Kirjoittaja Aihe: Kohtaus eräässä kapakassa (reilut sata sanaa pöljää tajunnanvirtaa, S)  (Luettu 639 kertaa)

Poissa Paquette

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 194
Nimi: Kohtaus eräässä kapakassa
Ikäraja: S
Taustaa: Löysin tämän joskus kun selailin vanhoja tiedostoja perheen pöytäkoneella. Tiedoston nimi on Näppikset testausta eli höpöhöpöä, joten olen mitä ilmeisimmin tullut näpytelleeksi tämän testatessani uutta näppäimistöä. Sitä en tiedä, miksi olen tuotoksen päättänyt tallentaa. ;D  No täytyy myöntää, että jollain tapaa tykkäsin tästä kun sen löysin. Laitan tämän nyt tänne lähinnä julkaisukynnystä madaltaakseni. Otsikko on keksitty jälkikäteen.



Kävelin kadulla ja katselin kiinnostuneena ohikulkijoita. Monilla oli päässään hassut hatut, mikä sai minut miettimään, oliko kenties jonkinlainen karnevaali. Yritin kysyä asiaa ensimmäiseltä vastaantulijalta, joka oli vihreisiin housuihin ja pussihihaiseen puseroon pukeutunut keski-ikäinen mies, mutta hän ei ymmärtänyt käyttämääni kielimuotoa. Minun teki mieleni olutta, joten astuin sisään ensimmäisen kapakan ovesta. Baaria näytti pitävän kaksipäinen henkilö, jonka toinen pää oli vanhahkon naisen ja toinen sukupuoleltaan epämääräisen nuoren henkilön. Naispäällä oli neuvostoliittolaisen puna-armeijan hattu päässään.

"Päivää", sanoin tällä kertaa standardikielellä, "yksi tumma ale, jos löytyy, sekä kymmenen mansikkaa."

Nuorempi pää katseli minua jotenkin paheksuvasti, mutta yksi seitsemästä kädestä kuitenkin poimi hyllystä lasin ja valutti siihen juomaa. Naispää kertoi hinnan, joka oli suoraan sanottuna törkeän korkea, mutta maksoin sen mukisematta. Eihän minulla ollut rahasta puutetta. Mansikat olivat hieman raakoja, mutta en valittanut niistäkään. Olut oli onneksi kelvollista.

Lizlego

  • Vieras
Tämä olikin aika jännä. En tuosta alusta olisi yhtään osannut arvata, että baarissa on kaksipäinen henkilö, joka piti baaria ja toisella päällä oli vielä puna-armeijan hattu. Mä jotenkin suhtaudun puna-armeijan hattuun niin kuin se olisi jotain romanttista enkä tiedä miksi.  ;D ;D Olut ja mansikas oli myös aika jännä valinta baarissa. Oliko ne mansikat siellä oluen seassa? Miltähän ne maistuisi siellä? Mansikat on hyviä kuoharissa, mutta oluessa en ole testannut. Jäi myös kiinnostamaan, että minkähänlainen henkilö tämä baariin mennyt henkilö oli ja mistä hän oli sinne tullut? Saisit kyllä nyt jotenkin tätä jatkaa, kun tästähän tuli uteliaaksi.  ;D ;D

Poissa sulo2

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 131
On muuten aika lohdullinen ajatus, että jossain kaukaisessa tulevaisuudessa/galaksissa olisi kaksipäisiä otuksia, jotka ymmärtävät oluen päälle. Liekö kyseessä siis jonkin sortin luonnonvakio? Hauska tunnelmapala!

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Kun sulo mainitsi tuon toisen galaksin, minua se nauratti, koska itselleni tuli lukiessa heti mieleen se vanha Star Wars -elokuva, jossa oli baarissa aika kirjavaa väkeä. Minusta oli hupijuttu, että hassut hatut kiinnittivät huomiota, mutta kaksi päätä ei niinkään. ;D

Arvostan kovasti, että joku osaa ja haluaa kirjoittaa originaalia, itse tuskin saisin yhtään mitään aikaan sillä saralla. Tämä oli hyvin sujuva ja mielenkiintoinen lähestymistapa, vaikka olikin lyhyt ja taustat jäivät pimentoon. :D
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa Paquette

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 194
Heh, suuri kiitos kommenteistanne Voldemort, sulo ja Pahatar! Hauskaa, jos saitte tästä jotain irti.

Voldemort: Mulla saattaa olla vähän samantapainen suhtautuminen puna-armeijan hattuun. ;D Voi johtua siitä että tykkään puna-armeijan kuorosta. En tiedä oluesta ja mansikoista, ajatus ei kuulosta erityisen herkulliselta, mutta saattaisihan se toimiakin. Muakin kiinnostaa kuka tämä henkilö on ja mistä tullut, mutta en yhtään tiedä. ;D Oon varmaan tallentanut tämän sillä ajatuksella että tarinaa voisi jatkaa, mutta valitettavasti se taisi purskahtaa jostain alitajunnan lätäköstä, jonne en enää löydä. :D Heti jos yritän jotain tämäntapaista tietoisemmin suunnitella, ovat kaikki ideat niin väkinäisiä että alkaa vain vituttaa. Jos sä vaikka jatkaisit tätä? ;D

sulo: Onpa hieno näkökulma, jollaista en itse tullut ollenkaan ajatelleeksi! Olut on tärkeä asia kyllä, joten miksipä ei.

Pahatar: Nyt kun asian mainitsit, niin varmaan nuo Star Warsit ja Linnunradan käsikirjat ja vastaavat ovat tähän vaikuttaneet, vaikka en tätä suorastaan scifinä edes ajatellut. Jälkikäteen tarkastellen se toki on loogisin konteksti. :D Älä nyt ihmeessä mua arvosta kirjoittamisasioissa, varsinkaan aikaansaamisen suhteen! ;D

Olisiko tämä kuitenkin pitänyt sijoittaa scifi- ja fantasiaosastolle? Mietin asiaa ennen julkaisua, mutta ajattelin, että tämä ei ehkä ole tarpeeksi... jotain?