Kirjoittaja Aihe: Joulukalunteri 2021  (Luettu 5236 kertaa)

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1014
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Joulukalunteri 2021
« Vastaus #45 : 07-12-2021, 17:44:24 »
Voisiko joku linkittää vielä sen videon tai uutispätkän, jossa tuo tapahtuu?
Fiorella, onko sulla toi klippi jossain helposti jaettavissa, kun mä oon työkoneella, jolla sitä ei ole?
Minulla on whatsappissa sellainen ihan pieni klippi. En tiedä, mistä se on alunperin. Siirsin sen tietokoneelle ja yritin laittaa sen Flickriin, mutta en onnistunut. :-\ 

Mutta löysin tällaisen googlettamalla.  ;D
Geno: I’m kiss you
« Viimeksi muokattu: 07-12-2021, 17:47:35 kirjoittanut Fiorella »

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Joulukalunteri 2021
« Vastaus #46 : 07-12-2021, 23:03:22 »
Tämä ei ollut nyt ollenkaan se, joka minun piti tänne laittaa, mutta jostain syystä Flickr ei tuntunut toimivan, niin mennään nyt tällä:

Luukku 8:

Laulu Frozen-lyhytelokuvasta Olafin jouluinen seikkailu: Mikä luo joulun tunnelman, S

Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa Paquette

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 194
Vs: Joulukalunteri 2021
« Vastaus #47 : 09-12-2021, 01:02:06 »
Olisi pitänyt jättää tuo fikki tänne myöhempiin luukkuihin, koska siihen nähtävästi tyhjeni kaikki mun piilevä jouluisuuteni. ;D Nyt sitten kyllästyttää/ärsyttää/nolottaa kaikki mitä olin tänne ajatellut laittaa ja joulu ja muukin. :P Mutta mennään nyt vaikka tällä tänään.

Luukku 9:

Video: Pakkasukolla on hyvä meininki


Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Joulukalunteri 2021
« Vastaus #48 : 09-12-2021, 11:48:49 »
Voi ei Paquette, mikä video! ;D On vähän erilainen meno kuin meillä joulupukilla yleensä. Venäläisethän eivät käsittääkseni joulua vietä, vaan vasta uutta vuotta, mutta joulupukkia vastaava pakkasukko niillä sitten kuitenkin on.

Lainaus
Olisi pitänyt jättää tuo fikki tänne myöhempiin luukkuihin, koska siihen nähtävästi tyhjeni kaikki mun piilevä jouluisuuteni

Auttaisiko, jos kirjoittaisit uuden ficin meidän kaikkien iloksi? Jouluisen tai sitten ihan muunlaisen? :D
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Joulukalunteri 2021
« Vastaus #49 : 09-12-2021, 22:00:03 »
Luukku 10:

Olen nyt säätänyt tätä tässä edes takaisin, ja lopultakin sain tähän sen, minkä halusin. Eli kuvan, joka ei ole jouluinen, mutta halusin jakaa sen silti tänne. Ikäraja on ehkä yläkantissa, mutta varmuuden vuoksi. Tästä tulee minulle mieleen yksi Putouksen sketsihahmo vuosien takaa, jonka hokema oli: "Ehkä vähän tuhma" ;D

Kuva: Seamus ja Dean, K-16


« Viimeksi muokattu: 09-12-2021, 22:56:23 kirjoittanut Pahatar »
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa Paquette

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 194
Vs: Joulukalunteri 2021
« Vastaus #50 : 09-12-2021, 22:59:54 »
Oli Sirius ilmeisesti sitten jonkin verran ottanut... ;D //Jaa, tämä kommentti sitten vanhenikin ennen kuin ehdin sen lähettää.  :D No mutta Seamus ja Dean eivät varmaan ole niin paljon ottaneet ja ovat oikein nättejä. ;D

Venäläisethän eivät käsittääkseni joulua vietä, vaan vasta uutta vuotta, mutta joulupukkia vastaava pakkasukko niillä sitten kuitenkin on.

Näin minäkin olen ymmärtänyt ja taisi tuollakin videolla olla jonkinlaiset lasten uudenvuodenpippalot meneillään. Aika jouluiset rekvisiitat joka tapauksessa.

Lainaus
Auttaisiko, jos kirjoittaisit uuden ficin meidän kaikkien iloksi? Jouluisen tai sitten ihan muunlaisen? :D

En tiedä!  :D  Edellisenkin kirjoittaminen oli niin kauheaa, vaikka sitä kohtaan ei kaiketi kenelläkään ollut mitään ennakko-oletuksia tai varsinkaan odotuksia (paitsi minulla tietysti).  ;D  Mutta kiitos kannustuksesta Pahatar!
« Viimeksi muokattu: 09-12-2021, 23:04:07 kirjoittanut Paquette »

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Joulukalunteri 2021
« Vastaus #51 : 09-12-2021, 23:10:08 »
Luukku 10:

Olen nyt säätänyt tätä tässä edes takaisin, ja lopultakin sain tähän sen, minkä halusin. Eli kuvan, joka ei ole jouluinen, mutta halusin jakaa sen silti tänne. Ikäraja on ehkä yläkantissa, mutta varmuuden vuoksi. Tästä tulee minulle mieleen yksi Putouksen sketsihahmo vuosien takaa, jonka hokema oli: "Ehkä vähän tuhma" ;D

Kuva: Seamus ja Dean, K-16
Jestas, onpa hottis kuva! Jostain syystä tästä kuvasta tulee erittäin voimakas takauma erääseen nuoruudenseikkailuuni, mikä on erikoista, koska en osaa sanoa, mikä sen tässä aiheuttaa. Muisto on kylläkin oikein hauska, joten en valita :D

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1014
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Joulukalunteri 2021
« Vastaus #52 : 09-12-2021, 23:27:33 »
Awws, Frozen kolahtaa aina. :D Tykkään piirretyistä. Ja Pahattaren kuvakin oli aikamoisen tunnelmallinen! ;D

Paquette, kirjoita ihmeessä ihan omien sen hetken tuntemusten mukaan, eihän sen ollut pakko olla niin superjouluista. :) Ja Pakkasukko selvästikin pääsi kunnolla vauhtiin, kun tanssin alkuun ensin pääsi! ;D Lapsetkin viihtyivät kiitettävästi katsojina, kun koko ajan tapahtui uutta.

Minua on muuten aina vähän huvittanut se, että kun Venäjällä ei kerran saa (?) olla joulua ja joulujuttuja, niin niiden "epäjouluinen" uudenvuodenjuhla on kyllä ihan samannäköinen kuin joulukin. Joulupukin ja tontun sijaan on vain Pakkasukko ja Lumityttö. ;) Ja kaikki koristukset sun muut melkein yksi yhteen.

Jestas, onpa hottis kuva! Jostain syystä tästä kuvasta tulee erittäin voimakas takauma erääseen nuoruudenseikkailuuni, mikä on erikoista, koska en osaa sanoa, mikä sen tässä aiheuttaa. Muisto on kylläkin oikein hauska, joten en valita :D
Kenties siihenkin liittyi söpö peppu? ;)

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Joulukalunteri 2021
« Vastaus #53 : 09-12-2021, 23:32:01 »
Kiitos ihanat kommenteista, kiva kun tykkäsitte!

Jos ihmettelette Paquetten kommentin alkua, niin en saanut aluksi tätä kuvaa toimimaan, ja linkitin tähän yhden vitsin sen sijaan. Sitten poistin sen, kun sain tämän kuvan tähän asetuksia muuttamalla. Täytyy laittaa se vitsi vaikka johonkin muuhun luukkuun myöhemmin. :D
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1014
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Joulukalunteri 2021
« Vastaus #54 : 09-12-2021, 23:39:41 »
Kieltämättä mietinkin vähän, mitä Siriuksella oli tuossa kohtauksessa tekemistä? ;)  ;D

Lizlego

  • Vieras
Vs: Joulukalunteri 2021
« Vastaus #55 : 10-12-2021, 05:32:01 »
Ainakin Jenkkilässä jos vähänkin pylly näkyy niin on korkea ikäraja eikä tuossa jäänyt epäselväksi, mitä siinä oltiin tekemässä.  ;D Pakkasukko tanssimassa aiheutti täällä kovaa tanssijalan vipatusta.  ;D ;D

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Joulukalunteri 2021
« Vastaus #56 : 10-12-2021, 11:29:07 »
Kenties siihenkin liittyi söpö peppu? ;)
Kenties  ;D

Minä voin ottaa 11. luukun kun törmäsin toisaalla niin loistavaan videoon.  :D

Lizlego

  • Vieras
Vs: Joulukalunteri 2021
« Vastaus #57 : 10-12-2021, 11:55:55 »
Mä otan luukun 13.

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1014
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Joulukalunteri 2021
« Vastaus #58 : 10-12-2021, 12:55:24 »
Voisin ottaa vielä luukun 20. :)

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Joulukalunteri 2021
« Vastaus #59 : 10-12-2021, 21:18:54 »
Ihanaa, kalenteri on melkein täynnä! Mitä ihmettä keksittäisiin tuohon viimeiseen luukkuun? Voitaisiinko tehdä siihen jotain yhdessä? :D

Lainaus
Minua on muuten aina vähän huvittanut se, että kun Venäjällä ei kerran saa (?) olla joulua ja joulujuttuja, niin niiden "epäjouluinen" uudenvuodenjuhla on kyllä ihan samannäköinen kuin joulukin. Joulupukin ja tontun sijaan on vain Pakkasukko ja Lumityttö. ;) Ja kaikki koristukset sun muut melkein yksi yhteen.

Fiorella, olen ajatellut ihan samaa. Eihän tuossa ole mitään muuta eroa kuin joulunvieton ajankohta, eli Venäjällä viikkoa myöhemmin kuin muualla.

Lainaus
Ainakin Jenkkilässä jos vähänkin pylly näkyy niin on korkea ikäraja eikä tuossa jäänyt epäselväksi, mitä siinä oltiin tekemässä.  ;D

Liz, tämän minä uskon, mutta olen samalla aina joskus miettinyt, mikä siinäkin on. Että kun sellainen vartalonosa, joka jokaisella on, vähänkin vilahtaa, niin ikäraja nousee heti kattoon. Verrattuna väkivaltaan, jota saa esittää aika paljon jopa K-12 ikärajalla. Niin että kumpi se nyt turmelee nuorison pahemmin?  ::)
« Viimeksi muokattu: 10-12-2021, 21:21:28 kirjoittanut Pahatar »
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?