Äänestys

Kumpi ikärajasysteemi on mieleisempi?

Ikärajat K12 ja K16
Ikärajat K11, K13 ja K15

Kirjoittaja Aihe: Ikärajat uusiksi!  (Luettu 13215 kertaa)

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Ikärajat uusiksi!
« : 12-07-2012, 14:38:42 »
Äänestys on päättynyt.

Käyttäjiä toivotaan vaihtamaan omien fikkiensä ikärajat  maanantaihin 6.8. mennessä. Tämän jälkeen adminit ja modet ottavat asian hoitaakseen.
Ikärajojen vaihto myös tekstilistauksiin ja linkityksiin jos mahdollista, kiitos.
----

Kyseessä on siis äänestys ikärajamuutoksista, ja idea lähti Ikärajat, varoitukset ja sanastoa -topan keskustelusta. Tämä siis siksi, että Suomessa uusittiin ikärajasysteemi joku aika sitten, ja fifissä ollaan pääsääntöisesti noudatettu Suomen virallisia ikärajoja. Uudet ikärajat olisivat siis


S pysyy
K-7 pysyy
K-11 + K-13 ---> K-12
K-15 ---> K-16
K-18 pysyy



« Viimeksi muokattu: 30-07-2012, 13:58:30 kirjoittanut Chuuko »
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa Herkkuoone

  • myrkkyherkkukarkki
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 89
    • Rakkaudesta Kirjoittamiseen
Vs: Ikärajat uusiksi?
« Vastaus #1 : 12-07-2012, 16:03:33 »
Mä sanon kyllä aamen, jos noihin K-12 ja K-16 ikärajoihin päädytään! Mä oon ihan huono määrittelemään ikärajoja teksteilleni ja revin aina hiuksia päästäni, kun mietin, että minkäs ikärajan mä tähän tällä kertaa tunkaisen :D Kyllä toi yhden ikärajan vähentyminen auttaisi siinä kriisissä! :)
Rakastan sua tänään enemmän
Kuin koskaan ennen sen nyt käsitän

~

Poissa rimps

  • superhessu
  • Viestejä: 532
Vs: Ikärajat uusiksi?
« Vastaus #2 : 12-07-2012, 22:56:47 »
Kuten jo toisaalla huutelin, niin kannatan myös tuota uutta jakoa. K-11 ja K-13 on hämmentäviä ja joudun aina melkeinpä nopalla heittämään kumpi olisi nyt soveliaampi. K-12 ratkaisisi pulman loistavasti.
Tule käymään joskus, kun aurinko on matalalla, kun olet keijutuulella ja valmis olemaan se mikä olet.
Tule silloin kun unohdat, että oletkin jo aikuinen nainen ja muutenkin täydellinen.
~Nina Kolehmainen

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ikärajat uusiksi?
« Vastaus #3 : 15-07-2012, 18:14:51 »
Joko alan vaihtaa?


//... omiani.
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ikärajat uusiksi! Huomhuom!
« Vastaus #4 : 15-07-2012, 19:22:51 »
Emmä tiä, mä ainakin vaihdan omani just nyt.

Mitens noi ikärajasäädökset? Jääkö K-13 ja muokataan sen otsikoksi vain K-12 ja sama K-15 -> K-16 ja sit tietty K-11 huishelvattaan? Tarviiko niitä muuten sorkkia?
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ikärajat uusiksi! Huomhuom!
« Vastaus #5 : 15-07-2012, 19:24:25 »
Eikö tää nyt silti tapahdu pikkaisen hätäisesti, kun äänestys on laitettu käyntiin vasta kolme päivää sitten? :P

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ikärajat uusiksi! Huomhuom!
« Vastaus #6 : 15-07-2012, 19:26:34 »
Joo mä just aloin kans miettiä, että onko yksikään admineista sanonut asiaan vielä mitään?

// Tosin mitäs väliä sillä on että onko vai ei, koska jos enemmistö käyttäjistä sanoo joo, niin ei siinä kolme adminia paljoa paina.

11 on äänestänyt kyllää, musta tuntuu hurjalta ajatukselta, että yhtäkkiä löytyis 12 aktiivistä fifiläistä lisää, jotka kaikki sanoisivat ei. Mutta mistäs sen tietää.
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Ikärajat uusiksi! Huomhuom!
« Vastaus #7 : 15-07-2012, 19:36:27 »
Katselin tässä viime aikoina käynnissä olleet äänestykset, jotka ovat olleet aukinaisina yli kuukauden. Äänestäjien määrä pyörii siinä ~20 paikkeilla. Jos kolmessa päivässä on saatu kasaan puolet tuosta määrästä, olettaisin ettei ihan järkyttävää muutosta tule äänestyksessä tapahtumaan vaikka äänestys olisi auki pidempään, varsinkin kun äänestystulos on noin selkeä. (Ja rimps väitti että kolme päivää riittää, osotan syyttävällä sormella! Ja sitäpaitsi Bbuttis yllytti! Ja mulla on tylsää!)

K-15 kääntyy sujuvasti K-16, eikö?

K-11 ja K-13 muokataan oletettavasti suoraan K-12.
Joidenkin tekstien jotka hipovat aivan K-13 ikärajan ylärajoilla kannattaa varmaan miettiä, tulisiko ikäraja kuitenkin nostaa K-16 asti. Tämmösiä ei varmaan ole montaa, mutta asiaa kannattaa kuitenkin harkita, että säästetään niitä pienimpiä. 

//Mutta voidaanhan tätä äänestysaikaa kuitenkin jatkaa.
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ikärajat uusiksi! Huomhuom!
« Vastaus #8 : 15-07-2012, 19:36:47 »
Sillä ei ole mitään väliä onko adminit sanoneet mitään, mutta mun mielestä on hemmetin hätäistä alkaa kolmen päivän äänestyksen jälkeen vaihtaa ikärajoja. Musta ihmisille pitäisi antaa ainakin viikko aikaa sopeutua ja sisäistää tämä asia kun ei tämä nyt niin kiireinen asia kuitenkaan ole ja viikkokin on aika lyhyt aika, vaikka äänestystulos näyttäisikin selvältä. 

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ikärajat uusiksi! Huomhuom!
« Vastaus #9 : 15-07-2012, 19:37:50 »
I'm out, kertokaa kun vaihdan omiini.
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ikärajat uusiksi! Huomhuom!
« Vastaus #10 : 15-07-2012, 19:42:34 »
No en minä sitä päätä sen enempää kuin sinäkään, joten vaihda ihan milloin haluat. Kunhan sanoin mielipiteeni siihen, että kolme päivää on lyhyt aika, mun mielestä. Jos ihmiset on sitä mieltä yleensä, että se riittää, niin sitten se riittää.

Susimus

  • Vieras
Vs: Ikärajat uusiksi! Huomhuom!
« Vastaus #11 : 15-07-2012, 19:47:40 »
Olen vähän sekaisin näin nopean uudistuksen kanssa, mutta oikeastaan tämä on ihan kiva muutos. K-11 ja K-13 ovat aina tuottaneet päänvaivaa.

Nyt vain ärsyttää, että pitää muistaa laittaa silti Finiin meneviin ficceihin vanhat ikärajat, mutta se nyt on oma henkilökohtainen ongelmani. Ignooratkaa.

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Ikärajat uusiksi! Huomhuom!
« Vastaus #12 : 15-07-2012, 19:48:27 »
Koska kyse ei nyt ole niin akuutista asiasta, voisi äänestyksen antaa olla auki ainakin viikon. Ei siksi, että äänestystulos tuosta muuttuisi, mutta olisi mielestäni ihan asiallista silti antaa kaikille foorumilaisille realistinen mahdollisuus ottaa kantaa ja ilmaista mielipiteensä. Ihan periaatteen vuoksi :)
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Ikärajat uusiksi! Huomhuom!
« Vastaus #13 : 15-07-2012, 19:49:01 »
Älkää hätäilkö vielä.

Äänestys on taas pystyssä, mielipiteitä saa edelleen jakaa ja keskustelu on avointa.
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ikärajat uusiksi! Huomhuom!
« Vastaus #14 : 15-07-2012, 19:52:37 »
Olen vähän sekaisin näin nopean uudistuksen kanssa, mutta oikeastaan tämä on ihan kiva muutos. K-11 ja K-13 ovat aina tuottaneet päänvaivaa.

Nyt vain ärsyttää, että pitää muistaa laittaa silti Finiin meneviin ficceihin vanhat ikärajat, mutta se nyt on oma henkilökohtainen ongelmani. Ignooratkaa.

Joo, tämä on varjopuoli tässä, että pitää muistaa kahdet eri käytännöt kokonaan, mutta K-11 ja K-13, osittain myös K-7 on aina tuntunut vähän arpapeliltä.