Kirjoittaja Aihe: Joulukalunteri 2023  (Luettu 2532 kertaa)

Poissa Lizlego

  • värkkääjä
  • Viestejä: 232
Vs: Joulukalunteri 2023
« Vastaus #30 : 05-12-2023, 13:31:09 »
Olen laiminlyönyt näiden luukkujen laittamisen tuonne listaa, mutta kun elämä on.  :P Ihanaa, että täytit tuon luukun. Laitoin sen soimaan täysille ja tuli työn lomaan joulutunnelmaa.  ;D

Poissa Paquette

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 194
Vs: Joulukalunteri 2023
« Vastaus #31 : 05-12-2023, 20:52:17 »
Kiitos reseptistä Pahatar! En ole koskaan mutakakkua tehnyt, mutta pitää ottaa tuo talteen ja kokeilla joskus. Kaunis myös tuo zilahin linkkaama laulu.  :)

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1014
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Joulukalunteri 2023
« Vastaus #32 : 06-12-2023, 12:06:18 »
Iloista itsenäisyyspäivää! ❤

Ajattelin että kirjoitan jotain, kunhan tästä kouluhommilta selviän. Mutta aamun tunnelmaksi herttainen ja tunnelmallinen laulu, jota on nyt lasten kanssa paljon kuunneltu.

Mimmit - Lumihiutaleet


Poissa Paquette

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 194
Vs: Joulukalunteri 2023
« Vastaus #33 : 06-12-2023, 23:58:27 »
Kiva laulu  :)  Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille vielä näin viime hetkillä!

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Joulukalunteri 2023
« Vastaus #34 : 07-12-2023, 18:21:53 »
Kiitos Fiorellalle tuosta linkistä. Kaunista ja jouluista. <3 Ja hyvää, myöhästynyttä itsenäisyyspäivää itse kullekin.  ;D

Tässä luukku nro 7. Hyvin todennäköisesti tämä on ollutkin jossain kalunterissa linkattuna, mutta minulle se ei menetä lumoaan koskaan.


Joulupukki ja porot: White Christmas


zilah

Poissa Paquette

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 194
Vs: Joulukalunteri 2023
« Vastaus #35 : 08-12-2023, 00:59:05 »
Hämärästi muistan tuon videon nähneeni, mutta sopii kyllä kalunteriin uudelleenkin, hieno porokuoro! :D

Mulla ei ole ollut yhtään kirjoitusfiilistä, enkä tiedä tuleeko sellaista enää joulukuun aikana, joten pitää vähän säästellä mahdollisia linkattavia juttuja. Tässäpä 8. luukkuun Hansi Hinterseer: Ski Twist. Ei nyt silleen edes liity jouluun (talveen kyllä), mutta noilla tytöillä on kauheen kiva koreografia, josta voi ottaa vaikka mallia hiihdon jälkeiseen jumppaan. ;D

Poissa Lizlego

  • värkkääjä
  • Viestejä: 232
Vs: Joulukalunteri 2023
« Vastaus #36 : 08-12-2023, 09:21:57 »
Nämä laulut oli tosi kivoja. Haha mun täytyy kokeilla tuota jumppaa. ;D

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Joulukalunteri 2023
« Vastaus #37 : 09-12-2023, 19:19:23 »
Upeita tarinoita ja tosi kivoja linkkejä täällä! Kyllä tämä joulukalunteri on ihan parhautta!
Minullakin oli tarkoitus kirjoittaa joku hassu joulutarina, mutta niin vain jäi tekemättä ja pää lyö ihan tyhjää. Tässä teille kuitenkin joulubiisi tällä viikolla edesmenneen Pedro Hietasen muistoksi hänen joululevyltään Siitä tuntee joulun
« Viimeksi muokattu: 19-12-2023, 16:12:17 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Lizlego

  • värkkääjä
  • Viestejä: 232
Vs: Joulukalunteri 2023
« Vastaus #38 : 10-12-2023, 22:08:20 »
Mä en ole vieläkään saanut kopioitua noita linkkejä tuohon listaan ja pahoittelen sitä.  :P

Tässä kymppiluukku, johon en malta olla laittamatta mulle yhtäkkiä vastaantullutta Hitlerin joululaulua ;D ;D vaikka varsinainen oli tämä, että Joulukalunteri on hyvä tekosyy jouluromantiikalle, jota ei ole koskaan liikaa, vaikka varmaan tällä foorumilla on kohta jo myrkytys Leon/Connorista. En välitä. ;D ;D

 RPF-jääkiekko: Melkein synkronoitua, Leon/Connor, S

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Joulukalunteri 2023
« Vastaus #39 : 10-12-2023, 23:05:02 »
Ihan mahtava luukku! <3  ;D Tuo joululaulu sai repeämään ihan totaalisesti, ja Connor/Leon nyt muuten vaan ovat ihania! Heitä saa yliannostella aina! <3


zilah

Poissa sulo2

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 131
Vs: Joulukalunteri 2023
« Vastaus #40 : 11-12-2023, 12:57:33 »
Tässä luukussa näytti olevan tyhjää. Laitetaanpa siis video: mietin tässä, että mitähän meillä tapahtuu kotona sillä aikaa kun oon töissä. Tässäpä se näkyy.
Matti vauhdissa

Kanavalla on myös runonlausuntaa, opettavaista sisältöä lapsille ja meikäläinen kikattamassa oudoissa asuissa. Että semmottis  ;D

Poissa Lizlego

  • värkkääjä
  • Viestejä: 232
Vs: Joulukalunteri 2023
« Vastaus #41 : 11-12-2023, 18:06:33 »
Olisipa mullakin kotona joku soittamassa. Tosin mieluummin tosiaan silloin kun oon kotona eikä vaan mun poissaollessa, koska olen pianomusiikkinarkki.  ;D ;D Opettavaisesta sisällöstä tuli ihan vääriä ajatuksia.  ;D

Poissa sulo2

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 131
Vs: Joulukalunteri 2023
« Vastaus #42 : 11-12-2023, 18:48:45 »
Hih, tänne kyllä ääntä mahtuu  ;D

Olisipa mullakin kotona joku soittamassa. Tosin mieluummin tosiaan silloin kun oon kotona eikä vaan mun poissaollessa, koska olen pianomusiikkinarkki.  ;D ;D Opettavaisesta sisällöstä tuli ihan vääriä ajatuksia.  ;D

Tuolta sitten kuuntelemaan kanavaa läpi. Kitara täällä on soinut viime vuosina vähemmän. Ehkä pitäisi vähän vihjaista...  8)

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Joulukalunteri 2023
« Vastaus #43 : 11-12-2023, 21:32:13 »
Miekin haluan oman Matin soittamaan minulle Rahmaninovia! <3 Kertakaikkiaan upeaa kuultavaa ja mie rakastan tuota kappaletta, vaikkakin mulla on siitä myös vähän ristiriitaiset fiilikset. En voi mennä konserttiin kuuntelemaan tuota, koska mie alan ihan takuuvarmasti vollottaa kun se on niin kaunis. <3 Opiskeluaikoina laulunopettaja olisi halunnut että laulan tuosta sen sopraanolle tehdyn version, mutta en pystynyt. Jokainen yritys päättyi siihen että aloin kyynelehtiä.  ::) Mutta näin kotona kuunneltuna on paras, koska kotona saan vollottaa ihan rauhassa. <3  ;D

Kiitos tästä! <3


zilah

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Joulukalunteri 2023
« Vastaus #44 : 11-12-2023, 21:59:36 »
Olen ihan onnettoman myöhässä kommentoimassa näitä luukkuja, mutta tulin nyt kuitenkin. Ihan mahtavaa zilah, jos mutakakun ohje inspiroi tarinalle, sitä odotellessa! :D

Aivan ihana oli tuo Aikakoneen joululaulu, ihan herkisti mieltä. Minustakin se on todella kaunis. :) Jännä juttu, miksi noin hienoa joululaulua harvoin kuulee, tuo oli minullekin ihan uusi tuttavuus. En ollut kyllä kuullut Lumihiutaleet -lauluakaan, mutta se oli todella suloinen. Ja kiva animaatio. :) White Christmasin olen joskus jossain nähnyt ja kuullut, mutta se huvittaa aina vaan. ;D

En ollut kyllä tähän Hansi Hinterseeriin myöskään ennen törmännyt, mutta samaa mieltä, että hauska koreografia! Onkohan tämä laulaja jokin saksalainen iskelmätähti? Tuo olisi minusta sopinut hyvin vaikka talviolympialaisten avajaisiin jonkin mahtipontisen ohjelmanumeron sijaan. ;D Pedro Hietasen joululaulu oli ihastuttava. Jotenkin on niin mieltä lämmittävä ajatus, ettei joulun tarvitse olla täydellinen ollakseen kiva. :D

Hitlerin joululaulu olikin sitten ihan toista tunnelmaa. Repesin tuolle kyllä antaumuksella, vaikka Perikato onkin minusta todella hyvä elokuva. ;D Ja aivan loistavaa, että olit kirjoittanut ficin tähän samaan luukkuun! Ihan niin kuin Leon/Connoria olisi ikinä liikaa, haha. :D Ihastelin myös tuota pianonsoittoa. Soitin itsekin pianoa joskus, mutta siitä on niin kauan, että nykyään en osaa enää sitäkään vähää mitä ennen. Olisi mahtavaa aloittaa taas, mutta en käsitä, mistä löytäisi aikaa sille, kun ei nytkään ehdi tehdä paljon mitään. :(
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?