Kirjoittaja Aihe: Auttakaa, tarvitsisin Austen-haasteen nopeasti!  (Luettu 1722 kertaa)

Poissa Marketta

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 32
  • Obstinate, headstrong girl!
Hei!

Tajusin, että maanantaina 28.1.2013 tulee täyteen 200 vuotta Jane Austenin Ylpeyden ja ennakkoluulon julkaisemisesta. Haluan kirjoittaa jotain jännää viikonlopun aikana aiheeseen liittyen. Pyydän siis pikaisesti apua teiltä.

Toivoisin, että määrittäisitte minulle:
- ketkä hahmoista
- missä paikassa/missä tilanteessa
- mistä keskustelevat/mitä tekevät

Lupaan kirjoittaa tekstin ja julkaista sen juhlapäivänä, mutta asetan reunaehdoiksi Austenin maailman ja aikakauden. Lupaan myös sisällyttää tekstiin niin monta lainausta alkuperäistekstistä kuin suinkin pystyn.

Suurkiitos avusta!

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Auttakaa, tarvitsisin Austen-haasteen nopeasti!
« Vastaus #1 : 26-01-2013, 02:12:46 »
No minulle tuli tällainen pienoinen idea. Ota jos kelpaa, mutta mitään paineita en aseta.

Kun kerran sisarukset viettivät kaksoishäät niin he oletettavasti saavat myös jälkeläisiä jokseenkin yhtäaikaa.

Joten, tahtoisin lukea siitä kun joko Elizabeth tai Jane, tai molemmat päätyvät siunattuun tilaan. Mitkä ovat aviomiesten ajatukset aiheesta, ja mitä naiset itse ajattelevat?

Erityisesti kaikki söpöily, romantiikka ja muu ihanuus on tervetullutta.  ;D


zilah

Poissa Marketta

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 32
  • Obstinate, headstrong girl!
Vs: Auttakaa, tarvitsisin Austen-haasteen nopeasti!
« Vastaus #2 : 26-01-2013, 12:05:35 »
Hei!

Kiitos Zilah ja yv:n lähettäjä! Olin niin malttamaton, että nappasin jo syntymäpäivähaasteen eräältä enkunkieliseltä foorumilta ja aloin riipustaa sitä:

Aihe/teema: Varkaus
Ohjenuora: Neiti Austenin kommentti Elizabethista pian kirjan julkaisun jälkeen - "I must confess that I think her as delightful a character as ever appeared in print, and how I shall be able to tolerate those who do not like her at least, I do not know."

Eli tällä menen nyt, mutta otan teidän kummankin toiveenne listalle. Ikävä kyllä perhepoliittiset syyt rajaavat viikonloppuna tapahtuvaa kirjoittamista...

Laitoin juuri viimeisen valmiina olleen vinjetin jatkikseen - ehkä seuraavassa osassa päästään itse asiaan.