneltä tosiaan pyytää apua tarpeen vaatiessa. Mutta samalla esitän kainon toiveen, että se joku ero olisi mahdollisimman pieni. Mitään väri-tähti-härpäke-viidakkoa en välttämättä olisi tänne haluamassa.



zilah

Lizlego

  • Vieras
Mutta eikö sen pitäisi olla ihan sama kuka sen tekee, mitä nyt ikinä pyydetäänkään? Miksi niiden tekijöiden pitäisi vielä erikseen näkyä eri väreillä tai jollain. Tässä systeemissä on se hyvä puoli, että esimerkiksi ilmianto toimii ja ilmiantoahan voi käyttää muussakin tarkoituksessa kuin ilmiantamaan ja silloinhan se hoitaa, joka on paikalla/ensimmäisenä ehtii.

No, ehkä mä en vain tajua, kun toivon yhä, että asiat oli ne mitä hyvänsä, voitaisiin pyytää julkisesti siten, että sen pystyisi sitten hoitamaan kätevästi se, joka sopivasti ehtii kun ei siitäkään tiedä jos yksärin jollekulle lähettää, että milloin se ehtii ja joku toinen taas olisi paikalla, mutta toiselle on lähetetty yksäri, niin sillä ei ole sitten tietoa pyynnöstä.  :P

//Muoks: Mä ymmärrän tuon pointin mutta silti tuli heti jo sellainen tunne, että ei, ei, ei ja ihokarvat nousi pystyyn. :D
« Viimeksi muokattu: 18-06-2012, 20:06:31 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
En halua mitään erottelua tähän paikkaan, mutta jos se jonkun elämää helpottaa, niin ehkä se paikallaolijoiden listassa alareunassa voisi näkyä. Ei missään nimessä mitään tähtiä profiileihin, tai muutakaan tavoittelemisen arvoista. Parin vuoden kuluttua niistä on muuten muodostunut jo vallan syboleita. :o

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
No mutta eikö jossain voisi vain olla listaus modeista ja admineista, joihin voi ottaa yhteyttä? Jos mode/admin saa jonkin näkyvän statussymbolin, täytyy paikalla olevan moden/adminin sitten olla koko ajan nimen omaan moden/adminin roolissa paikalla, eli esim. valmiina reagoimaan heti mahdollisiin viesteihin. Mä edelleenkin kannatan joko jotain tosi mutkikasta byrokraattista titteli- tähti- ja värikoodiviidakkoa tai sitten sitä, ettei modeilla/admineilla ole mitään näkyvää statussymbolia. Ihan vain siksi, että mä en edelleenkään ymmärrä, miksi pitäisi.



// Muoks: tosin jos tänne oikeasti tulee jokin mutkikas statussymboliviidakko, pidätän oikeuden vastustaa sitten sitä ja haukkua systeemiä.
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Lizlego

  • Vieras
No toi on se, mikä tässä eniten pelottaa, kun Siperia opettaa, että kaikesta härpäkkeestä ihmiset saa sen vallan tunteen, mutta ehkä jos ei ole muuta kuin väri listassa erilainen... itse asiassa muistaakseni nimi on kokonaisuudessaan myös muualla eri värillä eikä sitä taida saada sellaiseksi, että se on vain listassa eri värillä ja näkyisi muualla ihan normaalina eli modet ja adminit taitaisivat erottua sitten keskusteluissa ja kaikkialla muuallakin.  :P

Lainaus
No mutta eikö jossain voisi vain olla listaus modeista ja admineista, joihin voi ottaa yhteyttä?

Mä kannatan tätä ja voin vaikka tehdä sen listan!!! Ei ole pitkä lista, mutta siihen voi selittää vähän tarkemmin, missä asioissa kannattaa ottaa yhteyttä modeihin ja missä admineihin. Mitä tahansa välttääkseni statussymbolien käyttöä. ;D

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Kannatan pelkkää listausta. Kai sen listan voi laittaa sellaiseen paikkaan, ettei sitä ole kohtuuttoman hankala löytää? Mulla on todella vahva närästys kaikkia erottumisia kohtaan.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Lista on toki hyvä, joo, mutta tulee vähän sellainen olo, että kun menee listasta kattomaan että onko tuolla alareunassa paikalla oleva tyyppi mode, niin sama juttu kuin että ficin alkutiedoissa lukee "varoitus: pwp (tarkista termi täältä)" ja siinä sitten linkki. Kun sen voisi sanoa suoraankin, että seksiä siinä on.

Mutta kuinka vain, kuinka vain.

// Niin tai siis listausta kannatan joka tapauksessa, tulee värikoodaus etusivun alareunaan tai ei! :D

/// Täällä ainakin ennen oli jo sellainen lista, mutta ei hajuakaan, milloin sitä oltais viimeksi päivitetty.
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Jolandina

  • Perusketku
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 219
Mäkin kannattaisin yksinkertaista listausta admineista ja modeista, sieltä olisi helppo tarkastaa jos unohtuu, ja sieltä varmaan kokemattomampi fooruminkäyttäjä löytäisi parhaiten tiedon siitä kehen kannattaa ottaa yhteyttä jos ongelmia on. Eri väreihin ja symboleihin yms. tarvitsee kuitenkin ensin perehtyä jos niiden mukaan aikoo yhteyttä ottaa (ja varmaan kyseiseen listaan törmäisi perehtyessään, eli sama vaiva ;D). Varsinkin jos paikallaolijoiden lukumäärä ei kovin suuri ole, niin siellä paikallaolijoiden listassa olevista värikoodeista ei voi oikein päätellä mitään jos ei ole asiaan perehtynyt.

Tietystihän värikoodaus helpottaisi hieman, mutta varmaan nopeitenhan jonkun asian saisi korjatuksi yleisesti pyytämällä, kun tosiaan eihän sitä voi tietää onko juuri sillä ylläpidon jäsenellä keneltä pyytää juuri silloin aikaa hoitaa hommaa.
When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
~ Sherlock Holmes

Ficcilistaus  ||  LJ-ficcilistaus

Lizlego

  • Vieras
Gwynillä oli myös hyvä pointti siinä, että kyllä täällä ylläpitäjätkin saavat olla ihan vain lukemassa eikä tarvitse joka hetki olla täällä moden tai adminin ominaisuudessa valmiina palvelemaan. Siihen ei hitossa ikinä mennä, että pitää pompata heti kun joku jotain vaatii vain sen takia, että sattuu olemaan jossain asemassa. Kaiken epäolennaisen ei tarvitse tapahtua heti, vaikka joku olisikin kärsimätön.  ::)