Kirjoittaja Aihe: HUOMIO: Foorumi päivitetty!  (Luettu 6965 kertaa)

Lizlego

  • Vieras
HUOMIO: Foorumi päivitetty!
« : 17-06-2012, 23:42:21 »
Huomio kaikille! Jos mikään ei toimi tai jos sivu näyttää ja toimii omituisesti, niin on luultavaa että päivitetty foorumi (aiempi SMF 1.1.16, nykyinen 2.0.2) ei tue käyttämääsi teemaa.  :P Mulla ainakin näytti ihan omituiselta profiili ja kaikki ja vaihdoin käyttöön oletusteeman. Sori häiriö, mutta väittävät että tällä saadaan käyttöön muita etuja... en tiedä vielä mitä.  :P ;D Kai ainakin parannettua tietoturvaa jos ei muuta.

//Muoks: Tänne siis valitukset yms. En kyllä tiedä osaanko tehdä mitään, mutta aina voin yrittää... ::)

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: HUOMIO: Foorumi päivitetty!
« Vastaus #1 : 18-06-2012, 00:49:31 »
Kyllä tässä jotain outoa on. Vaihdoin teeman minäkin oletukseen, mutta jotkut nappulat vain eivät ole ollenkaan siellä, missä pitäisi. Erityisesti kirjautumattomana näyttää kummalliselta. Ja minne hymiövalikko on kadonnut? Ainakaan mulla ei oo sitä nyt ollenkaan.


zilah

//Edit: toinen ongelma: Yritin aloittaa uuden topicin, mutta kaikki muokkausnäppäimet (boldaus, kursiivi jne...) puuttuivat täysin.
« Viimeksi muokattu: 18-06-2012, 00:58:38 kirjoittanut zilah »

Lizlego

  • Vieras
Vs: HUOMIO: Foorumi päivitetty!
« Vastaus #2 : 18-06-2012, 01:29:33 »
Jännä juttu, koska mulla ne näkyy ihan normaalisti. Oiskohan selaimesta kiinni? Tai veikkaisin että on. Musta tuntuu, että multa puuttuu joistain noista sivuista valintalaatikot. Millehän selaimelle nää on optimoitu... ;D
« Viimeksi muokattu: 18-06-2012, 01:34:24 kirjoittanut Lizlego »

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: HUOMIO: Foorumi päivitetty!
« Vastaus #3 : 18-06-2012, 07:50:25 »
No nimenomaan noita valintalaatikoita puuttuu. Kirjautumattomana näkyy ainoastaan tuo sinisellä oleva kirjautumislaatikko. Se toinen näkyy mutta vain tyhjänä. Mulla on normaalisti firefox selaimena, mutta kokeilin nyt Safaria. Ulkonäössä ei eroa.

//Edit. Latasin kokeeksi Googlechromen ja kokeilen tätä, mutta ei edelleenkään ulkonäössä eroa.


zilah
« Viimeksi muokattu: 18-06-2012, 07:55:52 kirjoittanut zilah »

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: HUOMIO: Foorumi päivitetty!
« Vastaus #4 : 18-06-2012, 09:02:05 »
Ei näy mullakaan hymiölaatikkoa, tosin en kyllä sitä käytäkään x)

Tässä näkiymässä, kun siis kirjoitan viestiä, niin nuo muotoilujutut tuosta ylhäältä on poistuneet, eli just ne hymiöjutut plus ne boldaus ja kursiivipainikkeet jne jne. Sen sijaan tän kirjoitusruudun alapuolelle on tullut Liitteet ja muut asetukset jossa mm. voi valita "Ilmoita vastauksista" tai "Älä käytä kuvallisia hymiöitä", tiedä sitten mitä nuo tarkoittaa....

Sit ennen kuin kirjauduin (tässä koneessa on Mozilla), niin näytti tältä:

Klik.




/// IIIIIIH, mä sain mun vanhat viestit takas, kiitos rakkahin <3333 Ja nyt näkee profiilista myös eriteltynä kirjoittajan aloittamat aiheet ja viestit <3333333
Menen tutustumaan lisää!
« Viimeksi muokattu: 18-06-2012, 09:04:18 kirjoittanut Beelsebutt »
Fifi-ficitLJAO3

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: HUOMIO: Foorumi päivitetty!
« Vastaus #5 : 18-06-2012, 09:18:21 »
Mulla on pikku käytännön ongelma: käytän tätä avaruusteemaa ja se todellakaan ei toimi, en pääse esim. etusivulle, omaan profiiliini enkä suurimpaan osaan paikoista. Lisäksi viestit sun muut on ihan sekaisin ja avat missä sattuu. Mutta koska en pääse profiiliin, en pääse vaihtamaan teemaa, jelp!

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: HUOMIO: Foorumi päivitetty!
« Vastaus #6 : 18-06-2012, 09:20:45 »
Plus toi viestin ja signaturen väliin jäävä viiva on tuplana. Eikai sillä muuta kuin korkeintaan esteettistä haittaa ole, itse asiassa taidan tykätä siitä tuolleen enempi :D

Sit kun poistaa oman viestin tai oman topikin (ei näköjään väliä onko uusi vai vanha), tulee pop-up jossa kai pitäis lukea jotain "oletko varma että haluat poistaa?" mutta viestiä poistaessa siinä oli kyssäri, topikkia poistaessa se oli ihan tyhjä. Olisko kieliasetukset vituroillaan?


// Yhyy, mulla on default-teema ja ennen kun katsoi viestiketjun viimeistä viestiä, siellä alaoikeella oli painike josta pääsi suoraan "ylätasolle" eli sille osastolle, jossa topikki on. Nyt siellä on se painike mutta siinä ei lue kai mitään (ehkä joku piste tms) ja sitä painamalla ei tapahdu mitään :( Pitää rullata sivun ylös ja painaa linkistä itsensä ylätasolle. Itken :'(
« Viimeksi muokattu: 18-06-2012, 09:23:22 kirjoittanut Beelsebutt »
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: HUOMIO: Foorumi päivitetty!
« Vastaus #7 : 18-06-2012, 09:38:25 »
Se varmaan johtuu just noista kieliasetuksista. Kokeilen paria juttua, katotaan korjautuuko.

Lizlego

  • Vieras
Vs: HUOMIO: Foorumi päivitetty!
« Vastaus #8 : 18-06-2012, 10:08:40 »
Okei, ilmeisesti ongelma noissa teemoissa ja kenties kielipaketissa. Tein radikaalin toimenpiteen ja asetin kaikkien oletusteemaksi SMF-teeman, koska se näyttää ainakin minulla tuon etusivun normaalisti. Babylon-teema oli edellinen oletusteema ja se näyttää tuon etusivun ihan outona. Kenties noita teemoja joutuu rukkaamaan tai lataamaan ne uudestaan, koska kielipakettikaan ei vaikuttanut siihen.

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: HUOMIO: Foorumi päivitetty!
« Vastaus #9 : 18-06-2012, 10:13:14 »
Jep, ihan hyvä että muutit kaikki teemat toimiviksi. Mullakin oli vaikeuksia päästä muuttamaan teemaani, kun kaikki namiskuukkelit oli ihan sekaisin ja osa puuttui kokonaan. Kannatan tuota, että kaikki teemat ladataan kokokaan uudelleen, jos ne saa jostain ladattua tälle päivitetylle pohjalle valmiiksi sopivina.

//Onko tämän uuden päivityksen jälkeen odotettavissa bottien vähenemistä, tai pystyykö tämän rekkautumiseen saamaan jonkun varmistuskysymyksen tms.?

//Jee, löysin kysymyslootan! Nyt testaan toimiiko se.

//Rekisteröitymiskysymys toimii mainiosti. Mutta mikähän olisi sellainen kysymys, johon olisi helppo ihmisen vastata, mutta itäisen maan botit ei sitä ymmärtäisi, eikä vastaussanaa olisi kysymyksessä? Olisko: "Mikä on Suomen pääkaupunki?" hyvä?
« Viimeksi muokattu: 18-06-2012, 10:28:15 kirjoittanut Nappeli »

Lizlego

  • Vieras
Vs: HUOMIO: Foorumi päivitetty!
« Vastaus #10 : 18-06-2012, 10:28:19 »
Minkä kysymyslootan sä löysit? Kerro mitä siitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään! Pakko sanoa, että tämä foorumi olisi pikku hitlerien unelma, kun täällä voisi määrittää käyttäjäryhmiä ja laittaa niiden viestit etukäteishyväksyntään ja muuta sellaista ja toi varoitussysteemi on kanssa sellainen. Mulle tämä on unelma, koska täällä saa ajastettua toiminnot, jotka vanhassa olisi pitänyt itse muistaa ja tehdä käsin. :D
« Viimeksi muokattu: 18-06-2012, 10:30:22 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: HUOMIO: Foorumi päivitetty!
« Vastaus #11 : 18-06-2012, 10:30:26 »
Löysin turvallisuusasetuksista rekisteröinnin yhteydessä esitettävän kysymyksen asetuksen. Sehän ratkaisee bottiongelman kertaheitolla! Mutta mikä olis kiva kysymys, johon olisi vain yksi vekkuli vastaus, jonka kaikki suomenkieliset tietää?  :D

Lizlego

  • Vieras
Vs: HUOMIO: Foorumi päivitetty!
« Vastaus #12 : 18-06-2012, 10:34:38 »
Finissä se kysymys taisi olla Suomen presidentti, mutten tiedä hyväksyikö ne vastaukseksi Tarja Halosen. Siis eihän sitä voi muistaa, että Sauli Niinistö on nykyään presidentti. Mehän voitaisi vaikka kysyä, että milloin Suomi voitti edellisen kerran MM-kultaa jääkiekossa, niin tänne ei pääse ketään, jolla ei ole perustiedot hallussa. ;D Ei kun eihän niin voikaan tehdä!!!  ;D

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: HUOMIO: Foorumi päivitetty!
« Vastaus #13 : 18-06-2012, 10:35:42 »
Kenties noita teemoja joutuu rukkaamaan
Arvaa kaks kertaa, miten luin tuon x)

Kyssärilootassa on Finissä ainakin Suomen tasavallan presidentti, mutta oisko se liian helppo? Mulle toisinaan tuottaa vaikeuksia muistaa sitäkään, pääkaupunki vois olla helpompi :D Plus kaikki ne äää-kirjaimet saattaa hyvinnii heittää botit sekaisin x)

Ihanaa, nyt toimii namiskuukkelit ja kaikki hymilötkin on tuossa, tosin ne on ältsin rumia, mutta kai niihin tottuu :F

(pyörivä pää, pyörivä pää!!!1)


// Liz väliin. Se hyväksyi vähän aikaa Tarja Halosen, mutta ei Sauli Niinistöä, mutta ihan suht nopeeta se vaihtui vaalien jälkeen.
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: HUOMIO: Foorumi päivitetty!
« Vastaus #14 : 18-06-2012, 10:39:12 »
Ähä, ainakin Core Theme toimii normisti nyt, jeeeee, tää oli mulla viimeksikin kun kaikkein selkeimmältä tuntui :)
Fifi-ficitLJAO3