Kirjoittaja Aihe: Kirjoittajien offtopic  (Luettu 136455 kertaa)

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #180 : 08-06-2012, 11:38:32 »
No en tiedä onko se sen pahemmin tekopyhää kuin mikään muukaan. Mä tunnustan, etten yleensä edes ajattele sitä sattuuko mahdollisesti joku henkilö lukemaan ficcejä itsestään tai ei, mutta pidän aika epätodennäköisenä sitä, että sattuisivat rekkaamaan Fifiin. ::)

Poissa Tinppa

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 549
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #181 : 19-06-2012, 23:05:37 »
Mulla on tällä hetkellä vähän outo fiilis. Mä nimittäin kirjotan nyt varmaan ekaa kertaa ikinä sellasta tekstiä (originaalia), jossa on matskua, joka ahdistaa mua. Aihe on pyöriny kuupassa enemmän tai vähemmän nyt joitaki päivii ja tuntu siltä et pakko sitä on kokeilla. Tänään oon sitte alotellu ja teksti on nyt sellasessa vaiheessa että tulee sellasta jonkinsorttista ahdistusta. Toisaalta, vaikka tää aihe onkin järkky jne., ni se on musta henk.koht. silti kiinnostava. Kauhee himo jatkaa tätä ja kattoo mitä tästä tulee (ja tällä hetkellä jatkankin toki), mut toisaalta mietin, et onks järkevää kirjottaa tällasta matskua ku aiheuttaa mussa näitä fiiliksiä.

Koen toki omissa kirjotusprosesseissani erilaisia tunteita, välillä itkettää jne. Tää on eka kerta ku tää tunne on selkeesti niinku ahdistusta.
« Viimeksi muokattu: 19-06-2012, 23:08:24 kirjoittanut Tinppa »

Poissa Nukkemestari

  • Halipulla
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 160
  • Söpöyskäsiterajoitteinen
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #182 : 19-06-2012, 23:48:18 »
Tinppa, kyl musta. Kun saat kirjoitettua sen niin luultavasti tulee helpottunut olo ja olet taas vahvempi kirjoittajana ja ihmisenäkin :)


Plääm, kirjoittajan perisynti, laiskuus. Kun ei oo kunnollista päivärytmiä nukkumisen ja syömisen lisäksi niin ei saa aikaankaan mittään vaik aikaa olisi (vaikka tutkia tuntikaupalla minecraft foorumia). Tosin mul on kauhee ideapulakin. Tai sit jos on idea ei jaksa/huvita kirjoittaa siitä, va kirjoitan sen vain ylös ideavarastooni. Plääh.
Mokoma vonkale!

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #183 : 22-06-2012, 20:17:23 »
Mun kirjoittaminen on näköjään ihan mahdotonta nykyään: teen vaan loputtomasti taustatyötä ja lähinnä hahmottelen jotain, mutten saa mitään aikaiseksi. Aikaisemmin mun tarve ymmärtää ja saada kiinni ajatuksista purkautui nimenomaan kirjoittamiseen: ensimmäiset fikkini olivat lähinnä yritystä ymmärtää tiettyjä hahmoja, heidän valintojaan ja kohtaloitaan tai esittää jokin mahdollinen skenaario heidän ratkaisujensa taustalla. Mutta nyt näköjään vaan luen lisää ja lisää ymmärtääkseni ja muodostaakseni jonkinlaisen näkemyksen sen sijaan, että kirjoittaisin ja jäsentelisin sillä tavoin ajatuksiani.

Toisaalta mulla on joissakin asioissa inhottava taipumus tehdä asioita on-off -periaatteella ja kirjoittaminen tuntuu olevan sellainen asia: joko mun pitää voida kirjoittaa paljon ja koko ajan tai sitten heitän koko asian. En näköjään vaan osaa kirjoitella vähän, silloin tällöin, jonkin verran. Piirtämisen kanssa oli aikoinaan sama juttu: piirsin paljon vielä yläasteella, mutta lukiossa aikaa ei vain ollut enää, joten lopulta jätin piirtämisen ihan kokonaan. Enkä muuten ole sen jälkeen piirtänyt mitään. Miten sitä pitääkin olla niin typerän jääräpäinen joissakin asioissa!
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #184 : 23-06-2012, 22:16:46 »
Jos se aiheuttaa sulle liikaa turhautumia, kun aika kirjoittamiseen loppuu aina kesken ja siksi luovut siitä? Mä luovun siitä aika ajoin siitä syystä silloin kun on paljon muuta, koska kirjoittaminen on niin aikaa vievää puuhaa, mutta joudun aina jossain välissä kirjoittamaan niin paljon ja pakkomielteisesti että kärsin pahoja univelkoja, kun kirjoitan vaikka yöllä, vaikka aamulla pitäisi herätäkin aikaisin. Aloittaminen on aina vaikeinta, mutta kun on alkuun päässyt, on myös vaikeaa lopettaa. Kokonaan luopuminen taitaa olla mahdotonta.

Poissa peccantis

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 252
  • Ennen kuin pimeä tulee
    • tumblr
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #185 : 27-06-2012, 21:57:58 »
Se tunne kun inspiraatio tulee pyörittelemään takamustaan viekoittelevasti ja sitten luikahtaa tiehensä!

Argh! >A<*

Cocktease-inspit on pahimpia!

(o(~~
~~)o)

Tekstini - dA - இந் உஹ்ர்தழில்ஷ்ஐ அன ஜ்ங்ஞ்கஓல்ஆித்வு. ௸.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #186 : 30-06-2012, 21:40:27 »
Ei voi olla todellista, että sorruin kirjoittamaan aikuisista miehistä teinityttöjä ihmissuhdeongelmissa.  :P :P :'(

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #187 : 30-06-2012, 21:56:20 »
^ Musta tuntuu että teen tuon ihan aina :F ...pitäis oikeesti kirjoittaa vähän äijemmiksi äijät, koska onhan ne nyt kuitenkin äijiä! No joku  Harry-perhonen ei ehkä oo, mutta Ron perhana! Se kyllä vois vähän olla. Ainakin muka :)
Fifi-ficitLJAO3

Poissa peccantis

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 252
  • Ennen kuin pimeä tulee
    • tumblr
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #188 : 05-07-2012, 02:28:08 »
Siis apua, mä olen tuosta ^^ yleensä ihan pahat pöksyssä :X Tai siis oon yleensä tosi vainoharhainen aiheesta. Enkä osaa harkita järkevästi koska kun muistan et hei, aikuiset miehet ja teinineidit käyttäytyy vähä eri tavoilla ni aivot runttaa sitä isoa punaista paniikkinamiskaa niin että rusahtaa ja...

Tai siis kaikki minkä tiedän on se et mulla on koko joukko mieshahmoja ja...

D-mies on kyl vähä pimpelipom mut sen olis muutoin tarkoitus toimia kuin semmonen perusmies. Asiaa vaikeuttaa sen taipumus liikaan analysointiin (joskaan onneksi ei ylireagointiin) ja muutamat mielenkiintoiset pikku... niin sanotut tunne-elämän liipaisintekijät <.< Mut tästä häiskästä oon melko turvallisen tunteen saanut.

Sit on C-otus. HANKALA otus. Luonnostaan ujonpuoleinen ja kiltti, mikä ei tietenkään anna mitään maailman miehekkäintä pohjaa yhtään mihinkään ._. Tän suhteen revin tukkaani aika paljon. Sisäinen dialogi tuolloin kuulostaa yleensä tältä: "Liian naismaista!" "Mutkun se ON kiltti ja viaton otus!" "Naismaista!" "Luonteenomaistapas!" "Jumalauta nainen ootko tehnyt siitä sisäisesti pikku likan?!?"

Sit on mösjöö Aaron. Se on helppo. Niin viileä ja periaatteellinen, ettei mitään ongelmaa pitää sitä kohtuumiehisenä tai ainakin varsin epätyttömäisenä.

Mikey. Ehhhhh no se ei ole kauhean tyttömäinen MUTTA ei myöskään todellakaan mikään macho. Luonteen ja ulkonäönkin perusteella enempi sukupuoleton kuin androgyyni... Aika suorasukainen ja nautinnonhaluinen mutta ennen kaikkea hyväntahtoinen. Välillä tulee outo tunne kun kirjoitan sitä mutta yleensä Mikey-boy pysyy helposti roolissaan.

Ja tietenkin on Jojo, joka asiaa tarkemmin ajateltuani luultavasti on alitajuntani määräämä sukupuoletusterapiahahmo :P Teoriassahan se on miespuolinen... Mutta rooleistaan se vetää mieluiten äärimmäistä narttua tai isin pikku tyttöä. Ja loputkin roolit on kaikki naiseuskliseitä. Jojon suhteen ei niin Minkäänlaisia miehisyyspaineita... Jojo tekee mitä tahtoo, on millainen haluaa, ja haistattaa paskat muiden odotuksille 83

//edit eheeeeiiii mitä tää on en tajua mitääännnnh

Piti sit tietty mennä Transtukipisteen sukupuolilaskurilla pelleilemään kun sukupuolisuudesta tuli kyse ja... eh...

Jojo on... sittenkin mies.............. O____________O N:-16/M:8

Lainaus
Olet mies. Sinussa on paljon mieheyttä, miehekkäitä persoonallisuuden piirteitä ja toiminnan tyylejä. Sinulla ei ole juuri lainkaan naisellisia persoonallisuuden piirteitä tai toiminnan tyylejä. Miehekkyys on sinulle tärkeää ja osaat nauttia mieheydestäsi.

Haluat liittyä miesten ryhmään sekä erottautua selkeästi naisten ryhmästä. Olet valinnut maskuliinisen ja hyvin epäfeminiinisen kohdan. Olet siis sukupuolisesti äärilaidan ihminen. Mieheytesi ja naiseutesi eivät ole tasapainossa, vaan maskuliinisuus hallitsee persoonaasi. Sinulla saattaa olla feminiinisyyteen liittyviä pelkoja ja huolia. Jos haluat olla sukupuolisesti harmonisempi ja tasapainoisempi, sinun on syytä kehittää feminiinisiä puoliasi.

Aaron N:-14/M:10

Lainaus
Olet mies. Sinulla on miehekkäitä persoonallisuuden piirteitä ja toiminnan tyylejä. Persoonassasi on huomattavasti enemmän miehekkyyttä kuin naisellisuutta. Sinussa ei ole juurikaan naisellisia ominaisuuksia. Olet luonteva mies, joka ei pidä meteliä sukupuolestaan.

Haluat jossain määrin liittyä miesten ryhmään sekä erottautua naisten ryhmästä. Olet valinnut maskuliinisen ja epäfeminiinisen kohdan. Mieheytesi ja naiseutesi eivät siis ole tasapainossa, vaan maskuliinisuus hallitsee persoonaasi. Sinulla saattaa olla femiinisyyteen liittyviä pelkoja ja huolia. Jos haluat olla sukupuolisesti harmonisempi ja tasapainoisempi, sinun on syytä kehittää maskuliinisia puoliasi.

Tulet hyvin toimeen naiseutta ja mieheyttä itsessään yhdistävien androgyynien sekä sukupuolineutraalien ja naisten kanssa, koska sukupuolinen profiilisi ei ole niin kovin kaukana muista ryhmistä.

Chris N:-10/M-16 (aika osuvaa? ja hei helpotus, ainakaan se ei ole Kamalan Ilmeisen neiti :P)

Lainaus
Olet sukupuolineutraali eli sukupuolisesti sitoutumaton. Et pidä meteliä sukupuolesta, etkä tuo omaa sukupuoltasi mitenkään erityisesti esille. Persoonaasi ei hallitse eikä määritä vahvasti sen enempää mieheys kuin naiseuskaan Sukupuoleen liittyvässä itseilmaisussa olet melko pidättyväinen - jopa sukupuolipihtailija. Tiedostat sukupuolijärjestelmän olemassaolon ja otat siihen mielellään etäisyyttä ja toimit yksilöllisesti, etkä sukupuolimäärittyneesti. Et aina ymmärrä, miksi monet muut ihmiset pitävät sukupuolesta niin kovasti meteliä ja antavat sukupuolensa ohjailla toimintaansa.

 Olet sukupuolisuuden suhteen tasapainoinen. Sinussa on mieheyttä vielä vähemmän kuin naiseutta.

Mike N:-8/M:-10 (haHAA ei mikään ihme että nää solahtaa niin kätsysti samoihin lakanoihin >:3)

Lainaus
Olet sukupuolineutraali eli sukupuolisesti sitoutumaton. Et pidä meteliä sukupuolesta, etkä tuo omaa sukupuoltasi mitenkään erityisesti esille. Persoonaasi ei hallitse eikä määritä vahvasti sen enempää mieheys kuin naiseuskaan.   Sukupuoleen liittyvässä itseilmaisussa olet melko pidättyväinen - jopa sukupuolipihtailija.  Tiedostat sukupuolijärjestelmän olemassaolon ja otat siihen mielellään etäisyyttä ja toimit yksilöllisesti, etkä sukupuolimäärittyneesti. Et aina ymmärrä, miksi monet muut ihmiset pitävät sukupuolesta niin kovasti meteliä ja antavat sukupuolensa ohjailla toimintaansa.

Olet sukupuolen suhteen hyvin tasapainoinen, yhtä vähän kumpaankaan sukupuoleen sitoutunut. Tulet hyvin toimeen muiden sukupuoliryhmien - miesten, naisten ja mieheyttä ja naiseutta itsessään yhdistävien androgyynien kanssa - , koska et ole niin kaukana muista ryhmistä.

D-mies N:-30/M:-6 (yllättävän osuvaa pikku D-otukselle joka traumaantui isäpapan machoilusta ja periaatteesta halveksuu vahvasti naiskoodattuja naisia...)

Lainaus
(tulokseesi liittyvä pidempi kuvaus tulisi tähän, jos se vain löytyisi täältä)

[alla oleva on pisteille -32/-6]

Olet sukupuolineutraali eli sukupuolisesti sitoutumaton. Et pidä meteliä sukupuolesta, etkä tuo omaa sukupuoltasi mitenkään erityisesti esille. Persoonaasi ei hallitse eikä määritä vahvasti sen enempää mieheys kuin naiseuskaan Sukupuoleen liittyvässä itseilmaisussa olet melko pidättyväinen - jopa sukupuolipihtailija. Tiedostat sukupuolijärjestelmän olemassaolon ja otat siihen mielellään etäisyyttä ja toimit yksilöllisesti, etkä sukupuolimäärittyneesti. Et aina ymmärrä, miksi monet muut ihmiset pitävät sukupuolesta niin kovasti meteliä ja antavat sukupuolensa ohjailla toimintaansa.

 Sinussa on pieni häivähdys mieheyttä, mutta naisellista toiminnan tyyleistä olet kaukana. Olet melko vahvasti sitoutumaton kumpaankaan sukupuoleen - jopa sukupuolipakoilija.
« Viimeksi muokattu: 05-07-2012, 15:50:06 kirjoittanut peccantis »

Tekstini - dA - இந் உஹ்ர்தழில்ஷ்ஐ அன ஜ்ங்ஞ்கஓல்ஆித்வு. ௸.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #189 : 05-07-2012, 21:37:24 »
D-mies on kyl vähä pimpelipom
...
Mut tästä häiskästä oon melko turvallisen tunteen saanut.
Oot vielä elossa? Ja mä oon edelleenkin varma, että Jojo on lahjonut ton koodaajan, koska se kertakaikkisesti EI voi saada noin paljoo miespisteitä O.O

Mä olen väsynyt. En halua kirjoittaa. Enkä aio!
Fifi-ficitLJAO3

Poissa peccantis

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 252
  • Ennen kuin pimeä tulee
    • tumblr
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #190 : 05-07-2012, 23:20:54 »
Totta kai oon elossa buttis dahleen. Hassuja kyl siteeraat :P

Mut pitää taas avautua. Tää on painanut mieltä pitkään, mutta tänään pälkähti päähän jotain mikä hieroi uudet suolat ._.

Se... tunne. Kun Haluaa kirjoittaa jotain. Ah, nannaa draamaa, maiskis tuhmuuksia, sopivasti angstia... ja sit omatunto potkii ja kiljuu "ei et saa tehdä sitä hahmoillesi!!!"

Mihin minä "seli seli ne on mun hahmot, teen mitä lystään"

"mut se olis kamalaa niitä kohtaan"

"ei olis todellakaan mitään kaanonia, yks AU-cräkkäisy vaan"

"SILTI YHYY"

Tekstini - dA - இந் உஹ்ர்தழில்ஷ்ஐ அன ஜ்ங்ஞ்கஓல்ஆித்வு. ௸.

Poissa Sinikeiju

  • Mansikan raxu
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 71
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #191 : 07-07-2012, 17:23:37 »
Tää on taas tätä. Inspistä riittää kahteen ficciin, yhteen ficletsarjaan ja yhteen vähän pidempään. Kumpaakaan ei ole vielä julkaistu. Silti mun päässäni pyörii pieni ideanpoikanen pwp-jatkikseen. Ei näin, ei näin. Oliski inspistä niihin, mitä pitäs jatkaa, mutta ei. No, jatkukoon ne sitten kun taas inspaavat.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #192 : 08-07-2012, 13:07:36 »
Mä olen kyllä nyt niin tyytyväinen. Sain ongelmakohtauksen ja ns. suuret tunteet ratkeamaan ilman että kohtaus meni yli sillä tavalla, mistä minä en tykkää!! Saa nyt sitten nähdä mitä mieltä mun hovilukijani on, että toimiiko ratkaisu, mutta nyt se toimii ainakin mulle ja se nyt on ainakin toistaiseksi tärkeintä.  ;D

Poissa Arte

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 71
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #193 : 17-07-2012, 18:38:46 »
Ei voi olla todellista, että sorruin kirjoittamaan aikuisista miehistä teinityttöjä ihmissuhdeongelmissa.  :P :P :'(
Pakko kommentoida, että just tämän takia en kirjoita miehistä enkä mieshahmoilla. Oon varma, että kirjoitan ihan naismaisia miehiä, ja realismi on mulla kaikki kaikessa. En tunne miehiä tarpeeksi, jotta saisin ne pysymään hyppysissäni luontevasti. Hermostunut olo, kun kirjoitin mm. Neliapilahaastetta varten Remus/Billin ja nyt se pitäisi muka julkaistakin. Tosin onneksi Remus on aika pehmyt, joten ei tarvi saada mitään matsomiesahdistuksia.

Ja nyt voinkin sitten taas pari seuraavaa vuotta olla rauhassa slashin kirjoittamiselta (oli mieten lievää tai lyhyttä tahansa)!

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #194 : 17-07-2012, 22:48:43 »
Mä en ole ikinä ajatellut tuota paljoakaan sukupuolen kautta, mutta mulla on vähän sellainen luulo, että mun on vaikeampaa kirjoittaa uskottavaa äitihahmoa tai uskottavaa naisellista naista missään muodossa kuin vaikkapa poikatyttöä tai vähemmän naisellisesta naista, koska mun olisi vaikea muistaa naistenjuttuja kuten meikkaamista tai tukan laittamista, kun en ole ikinä elämässäni meikannut tai laittanut tukkaa. Toisaalta en kuvaa koskaan teksteissä miesten parranajoakaan, joten ulkoiset yksityiskohdat voisi jättää huomiotta siinäkin tapauksessa.  Seuraavaksi kai pitäisi kirjoittaa joko jotain tosi miehistä ja keskittyä pitkään parranajon kuvaamiseen tai kirjoittaa oikein jostain kovasti ulkonäköönsä panostavasta naisesta valitsemassa vaatetusta, kihartamassa tukkaansa, viilaamassa ja lakkaamassa kynsiään. :P