Kirjoittaja Aihe: Trooppista (Tonks/Ginny, K-12)  (Luettu 2587 kertaa)

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Trooppista (Tonks/Ginny, K-12)
« : 04-04-2012, 08:14:03 »
Ilta oli alkanut riehakkaasti, mutta sen arvaamattoman rajan ylityttyä heidän puheenaiheensa olivat vaihtuneet huispauksesta ja ministeriöstä ja huispauksesta ja Harryn ja Ronin suhteesta ja huispauksesta aina vain synkeämmiksi.


Nimi: Trooppista
Kirjoittaja: Beelsebutt
Esilukijat: kani ja foxy ja Susimus
Päähenkilöt: Tonks/Ginny
Lajityyppi: PTP
Sanamäärä: < 1000
Haasteet: Femme5 & OTP5
Lisukkeet: Trooppista -> Emiteitä -> ...
Ikärajasuositus: K-12
Varoitus: Ronskia kiroilua sekä alkomaholin reilumpaa käyttöä!



Sanottakoon, että tää on yksipuolista femmeä, ehkä jotain pre-femmeä? Ja sitten vielä pari linkkiä, koska ihmiset ei näytä tietävän, mikä on amfora — ja sitten lisäksi vielä vinkkaamaan tuosta otsikosta. Jaa puhekieli? Emmä tiä mistä se tuli. Näin OTP-haasteessa ohimennen sanan 'metafora' ja nää kaksi alkoi puhua mun pääni sisällä :E Kiitokset pikkuapureille jaksamisesta ja betailusta — ja Chuukolle osoitteesta XD

Niin, eihän mun pitänyt, mut silti tää on sulle, Jolle. Synkkäripäivää <3 Ei tää nyt kauheen vaaleenpunahattarainen oo, mut tarviiko sen aina ollakaan? :P


Hox! En omista Pottereita, J.K. Rowling omistaa, joten kaikki kunnia The Ladylle. En saa tästä rahaa, elekää haastako oikeuteen!




Trooppista




"Ai amfora?"

"Ei kun metafora, tiedäks, sellanen—"

"Niitä on meren pohjassa, niitä amforoi— amforeit— no niitä purkkeja. Näin telkkarista."

"Telkkarista?"

Baari oli jo hiljentynyt, vain muutama asiakas enää nuokkui tuoppinsa yllä, ja heitä matami Kozel silmäili otsa tuimissa kurtuissa. Sen sijaan Tonks sekä Ginny saivat istua rauhassa. Ilman punaistakin kaapua Tonksin ammatti oli yleisessä tiedossa ja vaikka tämä ei ollut enää varsinaisesti virkakunnossa, aurorin auktoriteetti riitti takaamaan tavallista rauhallisemman illan.

"Pitäis joskus kokeilla sukeltamista", Tonks jatkoi ajatusvirtaansa ja kiepautti puolityhjän lasinsa sisällön kieppumaan.

"Ai."

"Jästeillä on sellasia happipulloja, niiden kans voi mennä pohjaan asti."

"Mitäs vikaa kuplapääloitsussa on?" Ginny kysyi.

"No, ei mitään, mut joskus vois tehdä jotain niinku jästit tekee."

"Mitä tää jästi-intoilu nyt on?" Ginny puuskahti. "Sä alat kuulostaa pelottavan paljon mun isältä."

"Emmä tiedä. Kai mulla on mun isää ikävä."

Eikä Ginny tiennyt mitä sanoa. Ilta oli alkanut riehakkaasti, mutta sen arvaamattoman rajan ylityttyä heidän puheenaiheensa olivat vaihtuneet huispauksesta ja ministeriöstä ja huispauksesta ja Harryn ja Ronin suhteesta ja huispauksesta aina vain synkeämmiksi. Ginny sai toki syyttää siitä itseäänkin eikä pelkästään Tonksia.

"Tarttis varmaan lähtä jo kotiin päin", Tonks tuumasi ja hörppäsi lasinsa tyhjäksi.

"Nyt jo?" Ginny yllättyi. "Vastahan se on... no voi helvetti!"

"Niinpä. Korkee aika painua pehkuihin jos sattuu oleen pikku-Ginny."

"Haista vittu!" Ginny tuhahti ja nousi kiivaasti ylös pöydästä

Tonks virnisti. Kiusoitteleminen oli turvallista, sillä Ginny osasi panna kampoihin varsin nasevasti.

"Naiset ja lapset ensin", Tonks sanoi kumartaen syvään hormin edessä. Hän odotti Ginnyn kipakkaa vastausta, ehkä napakkaa läimäisyä takaraivoon, mutta joutui lopulta suoristautumaan, sillä Ginny ei reagoinutkaan hänen sanoihinsa mitenkään. Kun Tonksin katse tarkentui käytännöllisen ruskeaa takkiaan kiinni sitovaan Ginnyyn, hän näki tämän ilmeessä jotain, mitä ei ollut todellakaan odottanut. Ginny ei ollut suuttunut eikä huvittunut vaan sen sijaan surullinen. Äärettömän surullinen. Tonks oli miltei varma, että näki Ginnyn alahuulen väpättävän, ja hätääntyi.

"Mitä mä nyt sanoin väärin?"

"Et mitään, unohda koko juttu", Ginny mutisi ja tarttui hormipulveriruukkuun.

"Ei kun et mee minnekään ennen kuin selvitetään tää!" Tonks älähti ja tarttui Ginnyn käsivarteen.

"Kuule, mä oon yrittänyt selvittää tätä jo vuosikaudet, mutta ei tää tästä miksikään kummene", Ginny tokaisi nykäisten kätensä irti Tonksin otteesta. Hän viskasi pulverin takan tasaiseen tuleen ja astui vihreiksi hulmahtaviin liekkeihin. "Kissankulma kolme."

Tonks jäi tuijottamaan Ginnyn perään hetkeksi ennen kuin ymmärsi järjestää itsensä kotiin Kozelin uteliaan katseen alta. Hampaita harjatessaan hänen mieleensä juolahti jälleen, mitä Ginny oli sanonut ennen kuin heidän juttunsa oli lähtenyt kaikille mahdollisille raiteille. Jotain metsästä. Ja puista.

Tonks kömpi peittonsa alle otsa tuumivissa kurtuissa. Ginny oli hänen paras ystävänsä. He viettivät yhdessä kaikki vapaaillat, milloin kantakapakassaan notkuen, milloin huispausmatseissa huutaen. Mutta viime aikoina Ginnyn käytös oli alkanut olla väkinäisempää, jopa pidättyväisempää. Tonks oli yrittänyt paikata tilannetta ja siirtynyt astetta tai kahtakin ronskimpiin, hävyttömämpiin herjoihin. Hän oli yrittänyt pakottaa Ginnyn sisälle kadonneen elämänintoa pulppuavan nuoren naisen takaisin pinnalle mutta turhaan — jos jotain, hänen vitsinsä olivat vain pahentaneet tilannetta.

Tyyny tuntui muhkuraiselta pään alla, ja Tonks hakkasi sitä hetken nyrkillään. Hän ei ollut terävin kynä rasiassa, se oli selvää, joten Ginnyn arvoituksen ratkaisemiseen oli turha käyttää energiaa. Kaipa Ginny kertoisi kuin kertoisi.



Satakaksikymmentä mailia pohjoisempana Ginny painoi vettyneet silmänsä tiukasti umpeen. Jälleen hän toivoi pimeää yötä ilman unia, ilman särkyneitä haaveita, mutta jälleen hänen toiveensa valuivat hukkaan.






> Versen seuraava: Emiteitä


« Viimeksi muokattu: 13-04-2013, 12:31:18 kirjoittanut Beelsebutt »
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Jolandina

  • Perusketku
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 219
Vs: Trooppista (Tonks/Ginny, K-11)
« Vastaus #1 : 04-04-2012, 09:49:08 »
Oijoi, kiitoskiitos <3

Hmm, mistähän mä alottaisin? No, vaikka siitä, että tuo puhekielisyys sopii tähän paremmin kuin hyvin! Tai siis, se tuntui lukiessakin vain luontevalta, ei ollenkaan tehdyn oloiselta, vaan just siltä että se on vain tullut noin. Varsinkin Tonksin kohdalla, olisi hankalaa kuvitellakaan sitä tähän puhumaan kirjakieltä. Paitsi tuo lähtä! Koska en osaa kuvitella ketään sanomaan sitä, mut tää on näitä murrejuttuja ;D Tonks on tässä muutenkin kovin itsensä. Ja Ginny myös. Mutta koskapa sun ficeissä ei olisi? :)

Mä myös tykkään tästä ilman sitä fluffipilveä, ei tää kaipaa sitä lopussakaan. Ja toihan tuo rarry-maininta tähän fluffya ihan tarpeeksi pelkkänä mainintana, ainakin mun silmissä! ;D Ja voi, punainen kaapu! Nää sun yksityiskohdat on vaan jotain niin.. uskomattoman kivaa. Kai oon joskus muistanu mainita mun fiksaatiosta niitä kohtaan? Nimittäin ne vaan on <3 Ja kun päästiin yksityiskohtiin, niin pakko on myös otsikkoa hehkuttaa - tosin se avautui mulle vasta linkki-selvittelyn jälkeen, mutta oi! Kerrassaan osuva, taas. :)

Tämä ficci jää loppujen lopuksi mukavan avoimeksi, vaikka kertookin kyllä kaiken oleellisen lukijalle. Tykkäsin kovasti varsinkin tuosta, että Tonks ei heti lue Ginnyn mielenliikkeitä, vaikka (hyviä) ystäviä ovatkin.Tosin tuo jutun kaikille mahdollisille raiteille lähteminen sai mut ensin ymmärtämään, että tietäähän Tonks Ginnyn tunteista, muttei sit ilmeisesti lopun perusteella tiedäkään. Tai ainakaan tiedosta tietävänsä.

Tää on kyllä valtavan ihana:
Lainaus
Hampaita harjatessaan hänen mieleensä juolahti jälleen, mitä Ginny oli sanonut ennen kuin heidän juttunsa oli lähtenyt kaikille mahdollisille raiteille. Jotain metsästä. Ja puista.
Ja samalla myös aika surullinen. Kuinka Ginny on kuitenkin yrittänyt tuoda tunteitaan julki, harmi vain että ei ihan tarpeeksi selkeästi kuitenkaan. Jotenkin todella samaistuttavaa. Ja muutenkin pystyn samaistumaan tämän ficin Ginnyyn vähän liiankin hyvin.. lopetuskappaleeseen etenkin. Mutta myös tuohon, kuinka Tonksin veistely satuttaa niin paljon, vaikkei se missään nimessä tarkoitus olekaan. Ja voi, tuo arvaamaton raja.. :/

Mutta joo, tosiaan tykkäsin tästä todellatodella paljon! Ja tästä on sun mainitsema kämyisyys kyllä tosi kaukana! ;D Mutta vielä kerran, kiitos hurjasti! :-*
When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
~ Sherlock Holmes

Ficcilistaus  ||  LJ-ficcilistaus

Poissa Kuurankukka

  • Yaoi duck
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 38
  • Rakastaa salaa haaveissa niin että sattuu
Vs: Trooppista (Tonks/Ginny, K-11)
« Vastaus #2 : 04-04-2012, 10:09:46 »
Varoitetaan nyt ihan aluksi että tästä tulee hurjan lyhyt ja tasoton kommentti, koska koulussa ei millään pysty parempaan ;D Mutta niin, olipas hieno ficci sulta taas jälleen kerran! Aivan sama mikä paritus on kyseessä, sun tekstejä on aina ihana lukea. Niin myös tätäkin. Ginny/Tonks on selvästi tutustumisen arvoinen paritus, ja tässä heidän suhdettaan kuvattiin upeasti. Pidin siitä kuinka avoimeksi tämä jäi, paljon jäi lukijan itsensäkin päätettäväksi. Minustakin Tonks oli hyvin oma itsensä tässä, maininta ei-niin-terävästä-kynästä oli oikein osuva hänen kohdallaan. Ja myös tuo Jollen jo lainaama kohta, jotenkin tosi surullinen mutta silti kaunis kohta. Ennen kaikkea tämä oli hirveän aidontuntuinen ja uskottava. Kiitos ihan hirmuisesti jälleen kerran, tällä olikin hyvä aloittaa päivä! :D
Jos sinun ripsesi olisivat oksia, hirttäytyisin niihin että huomaisit minut, rakkaani
-Tommy Taberman-

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Trooppista (Tonks/Ginny, K-11)
« Vastaus #3 : 04-04-2012, 16:26:45 »
Jolle, olehyväolehyvä :D Haha, 'lähtä' oli ennen 'lähteä' mut muutin sen viime metreillä muistaakseni x) Ne puhuu niin kuin mä puhuisin, ehkä kyse on tosiaan niistä murre-eroista, niinku varmaan onkin! Ja dang. Tajusin tiäkkö vasta ton sun kommentin jälkeen, että oon taas vähän ammentanut :E Melkoinen synttärilahja joo :E Mut tiedoksi, että tää tulee kyllä loppumaan hyvin! Tai siis tässä versessä ne kyllä päätyy yksiin. Emmä tiä tekikö tää nyt asioita paremmaksi vai huonommaksi O.O Tosi mukava jos kuitenkin jotain kivaa löysit sieltä <3

Kkukka, ihanaista kuulla että tykkäsit <3 Muistaakseni toi kynäjuttu oli kanin aivoituksia, niin kiitetään sitä <3


Kiitos kommenteista :-*

Fifi-ficitLJAO3