Kirjoittaja Aihe: Musiikkikeskustelu  (Luettu 4467 kertaa)

Ana Purppura

  • Vieras
Musiikkikeskustelu
« : 02-02-2015, 16:10:29 »
Se täältä puuttui, puhdas musiikkikeskustelu. Tänne voi purkaa tunteet uuden bändin löytämisestä tai vanhojen musiikkijuttujen muisteluista. Täällä saa suositella bändejä ja artisteja ja kertoa kuulumisia. Minkälainen sinun musiikkimakusi on? Itse löysin tänään Stone Temple Pilots-bändin. Bändin varsinainen laulaja sai potkut ja tällä hetkellä väliaikainen laulaja on Chester Bennington. Loistavaa! Ostin levyn High Rise, tosin vain viisi biisiä. Tilasin Levykauppa Äxän kautta Dead By Sunrise-Out of Ashes albumin! Toinen bändi jota kuuntelen taas on Linkin Park, keikkaDVD:t on aina hyviä, mikä yleisömeri! Ostin viime viikolla uusimman The Hunting Party-albumin jossa on myös DVD. Tosi monipuolinen albumi. Chesterillä (Mikea unohtamatta) on vaan hyvä ja monipuolinen ääni ei siitä pääse mihinkään. Kerran ajattelin kyynisesti että Linkin Park on teinien angstibändi mutta eihän asia ole lainkaan niin! Hyppäsin bändin musiikin kelkkaan muinoin jo Meteora-albumin aikana. Olen kuunnellut viime aikoina myös Fort Minoria.
« Viimeksi muokattu: 05-02-2015, 15:41:17 kirjoittanut Ana Purppura »

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Musiikkikeskustelu
« Vastaus #1 : 03-02-2015, 22:56:58 »
Musiikki. Mitähän siitä nyt osaisi sanoa? Ammatti, rakas harrastus, elämäntapa... tuota kaikkea se on minulle ollut, ja niitä musiikillisia elämyksiä on matkani varrelle mahtunut paljon.

Yksi käänteentekevimmistä tuttavuuksista ikinä on ollut brittibändi Muse. Se musiikki ei avaudu heti, mutta kun niin tapahtuu niin voi pojat! Se on tajunnanräjäyttävä kokemus! Pysyy sydämessäni ykkössijalla hamaan hautaan, ainakin mitä tämän genren bändeihin tulee.

Toinen mainitsemisen arvoinen lienee Nightwish, johon minulla on ollut sellainen viha- rakkaussuhde. Rakkaussuhde siksi, että Tuomaksen musiikki on upeinta ikinä. Vihasuhde lähinnä siksi, että kaksi aiempaa solistia eivät minusta olleet sen musiikin arvoisia. Toisella ei riittänyt ääni, ja toisella taidot ja musikaalisuus. En kiellä, etteikö kumpikin naisista olisi olleet omalla tavallaan hyviä, mutta he vain olivat vääränlaisia juuri tähän bändiin. Ja anteeksi nyt oikeasti, jos joku ajattelee toisin. Ketään en tahdo mielipiteilläni loukata, mutta muistakaa, että minullakin on oikeus omaani. Nyttemmin vaakakuppi on kääntynyt vahvasti rakkauden puolelle, koska uusin laulaja on kaikkea sitä, mitä bändi ansaitseekin. Hän on sanalla sanoen upea laulaja, ja sopii Nightwishiin kuin nenä päähän. Nyt vasta voisin mennä kuuntelemaan bändiä livenä.


zilah

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Musiikkikeskustelu
« Vastaus #2 : 05-02-2015, 16:56:31 »
Yksi käänteentekevimmistä tuttavuuksista ikinä on ollut brittibändi Muse. Se musiikki ei avaudu heti, mutta kun niin tapahtuu niin voi pojat! Se on tajunnanräjäyttävä kokemus! Pysyy sydämessäni ykkössijalla hamaan hautaan, ainakin mitä tämän genren bändeihin tulee.
Mä oon kanssa Muse-fani. Knights of Caledonia on suosikkibiisi!

Mä kuuntelen paljon musiikkia, mutten nyt menisi mieltämään itseäni mitenkään musikaaliseksi. Pelkkä rytmissä käsien taputtaminen tuntuu olevan ihan mahdotonta...  :-[
En yleensä ihan räikeästi inhoa mitään, mutta huonenaapurin kuuntelema kantopoppi ottaa kyllä välillä korviin. Thaikkupoppi oli kanssa vähän koettelevaa. Näin räikeästi mitään mistään tietämättöminä pidän niitä vähän halppiskopioina kpopista.

Ana Purppura

  • Vieras
Vs: Musiikkikeskustelu
« Vastaus #3 : 14-03-2015, 08:42:23 »
Lisää keskustelijoita aiheena musiikki? Itse olen kuunnellut kiinalaista pop-musiikkia, japanilaista rokkia jne. mutta "thaikkupoppia" en ole koskaan kuunnellut. Tosin viime aikoina olen joutunut kuuntelemaan erilaisten maiden eksoottisempaa musiikkia. Nykyään kuuntelen enimmäkseen Michael Jacksonia ja Tommi Kaleniusta. Nick Cave and the Bad Seeds ja Fort Minor soi myös. Mitään uusia löytöjä en valitettavasti ole tehnyt ollenkaan viime aikoina.