Kirjoittaja Aihe: Kirjoittajien offtopic  (Luettu 136578 kertaa)

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #60 : 26-03-2011, 13:24:45 »
Kai sä toteutat ne? Mä luen Twilight-ficcejä ja mua aina vähän harmittaa, että ensisijainen paritusvalikoima on vähän toista kuin mä haluaisin.  ;D Aro/Jane osuu siihen paljon paremmin.  ::)

Poissa Lavinia

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 50
    • Buduaarissa
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #61 : 26-03-2011, 23:54:35 »
Enköhän minä toteuta, kun ei ole kuitenkaan kyse mistään tosi isoista ja aikaa vievistä projekteista. Kehitteillä on ficlettejä pidempiä one-shotteja. :P Toinen sijoittuu Carlislen Volterrassa hengailun aikoihin, jossa tri Cullen yrittää käännyttää ”viattomien” ihmisten verellä mässäilevät vampyyrikuninkaalliset hyveen tielle. Toinen ajoittuukin nykyaikaan, tarkalleen lähimenneisyyteen. Epäilyksen aikoihin.

Muakin ramaisee suppea paritusrepertuaari. Haloo Bella/Edwardia! Siihen ehtii kyllästyä jo kirjoissakin. Plääh eikä Cullenien adoptiolapsista kirjoitetut canonparitukset nappaa. :D Harmikseni Aro/Janea ei meinaa löytää suomeksi, ja Fanfiction.netistä löytyy pari kolme sivullista, mutta ficit ovat joko perusangstia tai jotain romancehöttöä. Turhan tavallisia minun makuuni, vaikka parituksesta saisi jotain omalaatuisempaakin väsättyä.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2506
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #62 : 27-03-2011, 00:17:50 »
Minä kyllä rakastan historiallisia Volturificcejä, vaikkei tuo Aro/Jane nyt olekaan mikään suosikkiparitukseni. Mutta älä pahastu, Lavinia. Se on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni. Minun ficcarinmielessäni Jane on jotenkin liian outo sopiakseen yhteen kenenkään kanssa. (Ja Aroko sitten ei... ;D No joo...) Mutta totta tosiaan. Mikä tahansa Volturiparitus on parempi kuin se iänikuinen Eetu/Bella-höttö. Ja varsinkin rokokoo-Volturit! Voi Pojat, oikeasti! Varsinkin Aro tai Caius polvihousuissa, brokaditakissa ja röyhelöissä ovat niin komeita että ihan sydämestä ottaa!

Ja olenpa minäkin viimein päässyt vauhtiin sen historiallisen Twi-ficcini kanssa. Ehdin kärsiä pahanlaatuisesta kirjoitusblokista, mutta nyt tuntuu sujuvan. Voipa olla, että saan seuraavan luvun valmiiksi jo piankin... Sikäli mikäli muiden fandomien muusat malttavat odottaa kiltisti omaa vuoroaan.... :D


zilah


Poissa Goldscythe

  • Fëanorian
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 181
  • Joo joo, ammattina pro
    • DollWorld Selenia
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #63 : 27-03-2011, 17:29:06 »
Apuva... Mun originaalin tyypit otti oman vallan... Vähän et mitäs täs tekis ku päähenkilö vahingossa ihastu matkaseurueeseen väkisin mukaan tungettuun tyyppiin. Johon otin mallia eräästä nimeltämainitsemattomasta hevisedästä. Oon pikkasen hukassa tän tilanteen kanssa, mutta... Ehkä siihen saisi jotain draamaa mukaan näin.

Poissa Lavinia

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 50
    • Buduaarissa
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #64 : 27-03-2011, 20:56:25 »
En pahastu.^^ Kukin pitää mistä pitää. Vaikka esimerkiksi Bella/Eetu tai Dramione kyllästyttävät minua, ei ole olemassa ainuttakaan punaisen näkemistä aiheuttavaa paritusta – edes insestitapaukset. Olen tosin törmännyt yhteen insestiasetelmaan, joka inhotti minua syvästi. Draco/Luciukseen. Ensin mainittu oli ficissä korkeintaan kymmenen eikä ollut vielä tullut murrosikään, mutta tämä kipitti silti antamaan isälleen poskihoidon. Hyrrrr.

Rokokoohepeniin sonnustautuneille Voltureille ei voi sanoa ei. Barokkimuotikin pukee Volturien johtajia mitä parhaiten. Rusetteja jopa hiuksissa ja sitä värien yltäkylläisyyttä... :P Barokkia ei syyttä suotta pidetä miesten pukeutumisen kultaisena aikakautena, sillä kaksilahkeiset olivat tuolloin yhtä koreita kuin lintumaailman koiraat.

Mille aikakaudelle zilahin historiallinen ficci sijoittuu ja onko kyse jostain ihan uudesta projektista vai jostain vanhemmasta? :)

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2506
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #65 : 27-03-2011, 22:27:44 »
No ei minullakaan ole sellaista paritusta, joka saisi näkemään punaista. Mutta ne suosituimmat, kuten Eetu/Bellat, Draco/Harryt ja muut vain ovat niin kuolettavan ikävystyttäviä. Mutta eipä silti, hyvä kirjoittaja voi näistäkin parituksista saada paljon irti.

Mikä taasen henkilökohtaisesti saa minut turhautumaan pahasti on Twi-ficcarien harrastama maininnat: perusparitukset, normiparitukset tai vastaavat. Aargh!!!! Eikö voi edes nimillä laittaa, niin ei kävisi niin pahasti hermoon?  :P

Lainaus
Barokkimuotikin pukee Volturien johtajia mitä parhaiten. Rusetteja jopa hiuksissa ja sitä värien yltäkylläisyyttä...  Barokkia ei syyttä suotta pidetä miesten pukeutumisen kultaisena aikakautena, sillä kaksilahkeiset olivat tuolloin yhtä koreita kuin lintumaailman koiraat.

Aamen. Ylipäänsä historiallinen vaatetus vain on niin ooh! Tässä yhteydessä on myös mainittava minun fetissini viktoriaanisen ajan herrasmiehiin tummine pukuineen ja silintereineen...

Lavinia: Tuo historiallinen ficcini on reilun vuoden vanha projekti, mutta joka jäi kesken. Aikomus on kuitenkin kirjoittaa se loppuun, varsinkin kun muusani tuntuvat heräilleen. Ficci on pisin koskaan kirjoittamani ja se on sellainen Jane Austenin tyyliin kirjoitettu kartanoromantiikka-hömppä-fluffy-draamatarina. Paritukset ovat pääasiassa slashia ja femmea, mutta löytyypä pari canon-pariakin. Jos kiinnostaa, niin löydät sen täältä.


zilah




Poissa Lavinia

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 50
    • Buduaarissa
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #66 : 27-03-2011, 22:50:52 »
Itseäni suoraan sanottuna ottaa aivoon ilmaisun ”normiparit”. Normi = heterosuhde. Saan väkisin sellaisen käsityksen että kirjoittaja haluaa korostaa heteroseksuaalisuuden olevan muunlaista seksuaalista suuntautumista parempaa ja hyväksyttävämpää, vaikka hän ei yrittäisikään heilutella punaista vaatetta sateenkaarikansan jäsenelle.

Aah, olenkin lukenut tuota jatkoficciäsi, josta ei todellakaan puutu kartanoromantiikkaa. :) Kannattaa ehdottomasti kirjoittaa loppuun, sillä pitkän tekstin valmistuminen antaa todella paljon kirjoittajalleen. Sinulla on vielä edukseen erottuva idea. Voisinkin kirjoittaa joskus kommentin, kunhan päänupilla ja käsillä on hyvä päivä. :D

Poissa Goldscythe

  • Fëanorian
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 181
  • Joo joo, ammattina pro
    • DollWorld Selenia
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #67 : 29-03-2011, 19:56:08 »
Tuli mieleen, olen joskus muinoin julkaissut originaaliani foorumeilla, mutta kannattako se, jos sen aikoo joskus yrittää saada kustantajalle? Osaako joku fiksumpi päättää? Mielipiteet ja palaute olisi aina loistavaa, kun kihlattukaan ei tunnu haluavan ehtiä lukemaan.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #68 : 29-03-2011, 20:36:19 »
Mun käsittääkseni foorumilla julkaisu tarkoittaa sitä, että teksti ei ole ennenjulkaisematonta -> moniko kustantaja alkaa enää julkaisemaan? Pistä yksärillä pahaa-aavistamattomille käyttäjille luettavaksi, sitten ei oo ainakaan enää julkista :D
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Goldscythe

  • Fëanorian
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 181
  • Joo joo, ammattina pro
    • DollWorld Selenia
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #69 : 29-03-2011, 20:46:47 »
Tai kaveriporukan blogissa salasanasuojattuna, että vain porukan salasanan tietävät voi lukea? Se, mitä mulla on ollu julkastuna Loftikses, on aika paljon muuttunu sen jälkeen, kun poistin sen. Ajatuskatkot poistettu ja muutenki osia muuttunu.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #70 : 29-03-2011, 21:35:25 »
Tuokin kuulostaa hyvältä :)
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Lavinia

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 50
    • Buduaarissa
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #71 : 30-03-2011, 00:08:44 »
En suosittelisi julkaisemaan juurikin tuosta syystä – korkeintaan luvun tai pari jos kaipaa muidenkin kuin itsensä tai oikolukijansa/oikolukijoidensa mielipidettä. Maistiaisiksi potentiaalisille lukijoille. (”Tästä tulee kirja, jos kustannetaan. Ostakaa ja lukekaa koko helahoito!”) Tiedän kuitenkin yhden nettijulkaisun, joka on kustannettu. Puhelintytön päiväkirjan, jonka pohjalta on tehty samanniminen TV-sarja.

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #72 : 31-03-2011, 09:11:22 »
Äh, en millään keksi nimeä mun fantasiatarinalle. Ajattelin jotain luontoon liittyvää, ympäripyöreää nimeä, kun en ole vielä päässyt kirjoittamisen kanssa loppuun, mutta mieleen ei tule mitään muuta kuin jotain tosi masentavia.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #73 : 31-03-2011, 11:04:04 »
Pistä tiedostolle työnimeksi "fantsukkaa" ja keksi se oikea nimi sitten, kun se on valmis ;)
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #74 : 31-03-2011, 11:43:11 »
No siis kun olen kuitenkin melkein lopussa jo, niin pitäisi keksiä joku oikea nimi :D

Voisin melkein tehdä ympäripyöreän nimigeneraattorin, josta saisi vähän taiteellisia nimiä, jotka ei oikeasti tarkoita mitään tai viittaa mihinkään.
Keksin jo kaksi mallipohjaa:
joku sana + kuolema
joku sana + laulu