Kirjoittaja Aihe: Hahmojen luonti  (Luettu 11977 kertaa)

Poissa Kuolonsulka

  • Harvinaisen
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 92
    • Sielunsisarusten kirjasto
Vs: Hahmojen luonti
« Vastaus #30 : 04-10-2010, 18:27:40 »
Minä en ole voinut enää vuosiin jaotella hahmojani 'hyviin' ja 'pahoihin'. Jopa minun täydellisen moraalittomassa tappajanpuolikkaassani on niitä 'hyvis' piirteitä, tosin vain, koska minä tunnen hänet niin hyvin^^ *naurh*

Itse tuppaan myös kummasti tekemään hahmoistani komeita (enemmän mies kuin naishahmoja...^^) mutta viime vuosien aikana niille on vaan kummasti alkanut ilmaantua myöskin arpia naamaan, pari silmää uupuu, korvat silvottu tms muuta mukavaa^^ Ne vähän tasapainottavat, ja ennen kaikkea luovat sitä realismia, josta on tullut päivän sana viime vuosina.
Sitten tietysti jos hahmo on syötävän hyvän näköinen eikä sillä ole arpia, niin onhan sillä sitten muita puutteita. Kuten eräs naishahmoni, jolla ei ole riittävästi voimia edes paksun kirjan nostamiseen... ^^

Jokainen hahmo on yksilönsä, pitää vaan välttää ylilyöntejä suuntaan jos toiseen.
Naura, älä itke.
Ei Kuolema satu, se helpottaa.
Antaudu minulle, tiedä, että kuolet turvassa.
Älä ajattele hampaitani kaulallasi,
taivuta pääsi taaksepäin ja vedä viimeisen kerran henkeä.
Sulje silmäsi, et avaa niitä koskaan.

Poissa peccantis

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 252
  • Ennen kuin pimeä tulee
    • tumblr
Vs: Hahmojen luonti
« Vastaus #31 : 05-04-2012, 11:49:03 »
Nimet, aa~ Tykkään pelleillä nimien kanssa. Vaikka keksisin nimen itse, keksin sille useimmiten myös merkityksen vaikka kukaanhan ei ikinä saa tietää :P Ja nimen muodolla suussa ja ööh audiokineettisellä tunnulla on myös tärkeä osa. Siispä Shawn on raukean kyllästynyt lemmikki, Kyi ("kai") säikky, ja Paris räiskähtävämpi kuin piilosadistinen Milan.

En o viime aikoina tehnyt yhtään uusia hahmoja, mutta pakko mainita et melkein pissin housuun kun keksin nimen erään kerran... Hahmona oli tällainen pieni nukenkasvoinen rillipääpoika, joka osaa näyttää aivan tavattoman harmittomalta ja suloiselta vaaleine enkelinkiharoineen. Siis selvä kyyhkyläinen pienoinen Jonah (Jonah=kyyhkynen). Mutta oikeasti se onkin äärettömän itsekeskeinen, hedonistinen, huomionkipeä ja seksinnälkäinen riivinrauta ^.^

Yleisesti hahmonluonnissa mulla menee se yleensä niin että päätän aluksi pari juttua ulkonäöstä, pari juttua luonteesta, ja pari juttua jotka hahmo on tehnyt tai tulee tekemään. Sitten jätän sen hautumaan... Sitten tutkin huvikseni hahmolomakkeita, ja alan täyttää niitä kohtia, jotka tuntuvat löytyvän luontevasti. Aika usein alkuvaiheen kuvitelmat muuttuu prosessin aikana, joskin ne usein vaikuttaa jollain tasolla lopputulokseen. Esim. hra Duvka alkuperäisessä olomuodossaan keräili posliinia (naurattaa kun ajattelenkin), ja vaikka kermakot ja muut kipot jäi leikkaushuoneen lattialle, pysyi herrassa tärkeinä tekijöinä ylimielisyys, pedanttius ja kaipuu mukavaan, sopivan ylelliseen elämään :P Eikä hra Duvka suinkaan ollut alunperin homo :P Meillä oli erittäin diplomaattinen etäisyys yksityisasioiden suhteen ja hra D jopa antoi mun ymmärtää että sillä on jossain morsmaikku odottamassa... kunnes päätin että hra D on aloitellut opettajanuraansa yksityistuutorina ja siinä rytäkässä tavannut Chrisin. Se rontti meni ihastumaan :KKK eikä asialle voinut sen jälkeen enää mitään. Alkuperäinen juoni meni piloille koska D ei tietenkään enää suostunut tekemään mitään pahaa C:lle :P Sitten muunneltu juoni meni piloille kun hra D meni päättämään että se ei TODELLAKAAN ole ihastunut yhtään kehenkään ja kaikista vähiten johonkin pikku luonnonoikkuun... Että sellaista.  ::)

Jonahin ja Aaronin tapauksessa taas Jonah oli alunperin tarkoitettu roolipelihahmoksi... sitten kaverini (Aaronin omistaja) alkoi kehitellä jotain tarinaa jossain ja Aaron oli siellä uuuuuh pahiksenah~ ja tämä kaveri kysyi multa olisko mulla jotain hahmoa jota se voisi lainata, että se saisi pahisten puolelle mukavasti motiiveja ja suunnitelmia. No. Lupasin Jonahin. Koska Aaron oli alusta asti erittäinkin kanki ja Jonah puolestaan hemmoteltu pentu niin pakkohan meidän oli käydä läpi yksityiskohtaisemmin (siis pelata) että miten nämä kaksi tapasivat ja mitä yhteisiä intressejä niillä on pahistella ja miten. Pari päivää me pysyttiin asiassa ihan ok ja sitten Jonah iski mua pesismailalla päähän ja ilmoitti että se haluaa Aaronin. Niinpä Jonah alkoi omine lupineen luikerrella Aaronin pöksyihin ja Aaron alkoi kiinnostua tästä uudesta, erikoisen käytöstavattomasta elämänmuodosta, ja ennen kuin ehdittiin kaverin kanssa kissaa sanoa käsitteli juoni Jojon ja Aaronin seksielämää ja pahistelu pölyttyi komerossa  :D

Että sellaista, en mä hahmojen luomisesta puhuisi niinkään kuin niiden perässä roikkumisesta :P

Tekstini - dA - இந் உஹ்ர்தழில்ஷ்ஐ அன ஜ்ங்ஞ்கஓல்ஆித்வு. ௸.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Hahmojen luonti
« Vastaus #32 : 12-11-2013, 19:40:33 »
En tiedä mihin aiheiseen tämän laittaisin, mutta mulla on ollut mielessä tosi pitkään, että haluaisin kirjoittaa ns. normificin, toisin sanoen parittaa kiekkoilijoita naisille, joita ei oikeasti ole eli siis fiktiivisille hahmoille. Ideassa tökkii ainoastaan se, että en saa luotua mielenkiintoisia hahmoja itse alkaen ihan nimen keksimisistä. Siksi olenkin pohtinut, että pitäisikö laittaa Finiin pystyyn hahmohaku, mutta sitten epäilen, että ne kiekkoilijat, joista mä haluan kirjoittaa, ei kiinnostaa ketään eikä siksi kukaan kuitenkaan loisi mulle hahmoja. Pitäisiköhän sitä oikeasti alkaa luomaan omia tissimissejä hahmoja? Jos niistä vaikka saisi monikäyttöisiä niin, että ne voisi aina laittaa uusiin teksteihin. ;D

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2498
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Hahmojen luonti
« Vastaus #33 : 12-11-2013, 20:01:41 »
No kyllä minua ainakin kiinnostaisi tällainen hahmonluominen. Eikös sitä sanota, että kaikkea pitää kokeilla paitsi mummoaan?  ;D


zilah

Lizlego

  • Vieras
Vs: Hahmojen luonti
« Vastaus #34 : 12-11-2013, 20:21:11 »
zilah, mulle ei tullut edes mieleen, että voisi kai sitä yrittää täältäkin löytää hahmonluojia. ;D Täällä kun ei ole sellaista aihetta valmiina, niin ei kai sitä voi tulla ajatelleeksi, että sitä voi tehdä täälläkin. ;D

Poissa peccantis

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 252
  • Ennen kuin pimeä tulee
    • tumblr
Vs: Hahmojen luonti
« Vastaus #35 : 10-01-2014, 14:22:55 »
Voltsu mä lähtisin liikkeelle siitä mihin sä tarkalleen tarvitset niitä hahmoja. Jos tarkoitus on pustata PWPtä niin eihän ne hahmot tarvitse kuin nimen ja muutaman kinkun. Jos taas syvällinen filosofinen draama niin sit kyl pitää olla syvällisesti rakennettu ihmiskuvakin tai mistään ei tule mitään.

Tekstini - dA - இந் உஹ்ர்தழில்ஷ்ஐ அன ஜ்ங்ஞ்கஓல்ஆித்வு. ௸.