Kirjoittaja Aihe: Off-topic  (Luettu 163862 kertaa)

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1018
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic
« Vastaus #1185 : 18-03-2012, 17:00:20 »
Oletteko käyttäneet jotain netistä ladattavaa vai jotain muuta erityistä virustarkistusohjelmaa? Olen niin epäluuloinen ettei aina tiedä mitä uskaltaisi käyttää vai tarvitseeko edes, jos on kuitenkin ihan normaalit virustorjunnat ja palomuurit tietokoneessa asennettuna.

Minä ostin joskus halvalla sellaisen neljän tuotantokauden Skins-paketin, mutta en ole vielä(kään) ehtinyt sitä katsomaan. Tykästyin 3-4 -kauden henkilöihin, varmaan siksi että satuin ne näkemään ensiksi kun tulivat telkkarista. Kaikki kehuvat että ne alkukaudet ja myös kuulemma myöhemmät ovat niitä kiinnostavammat mutta en ole niitä vielä nähnyt niin vaikea sanoa. Ykköskaudesta olen katsonut vasta pari jaksoa alusta ja kerkisin valita suosikkihenkilöt mutten juuri sen enempää.

Onko teistä mitenkään outoa valita suosikkeja esim. tv-sarjoista? Minulla on aina ollut tapana että päätän kenestä pidän eniten (syystä tai toisesta, ilman välttämättä sen suurempaa logiikkaa) ja sitten katson miten niille "minun" henkilöilleni siinä käy. Siskojeni mielestä se on hölmö tapa mutta minusta se on hauskaa ja antaa telkkarin katsomiseen vähän henkilökohtaisempaa sisältöä. Mitä hyötyä loppujen lopuksi on katsoa jotain sarjaa, jos sen henkilöihin ei yhtään kiinny? Yleensäkin jos ohjelmassa ei ole ketään joka jollain tapaa koskettaisi, se harvoin jaksaa sen kummemmin kiinnostaa. Ihmisethän ne sarjasta tai tosi-tv:stä kiinnostavan tekevät, ei se itse konsepti.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic
« Vastaus #1186 : 18-03-2012, 17:42:56 »
Mä ajoin virustutkan täysskannauksen läpi (avastia käytän) ja sit spybotin (joka on joittenkin mielestä jo vanha, mut mä tykkään aina ajaa senkin) ja malwaren. Mitään ei löytynyt mistään, mutta siltikään tää ei toimi.

Oon asentanut Chromen ja ffoxin uusiksi ainakin kaks kertaa, mutta IE on tällä hetkellä ainoo joka toimii jotenkin. Mut tääkin tökkii esim. kun reggaan sisään, se jää jumimaan valkoiselle ruudulle, mut kun fav-barin fifi-linkistä painan, niin nään etusivun ja oon kirjautunut :F

Läppärillä, joka käyttää samaa nettiä, tosin wlania, niin siellä ei oo mitään ongelmia samalla ffox-versiolla, joka on tässä koneellakin.

En vaan tajua tätä. Mutta asennan Windowsin tässä kohta uusiksi niin ehkä se siitä :E
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Arte

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 71
Vs: Off-topic
« Vastaus #1187 : 18-03-2012, 19:18:42 »
Onko teistä mitenkään outoa valita suosikkeja esim. tv-sarjoista? Minulla on aina ollut tapana että päätän kenestä pidän eniten (syystä tai toisesta, ilman välttämättä sen suurempaa logiikkaa) ja sitten katson miten niille "minun" henkilöilleni siinä käy. Siskojeni mielestä se on hölmö tapa mutta minusta se on hauskaa ja antaa telkkarin katsomiseen vähän henkilökohtaisempaa sisältöä. Mitä hyötyä loppujen lopuksi on katsoa jotain sarjaa, jos sen henkilöihin ei yhtään kiinny? Yleensäkin jos ohjelmassa ei ole ketään joka jollain tapaa koskettaisi, se harvoin jaksaa sen kummemmin kiinnostaa. Ihmisethän ne sarjasta tai tosi-tv:stä kiinnostavan tekevät, ei se itse konsepti.
Minusta tuo ei ole ollenkaan outoa. Varsinkin jos sarjassa on paljon henkilöhahmoja, ainakin minusta tuntuu loogiselta, että johonkin heistä kiintyy enemmän kuin toisiin, jotta sarja olisi jotenkin mielenkiintoinen ja merkittävä. Olen tosi nihkeä tv-sarjojen kanssa, ehkä sen takia, ettei minulla ole telkkaria, mutta rakastan Housea ja L-koodia. Molemmissa sarjoissa olen kiintynyt henkilöhahmoihin todella syvästi ja tuntuu, kuin he olisivat ystäviäni. Harmi, että L-koodi loppui jo vuosia sitten ja Housenkin viimeinen kausi on juuri meneillään. ):

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Off-topic
« Vastaus #1188 : 18-03-2012, 20:24:27 »
Kyllä niissä sarjoissa tai kirjoissa, joista pitää, tosiaan kiintyy henkilöhahmoihin, ehkä joskus liikaakin. Aika moni sanoi ja itsestäkin tuntui siltä, että kun Sirius kuoli viidennen Potterin lopussa, olo tuntui ihan uskomattoman järkyttyneeltä ja tyhjältä.  :'( Toisaalta Siriuksen kuolema oli monelle syy ficcaamisen alkuun siihen aikaan, joten siinä mielessä se oli hyvä juttu.

Mutta sarjoista vielä, niin aikanaan katsoin innolla Bad Girlsiä, ja siinä kuoli useampikin päähenkilö, mikä tuntui aikanaan hirveän pahalta. Kai se kertoo siitä, että joku sarja tai elokuva on tehty hyvin ja se tuntuu todelliselta, kun henkilöhahmoille tapahtuvat asiat koskettavat. ;)
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic
« Vastaus #1189 : 18-03-2012, 20:45:39 »
Minustakin on ihan normaalia kiintyä suosikkikirjojensa/sarjojensa/elokuviensa henkilöhahmoihin. Joihinkin olen vieläkin, aikuinen järkevä nainen, enemmän tai vähemmän rakastunut. Vaikka joku Jack Aubrey, ihanainen kultakutrini, saa minut aivan veteläksi. Taatusti olisin itkenyt silmät päästäni, jos kirjailija olisi päättänyt hänet tappaa.

Jos joku tällaista pitää typeränä, niin minusta se kertoo lähinnä mielikuvituksen köyhyydestä. Tällaisia ihmisiä on paljon, ja varmaan ovat onnellisia sellaisina. Mutta me tiedämme paremmin, eikö vain?  ;)


//Edit: Minun suosikkejani HP-sarjasta olivat Albus Dumbledore ja Alastor Moody. Itkin kyllä kummankin kuolemaa. Surin heitä jopa enemmän kuin Siriusta. Kaikkein järkyttävin oli kuitenkin Remuksen kuolema. Se vain tuntui niin väärältä.

zilah
« Viimeksi muokattu: 18-03-2012, 20:48:55 kirjoittanut zilah »

Poissa Arte

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 71
Vs: Off-topic
« Vastaus #1190 : 18-03-2012, 20:50:24 »
Esimerkiksi Arten mainitsemasta L-koodista suosikkihahmokseni kohosi aluksi Jenny, mutta neljännellä kaudella hahmo alkoi kehittyä sellaiseen suuntaan, etten hänestä pitänyt ja loppua kohden tyypistä tuli suoraa sanottuna ihan karsea. Alkuaikojen Jennystä tykkään kyllä edelleen.
Pakko sanoa, ettet todellakaan ole ainoa tässä asiassa! Jenny ei ollut oma lempihahmoni missään, mutta pidän hänestä alkukausissa huomattavasti enemmän kuin myöhemmin. Tämä on kyllä ehdottomasti rikkaus, että jokin hahmo muuttuu niin kovasti, että se herättää aivan erilaisia tunteita kuin aluksi.

Feeniksin killan loppu oli kyllä valtavan itkuinen. Minä itkin kyllä paljon myös PP'n lopussa, sillä Dumbledoren kuolema tuntui jotenkin todella vaikuttavalta.

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic
« Vastaus #1191 : 18-03-2012, 21:34:16 »
Mä elin vähän omassa maailmassa sillon ku Ihana Elisa tuli ekaa kertaa tv:stä. Se tuli joskus sunnuntai-iltasin myöhään ja nousi nopeesti mulle tosi tärkeeks. Kiinnyin ihan mielettömästi sarjan Fabrizioon, että sen kuolema oli järkytys, joka sai haukkomaan henkeä! Itkin sitä monta viikkoa  :'(

Harry Pottereissa ainoastaan Kalkaroksen kuolema kosketti... Siriuksen ohitin olankohautuksella ja Dumbledoresta en oikeen koskaan pitänyt.

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Off-topic
« Vastaus #1192 : 18-03-2012, 21:43:31 »
Myös mulle oli Pottereissa Kalkaros tosi tärkee hahmo, toinen surullinen kuolema on Tonksin ja Remusin, koska Ted. En oo koskaan turhan paljoo pottereiden juonesta ja oikeista päähenkilöistä piitannut, mulle tärkeimmät on aina olleet Lucius ja Bella, Draco koska se on niin hot. Bella ehdottomasti eniten, mikä on yllättävää, koska yleensä tykkään mieshenkilöistä enemmän. Bella ja Lucius on lisäks kaks niistä harvoista henkilöistä, joista tykkään sekä kirjoissa että leffoissa.

Ihanimmat ja tärkeimmät hahmot missään, koskaan, ikinä on mulle ehdottomasti Darren Shanista vampyyriprinssit (ja Darren EI ole OIKEA prinssi, murr) ja Crepsley, sekä Der kleine Vampirin Lumpi. Kuusi uskomattoman uskomatonta henkilöhahmoa, joista kaikista kerrotaan tarpeeksi, muttei liikaa ja joista jokaisella lukukerralla saa irti jotain uutta.

Vähän ärsyttää, etten osaa sanoa tähän TLOTR:ista ketään, mutta se johtuu siitä, ettei sellaista ole. Mulla ei oo ks. fandomista ketään yksittäistä tärkeintä, rakastan lähinnä maailmaa ja kaikkia niitä mahdollisuuksia. Siis nimenomaan haltioita, onhan ne ihmisetkin ihan ok ja heistä on kauniita tarinoita, mutta... ja kääpiöistä en ole koskaan pahemmin välittänyt.

Poissa Galenwen

  • arvaamaton
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 60
  • Pyörremyrskyn keskus
Vs: Off-topic
« Vastaus #1193 : 18-03-2012, 21:58:23 »
Fabrizion kuolema oli kyllä sääli Ihanassa Elisassa, ja eipä ne jaksot sen jälkee ollu kauheen hyviä, puvustus oli loistavaa loppuun saakka.

Mulle itelle ehkä tärkeimpiä henkilöhahmoja on Herra Darcy Ylpeydestä ja ennakkoluulosta, sekä North & Southista Mr. Thornton. Nämä kaksi ovat jotenkin samankaltaisia, mutta olen aivan rakastunut heihin, jaksan katsoa kyseisten kirjojen filmatisointeja kerrasta toiseen.

Sekä Monte-Criston kreivi eli Edward Dantés, aivan ihana <3

Mulla on lähinnä miehiä, joihin olen erittäin voimakkaasti kiintynyt mutta naisista, voisin sanoa että pidän Elizabeth Bennetistä, sekä North & Southin Margaret Halesta, mutta Elizabeth vie vielä voiton, en ole ehtinyt North & Southia lukemaan vielä loppuun  ::)
Lentelen kukkasesta kukkaan tai pikemminkin kirjasta kirjaan!

Poissa Kuurankukka

  • Yaoi duck
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 38
  • Rakastaa salaa haaveissa niin että sattuu
Vs: Off-topic
« Vastaus #1194 : 18-03-2012, 22:09:28 »
Ihanimmat ja tärkeimmät hahmot missään, koskaan, ikinä on mulle ehdottomasti Darren Shanista vampyyriprinssit (ja Darren EI ole OIKEA prinssi, murr) ja Crepsley, sekä Der kleine Vampirin Lumpi.

Crepsley, sanos muuta! Itkeä tirautan joka kerta, kun luen kohdan jossa se kuolee. Joten kyllä, minustakin on täysin normaalia kiintyä vaikkapa jonkin sarjan henkilöhahmoihin. Ja itellä niitä tärkeitä hahmoja löytyykin sitten vaikka kuinka paljon :D
Jos sinun ripsesi olisivat oksia, hirttäytyisin niihin että huomaisit minut, rakkaani
-Tommy Taberman-

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1018
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic
« Vastaus #1195 : 18-03-2012, 22:10:05 »
Olette te kyllä ihania (etenkin kun olette samaa mieltä kuin minä ^^ ). Minustakin se on vain hyvä asia jos kirjassa/ohjelmassa/tms on jotain johon kiintyä.

Tällä hetkellä suosikki-tv-sarjani on kyllä Bones, joka on siitä loistava että siinä kaikki henkilöhahmot ovat tavalla tai toisella kiinnostavia ja monikin todella "aidosti näyttelevä" eli osaa välittää tunteita kunnolla.

Sekin vielä, että minua eivät koskaan ole varsinaisesti näyttelijät (tai myöskään laulajat tms "idolit") kiinnostaneet, koska yleensä se roolihahmo on se johon tykästyy, ei itse näyttelijä ihmisenä. Siksi tuntuu vähän pöhköltä liiaksi fanittaa ketään ihmistä, kun ei se kuitenkaan ole oikeasti se hahmo josta pitää vaan todennäköisesti itse ihmisenä ihan toisenlainen. Siltikin lähetin huvikseni kiitoskirjeen tuonne Bonesin väelle, kun törmäsin joku aika sitten pitkästä aikaa faniposti-asiaan ja kun olin jo ehtinyt unohtaa koko asian, sain suosikkinäyttelijäni kuvan nimmarilla postissa. Kyllä se aika lailla pisti hymyilyttämään.  :D

Minua ei se Siriuksen kuolema niin koskettanut kirjassa, koska en hirveästi Siriuksesta tykännyt. Oikeastaan se tuntui ensilukemalta hieman laimealta vaihtoehdolta, kun olin pelännyt että joku tärkeä hahmo kuolisi lopussa. Vasta kun luin muiden järkyttyneitä kommentteja aiheesta, tajusin että ei se nyt niin monelle tainnut kovin laimea hahmo olla.  ::) Hyvä minä. Mutta Remuksen ja Tonksin kohtalo tuntui todella väärältä, sitä surin ja olin ihan järkyttynyt juurikin siitä olankohautuksella sivuuttamisesta. Myös Severuksen kuolema kosketti vaikka sitä oikeastaan osasi odottaa tapahtuvaksi tavalla tai toisella. Silti siinä kyyneleet vierivät silmistä lukiessa. Oli julmaa tappaa miesparka niin raa´alla tavalla. Toisaalta se oli ihan riittävän kunniallinen tapa että sen saattoi hyväksyä.

Lavande
, minäkin tykkäsin kovasti Ihanasta Elisasta, mutta en tykännyt Fabriziosta. ;) Se oli niin inhottava siinä sarjan alussa että menetti mahdollisuutensa minun silmissäni. Mutta silti se oli aikamoinen yllätys, miten mies teilattiin pois kuvioista sillä tavalla.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic
« Vastaus #1196 : 18-03-2012, 22:12:50 »
Lainaus
Sekä Monte-Criston kreivi eli Edward Dantés

Aijai, Galenwen! Se muuten on Edmond Dantés, ei Edward. Satun rakastamaan kyseistä kreiviä myös ja omistan hänen tarinansa useanakin eri kappaleena.  ;)

Culliina: Sinulla näkyy olevan samanlainen maku Tolkien-hahmojen suhteen. Oletko lukemnut koskaan Silmarillionia tai Keskeneräisten tarujen kirjaa? Itse rakastan niitä Lotr-trilogiaa enemmän, koska niissä on kerrottu nimenomaan paljon Valarista ja haltioista.

Mitä Tolkienin hahmoihin tulee, rakastan Valaria, Maieria sekä Imladrisin haltioita, plus Thranduilia.  ;) Paikoista rakkain on Amanin ohella tarunhohtoinen Gondolin.


zilah


Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic
« Vastaus #1197 : 18-03-2012, 22:56:56 »
Mä just luen Monte Criston kreiviä ja muistan jo aikanaan, että mua ärsytti se päähenkilö jonkin verran tietyissä kohdin. No, se ärsyttää mua vieläkin, mutta nyt eri syistä.  ;D En muista miten tarina päättyy, joten älkää kiltit spoilatko. :D LOL.

Kyllä sarjojen henkilöihin kiintyy, mutta mä en valitse suosikkeja. Ne vaan muodostuu itsekseen. Jos miettii elokuvien ja sarjojen suosikkihenkilöitä, niin mä tykästyn yleensä just niihin, jotka tapetaan. Sankarin sidekick tai mentori on yleensä tapettavien listalla.  :D Saippuasarjoissa mä tykkään niistä pahimmista juonittelijoista. Dallasin JR, Dynastian Alexis Colby, Kauniiden ja rohkeiden Stephanie, Salkkareiden Aki ja Aaro jne. Ne yleensä lisää sarjojen mielenkiintoa. Toisissa sarjoissa tykkään niistä, joilla on joko aivoja, oppineisuutta tai sydäntä, parhaassa tapauksessa kaikkia. Tähtiportti-sarjan Daniel Jackson oli joskus mun ihannemies.  ;D Housessa Wilson oli mun mielestä aivan ihana, vaikka House itse toi sarjaan sen huumoriarvon.

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1018
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic
« Vastaus #1198 : 18-03-2012, 23:35:53 »
Dynastian Alexisista tuli mieleen, että minulla oli pienempänä valtavat sympatiat näitä sarjojen kieroja ja juonittelevia naisia kohtaan, koska koin että heillä se käytös johtui siitä että he eivät voineet näyttää haavoittuvaa puoltaan ja nyyhkiskelivät sitten silloin itsekseen surujaan kun kukaan ei ollut näkemässä. Myös Melrose Placen Amanda oli suosikkini samasta syystä, ja aika moni muukin vastaava hahmo jota yleisesti ottaen moni tuntui pitävän sinä "pahana" hahmona. Kaikkia aina ihmetytti miten minä tykkäsin aina naishahmoista niin paljon, mutta näin aikuisena voisi päätellä, että siinä on ollut paljolti jonkinlainen hoivavietti / äidinvaisto pohjalla. Mieshahmoista tykkäsin sitten vähän eri tavalla. ;)

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic
« Vastaus #1199 : 18-03-2012, 23:45:01 »
Mä oletin samoin, koska ei kai ihminen muuten keskittyisi niin pahasti juonittelemaan, ellei hänellä ole jotain ongelmia itsetunnon tai jonkin sellaisen kanssa.  ::) Mun tarve kirjoittaa hurt/comfortia perustuu osittain varmaan tuohon. Vaikka tiedän ettei kaikkea voi parantaa myöhemmin annetulla rakkaudella, haavoittuneelle sielulle rakkauden antaminen on kauneinta mitä tiedän fiktiossa.  :D

//Noissa sarjoissa mä odotin aina ja odotan vieläkin niitä jaksoja, joissa "pahojen" henkilöiden pahuuden syy paljastuu.
« Viimeksi muokattu: 18-03-2012, 23:49:09 kirjoittanut Lizlego »