Kirjoittaja Aihe: Osastojaoista  (Luettu 44414 kertaa)

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Osastojaoista
« Vastaus #15 : 06-03-2009, 10:59:22 »
Niin siis osastojaothan ovat edelleen hajanaiset, monella osastolla on erilaisia vaihtoehtoja näytillä.

E & TV: pelkkä ikärajajaottelu
HP: uusin versio eli yksi-/moniosaiset, sen jälkeen ikärajoittain
LOTR: genrejaottelu, sen jälkeen jälkeen ikärajoittain
Muut: ikärajajaottelu (tulossa)
RPF: parituksen mukaan, ikärajajaottelu (tulossa)

Originellit sitten ihan omillaan, mutta sinnekin tulee ikärajajaottelu, vähän kuin E&TV:ssä, ellei vastustusta kuulu.
Fifi-ficitLJAO3

Poissa toyhto

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 105
    • LJ
Vs: Osastojaoista
« Vastaus #16 : 06-03-2009, 11:03:02 »
Tuo HP-ficcien jako vaikuttaa erittäin hyvältä (no niin, sanoin sen kyllä jo ylempänä, mutta...) Se on simppeli ja selkeä eikä ficcejä tarvitse aidata parituksen tai parituksettomuuden eikä genrenkään perusteella. Ainoa mahdollinen pulma, joka tulee mieleen, taitaa olla se, jos tämä joskus paisuu niin suosituksi foorumiksi, että pitää jaotella enemmän etteivät alaosastot ihan huku ficceihin, mutta eihän sitä vielä kannata pohtia :D

Mä en noihin LTR ja RPF -ficceihin osaa sanoa mitään, kun en kumpiakaan oikein kirjoita eikä ole aavistustakaan, pätevätkö niihin samat periaatteet ja ilmiöt (niin mitkä ilmiöt? en tajunnut itsekään) kuin HP-ficceihin vai ei.
Imagine what you would do if you knew you couldn't fail.

ficci-arkisto | avatar

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Osastojaoista
« Vastaus #17 : 06-03-2009, 11:07:15 »
Jeh, noita ikärajaosastojahan voidaan sitten lisätä, jos tuntuu, että osastot on liian isoja. Vaikka jokaiselle ikärajalle omansa =)


Mä melkeen laittaisin HPn ja LOTRin samanlaisiksi, koska ne on tällä hetkellä kaksi oletuksena suosituinta fanfic-osastoa. Mutta katellaanhan tässä. Puolet niistä, joille Tiimalasissa kutsun pistin, eivät vieläkään oo lukeneet viestiä. Eikä kaikki lukeneetkaan ole vielä regannut tänne x)
Fifi-ficitLJAO3

Poissa toyhto

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 105
    • LJ
Vs: Osastojaoista
« Vastaus #18 : 06-03-2009, 11:22:57 »
Mutta tämähän on toistaiseksi kahdentoista jäsenen foorumiksi erittäin aktiivinen :D

Jonkinnäköinen yhdenmukaisuus noissa osastojaoissa olisi varmaan tietysti hyvä juttu, en tiedä. Mutta ehkä vaikka LOTR-osaston puolesta joku LOTR-ficcejä kirjoitteleva osaa sanoa paremmin, mikä juttu sinne toimii ja mikä ei. Tai sitten se on ihan vaan kokeilukysymys.

Kai tänne tulee sitten johonkin ohjeet miten niiden K-18-tekstien ryhmään voi liittyä? :D
Imagine what you would do if you knew you couldn't fail.

ficci-arkisto | avatar

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Osastojaoista
« Vastaus #19 : 06-03-2009, 11:25:41 »
Heti sitten kun selviää, että miten sellaseen voi liittyä :P

Ei vaan, kyllä se liittymisen voi tehdä manuaalisestikin, siis että adminpaneelista klikkailee, mutta se on niin vaikeaa, että mieluummin ettisi sen helpomman tavan :D
Fifi-ficitLJAO3

Poissa toyhto

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 105
    • LJ
Vs: Osastojaoista
« Vastaus #20 : 06-03-2009, 11:49:01 »
En tajunnut kuin ensimmäisen virkkeen, mutta ehkä mä maltan odottaa ja toivon, että jossain vaiheessa siitä tulee jotain selkeää ja helppotajuista :D
Imagine what you would do if you knew you couldn't fail.

ficci-arkisto | avatar

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Osastojaoista
« Vastaus #21 : 06-03-2009, 12:01:48 »
Tein susta, toyhto, nyt "viileen tyypin", katoppas pääsetkö K-18 -osastoille nyt?
Fifi-ficitLJAO3

zcuny

  • Vieras
Vs: Osastojaoista
« Vastaus #22 : 06-03-2009, 12:07:20 »
Onks nää K-18 jossain semmosessa paikassa että mä en niitä löydä vai pääsenkö niille osastoille automaattisesti? Ois muuten hienoa olla viilee tyyppi. :D

Poissa toyhto

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 105
    • LJ
Vs: Osastojaoista
« Vastaus #23 : 06-03-2009, 12:33:00 »
Jep, nyt näkyy :) Kiitoksia!

Nämä nimet tai käyttäjien asemien kuvaukset vai mitä ovatkaan ovat kyllä huippuja :D Superhessuuskin houkuttelee jo pelkästään nimen perusteella :D
Imagine what you would do if you knew you couldn't fail.

ficci-arkisto | avatar

zcuny

  • Vieras
Vs: Osastojaoista
« Vastaus #24 : 06-03-2009, 12:55:02 »
Lainaus
Superhessuuskin houkuttelee jo pelkästään nimen perusteella
Mietin just että pitäiskö hakea ihan vaan sen takia mutta kun ei ole intressejä vahtia mitään niin annan olla. :D

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Osastojaoista
« Vastaus #25 : 06-03-2009, 12:55:32 »
Tuonne vain infoa, jos kiinnostaa! :)
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Osastojaoista
« Vastaus #26 : 06-03-2009, 13:16:31 »
Heitän kapuloita rattaisiin, että painat nyt vähän sitä jarrua tuohon värkkäämiseesi! Mä ymmärsin, että tämä osastojako päätetään yhdessä, mutta mitäs yhdessä päättämistä tämä on, jos täällä on vain tämän verran ihmisiä, jotka on valikoitu jollain perusteella? Mä nyt vähän kyllä angstaan tämän homman sisäsiittoisuutta, vaikka ei ehkä pitäisi. Tai en mä tiedä, mutta tämä ei oikein tunnu demokratialta siltikään vaan harvain ja valituin vallalta.  ::)

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Osastojaoista
« Vastaus #27 : 06-03-2009, 13:18:28 »
Mä värkkäsin näytille ton HP-osaston, eihän se hyvänen aika mikään lukotettu juttu ole, mallina vain.


Ja mä en laittaisi näin raakilefoorumia vielä yleiselle näytille, mutta tokihan systeemejä voidaan muuttaa sittenkin, kun saadaan nyt ensin jotain päätettyä keskenämme? Helppohan noita osastonimiä on vaihdella myöhemminkin.


// Otin ton osastopiilotuksen pois, nyt näkyy kaikille reggautuneille, mutta sehän voidaan laittaa takas, kun foorumi avataan jos niikseen tulee.
« Viimeksi muokattu: 06-03-2009, 13:21:32 kirjoittanut Beelsebutt »
Fifi-ficitLJAO3

Poissa toyhto

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 105
    • LJ
Vs: Osastojaoista
« Vastaus #28 : 06-03-2009, 13:36:17 »
Hmmm, luulen että jonkinlainen toimiva versio foorumista on joka tapauksessa saatava aikaan, ennen kuin porukkaa tulee enemmän. Suurehko määrä ihmisiä vaatii ainakin mun mielestä jonkinlaisen järjestyksen tai ainakin on käytännössä vaikea kuvitella, että iso porukka innostuisi liittymään täysin keskeneräiseltä vaikuttavalle foorumille ja asioita on vaikea saada aikaan kovin ison määrän ihmisiä kanssa, jos ne asiat pitää tehdä/päättää alusta asti. Mutta mä olenkin tämän demokratiapuolen kanssa aika maltillinen ja laiska eikä mua liiemmin sinänsä häiritse se, ettei kaikista asioista käydä/käytäisi läpi laajan ihmismäärän keskustelua. Tärkeämmältä tuntuu, että jos niitä laajoja ihmismääriä on, kaikilla on mahdollisuus vaikuttaa ja yleinen ilmapiiri on sellainen, että kaikki on samalla viivalla. Nyt kuitenkin on tämän verran ihmisiä.

Luulen että olennaisempaa kuin alkuvaiheen päätösten teko on se, miten asiat tulevaisuudessa lähtevät menemään, enkä tiedä voiko sitä tässä vaiheessa vielä arvailla. Pitää olla joku foorumi johon ihmiset voivat tulla, ja sitten ihannetilanne on, että kaikki pystyvät vaikuttamaan asioihin ja tuleviin muutoksiin ja jos joku juttu tökkii, siihenkin voi vaikuttaa.

Plus mun mielestä on ihan hyvä, että on joku ylin päättävä/toteuttava elin elikkä täällä Beelsebutt, Liz ja Nappeli, jotta ei mene ikuiseksi huutoäänestykseksi. Tai saahan sitä huutaa ja äänestää mielin määrin, mutta jos kuvitellaan tänne nyt suuri määrä ihmisiä, suurimmalle osalle luultavasti tärkeintä on, että homma toimii, ei niinkään yksittäiset asiat. Ja jos se tuolla Tiimalasissa puhuttu vallanvaihtosysteemi äänestyksineen tulee käyttöön, sekin antaa vaikuttamaan haluaville ihmisille tien päästä vaikuttamaan ja sitten toisaalta myös valtaa pitäville syyn kuunnella kaikkia muita, koska valta ei ole itsestäänselviö.

Ja pointti oli, eh, en oikein pysynyt kärryillä edes itse :D Mutta mun mielestä jutun voi laittaa alkuun pienemmällä porukalla eikä se välttämättä tarkoita, että loppusysteemistä tulisi epädemokraattinen tai sisäänpäinkääntynyt. Jonkinlainen alku vaan pitää olla ja sen pitää mielellään toimiakin, että homma voi edetä.
Imagine what you would do if you knew you couldn't fail.

ficci-arkisto | avatar

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Osastojaoista
« Vastaus #29 : 06-03-2009, 13:46:02 »
Toteuttava, kyllä, mutta päättävä, empä tiiä. Eiköhän yritetä sitä demokratiaa ;)
Fifi-ficitLJAO3