Kirjoittaja Aihe: Kappaleina (K-16)  (Luettu 4161 kertaa)

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Kappaleina (K-16)
« : 17-03-2012, 17:48:08 »
Kokoelman nimi: Kappaleina
Kirjoittaja: Beelsebutt
Sisältö: erinäisiä originaalitarinoita, joita yhdistää niiden lyhyys
Kokoelman ikärajasuositus: K-7 -> K-16

Sananen lukijalle:
Tähän topikkiin tulee lyhyitä originaalitarinoita, joita en viitsi postata omiin topikkeihinsa. Topikin ikäraja seuraa korkeimman pötkylän ikärajaa, mutta jokaisen alussa on rätkäisykohtainen ikäraja plus mahdolliset varoitukset. Suurin osa on matalempaa ikärajaa, mutta heti ensimmäinen räjäyttää potin ikärajallaan — ja varoituksillaan. Mutta voit hypätä sen yli ja jatkaa pehmoisempiin, jos siltä tuntuu! :)

Otan vastaan kaikenlaisia kommentteja! <3

Huom!
Nämä ovat minun päästäni. Älä vie ilman lupaa tai ainakaan ilman mainintaa alkuperästä!


Suoralinkit tarinoihin:

Taivas ja helvetti K-16
loinen (K-7)
Rikki (K-12)
Suudelma (K-12)
Suorastaan surkuhupaisaa (K-7)
Matkalla mullan alle (K-12)

« Viimeksi muokattu: 01-08-2012, 00:59:39 kirjoittanut Beelsebutt »
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Kappaleina (K-16)
« Vastaus #1 : 17-03-2012, 17:50:24 »
Ikärajasuositus: K-16
Varoitus: Sisältää väkivallan kuvausta sekä verenlentoa — ei heikkohermoisille!

Lukijalle: Tämä on päähän iskostunut väijymis-idea, jonka päähenkilöksi jossain vaiheessa humpsahti Percy. Muutin tämän kuitenkin parituksettomaksi, sillä ajatus ficcinä ahisti. Tästä on ollut jo vuosikaudet tekeillä raakuuksiin keskittynyt ficci, joka tuskin koskaan tulee kuitenkaan valmistumaan. Syntyhistoriasta vielä sen verran, että kirjoitin tämän muinoin runobuumini aikaan vihkoseeni, mutta teksti muuttui nopeasti lyriikkamuotoon eli sai kertosäkeen ja kaikki. Kaakeliseinä-viittaus on vanha, lukioajoilta peräisin oleva juttu. Silloin se vielä oli pää vasten kylmää kaakeliseinää =P



Taivas ja helvetti



antaudu minulle
näytän sinulle
mistä pidät
mitä haluat

katson kaukaa kun kuljet
alas katua, et näe minua
väijyn nurkan takana
seuraan sinua

tuijotan tarkkaan
niskaasi hengitän
olen varjosi
sinua haluan

antaudu minulle
näytän sinulle
mistä pidät
mitä haluat

makaat veressä
pää vasten kaakelia
saman pään sisässä
taivas ja helvetti

antaudu minulle
näytän sinulle
mistä pidät
mitä haluat
« Viimeksi muokattu: 01-08-2012, 00:59:58 kirjoittanut Beelsebutt »
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Kappaleina (K-16)
« Vastaus #2 : 17-03-2012, 17:51:07 »
Ikärajasuositus: K-7
Lukijalle: Kirjoitettu tammikuussa 2006 kun piti lukea tenttiin. Ikäraja tulee lähinnä tuosta yhdestä ainoasta kirosanasta. Tässä on kaiketi kyse lyriikoista, mutta mun päässäni ei ole näille sanoille säveltä. Jonkinlainen poljento sentään löytyy! \o/



loinen



taas koittaa aamu, herään
avaan silmät ja sut siinä nään
irvistyksen peitän ja hymyilen
mut hulluksi teet mut sitä kerro en

mee jo pois! ei, en sua halua
mikset nää, et koetan sua paeta
selität ja selität, menisit jo pois
mut vihaiseksi saat

meen töihin ja oon onnellinen
kun sua silmissäni näe en
illan tullen hermot kiristyy
kun kotipysäkille juna pysähtyy

oot tullut vastaan, halauksen annat
kerrot miten päivä meni, salkkuni kannat
oot siivonnut ja tehnyt mun lempiruokaa
istun pöytään ja kun et nää, syvään huokaan

mee jo pois! ei, en sua halua
mikset nää, et koetan sua paeta
selität ja selität, menisit jo pois
mut vihaiseksi saat

mistä löydän ilkeyden
sulle sanoa sen
sua halua en, en, en
mieluummin yksin kyräilen

mee jo pois! ei, en sua halua
mikset nää, et koetan sua paeta
selität ja selität, menisit jo pois
mut vihaiseksi saat

vihaan, vihaan, inhoan sua niin!
ärsyttävä olet, painu jo helvettiin!
yksin tahdon olla vain itseni kanssa
heitän sut pois, hymyilen, vihdoinkin rauha maassa
« Viimeksi muokattu: 01-08-2012, 01:00:47 kirjoittanut Beelsebutt »
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Kappaleina (K-16)
« Vastaus #3 : 17-03-2012, 17:51:27 »
Ikärajasuositus: K-12
Lukijalle: Öö, tuota. Tää on kirjoitettu joskus 2005 kun oli parhaan ystävän kanssa huonot välit. Sittemmin oon laajentanut tätä ja häivyttänyt henkilökohtaisuuksia hieman, mutta joo. Toi shamaani viittaa tapahtumaan, jossa mun baarissa ollessa täysin tuntematon vanha mies tuli ja "luki mun kädestä" mun luonteen pilkulleen, vieressä kaverini, joka ei tod. usko moisiin, katsoi huuli pyöreänä :D Mulla on kuulemma kirkas, sininen aura \o/



Rikki



En kuule mitä sanot, minulla on liian kiire seurata liikennettä. Ambulanssi painaa ohi pillit vinkuen, mutta sinä vain jatkat selitystäsi. Tiuskaisen sinulle ärtyneenä, ja vastaat vitsillä. En kestä huumoriasi, kun olet humalassa. Olet silloin maailman ärsyttävin ihminen. Tuntuu, kuin tietäisit juuri ne kolot, mihin iskeä kiila. Juuri ne asiat, mitkä saavat sappeni kiehumaan. Ja kun sanon vastaan, sinä suutut. Tai kenties vain vaikenet, koska pelkäät minun suuttuvan. Toisin sanoen vetävän herneen nenääni. Vaikka sinun sanojesi mukaan se on useimmiten meloni, mikä sinne nenään suhahtaa.

Matkaamme eteenpäin hiljaa. Kestän hetken, toisenkin. Loppujen lopuksi se olen minä, joka rikkoo äänettömyyden lohkaisemalla jonkun typerän herjan. Miten onnistutkaan aina tässä? Joka ikinen kerta saat minut anelemaan anteeksi ärtymystäni, vaikka syy olisikin sinun. Johtuuko se siitä, että tulkitsen tilanteita väärin, kaunistelen omia tekojani ja rumennan sinua? Vai johtuuko se minun pehmeästä luonteestani? En tiedä. Vai olisiko se sittenkin sinun haavoittuvuutesi? Sillä tiedän sinun olevan kovan ulkokuoresi alla hauras kuin munankuori. Mutta samalla olet sitkeä kuin vanha nahka. Olet sellainen, jonka voi lyödä rikki, mutta jonka jokainen pala on kuminauhalla toisissaan kiinni. Joustat, mutta palaat takaisin kuosiin ennen pitkää. Tai niin luulen.

En oikein ymmärrä, mistä sinut on rakennettu. Pahimpinakin hetkinä saatat nauraa niin, että kuulostat mielipuolelta. Joskus epäilenkin järkesi puolesta. Joskus pelkään, että sinut on murrettu liian pahoin, että voisit koskaan siitä parantua. Pelkään, että aina kun sinut on särjetty, palojen väliset raot ovat syventyneet, kunnes jonain päivänä ne eivät enää sovikaan yhteen. Silloin et enää kestä lyöntejä, silloin olet rikki.

Voin vain toivoa, että jaksat sinnitellä eteenpäin. Että jaksat taas alkaa luottaa ihmisiin. Jaksat rakentaa itsesi uudelleen. Paikata raot, tilkitä reiät. Jaksat rakentaa elämäsi. Jaksat taas luottaa minuun. Sillä minuun sattuu epäilyksesi aivan helvetisti. Minuun sattuu, kun sanot, ettet luota, ettet voi luottaa. Tämä kipu rikkoo kohta minutkin, eikä sitä voi sallia. Kuka sitten sinusta huolehtisi? Kuka puoltaisi oikeuksiasi, kuka seisoisi tukenasi, vaikka omien pilkkasanojesi ristitulessa?

Huomaa minut, olen tässä! Olen valmis.

Missä se lohikäärme on, minkä voin lyödä kuoliaaksi? Minne karkasi armeija, joka piti päihittää. Minne kaapissa kolistelevat luurangot, minne menneisyyden demonit. Kyllä minä niille pärjään, päihitän ne kyyryssä. Valtaan linnan yksikseni, rikon sen ja rakennan uudestaan. Laitan sinut sinne asumaan, suurten muurien taakse. Mutta jätän kuitenkin itselleni avaimen. En jätä sinua yksin. Ellet sitten vaihda lukkoja, sulje minua pois. Vaikka sekin olisi parempi kuin tämä epätietoisuus, tämä ristiriitaisuus.

Muistatko sen shamaanin? Muistatko, kuinka kerroin hänen sanoistaan? Että vaikka sormeni katkaistaisiin, en pettäisi ystävääni. Muistatko?

Minä muistan. Se oli nimittäin totta.
« Viimeksi muokattu: 01-08-2012, 01:00:55 kirjoittanut Beelsebutt »
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Kappaleina (K-16)
« Vastaus #4 : 17-03-2012, 17:51:54 »
Ikärajasuositus: K-12
Lukijalle: Ellei muistini pahasti petä, tämä raapale osallistui Hekuma-kilpailuun vuonna 2006. En sijoittunut tällä, mutta novellipuolella sitten onnisti! :) Suudelmassa oli alun perin ideana, että teksti olisi muodostanut sydämen, mutta väsähdin viilaamaan, ja nyt se on vai tuommoinen hassu :P



Suudelma



Tuhat tuntopistettä aivan liian pienellä pinta-alalla. Tai miljoona. Miljardi.
Jokainen niistä kokee pienen hipaisun, tuntee kuuman ihon läheisyyden.
Voimistaa tuota tuntemusta, värähtelee yhteisessä tahdissa.
Jokainen ruokkii saamaansa signaalia, jakaa sitä toisille.

Kun hengitys voimistuu, hiukset sotkeutuvat,
sormet kouristuvat, kädet puristavat, etsivät, hakevat.
Kielen varovainen, kostea, pehmeä kosketus räjäyttää pankin.
Se saa sata salamaa suhahtamaan hermokeskukseen.
Se vetää suoran linjan huulista jalkojen väliin.
Kiihottaa ja kostuttaa kuivunutta suuta.
Saa haluamaan lisää, nyt, nyt, heti!
Se herättää toisenkin kielen,
käskee tulemaan vastaan,
kietoutumaan tanssiin,
joka kiihtyy, kiihtyy,
vaatii vieläkin
enemmän.

Kaivautuu,
ottaa kaiken ja antaa kaiken.
Imee, näykkii, hieroo, pyörii.

Lupaa paljon
« Viimeksi muokattu: 01-08-2012, 01:01:50 kirjoittanut Beelsebutt »
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Kappaleina (K-16)
« Vastaus #5 : 17-03-2012, 17:52:11 »
Ikärajasuositus: K-7
Lukijalle: Sarjassamme "parisuhdeangstia jo ennen parisuhdetta". Kirjoitin tän syksyllä 2009 kun nettideittailin yhden punkkaripojan kanssa ja ahdisti, kun välit läheni vähän liikaakin :E



Suorastaan surkuhupaisaa



Vilkkuva ruutu ja unettomuus,
harhaileva katse ynnä levottomuus.
Soiko se kaipaus kauneimpana?

Ei, en minä mitään halua,
en lisää huolia elämääni mahduta.
Ja miksi sitten (ja mitä) odotan?

No, tietysti sitä kuuta taivaalta,
valkeaa ratsua, ritaria haarniskassa.
Mihin se tasa-arvo jäi?

Vaan kun rauta ruostuu ja teräskin,
on parempi olla vain itsekseni.
Minä mitään tarvitse, ENKÄ OTA!


...perkele...
« Viimeksi muokattu: 01-08-2012, 01:02:12 kirjoittanut Beelsebutt »
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Kappaleina (K-16)
« Vastaus #6 : 17-03-2012, 17:54:06 »
Ikärajasuositus: K-12
Varoitus: tulkinnanvaraista itsemurhan suunnittelua, kuolemasta puhumista, kiroilua!

Lukijalle: Kirjoitettu myös syksyllä 2007, kai se oli sitten mun synkkää kautta :D Tuosta edellisen A/N voit katsoa vähän enemmän taustaa. Tää rätkäisy pitäis näkyä tietyn muotoisena, mutta eipä tuo niin kamalaa ole, vaikkei se näkyisikään x)



Matkalla mullan alle



Kun seisoo reunalla, valmiina tipahtamaan, näkeekö sitä oikeasti elämänsä pikakelauksella? Voikohan sen kuvan pysäyttää, jäädä hetkeksi tuokioon? Vai mennäänkö sitä eikä meinata, niin hyvässä kuin pahassa? Ja arvostaako sitä itseään enemmän vai saako viimeisenkin naulan arkkuunsa kun tajuaa, miten turha on


              oli

                            tulee olemaan


Kun viimein uskaltaa siirtää painopisteensä edemmäs, kaatuuko sitä? Keikkuuko hetken kantapäillään ja miettii: "Entä jos ei sittenkään?"

Ja sitten vituttaa.

Vaan mitäpä tuosta, kuolee tässä kuitenkin. Ja se on kyllä herra Viikatemies, joka saa sen viimeisen sanan, sarkastisen.


Elämä on parasta huumetta.




Elämä on.







Oli





.
« Viimeksi muokattu: 01-08-2012, 01:02:32 kirjoittanut Beelsebutt »
Fifi-ficitLJAO3