Kirjoittaja Aihe: FMA : Turhaa työtä (K-7 )  (Luettu 3971 kertaa)

Poissa Ikirouta

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 9
FMA : Turhaa työtä (K-7 )
« : 22-03-2013, 22:59:22 »
Nimi: Turhaa työtä
Fandom: Fullmetal Alchemist
Paritus: (Ed/Winry)
Ikäraja:K-7
Genre:Draama, ehkä hieman Au 

 A/N Osallistuu kirjainnumero haasteeseen koodilla 310DNF. En koe olevani hyvä kirjoittamaan, mutta innostuin haasteesta, joten olkaa hyvä ensimmäinen ficcini ikinä. Olen kiitollinen kaikenmoisesta palautteesta, josko siitä voisi vaikka ottaa jotain opikseen mahdollista seuraavaa kertaa varten.


-----

"Selvä." Edward huokaisi ja laski puhelimen kuulokkeen paikoilleen. Mustang oli taas määrännyt illaksi harjoitukset, vaikka oli vasta palaamassa Centraliin. "Havoc", Edward kutsui, "Führer määräsi ylimääräiset harjoitukset kuudeksi. Kutsu alkemistit kentälle. Mustang tulee itse paikalle, joten kukaan ei saa myöhästyä."

Edward nosti pöydältä keskeneräisen raportin. Führer oli ollut poissa vain pari päivää ja määrännyt Edin tekemään raportin kaikesta mitä keskuksessa tapahtuisi sillä aikaa. Ensin Breda oli katkaissut jalkansa ja seuraavana aamuna Scar oli kadonnut jäljettömiin ja nyt sitten Führer määräsi vielä ylimääräiset harjoitukset pilaten samalla Edin ja Winryn illallisen. Edward nosti puhelimen luuri syvään huokaisten ja valitsi kotinumeronsa. Oli turhaa yrittää vältellä keskustelua Winryn kanssa.

Winry vastasi heti. "Siitä illallisesta", Edward aloitti vaivautuneena, "Mustang määräsi ylimääräiset harjoitukset, joten en ehdi syömään. Olen pahoillani, mutten voi mitään." Winry kuulosti vihaiselta, eikä ollut todellakaan ensimmäinen kerta kun Teräsalkemisti perui yhteisiä menoja, joten Edward tiesi joutuvansa hyvittämään illallisen Winrylle päästessään viimein kotiin.

Edward palasi raportin pariin, se ei ollut alkua pidemmällä ja Mustang haluaisi sen kolmen tunnin kuluttua, puhtaaksi kirjoitettuna. Saatuaan raportin viimeisteltyä Ed vilkaisi kelloaan. Kymmentä vaille kuusi. "Hemmetti, Mustang grillaa minut jos myöhästyn." Edward lähti juoksemaan kentän suuntaan ja näki onnekseen kaikkien seisoskelevan kentän laidalla. Teräsalkemisti tervehti ryhmäänsä saapuessaan sen luokse. "Mustangia ei ole vielä näkynyt ja kaikki muut ovat täällä", Ross ilmoitti Edwardille.

Hieman yli kuusi taivaalta alkoi sataa kaatamalla vettä ja joukot, jotka olivat muutenkin näreissään yllätys harjoituksista, alkoivat käydä levottomiksi. Edward tarkasti ajan taskukellostaan taas kerran. Viisitoista minuuttia yli kuusi. "Missä Mustang on? Kuvittelisi että Führerinä hän noudattaisi omia määräyksiään! Fuery! Ota selvää missä hän viipyy. Emme aio odottaa täällä vesisateessa vain sen takia ettei Tulialkemisti löydä sateenvarjoaan", Edward kirosi mielessään Royn epäluotettavuutta Fueryn pinkoessa radionsa luokse. "Joko Mustang on sammunut matkan varrelle tai sitten hän tekee tämän tahallaan, koska vihaa sadetta ja tietäen olevansa hyödytön", Ed ajatteli.

Fuery palasi juoksu jalkaa takaisin: "Teräs! Uutisia Briggsistä! Drachmalaiset nappasivat Führerin."
« Viimeksi muokattu: 03-04-2013, 21:35:20 kirjoittanut Ikirouta »

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: FMA : Turhaa työtä (K-7 )
« Vastaus #1 : 23-03-2013, 08:25:59 »
No sähän olit nopee! ;D Mun piti pinnistellä muistia että tavoittaisin Winryn jostain harmaiden aivosolujen takaa enkä kyllä oo vieläkään varma, muistako sitä oikein. Onko kyseessä se, joka huoltaa Edin automailia? Oon lukenut lähinnä Finin Picsin FMA-ficcejä ja ne on järestään Roy/Ed parituksella, joten ei oo tullut tutustuttua kauheemmin muihin hahmoihin :D Mähän en oo siis lukenut/katsonut sarjaa lainkaan.

Mut joo. Tässähän oli hyvä draaman kaari, lähdettiin masentuneesta huokauksesta ja lopussa tuli vielä ylläripylläri! Hahmot vaikuttivat luontevilta (tosin tästä jäi puuttumaan Edin raivokohtaus ja oven hajottaminen — vitsi! :P) ja kuten tuli jo todettuakin, tarina virtaa hyvin. Lopun ylläripylläri saa haluamaan jatkoa ;) mutta ei silti vaadi tätä jatkumaan, koska toimii nostattajana lopussa ihan ficletissäkin. Mun mielestä.

Mä en nyt tästä saa mitenkään 310-sanaista, mutta ehkä sun kirjoitusohjelma laskee eri tavalla o.0 mut noi kirjaimet oot upottanut hienosti ficin loppuun! :) Kirjoitusvirheitä oli jonkin verran ja repliikeissä oli huojumista, siis noissa replamerkeissä. Jos haluat, niin voin poimia niitä erikseenkin.

Kyllä tää parempi eka ficci oli kuin mun oma henkkoht eka ;) Kivaa että tulit mukaan foorumitoimintaan :)
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Ikirouta

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 9
Vs: FMA : Turhaa työtä (K-7 )
« Vastaus #2 : 23-03-2013, 11:49:38 »
Kyllä, Winry on Edin mekaanikko. :) Olen samaa mieltä, että Ed olisi voinut raivostua, mutta se tuntui aina vaativan parisataa sanaa liikaa, joten luovuin ajatuksesta.

Itseasiassa kirjoitusohjelmani ei laske sanoja tai ilmoittele pahemmin virheistä. Lainasin kaverin konetta ja kurkkasin mitäs hänen kirjoitusohjelma tuumaa tuosta sanamäärästä, ja neljä sanaahan siltä puuttui. Korjailin samalla muita virheitä. Replamerkkien kertaaminen eilen illalla olisi varmaan ollut hyvä ajatus. Ne tosiaan olivat melko sekaisin. :D

Jos vielä joku kirjoitusvirhe on joukkoon eksynyt, niin poimi toki. Ihminen on omille virheilleen välillä aika sokea, (varsinkin kun omistaa lievän lukihäiriön :D)

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: FMA : Turhaa työtä (K-7 )
« Vastaus #3 : 23-03-2013, 12:22:37 »
Jooeiku mä en kato just siksi alkanut listaileen typoja sun muita, koska ei ne lukemista ja tarinaan uppoutumista häirinnyt. Varulta vaan kysyin, että jos oot sellainen kuin minä joka haluaa kuulla jos vihreitä löytyy ;D Eipä tuolta muuta silmiin osunut kuin pilkun tahikka pisteen puuttuminen ihan ekan replan jälkeen riippuen siitä, sanotaanko selvä huokaisten vai huokaistaanko vasta sen sanomisen jälkeen :P

Mut oikeesti siis eihän tuommoiset juurikaan häiritse uppoutumista, kun ficci muuten vie mukanaan :)
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Ikirouta

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 9
Vs: FMA : Turhaa työtä (K-7 )
« Vastaus #4 : 03-04-2013, 21:44:27 »
Kiitti!  :D Oikeastaan tykkään siitä että virheeni korjataan, koska saatan joskus vaikka oppiakkin niistä jotakin. (Ainakin toistettuani ne ensin pari sataa kertaa ;D) On myös mukava nähdä miten itse kehittyy kirjoittajana. Esimerkiksi ala-asteella sanojen keskellä olevat tupla konsonantit (kk,tt, mm, ...)olivat aina sekaisin ja puutteellisia, mutta enää en ainakaan tietääkseni mokaile niiden kanssa.  :)