Kirjoittaja Aihe: Kirjoittajien offtopic  (Luettu 136335 kertaa)

Sarelon

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #45 : 08-03-2010, 22:00:54 »
Voi pirskales, olen taas jumissa Twaikkufikkini kanssa! Tällä kertaa Bella ei ongelmoi, mutta Aron suunnitelma feilasi. Nimittäin yhdessä kohtaa Aro selittää Bellalle,  miksi tämän ei kannata odottaa ihku-Eetua ihan heti pelastamaan: idea on, että yksi Volturien fangbangereista (anteeksi ilmaisu) on mennyt Forksiin esittämään Bellaa. Ajattelin alun perin Aron suunnitelman olevan se, että Bella-impersonator (mitä se on suomeksi?) loukkaa itsensä ja joutuu sairaalaan, jolloin häntä on vaikeampi tunnistaa. Ongelmana ovat Carlisle ja Edward, jotka tietysti tunnistaisivat Bellan, vaikka tämä olisi kokovartalokipsissä. Ajattelin sen alunperin niin, että muutama Volturien kaartilainen jää Forksiin terrorisoimaan väestöä ja pitää Cullenit niin kiireisinä, että he eivät ehdi sairaalaan tunnistamaan "Bellaa" huijariksi.

Muttamutta. Tajusin eilen ja tänään Epäilystä lukiessani vielä selvemmin, että vampyyrilauma Forksissa ei saisi Culleneita luultavasti liikauttamaan sormeaankaan niin kauan kuin Bella-kulta ei olisi vaarassa: pikemminkin tämä suunnitelma johtaisi siihen, että he ryntäisivät joukolla sairaalaan suojelemaan Bellaa, ja huijaus paljastuisi. Mitä hittoa minä nyt siihen keksin? Auttakaa. Ennen kuin minulta menee hermot ja kirjoitan, että Volturit levittävät Forksiin hajoavasta Neuvostoliitosta ostettua isorokkovirusta, minkä ainakin luulisi pitävän Carlislen kiireisenä ja muut Cullenit kotiinsa suljettuina. Mielelläni kyllä keksisin jotain uskottavampaa...

//Itse asiassa tuo biologinen terrori-isku alkaa tuntua yhä houkuttelevammalta vaihtoehdolta... Taidan taas ottaa sen lähestymistavan, että keksitään jotain mahdollisimman tyhmää, sen on pakko toimia ;D
« Viimeksi muokattu: 08-03-2010, 22:08:01 kirjoittanut Sarelon »

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #46 : 09-03-2010, 10:29:05 »
Siis täh? Eetuhan tajuaa Bella-jäljitelmän epäaitouden sillä hetkellä kun näkee tän tai on hajuetäisyydellä. Ja Eetuhan ei oo paria päivää pidempään koskaan pois Beltsun luota :D

Ehkä sä saisit tota poissaoloaikaa pidennettyä, jos Jake+karvakuonot ois värvätty suojelemaan sairaalassa olevaa Bellaa, joten Eetu tuntis olonsa sen verran varmaksi, että vois mennä tappeleen vamppilaumaa vastaan. Tähän vielä Bellan puhelu (hah) jossa hän vakuuttaa Eetulle, että on ihan ok ja että wulffit kaartelee sairaalan ympärillä.

Toinen vaihtis olis pistää Bella ja Eetu riitelemään, jonka johdosta ne ei puhuis toisilleen kuin ehkä tekstareilla. Voisko tän riidan aiheuttaa sillon vielä, kun oikee Bella on Forksissa? Näin ollen feikki-Bellan tarttis vain esittää pissiintynyttä ja Eetu pysyis pois. Äh, ei se pysyis kuitenkaan.

Nii ja miten sä kierrät Alicen kyvyn? Eikö sen pitäis nähä, jos Bella korvataan? :D
Fifi-ficitLJAO3

Sarelon

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #47 : 09-03-2010, 23:15:21 »
No kun idea olis just se, että Aro järjestää Culleneille sen verran ohjelmaa (=täyden kaaoksen), että ne eivät ehdi kiinnittää Bellaan huomiota. Mutta kun ongelma on tosiaan se, että Epäilyksessäkin kun Seattlessa riehui vampyyrilauma, niin Culleneita ei olisi voinut vähempää kiinnostaa niin kauan kuin Bella pysyy poissa sieltä. (Mikä on tosi kusipäistä tyypeiltä, joiden sentään pitäisi olla hyviksiä. Missäs se Carlislen kutsumus ihmishenkien pelastamiseen luuraa, häh?)

Tuo susijuttu on ihan hyvä, sitä voisi käyttää, paitsi että Forksissa riehuvien vampyyrien hoitelu olisi ensisijaisesti niiden työtä eikä Cullenien, ja nimenomaan Cullenit pitäisi saada kiireisiksi. Mutta mun pitää miettiä tuota, kunhan saan ensin aivoni toimimaan. Niissä on nyt jotain ihan peevelin outoa, päässä vain humisee eikä ajatuksista saa kiinni. Sovitaanko, että tää johtuu siitä, että luin eilen Epäilyksen? :P

Lainaus
Toinen vaihtis olis pistää Bella ja Eetu riitelemään, jonka johdosta ne ei puhuis toisilleen kuin ehkä tekstareilla.
Tää ei toimi, koska eihän Bella voi suuttua ihqupoksutäydelliselle Edwardilleen mistään syystä minuuttia pidemmäksi ajaksi. Nähty on. Eikä Eetu tosiaan pysyisi poissa, vähintäänkin se jatkaisi öistä ikkunasta sisään kiipeilyään ja huijaus paljastuisi heti ensinuuhkaisulla.

Lainaus
Nii ja miten sä kierrät Alicen kyvyn? Eikö sen pitäis nähä, jos Bella korvataan?
Voi perkele. Saatanaperkele... Mä kyllä ajattelin sitä, että Alice huomaa huijauksen jos se lukee vale-Bellaa ja huomaa jotain yhteensopimatonta, mutta ajattelin että tää hoituu samalla kuin muukin Cullenien työllistäminen. Mutta en ajatellut yhtään sitä, että Alicehan voisi lukea Aroa ja paljastaa suunnitelman sillä. Nyt kyllä, voi kvanttisääperhonen ja d'Artagnanin miekansuojus! Mä vihaan näitä Meyerin Bellanvahtimis- deus ex machinoita! *saa nenäverenvuodon raivosta*

Voi eärgh. Aivot ei toimi sitä tavallistakaan kuin yleensä. Toi Neuvostoliitosta diilattu isorokko alkaa kuulostaa entistä houkuttelevammalta ajatukselta, koska se toimisi just mun haluamalla tavalla: sairaala eristettäisiin, sinne ei päästettäisi vieraita ja Carlislellakin olisi kädet erittäin täynnä. Se vaan tuntuu jotenkin niin hatusta vedetyltä, että haluaisin välttää sitä viimeiseen asti. Jos vain aivot toimis. Äärgh. Voi sastamala, että voi ihminen kärsiä yhden fikin takia.

Nyt pitää yrittää ajatella: What would Aro do? :P Hei, mä haluan avatarin tolla tekstillä.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #48 : 10-03-2010, 09:26:56 »
Pakko avautua. Tympäisee jälleen kerran.

Minua luvalla sanoen ahdistaa ja vituttaa lukea minkään muun foorumin vastaavia topiceja kuin tämä. Niiden perusteella tuntuu, että juuri kukaan ei halua lukea/kirjoittaa niillä ns. normipareilla, fandomista viis. Mutta kun mennään ficciosastoille, tilanne on ihan toinen. Perusparituksia toisensa perään, ja suurin osa harvinaisemmilla pareilla kirjoitetuista ficeistä, vaikka olisivat miten hyviä, jäävät ilman kommentteja. Taitaisi olla viisasta rajoittaa postaukset pelkästään tänne. Hittoako sitä vaivautumaan tyhjän takia.  >:(


zilah

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #49 : 10-03-2010, 10:34:15 »
Se johtuu siitä, että ne keskustelijat ovat pääsääntöisesti eri ihmisiä kuin ne, jotka viihtyvät niillä ficcipuolilla, koska ne ovat jo karkoittuneet niiden normiparitusten takia. Mä voin vain kuvitella tunteen. Mäkään en menisi osastoille, jos suhtautuisin asiaan kovinkin kiihkeästi, koska ei niitä tekstejä jaksa vaan lukea. Tosin ei johdu pelkästään parituksesta vaan yleensä sisällöstä. Vaikka parituskin olisi kiinnostava, sisältö useinkaan ei ole. Siksi se sitten onkin varmaan turhauttavaa. Ne, jotka niitä normiparitusficcejä lukevat, harvoin osallistuvat niihin keskusteluihin eikä heillä ole sinänsä tarvettakaan, koska heille riittää ficcejä.

Lopulta tulee aina sekin olo, ettei jaksa kirjoittaa muuta, mutta on niitäkin, jotka lukisivat muuta mutta kirjoittavat normiparituksilla syystä tai toisesta. Ehkä siitä on helpoin kirjoittaa. Mulla on lähinnä se olo, etten jaksa muualle kuin tänne julkaista, vaikka sinänsä syytä ei ole, koska en nyt tiedä onko sillä väliä että tuleeko palautetta. Muutama vakilukija tekee mut tyytyväiseksi, koska mä toivon että ne oikeasti pitää eikä lue vain velvollisuudesta ja puhu sitten puuta heinää.  :D
« Viimeksi muokattu: 10-03-2010, 10:37:10 kirjoittanut Lizlego »

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #50 : 10-03-2010, 10:38:20 »
Tuossa olet kyllä varsin oikeassa. Ainakin sen olen päättänyt, etten jatka yhdenkään jatkoficin osien postaamista, jos se jää kokonaan ilman kommentteja. Ei vaan jaksa taistella aina tuulimyllyjä vastaan. En minä mitään kommenttiryöppyjä kaipaa, mutta olisi se mukavaa, että edes joku jaksaa kertoa lukeneensa.



zilah

Lainaus
Nyt pitää yrittää ajatella: What would Aro do?  :P Hei, mä haluan avatarin tolla tekstillä.

Vai sellaista. Kävisikö vaikka tämä?




 :D



« Viimeksi muokattu: 10-03-2010, 11:03:04 kirjoittanut zilah »

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #51 : 10-03-2010, 11:20:04 »
zilah, ihana ava!!! :D :D :D ;D ;D


Sarelon, mä oon ittekin huomannut, että Alice on tosi ärsyttävä :P Mutta sen voi kiertää OC-hahmolla, jonka kyky on esim. hidastaa Alicen näkyjä tai blokata ne täysin. Tohon oon ficcilöissä törmännyt. Tai sitten Alice on niin kiireinen vahtiessaan jotain muuta, että missaa Aron näyn. Tai Aro huijaa jotenkin, että se ei päätä mitään, antaa vaan yleisohjeet ja joku muu päättää... mutta Alice näkis sillon kuitenki Bellan. Hmh. No mutta... Midnight Sunissa Ali ei nähnyt esim. sitä kun Eetu meinasi syödä Bellan ekalla bilsantunnilla, koska oli niin keskittynyt Jasperiin. Eli ilmeisesti Alin kyky voidaan keskittää tarkastikin johonkin, jollion "taustahäly" on just sitä, taustahälyä.

Entäs jos Cullenit ja susimukset kaikki vaan piirittää Forksin suojellakseen sekä forksilaisia että siinä sivussa Bellaa? Ja koska Bella on sairaalassa lääkityksessä (=nukkuu) niin Eetulla ei oo järkeä olla siellä. Nakkaa vielä Charlie valvomaan vierelle (kai Charlieta voidaan pettää doppelgängerilla?), niin Eetun on järkevämpää olla mukana puolustusringissä. Heitä ulkoinen uhka, josta Alice on vaikka nähnyt (ehkä se valvoo tätä niin tarkasti, ettei huomaa Beltsun vaihtumista?) että mistä kohti se tulee, niin Cullenit voi olla vaikka ottamassa sitä vastaan ja sudet varmistaa selustaa tms.

Nii ja toi Cullenit suojelee Bellaa -juttu. Ei Carlislekaan pysty koko maailmaa pelastaa. Tokihan sitä omat rakkaat suojaa ensin, sitten vasta muut. Sama juttu niitten ei-vege-vieraiden kanssa BD:ssä, ei Carlisle pakota ketään tai sulje porukkaa pois omasta elämästään, jos ne ei oo vegejä. Elä ja anna elää on sen motto, imho :)
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Goldscythe

  • Fëanorian
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 181
  • Joo joo, ammattina pro
    • DollWorld Selenia
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #52 : 14-03-2010, 00:19:28 »
Pakko kysyä, lukisiko kukaan Tekken-ficcejä, jos vaivautuisin kääntämään, vai onko Suomessa todellakin näin vähän Tekken-faneja?

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #53 : 14-03-2010, 07:12:34 »
Tuota... paljastan suuren tietämättömyyteni. Minä en edes tiedä mikä Tekken on... :P

Noin yleisesti ottaen, luen aika ennakkoluulottomasti kaikkea. Yritän ainakin. Mutta jotkut sitten kolahtavat enemmän kuin toiset, joten lukematta on aika vaikea sanoa mitään tarkempaa.


zilah

Poissa Goldscythe

  • Fëanorian
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 181
  • Joo joo, ammattina pro
    • DollWorld Selenia
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #54 : 14-03-2010, 21:25:33 »
Tekken on jotain... K12 peli, tappelupeli, jos ollaan tarkkoja (niinkuin täällä näytetään olevankin). Ei mitään yletöntä lahtaamista, vaan ihan taidolla tai spämmillä motatan vastustajaa eri taistelulajeilla kuonoon. On ninjoja, karatekaa, karhua, judokaa, robotteja, monacolaisia snobeja... Tarkistin, se on K12 peli, ainakin Tekken 5. Kutosta en pysty tarkistamaan, se on yläkerrassa.
Voisin selittää ummet ja lammet tästä pelistä, jossa ei siis lennä verta eikä irtoraajoja, ellei lasketa robotin irtoavaa räjähdysherkkää pollaa. Toki saa kysellä jos lisää haluaa tietää. Tässä pikku makupala. Toivottavasti Lady GaGa ei aiheuta välitöntä pahoinvointia. Mimmin biisit vain sopivat täydellisesti Tekkeniin. Ei ole oikeasti pelin biiseinä GaGaa, porukka vain tykkää.

Edit: Olipas sekanen viesti.
« Viimeksi muokattu: 18-03-2010, 18:14:38 kirjoittanut Geokata »

Poissa Joona

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 21
  • Like reflections on the page
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #55 : 08-05-2010, 00:03:48 »
Off-purku, pahoittelen.

Miten fiktiivinen hahmo voi saada pään näin sekasin?

Se rupesi kehittämään itselleen identiteettikriisiä täysin spontaanisti sen jälkeen kun mä löysin jonkun vanhan tekstini, jonka päätin kirjottaa uuestaan. Rupesin siinä sitten pohtimaan että miten tää ei oo ollenkaan oma ittensä tässä. Siitä johtui sitten se, että tyyppi heilui mun päässäni koko loppupäivän ja mä tein ensimmäistä kertaa pitkään aikaan kunnon analyysia siitä. Sain selville mm. että joo, se on kusipää, ja joo, se on vähän vielä enemmän kusipää. Ja siinä vanhassa tekstissä se on osittain erittäin oma ittensä ja osittain ihan joku muu.
Nyt se tuntuu kuitenkin pitkästä aikaa taas omalta, vähän kaikilla tavoilla. Se puhuu mulle taas (joo älkää sanoko mitään).  :)

Sitten se rupesi itse miettimään itseään ja tajusi olevansa kusipää (eikä silti taida aikoa tehdä parannusta tai mitään)... ja musta tuntuu pahalta kun siitä tuntuu niin pahalta koska sillä on hyvä olla ja paha olla ja sen on helpompi rakastaa sitä toista nyt kun sitä ei ole enää.

Toisin sanoen, mulla on osittainen flow, mutten tiedä miten kirjottaisin mitä se miettii koska mulla ei ole sanoja koska sitä hävettää oma ittensä eikä se suostu kertomaan mulle.

Ja joo, mulla on aika sanoisinko monimielinen olo itteni kanssa...  ;D


hämillään oleva Jon


Korkeammalle, kotiin

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #56 : 21-05-2010, 12:29:08 »
Huhhei!

Uskooko kukaan, jos kerron että olen löytänyt voittajani, mitä tulee siirapin kirjoittamiseen.

Tupsahdin ihan vahingossa pieneen ficciarkistoon etsiessäni Holmes/Watson-slashia, ja voi mitä löysin! Ficit ovat kiihkeän emotionaalisia, kuvauksiltaan täysin ujostelemattomia ja niin tulvillaan siirappia, että minun poskeni punottavat niitä lukiessa.  :D



zilah

Poissa cherryly

  • näkee unia
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 6
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #57 : 11-08-2010, 21:59:21 »
Mulla on kerrankin inspis johonkin pitempään tekstiin omilla hahmoilla. Lyhyitä tekstejä tulee kyllä useinkin, mutta pitkää originaalia en ole aloittanut aikoihin. Toivottavasti saan tämän joskus myös loppuun; minulla on paha tapa vain aloittaa ja jättää kesken kun ei enää inspaakaan. Tarkoitan siis, että saatan pari kuukautta kirjoittaa innolla ja täyttä häkää mutta sitten sen tiedoston avaaminen tuntuukin oudolta ja tylsältä pakkopullalta.

Poissa Goldscythe

  • Fëanorian
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 181
  • Joo joo, ammattina pro
    • DollWorld Selenia
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #58 : 22-03-2011, 21:56:28 »
cherryly, toi on niin tuttua. Tälläkin hetkellä monen kanssa samaa vikaa. Kasa kavereita oottaa jatko-osaa yhteen hevisetäficciin, mutta voi penteles kun ei onnistu. Tällä hetkellä alottelemassa uusintakirjotusta yhdestä lätkäslash-ficistä, joka jäi pysyvästi kesken, mutta jos saisin sen hevisetäversiona kokonaan.

Poissa Lavinia

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 50
    • Buduaarissa
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #59 : 26-03-2011, 00:37:08 »
Topic kuin tilauksesta eikä allekirjoittaneen viestin asiasisällöllä ole mitään merkitystä.  ;D

Olen niin fiiliksissä kymmenennen Finin OTP10-haasteeseen (Aro/Janella) osallistuvan ficin valmistuttua. Haaste valmistui sopivassa vauhdissa, vaikka ficci-ideoita joutuikin miettimään. Siitä oli kuitenkin hyötyä, koska varastoon jäi kaksi toteutumiskelpoista Aro/Jane-ideaa.