Kirjoittaja Aihe: Kirjoittajien offtopic  (Luettu 136305 kertaa)

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1014
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #810 : 21-08-2023, 13:33:33 »
Lainaus
tuli tänään lenkillä mieleen hirveän vahvasti miten aikoinaan kommentit on syöneet oman luottamuksen siihen mitä rakastaa fanfictionissa ja varmaan sen takia siitä minkä olisi pitänyt olla mukava ja itseilmaisua kehittävä harrastus onkin tullut itsetuntoa ja luottamusta näkemykseen syövä harrastus.
Ihanaa, että kuitenkin pystyt käsittelemään näitä asioita ja puhumaan siitä, Liz. <3 Joka tapauksessa kirjoittamisen nimenomaan tulisi olla iloa tuottava harrastus, mutta olet kyllä ennenkin sanonut, että joskus sitä vertaa enemmän pakkoon tai suunnilleen ulos oksentamiseen, kun tekstin on vain tultava ulos. Muistan, että mietin tätä silloin kovasti. Ikävää, jos nimenomaan kommentit ovat tuoneet sitä tunnetta, ettei olisi hyvä kirjoittaa jotakin paritusta.

Lainaus
Jos taas sanoo, että ei yleensä pidä tästä parituksesta tai se on itselle vieras/vaikea, mutta tykkäsi silti lukea siitä tässä ficissä, onko se silloin loukkaus? Minusta se on paremminkin iso kohteliaisuus, jos saa omalla tekstillään jonkun ihmisen pitämään sellaisestakin, mistä tämä ei yleensä pidä.
Kieltämättä noin olen saattanut itsekin usein kommentoida, nimenomaan siinä mielessä, että vaikka tyypillisesti en pitäisi jostakin, niin juuri tässä ficissä pidin. Minäkin olen ajatellut sen kohteliaisuudeksi kirjoittajalle, joka on onnistunut silloin keskivertoa paremmin tehtävässään. :D

Lainaus
Eilen mietin myös sitä  että ei se ole vieläkään liian  myöhäistä kerätä itsetunnon rippeitä tuohon paritukseen liittyen ja vain tehdä niin kuin itse haluaa. Itsehän sitä on antanut liiaksi valtaa muiden ihmisten mielipiteille ja antanut niiden jopa tappaa jotain omasta sisäisestä rakkaudesta niin että se on jotenkin katkeraa. Ei sitä kukaan muu tiedä eikä korjaa kuin henkilö itse.
Mainio tapa ajatella, että voi kuitenkin itse muuttaa tilannetta omalta osaltaan ja ehkäpä saada myös muut näkemään, että ovat olleet väärässä tai ainakin ahdasmielisiä asian suhteen?  :)

Poissa Lizlego

  • värkkääjä
  • Viestejä: 233
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #811 : 24-08-2023, 09:35:27 »
Eihän se sitä sano, että ihmiset pahalla kommentoisi, mutta pahalta ne kommentit silti tuntuu, kun tuntuu siltä että tekee asiat ihan väärin ja samalla siitä tulee tunne, että lukija on nyt alentunut lukemaan sitä tekstiä vaikkei siitä niin pidäkään parituksen tai muun näkemyksen takia ja sitten siitä alentumisesta pitäisi olla kiitollinen ja kauhean ilahtunut vaikka omassa mielessään lähinnä ajattelee, että syöksykää kaikki sementtiin mielipiteinenne ja menkää sitten kirjoittamaan ja lukemaan vaikka lisää sitä iän ikuista Sirre/Remppaanne kun sitä niin rakastatte. ;D

Fiorella, jos ei kirjoittaminen olisi kuin oksentamista, mä olisin lopettanut tämän jo aikoja sitten, mutta musta oli yllättävää todeta että omasta näkökulmasta negatiiviset kommentit Sirius/Severukseen aiheuttaa yhä niin vahvaa epätoivoa. Olisi jotenkin luullut, että siitäkin olisi jo päässyt, mutta se osui niihin kirjoittamisen kaikista aktiivisimpiin aikoihin, jolloin vielä oli virtaa. Se oli se mistä kaikki lähti alamäkeen ja tuli se anteeksi että olen olemassa - tunne, jota vastaan yhä taistelee. Se ristiriita, että tekisi mieli samaan aikaan toteuttaa kaikki, mitä enemmistö dissaa ja vihaa ja toisaalta lakata vaan olemasta. Vuoropäivin kumpikin voittaa.  ;D Mutta varmaan jollain tasolla joku rakkaus tähän harrastukseen on ollut poissa niistä päivistä lähtien, kun tajusi että ei fanfictionissa olla yhtään sen avarampikatseisia oikeasti kuin missään muussakaan. Nykyään ei sentään tule ihan niin törkykommenttia.

//Niin ja toki se tunne on myös ettei pidä kirjoittaa mitäön mitä itse oikeasti rakastaa, koska eihän se niin pahalta olisi tuntunut että ihmiset näkee sen parituksen vaan vihaseksinä ellei se olisi ollut ja jossain mielessä olisi vieläkin itselle rakas ihan muuten. Vähän niin kuin että ei pidä tehdä mitään mikä on itselle rakasta koska kyllä muut ihmiset kommentteineen sen rakkauden tuhoaa. Ei se auta tunteeseen ettei se tapahdu tahallaan. Kaikki mikä on itselle tärkeää ja rakastaa pitää pitääkin ihan vain itsellään. Se vaan että ei kun ei se pysy. Joko pitäisi olla tosi varma itsestään ettei se vaikuta ettei muut jaa näkemystä ja myös usein kommentoi sen ettei jaa tai sitten pitäisi pystyä olemaan kirjoittamatts tai ainakaan julkaisematta kun tietää että se vaikuttaa.

« Viimeksi muokattu: 24-08-2023, 11:15:06 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Lizlego

  • värkkääjä
  • Viestejä: 233
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #812 : 20-09-2023, 15:36:31 »
Jaa neljä viikkoa sitten olen ollut sitä mieltä, että ei saa tai kannata kirjoittaa mitään mitä rakastaa. ;D No ehkä ei, jos se on itselle liian herkkää. Tai kannattaa se kirjoittaa, koska siitä saa itse kiksit, mutta jakaa sitä ei kannata muiden kanssa ennen kuin on itse sisäistänyt ja käsitellyt, miksi se on itselle niin herkkä.

Mutta tuskin kannattaa kirjoittaa sitäkään, mitä ihan hirveästi vihaa, ellei löydä siihen jotain näkökulmaa, mikä naurattaa, koska kaikkeen kyllä löytää näkökulman, mikä naurattaa. Se on onneksi yhä oman kirjoittamisen vakio, että kaikki naurattaa. ;D Välillä itkettää mutta enimmäkseen kuitenkin naurattaa. Ihan sama mikä aihe. Nyt kun lätkässä on ollut änärin puolella pinnalla valmentaja Mike Babcockin potkut niin kukkuu tottakai mielessä, että aiheessa olisi omat huumorin aineksensa. Ainakin BizNasty ja sen ensimmäinen ajatus munankuvista.  ;D

https://www.suomikiekko.com/2023/09/mike-babcockista-leviaa-lisaa-iljettavia-tietoja-nhl-legenda-kertoo-karun-tarinan-laski-sika-mikset-lopeta/

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1014
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #813 : 20-09-2023, 21:06:48 »
Jotain hyvää sai BizNastykin tosiaan aikaan! Vaikka sitten siksi, että sillä tuli kikkelikuvat ekana mieleen. ;D Helpottunut olo joukkueen nuorukaisten suhteen, jos ei ole tuommoinen kiusaaja enää niitä valmentamassa. Sellaiselle pitäisi olla nollatoleranssi. Tuosta jutusta jäi mieleen se, että väitettiin sen parantaneen tapojaan, ja sitten kumminkin heti aloitti samalla tavalla kiusaamaan kuin ennen.  ::)

Onpas viikot menneet nopeasti, hui. Mutta toivon, että inspiraatiota nyt riittää, julkaisitpa tai et! <3

Poissa Lizlego

  • värkkääjä
  • Viestejä: 233
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #814 : 21-09-2023, 00:15:22 »
BizNastyn oma puhelin on täynnä munankuvia niin siksi sille tulee mieleen ne, kun puhutaan että valmentaja katsoisi kuvia puhelimelta. Niitä sen puhelimesta löytyisi. Lähettelee kaikille, myös Babcockille.  ;D Ehkä siitä voisi kirjoittaa.  ;D Olen kyllä vakuuttunut, että kyseessä ei ollut tutustuminen vaan nimenomaan törkykuvien löytäminen ja se oli tosiaan aloittanut sen jo heti sillä juniorileirillä heinäkuussa pari kuukautta sitten.  :P 

Poissa Lizlego

  • värkkääjä
  • Viestejä: 233
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #815 : 16-01-2024, 23:32:51 »
Kiitos Fiorellan linkittämän Leevi & the Leavingsin Toteemipaalun

https://youtu.be/gdosjpuiRGU?si=PPMBli698moCyFaW

 muistin yhtäkkiä että joku on joskus haastanut kirjoittamaan siitä jollain tietyllä parilla. Onko se joju täällä? Kiinnostaisi tietää ja kuulla, koska jos en kuule toteutan uudemman idean. :D

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #816 : 04-02-2024, 21:09:28 »
Voihan vitalis, mitä sitä tuli tehtyä! 🙈 Runosuolesta putkahti ulos sellainen tuotos, että nolottaa jo valmiiksi. En uskalla edes julkaista sitä ilman beetaa. 🙈


zilah

Poissa Tinppa

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 549
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #817 : 04-02-2024, 21:18:40 »
RUNOSUOLI! ;D ;D ;D ;D Ihan paras ilmaisu! :D

Mä olen taas aktivoitunut kirjoittamisessa ja tahkonut rakasta Vakolaani. <3 Koko ajan se surraa alitajunnassa, vaikka oliskin epäaktiivisia kirjoituskausia, mutta on mahtavaa saada edistettyä sitä ihan fyysisestikin. Ihan mahtavaa kirjoittaa Viljamin seksiseikkailuista, Alpon ja Erkin homostelusta ja kaikesta muusta siltä väliltä. :D

Vakolaa voisi jatkaa vaikka miten loputtomiin, mutta jotenkin mä nyt olen yrittänyt vähän asennoitua siihen, että se viimeinen osa tulee sitten johonkin kohtaan. Tosin siellä on kaikkea tosi kesken ja mulla on tosi paljon ideoita, että kyllä se vielä jatkuu varmastikin monen monen monen monta osaa vähintäänkin. Ei ole hinkua saada sitä nyt heti purkkiin ja loppuun, mutta sitten joskus. Se ansaitsee tulla päätökseensä, on se niin rakas tekele. <3

Poissa Lizlego

  • värkkääjä
  • Viestejä: 233
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #818 : 04-02-2024, 22:23:16 »
Mä olen lukenut Vakolaa noita viimeisimpiä osia vaikka en muista mihin asti olen ehtinyt ennestään ja nautiskellut siitä ja noista hahmoista. ;D Se on hirveän rentouttavaa luettavaa ja pitäisi aloittaa alusta vaikka mua ei edes niin haittaa vaikken ole aina kärryillä.  ;D Sulle tulee varmaan aika paha tyhjyyden tunne kun olet saanut viimeisen osan tehtyä.

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1014
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #819 : 04-02-2024, 22:54:24 »
Hyvä, zilah!!

Ja Tinppa, ihan huikeaa, että on tuollainen ihanan pitkä ja jatkuva projekti!  :D Minua vähän harmittaa, etten tiedä ehdinkö sitä milloinkaan lukea, mutta aloitin kyllä joskus ja aion jatkaakin. Olen kyllä sen olemassaolon huomioinut vuosien varrella kuitenkin! :D

Poissa Lizlego

  • värkkääjä
  • Viestejä: 233
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #820 : 05-02-2024, 14:17:32 »
Mulla on aina kirjoittaessa se epämääräinen tunne, että teksti on latteaa paskaa ja että se kaipaisi terveen ripauksen hulluutta ja rähinää.  ;D ;D ;D Tämä biisi ilmentää täydellisesti millaisen tekstin mä haluaisin. ;D ;D ;D Nyt jos vain keksisi miten sen toteuttaa tekstissä niin että lopputulos olisi edes jotenkin luettava.  ;D ;D ;D

https://www.youtube.com/watch?v=AuBXeF5acqE&list=RD-HbGr1L6cJQ&index=4

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1014
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #821 : 05-02-2024, 16:33:26 »
Hetken kerkisin jo ajatella, että tämähän on kesympi kuin odotin. Ja sitten alkoi se hulluus ja rähinä.  ;D ;D ;D

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #822 : 08-02-2024, 01:58:17 »
Lainaus
RUNOSUOLI! ;D ;D ;D ;D Ihan paras ilmaisu! :D
Hahah, kiitos, Tinppa! Ihan mahtavaa, että Vakolaa on tullut taas lisää!  ;D Mie en vaan saa Alpon ja Erkin seikkailuista tarpeekseni, ja on siellä muitakin mahtavia hahmoja. Pitää tulla taas kommentoimaan, kunhan runosuoleni toiminnalta ennätän.

Liz: Tää on kyll ihan loistobändi! <3  Mielenkiinnolla odotan, jos tuo inspiraatiosi jotakin valmista tuottaa.  ;D

Lainaus
Hyvä, zilah!!
Kiitos, Fiorella! <3

Mitähän on tekeillä, kun runosuoleni ei osoita ollenkaan ehtymisen merkkejä. Taas tulla putkahti uusi tuotos, ja seuraava on jo tekeillä. On kyllä ihanaa, kun pitkästä aikaa saa jotakin aikaiseksi, vaikka laadusta en menekään takuuseen.  ;D


zilah


Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1014
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #823 : 08-02-2024, 09:15:47 »
No mutta, sehän on mitä mainioin merkki ja kannattaa silloin tuottaakin tekstiä, kun sitä luonnollisesti tulee!  :D

Poissa Lizlego

  • värkkääjä
  • Viestejä: 233
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #824 : 08-02-2024, 14:09:23 »
En mä tule saamaan mitään tuosta aikaiseksi, mutta nautin ajatuksesta, että kirjoittaisi jotain tosi sekopäistä. Multa puuttuu siihen motivaatio niin kuin ylipäätään koko kirjoittamiseen. Mulla ei ole mitään syytä kirjoittaa ennen kuin on ihan pakko. Tuotan sanan kerrallaan. Nautin kaikenlaisista ajatuksista, joita voisi kirjoittaa, mutta en mä nauti kirjoittamisesta edelleenkään eikä ole oikein aikaakaan niin ei ole pakko, jos ei tahdo. ;D Nauti runosuolen pulppuamisesta, kun se tapahtuu ja toivotaan, että suoltaa tavaraa pitkään.  ;D Olisikohan sitä muuten motivoituneempi kirjoittamaan, jos edes kuvittelisi tuottavansa jotain laadukasta? Onneksi huumorin ei tarvitse olla laadukasta, kun riittää että itseä naurattaa. Siinä voi aina sanoa, että muilla vaan on huono maku, jos niitä ei naurata.  ;D Kaikki muu mitä olen tuottanut lähinnä itkettää, mistä kyllä nyt melkein iski inspiraatio kirjoittaa hirveää angstia, koska luulin aikoinani olevani tosi hyvä angstin tuottaja ja lähinnä tuskailin sen kanssa, että angsti tahtoi muuttua huumoriksi.  ;D ;D Oh jee!
« Viimeksi muokattu: 08-02-2024, 14:15:40 kirjoittanut Lizlego »