Kirjoittaja Aihe: Kääk!  (Luettu 129484 kertaa)

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2498
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Kääk!
« : 28-10-2009, 23:16:05 »
Nyt on pakko aloittaa tämä legendaarinen topic.

KÄKKÄRÄÄK!

Tuhosin vahingossa kamerastani yhden upean kuvan, jota aioin uudeksi avakseni. *itkee* Kuvitelkaa nyt, löysin tallilla käydessäni peniksenmuotoisen porkkanan, ja otin tietysti siitä kuvan. Mutta kun siirsin sen koneelle, niin se joutui vahingossa muutaman muun tarpeettoman kuvan kanssa roskiin. Ja ehdin jo tyhjätä kamerankin...


Voi että voi ihminen olla tampio!


zilah

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1097
  • Kemiat kohtaa
Vs: Kääk!
« Vastaus #1 : 21-01-2010, 10:51:48 »
Käkkärääk! Mua pelottaa niin että housunpuntit tutisee! Olen kärsinyt viikkokausia poskiontelontulehduksesta ja käynyt punkteerauksessa jo kerran. Nyt varasin uuden punkteerausajan, mutta hoitaja kieltäytyi jääräpäisesti antamasta minulle aikaa terveyskeskuksen "viralliselle punkteeraus-tohtorille" ja joudun siis jonkun keltanokan kynsniin! Mä en voi tajuta, miksi sitä aikaa ei nyt saanut, kun se viimeksi järjestettiin ihan vartavasten juuri sille lääkärille. ??? ???

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Kääk!
« Vastaus #2 : 21-01-2010, 13:04:16 »
Kääk!

Mä säikähdin, että onko joku poistanut Kääk!-topikin ja alottanut uuden (tietysti katsoin zilahia "silmällä" kun olit tämän perustanut :D) mutta sitten tajusin parin minuutin panikoinnin jälkeen, että tätä topikkia ei oo vaan käytetty aloittamisen jälkeen, siis lokakuun jälkeen :D

On sitä sekasin ja puusilmänä :)
Fifi-ficitLJAO3

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2498
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kääk!
« Vastaus #3 : 21-01-2010, 13:44:02 »
Kääk! Kaikki tiet johtavat zilahiin, ja minä olen tietysti kaiken pahan alku ja juuri!  :D Ja nyt tulen vielä korruptoimaan teidätkin... ;D

zilah


Lizlego

  • Vieras
Vs: Kääk!
« Vastaus #4 : 21-01-2010, 13:56:34 »
Kuule mä luulen, ettei meissä ole enää mitään korruptoitavaa. Jos mikään ei ole vierasta - ei edes nekrofilian kirjoittaminen, niin meissä ei ole enää missiota.  ;D

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1097
  • Kemiat kohtaa
Vs: Kääk!
« Vastaus #5 : 04-02-2010, 11:56:43 »
Käääääk! Luin juuri uutisen KLIK, jossa popyhtye on saanut langettavan tuomion käytettyään tuomioistuimen mielestä erään lastenlaulun riffiä huiluosuudessaan. Siis mitä ihmettä? Joutuukohan Acceptkin kohta maksamaan miljoonakorvauksia kun se soittaa Metal Heart-biisinsä kitarasoolossa Fyr Eliseä? Tai Kai Stenvall, jonka maalauksissa on ilmiselvästi Aku Ankka?  :o

Onneksi Suomessa taitaa olla sellainen laki, että toisen tekemiä tuotoksia saa käyttää uuden taiteen luomiseen, kunhan uusi teos on selkeästi erotettavissa omaksi taideteoksekseen.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2498
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kääk!
« Vastaus #6 : 04-02-2010, 17:48:21 »
Auts! Tuo oli paha! Miten mahtaa olla Musen uusimman levyn laita? Bändi kun on nimittäin sisällyttänyt useampaan biisiinsä tunnettuja klassisia kappaleita. Lopputulos on kyllä siltikin taattua Musea.



zilah

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Kääk!
« Vastaus #7 : 04-02-2010, 22:01:19 »
Eikös taiteilijan kuoleman jälkeen ole tietty aika, jonka kuluttua materiaalia ei enää tekijänoikeudet suojaa? Mitäs se Liz kerran selitti, olisko ollut 50v? Joten Fyr Elise taitaa olla vapaata kauraa.

Ja Kaj Stenvall tiettävästi ainakin väittää, että kyseessä ei ole Aku Ankka vaan random-ankka :P
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kääk!
« Vastaus #8 : 05-02-2010, 08:28:13 »
Joo, muistaakseni tekijänoikeudet on olemassa 50 vuotta ja saattavat jollain nojalla olla pitempäänkin, joten tuossa se aikaraja ei ainakaan ole mennyt umpeen biisin tekohetkellä. :P

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1097
  • Kemiat kohtaa
Vs: Kääk!
« Vastaus #9 : 05-02-2010, 08:47:22 »
Oli tekijän oikeuksia tai ei, niin minun mielestäni mennään metsään, jos aletaan kyttäämään biisejä, että onkohan niissä nyt mahdollisesti käytetty jonkun toisen kappaleen osia. Todella monista biiseistä on tunnistettavissa keskenään samoja riffejä, mutta jos kyseessä on todellakin täysin eri kappaleet, joita ei mitenkään voi sekoittaa toisiinsa, ovat tuommoiset tuomiot yksinomaan haitallisia musiikille. Mitä sitä nykyään uskaltaa enää tehdä, jos vuosien päästä voi saada syytteen jonkun lastenlaulun riffin varastamisesta? Tuommoinen riffihän on voinut tarttua mieleen joskus ammoin ja säveltäjä ei varmasti säveltäessään ole huomannut asiaa ollenkaan.

Laitan tähän linkit erääseen samankaltaisuuspariin kunhan löydän ne tuubista...

// Tässä siis kaksi kappaletta, joiden alun samankaltaisuus ei voi jäädä huomaamatta.

KISS: I still love you

ja

Metallica: Nothing else matters

Kiinnostuneena odotan milloin KISS alkaa periä Metallicalta korvauksia oikeusteitse...  ;D ;D ;D
« Viimeksi muokattu: 05-02-2010, 09:05:35 kirjoittanut Nappeli »

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kääk!
« Vastaus #10 : 05-02-2010, 09:34:10 »
Vaikea sanoa kun en kyseisiä kappaleita tiedä, mutta kyllä mun mielestä siinä tapauksessa, jos kopioi ihan suoraan toisen kappaleesta jonkun riffin, siis silleen ihan samanlaisena ja pituisena, voisi joutuakin korvaamaan, mutta muuten se on ihan älytöntä.  ::) :P

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kääk!
« Vastaus #11 : 05-02-2010, 15:54:56 »
Kuuntelin molemmat biisit ja totta hitossa Kissin pitäisi haastaa Metallica oikeuteen. :o :o ;D

Mutta tuohon alkuperäiseen aiheeseen on pakko sanoa, että nyt kun olen kuunnellut molemmat biisit, sekä Kookaburra songin että Down Underin, päätös tuntuu uskomattoman älyttömältä!  :o Vai onko tämä muka niin samanlainen kuin tämä? Ei voi ymmärtää... Jotain varmaan kertoo sekin, että asia on älytty nyt monenko kymmenen vuoden päästä? Joku on vain istunut tarpeeksi korkealla pallilla ja päättänyt, että nyt on aika rahastaa ja keksinyt kohteen.  :P

//Muoks: Ei kun ne kiistelee tuosta huiluriffistä. Ihan sama. Jos tuo on peruste, joka on mennyt läpi, odotettavissa on hirvittävä kasa uusia oikeusjuttuja, kun kerran tuo on mennyt läpi. Älytöntä! Näköjään on kiellettyä sitten se, että kuule kivan saoundin ja muokkaa sitä omanlaisekseen. 
« Viimeksi muokattu: 05-02-2010, 16:01:54 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1097
  • Kemiat kohtaa
Vs: Kääk!
« Vastaus #12 : 05-02-2010, 16:34:17 »
Kuuntelin molemmat biisit ja totta hitossa Kissin pitäisi haastaa Metallica oikeuteen. :o :o ;D
Eikö vain!  :D

//Muoks: Ei kun ne kiistelee tuosta huiluriffistä. Ihan sama. Jos tuo on peruste, joka on mennyt läpi, odotettavissa on hirvittävä kasa uusia oikeusjuttuja, kun kerran tuo on mennyt läpi. Älytöntä! Näköjään on kiellettyä sitten se, että kuule kivan saoundin ja muokkaa sitä omanlaisekseen.
Joo, siinä huilusoolossa on noin neljän sekunnin pätkä, joka on lähes samanlainen kuin kookaburralaulussa. Tästähän pitäisi tehdä joku kansainvälinen ennakkopäätös, että kuinka monta peräkkäistä nuottia saa olla samanlaisia kuin jossain jo julkaistussa kappaleessa. Tuota menoa jokainen yhtiö, joka omistaa oikeudet ammoisiin kappaleisiin, alkaa ajaa tietokoneella läpi uudempia biisejä, että saa rahastaa samankaltaisuuksilla.
Ihan sama kuin joku runoilija tulisi väittämään omistavansa riimiparin onkii-tonkii.  :o ;D 

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kääk!
« Vastaus #13 : 05-02-2010, 17:16:18 »
Paremmat perusteet Kissillä olisi haastaa Metallica kuin mitä mun mielestä tuolla, joka nyt meni läpi.  :P Uusia haasteita odotellessa...  on kyllä niin suolenmutkasta. Eihän kohta kukaan uskalla säveltää mitään, jos muutaman sekunnin yhtäläisyydestä voi haastaa oikeuteen ja vielä voittaa!  :P No mä toivon, että toi menee läpi vain Australiassa.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2498
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kääk!
« Vastaus #14 : 07-02-2010, 22:58:27 »
Kääk! Ehdin jo tunaroimaan ficcieni postauksessa, kun en huomannut että Finin  Toinen Ulottuvuus on nykyisin jaettu ikärajojen mukaan. Postasin iloisesti kaikki samaan osastoon, vaikka ne olisi pitänyt jaotella ikärajan mukaan.  :o


zilah