Kirjoittaja Aihe: Vaihteluista (päivästä toiseen) // Sallittu  (Luettu 2154 kertaa)

Poissa Tinppa

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 549
Vaihteluista (päivästä toiseen) // Sallittu
« : 04-11-2013, 20:13:42 »
Title: Vaihteluista (päivästä toiseen)
Author: Tinppa
Rating: S
Genre: draama, tajunnanvirta
Pairing: -
Disclaimer: Kaikki kuuluu minulle
Summary: Yön mustuudessa viihtyvät valopilkut vahtisivat minua keskellä tummuutta, jolloin taivas on kuin samettia.



Vaihteluista (päivästä toiseen)

Lumihiutaleet leijailevat ilmassa kuin tähdenlennot yötaivaan kimmeltävässä synkkyydessä. Valkoiset hahtuvat yhtyvät maassa laajoiksi hangiksi, jotka hohtavat valkoisuuttaan. Jääpuikot roikkuvat uhmakkaina talon räystäissä, kunnes keväällä aurinko tuhoaisi ne lämmöllään ja pisara kerrallaan nämä aivan kuin lasista tehdyt tikut kuihtuisivat pois.

Pimeys ottaisi kohta vallan, kun aurinko vajoaisi piiloon metsien taakse vieden viimeisetkin valonsäteensä mukanaan. Pimeys laskeutuisi lopulta pehmeänä ympärilleni, vain jotta aurinko voisi taas seuraavana aamuna palata takaisin kultaisten säteidensä kanssa kadotakseen illalla jälleen näkymättömiin ja päästääkseen pimeyden valloilleen. Yön mustuudessa viihtyvät valopilkut vahtisivat minua keskellä tummuutta, jolloin taivas on kuin samettia.

Ja kun aamu jälleen saapuu, on ilma pyryä valkoisenaan ja tunnen olevani kuin neulatyyny keskellä nuppineulojen hyökkäystä. Jäätävä tuuli pureskelee poskipäitäni ja yrittää saada minut taipumaan voimansa alla, pakenemaan pois. Hengitykseni tuntuu kuumalta kaulaliinan uumenissa, hiukseni ovat lumihileistä valkoiset. Viima saa silmäni vuotamaan, kuumat kyyneleet valuvat poskiani pitkin imeytyen kaulahuivini pehmoisuuteen. Itken, mutten kuitenkaan.