Kirjoittaja Aihe: Kirjoittajien offtopic  (Luettu 135756 kertaa)

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #30 : 22-01-2010, 10:43:21 »
Minä voin lähettää ne linkit, kunhan ennätän. Julkisesti en todellakaan ala ruotia kumpaakaan, jo mainitusta syystä.

Hauskin huumori on harvoin vain sitä, että ladellaan peräjälkeen kaikki älyttömyydet vaan se perustuu johonkin.

Tässä puhuit totuuden sanoja. Sen kummemmin lukemiani ficcejä ruotimatta sanon vain, että toisessa oli tuo perustava ajatus, ts. punainen lanka, toisessa taas oli juuri ladeltu ne kaikki älyttömyydet peräjälkeen, eikä tarinassa ollut päätä eikä häntää.

Mutta tämä taitaa toisaalta päteä mihin tahansa tarinaan, ihan genrestä riippumatta.


zilah

Sarelon

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #31 : 24-02-2010, 21:40:59 »
Voi perse, miten mä taas onnistuin jumahtamaan niin typerästi kirjoittamisessani. Bella on puolitajuttomana unilääkkeistä ja hyvä kun pääsee itse nousemaan sängyltä, ja sen on ihan pakko päästä vessaan (looginen seuraus reilun kahdentoista tunnin tajuttomuudesta), mutta se ei saa sanaa suustaan sitä (eh, Bellaa, ei vessaa) vartioivalle Felixille. Perkeleen perkele. Tää juttu ei etene ennen kuin tää ongelma on ratkaistu, mutta mua ujostuttaa hahmoni puolesta. Siis helvetti soikoon, mua ujostuttaa ja vielä sellaisen hahmon puolesta, josta en edes tykkää! Nyt joku auttaa!

Felix Vessanvartija soikoon. Mistä näitä typeriä assosiaatioita oikein tulee.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #32 : 24-02-2010, 22:03:04 »
Laita Felix tajuamaan se, että Bellan täytyy päästä vessaan. Tosin ei siinäkään ratkaisussa mitään järkeä olisi.

Sarelon

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #33 : 24-02-2010, 22:07:06 »
Eikun mä oikeastaan melkein selvitin tän jo, kumma miten valitusviestin kirjoittaminen auttaa keksimään ratkaisuja - tulee jonkinlainen sosiaalinen paine, että nyt on pakko keksiä se ratkaisu tai muuten. Mä tajusin, että Bella saa suunsa auki silloin, jos Felix puhuu jotain ensin. Ei siinä mitä Felix sanoo tarvitse olla paljon sisältöä, mutta se jotenkin avaa ilmapiirin. Tai jotain. Ihmiset on kummallisia.

Seuraava ongelma onkin sitten se, että Bella ei pysy jaloillaan ilman tukea ;D No, se on selvitettävissä, mä vaan joudun/pääsen nolaamaan sen perin pohjin.

Toi sun ratkaisu olis muuten hyvä, mutta mä en usko, että Felix tajuais tällaisia ihmisten juttuja.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #34 : 25-02-2010, 12:48:10 »
Ei se Felix varmaan tajuaiskaan, mutta olispa kiva nähdä se pesemässä sänkyä/lattiaa, kun Bella on eka laskenut alleen ;D :D
Fifi-ficitLJAO3

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #35 : 02-03-2010, 22:37:38 »
Apuaagh! Minun kimppuuni on hyökännyt iso ja aggressiivisen tarinaidea, joka ei jätä minua rauhaan. Mutta en tahdo kirjoittaa sitä! Se on nimittäin...originaalia!  :o

En minä osaa kirjoittaa originaalia. En osaa luoda uskottavia hahmoja, enkä koskaan edes kuvitellut yrittäväni moista. Olen ollut täysin tyytyväinen leikkiessäni jo valmiilla hahmoilla. Ja nyt taitaa olla pakko astua tuntemattomaan, koska tämä ei vain suostu jättämään minua rauhaan. Pelkään vain, että lopputulos voi olla pelkkää jaskaa.  :P



zilah

Poissa Evelyn

  • Ruiskaunokki
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 38
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #36 : 03-03-2010, 03:22:31 »
Kun luovuuden puuska iskee sille on vaan parempi antautua zilah.
Pelkään vain, että lopputulos voi olla pelkkää jaskaa.  :P
Mutta tekemällähän sitä oppii! Rohkeesti vaan kirjottamaan, vaikka tuliskin vaan sitä jaskaa nii silti on ainakin yrittäny. Eikä oo vaan luovuttanu suosiolla, sitte voi olla ylpee! Oli se minkälainen tahansa :) Ja jos se tosiaan on huono, sitten kuulee muilta miksi ja osaa yrittää toisella kerralla olla tekemättä samoja virheitä :)

Tuli taas sekava selitys ;D Mie lähen nukkuun, huomenna miitti ja pitäis herätä ennen... puol 8... Elikkäs hyvää yötä! :-*

~Evelyn

by me

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #37 : 03-03-2010, 07:55:59 »
Olethan sinä oikeassa, Evelyn. Mutta en sittenkään ole varma. Ensiksikin, minulla ei ole minkään valtakunnan kunnianhimoa kirjoittaa originaalia, koska kirjoitan pelkästään rentoutuakseni. Ammattia kun en siitä aio, niin olen ollut tyytyväinen kynäillessäni jo valmiiksi luoduilla hahmoilla. Toisaalta, on minun inspiraationi ennenkin vienyt minua tielle, jonne en koskaan kuvitellut lähteväni.

Katsotaan nyt.  ::)



zilah

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #38 : 03-03-2010, 09:50:05 »
Mistäs sen tietää, onko se paskaa, jos ei sitä ensin kirjota ;)



Emmä tiedä tarviiko originaalissa sen kummemmin miettiä asioita, jos päässä on se oma hahmo tiukasti kiinni. Ehkä vois kuvitella, että koska hahmo on muille outo, niin vois parilla sanalla enemmän joutua selittämään sen luonnetta... mutta taas toisaalta, kyllä ne teot ja ajatukset tuo sen luonteen esille, joten ei kai niissä sen kummempaa eroa :D
Fifi-ficitLJAO3

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #39 : 03-03-2010, 10:38:39 »
Emmä tiedä tarviiko originaalissa sen kummemmin miettiä asioita, jos päässä on se oma hahmo tiukasti kiinni.

Nokun tuossa se ongelma on. Minulla on tietyt asiat hahmoista selvillä, mutta esim. nimet, ammatit ja sen sellaiset oleellisuudet henkilöiden taustoista ovat ihan hakusessa. En jotenkin osaa päättää noista, ja kaikki ehdotelmat jotka ovat tähän asti päähäni pälkähtäneet, ovat tuntuneet jotenkin epäkelvoilta, epäuskottavilta tai muuten vaan pöljiltä.

Toisaalta, jos minä tämän luomisen tuskan yli pääsen, niin luulisin että tuloksena voisi olla ihan kelpo tarina. Juoni on mielestäni hyvä, ja se on varmaan syy, miksi tämä idea ei jätä minua rauhaan.


zilah

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #40 : 03-03-2010, 11:15:28 »
Joku viisas (*köhlizköh*) joskus sanoi, että kaikkea ei tarvi aina päättää etukäteen. Alkaa vaan kirjottaan ja kattoo mitä tulee :D Joku toinen joskus sanoi joskus myös, että kaikkea ei kannatakaan päättää etukäteen, koska se sitoo tarinaa liikaa. Sitten kun tarvii jotain yksityiskohtaa tarinaan lisätä, sitten päättää sen ja sillä selvä. Tää jälkimmäinen saattoi muuten olla SMn suusta... hmh, en oo varma.
Fifi-ficitLJAO3

Poissa DWW

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 76
  • Idea +2, motivaatio -3
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #41 : 03-03-2010, 12:03:04 »
zilah, suosittelen ehdottomasti originaalin kokeilemista! Minusta se ainakin on hauskaa, ja nimenomaan hahmojen (ja maailman) luonnin kannalta. Se on jotain palapelin kokoamisen ja tutkimusmatkan väliltä. :D Lainausta lainatakseni, kaikkea tarinasta ei tarvitse päättää etukäteen. Ja vaikka jotain olisi jo päättänyt, sitä voi muuttaa aina siihen asti, kunnes tekstin pistää yleisesti luettavaksi. On aivan normaalia, että valmiissa tarinassa hahmo on aivan toisenlainen kuin se oli silloin, kun sitä lähti suunnittelemaan. :D
Pienet aivot kuluttavat vähän energiaa.

Poissa sulo

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 122
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #42 : 03-03-2010, 17:34:25 »
Yhdyn edellisiin, originaaleilu on kivaa! Ja kyllä ne hahmot itse pistävät vastaan, jos paketti lähtee heidän mielestään oudoille raiteille. Ootko koskaan kokeillu lumihiutalemetodia? Oon saanu itteni sillä pariin kertaan raivon partaalle, mutta aina niitä pähkäillessä jotain oivaltaa hahmoista ja juonesta. Hihii jo etukäteen, ennustan seuraavan koukuttumisen olevan lähellä  ;D
Tarjolla oleva opintojakso: Pessimismin perusteet, 5 op.

Poissa Kuolonsulka

  • Harvinaisen
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 92
    • Sielunsisarusten kirjasto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #43 : 04-03-2010, 01:41:49 »
Minähän en osaa edes kirjoittaa ficcejä, ainakaan omasta mielestäni, joten originaali on ainut vaihtoehto. Onhan noita tarinoita, hahmoja ja jopa maailmoja kertynyt takataskuun ihan muheva määrä^^ Inhottavaa on vaan se, kun löytää jonkun vanhan ja ihanan hahmon, josta ei ole kirjoittanut hyvällä tuurilla riviäkään, eikä ole moneen sataan sivuun vielä pääsemässä sen kimppuun. Pitäisi yrittää ihan kirjoittaa tarinaa tarinan sisälle, mutta ehkä minulla hajoaa pää jo ihan tarpeeksi muutenkin...

Nimimerkillä kuluttanut kaksi päivää pohtimalla KUOLLEEN sivuhahmon kartanon pohjapiirrosta...
Naura, älä itke.
Ei Kuolema satu, se helpottaa.
Antaudu minulle, tiedä, että kuolet turvassa.
Älä ajattele hampaitani kaulallasi,
taivuta pääsi taaksepäin ja vedä viimeisen kerran henkeä.
Sulje silmäsi, et avaa niitä koskaan.

Poissa DWW

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 76
  • Idea +2, motivaatio -3
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #44 : 04-03-2010, 14:50:12 »
Määkin olen viettänyt joskus monta päivää miettien kirjoittamani tarinan hahmojen kodin pohjapiirrosta ja mitä kaikkea niiden pihalla on. :D Kaikkea hauskaa sitä todellakin tulee pohdittua tarinoita luodessaan. Jännittävimmästä päästä lienee se, kun kerran suunnittelin antaumuksella erään tarinani kartanon palvelijoiden työvuorolistoja. :D
Pienet aivot kuluttavat vähän energiaa.