Ajankohtaista > Modevaalit

Ohjeistus ja yleinen keskustelu moderaattoreista.

(1/10) > >>

Lizlego:
Kuka voi hakea?
Kuka tahansa, joka uskoo olevansa riittävän hyvä hoitamaan vuoden eteenpäin yhtä moderaattorin pesteistä.

Miten ehdolle asettuminen tapahtuu?
Luomalla oman topicin/vaalikampanjan jossa kertoo omat hyvät ja huonot puolensa, miksi haluaa moderaattoriksi, tai oikeastaan mitä tahansa jolla kuvittelee pystyvänsä huijaamaan ihmiset äänestämään itseään. Topiceissa keskustelu, väittely, kysely ja muu on sallittua.

Koska pitää ilmoittautua, koska äänestetään?
Hakemuksensa voi jättää koska tahansa huhtikuun aikana.
Äänestys tapahtuu toukokuun aikana, uudet moderaattorit selviävät 1.6.

Kuinka monta sitten otetaan?
Tällä hetkellä moderaattoreita on 4. Määrä ja tarve varmasti tulee vaihtelemaan foorumin aktiivisuustason myötä, joten moderaattorien määrästä on varmasti syytä keskustella tulevaisuudessa.

No onko muita rajoituksia?
Koska foorumilla on paljon alaikäisiltä kiellettyä sisältöä joihin moderaattorien tulee tarvittaessa puuttua, on muistaakseni väläytelty 18v ikärajaa.

Mimmosen tittelin saa?
Moderaattorit ovat foorumilla nimeltään superhessuja.


Tässä topicissa on lupa jauhaa vaikka yleisiä modejuttuja, kysellä moderaattorien tehtävistä ja miettiä määräaikaisuuksien hyvä ja huonoja puolia jne.  Areena on vapaa.

Nukkemestari:
Minun mielestäni tämän kokoisella foorumilla on parempi olla vielä yleismodet eikä osastokohtaiset modet, sillä tekemistä per osasto ei ole vielä hurjasti. Lisäksi tämä auttaa myös siihen, jos joku on vähän harvemmin hoitamassa asioita, niin yksi osio ei ole niin vähän valvonnan alla. Toisaalta tää voi olla sellanen "en pääse koskaan tekeen mitään kun mode-92 tekee aina mun hommat!!!"-juttu... (ainakin jos täällä pyörii yhtä nolifeja ihmisiä kuin minä...)


Modejen määrää on vähän hankala sanoa. Ei ole kokemusta moisesta :E

Chuuko:
Hyvä Liz, tuumasta toimeen vaan. Siinä ei kauan nenä tuhissu.  :D

Yleismodet kuulostaa ihan hyvältä, tai sitten voisi harkita sinänsä 'osastokohtaisia' admineja, että eroteltaisiin keskustelut, fanfictio, originaalit jne erikseen. Itselläni ei ainakaan esimerkiksi olisi sinänsä mitään mielenkiintoa modata originaaleja, koska en sillä osastolla käy koskaan. (Toki niin tekisin tarvittaessa jos päätyisin modeksi. )

Kai tässä pitää ruveta värkkäilemään hakemusta, kun niin uhkasin tehdä. Onhan tässä nyt yritettävä olla sanansa mittainen, tai jotain sinnepäin.  Tosin ei mua kukaan valitse kuitenkaan, olen superepäaktiivinen muualla kuin valittamisessa ;D

malla:

--- Lainaus käyttäjältä: Nukkemestari -  09-04-2012, 20:04:33 ---Minun mielestäni tämän kokoisella foorumilla on parempi olla vielä yleismodet eikä osastokohtaiset modet, sillä tekemistä per osasto ei ole vielä hurjasti. Lisäksi tämä auttaa myös siihen, jos joku on vähän harvemmin hoitamassa asioita, niin yksi osio ei ole niin vähän valvonnan alla. Toisaalta tää voi olla sellanen "en pääse koskaan tekeen mitään kun mode-92 tekee aina mun hommat!!!"-juttu... (ainakin jos täällä pyörii yhtä nolifeja ihmisiä kuin minä...)


Modejen määrää on vähän hankala sanoa. Ei ole kokemusta moisesta :E

--- Lainaus päättyy ---
Mä olen samoilla linjoilla tosta yleismodeilusta - se toimii tällaisella foorumilla varmasti parhaiten (ainakin toistaiseksi). Mikäli foorumi kasvaa suuremmaksi, ja osastoja tulee käyttäjien mukana enemmänkin, tai jos yksinkertaisesti homma tökkisi jollain tapaa, voitaisiin asiaa miettiä uudestaan.

Olen myöskin sitä mieltä, että modeja (ja miksi ei adminejakin) saisi olla kyllä ihan reippaasti. Näin olisi monenlaista mielipidettä ja ajatusta mukana, eikä ainakaan jäisi hommia rästiin jos tulee poissaoloja.

Lizlego:
No ajattelin, että samantien, ettei kaikki energia kulu tapahtuneen murehtimiseen, kun ei sille enää mitään voi. Sanottu mitä sanottu ja tehty mitä tehty. Eteenpäin on silti mentävä, koska foorumilla on vielä elämää ja toivoa ja oikeasti tekijöitä tarvitaan, koska meiltä lähti ainakin nyt tilapäisesti juuri aktiivisin jäsen. Saadaan ainakin uusia asioita alulle. :)

Yleismodet on ainakin tähän asti toimineet ihan hyvin, tosin tuokin voisi olla ihan hyvä juttu, että olisi keskustelualueilla omat valvojat. Se varmaan riippuu nyt sitten myös mode-ehdokkaista ja ihmisten toiveista. :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta