Kirjoittaja Aihe: Kirjoittajien offtopic  (Luettu 136451 kertaa)

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #645 : 04-07-2017, 08:53:26 »
No mä en pystynyt edes niitä vanhoja muka vakavasti kirjoitettuja lukemaan, mutta ainakaan sen perusteella mitä nyt viimeksi luin, en yhtään ihmettele miksen pystynyt lukemaan. Tekstissä ei ollut oikein mitään tolkkua.  Olen tavoitellut selvästi jotain, mikä ei ole ollenkaan onnistunut.  ;D Sitten seassa on vielä ihmeellisiä loogisuusvirheitä.  ;D  Ei se onnistunut ärsyttämään. Alkoi vaan naurattaa. ;D

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #646 : 03-08-2017, 01:31:13 »
Hehe, loogisuusvirheistä puhuminen on hyvä aasinsilta siihen, että on kiva palauttaa mieliin jotain vanhoja sarjoja, joita on aikoinaan fanittanut, koska hitto sitä on ollut niin sokea kaikelle sille, mille silmät on auenneet fanifiktion myötä. Mun tapauksessa viime aikojen suuri riemunlähde on ollut Kirk/Spock. Katsoin aikoinaan ne leffatkin moneen otteeseen, mutten siltikään olisi muistanut esimerkiksi tätä. ;D ;D

Paikalla zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #647 : 03-08-2017, 06:21:36 »
Voi eih!  ;D ;D ;D ;D ;D

Myönnän suoraan, että olen surkean perehtymätön Star Trekiin lukuun ottamatta Next Generation- kausia. Minulta on selvästikin jäänyt jotain välistä.  Ooh, tuo tunne mikä tuosta huokuu... Huhhuh!  ;D ;D ;D ;D Siirappia enemmän kuin laki sallii.



zilah

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #648 : 03-08-2017, 08:56:04 »
Mä taas olen ihan puhtaasti The Original Seriesin kasvatti, koska äidin kanssa niitä jaksoja vanhasta töllöstä tiirattiin. Toki myös Next Generationia, mutta TOS on jäänyt mulle siksi oikeaksi miehistöksi. Senkin takia naurattaa oma sokeus, mutta luultavasti se johtui siitä, että katselin äidin kanssa eikä mun äidin kanssa ikinä olisi tullut mieleen tietyt asiat, vaikka ne olisi suoraan edessä.  ;D Nyt sitten voi tutustua siihen aikoinaan pimentoon jääneeseen puoleen tässä sarjassa. ;D

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #649 : 06-11-2017, 20:38:30 »
Nano, ihana tekosyy. Tosin mun piti kirjoittaa originaalia, mutta juutuin kirjoittamaan spin-offia ficciin, joka ei varmastikaan koskaan valmistu ja saan siitäkin aikaan ficin, joka ei varmasti valmistu ja jossa ei ole mitään järkeä, kunhan vaan on draamaa ja itkua. ;D ;D Fiktiivisen itkun keskellä mua itseäni naurattaa, mutta varmaan vain siksi, että olen kaivannut kirjoittamisen kautta luotua täysin turhaa draamaa. ;D ;D

Paikalla zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #650 : 06-11-2017, 22:29:40 »
Minä kyllä olisin kiinnostunut sekä originaalista että spin-offista. Minä rakastan (fiktiivistä) draamaa. Sitä RL- draamaa on taasen enemmän kuin tarpeeksi.

Nano meni tänäkin vuonna ihan ohi. On se jo noiduttua, että joka helevatun marraskuu mulla on aina elämässä liikaa liikkuvia osia.  :o


zilah

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #651 : 11-11-2017, 13:30:05 »
zilah, en tiedä saako tuosta kukaan mitään irti. ;D

Toi spin-off, josta lähdin liikkeelle, on jonkun haaste, mutta en muista yhtään kenen. Se vaan luki tiedostossa, että haaste "Kirjoita Mikke/Sid, jossa Mikke ihmettelee, miksi muut näkee Sidin ihan eri tavalla kuin hän". Toi on jostain vuosien takaa. Muistan jonkun kanssa tuosta joskus puhuneeni, mutta teksti, jota kirjoitin muka tuon haasteen mukaan, muuttui joksikin muuksi, koska eksyin saippuadraaman tielle. ;D Oon varmaan viime aikoina keskittynyt liiaksi hömppään. Ainoa kohtuullisen aktiivisesti seuraamani sarja on Emmerdale ja se vaikuttaa varmaan kirjoittamiseeni.  ;D

Poissa Tinppa

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 549
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #652 : 04-02-2020, 14:06:58 »
Herätän nyt pitkään hiljaisena olleen topikin ja pitkään hiljaisena olleen itseni. :P

Mun kirjoittaminen on ollut todella vähäistä tosi pitkän aikaa. Nyt oon oikeesti päättänyt koittaa aktivoitua. Sain eilen itse asiassa kirjotettua ja julkaistua pari kappaletta Wilhoa. Pakko sanoa, että oli ihanan pehmeä lasku tähän kirjoitushommaan! Ja vapauttavaa, Wilhon varjolla on niin helppo purkaa asioita, jotka itseäkin saattaa ärsyttää.

Sain myös koluttua Vakolan, tuon mun ikuisuusprojektini, läpi siltäkin kantilta, että jatkan sitä. Tarkoitus olisi siis saada se loppuunkin joskus. Mielessä on muhinut sen osalta jo jonkin aikaa, ja tekis mieli laittaa joitakin asioita siellä vähän uusiksi, mutta saa nähdä miten käy.

Saakeli, kun äkkäsin tuon paritusgeneraattorin tuolta, ja oli pakko kokeilla sitä muutamallakin erilaisella listalla Vakolan hahmoilla. Ihan kivat sisäiset naurut sain joistakin kohtia. Jotkut paritukset ei ees tuntunut niin järjenvastaisilta, mutta osa... Just sellasia mitä jos vaan EI. ;D

Paikalla zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #653 : 04-02-2020, 16:42:36 »
Mahtavaa, Tinppa! <3 Vakola on kyllä hauska tarina ja jos kirjoitat jatkoa, luen varmasti!  ;D

Olisi se mukavaa, jos tämä Fifikin tästä hiukan virkoaisi! Minullakin mennyt vuosia, etten ole juuri ehtinyt kirjoittamiseen paneutua, mutta nyt on viimeinkin aikaa rakkaalle harrastukselle.


zilah

Poissa Tinppa

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 549
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #654 : 04-02-2020, 16:48:19 »
Mahtavaa, Tinppa! <3 Vakola on kyllä hauska tarina ja jos kirjoitat jatkoa, luen varmasti!  ;D

Olisi se mukavaa, jos tämä Fifikin tästä hiukan virkoaisi! Minullakin mennyt vuosia, etten ole juuri ehtinyt kirjoittamiseen paneutua, mutta nyt on viimeinkin aikaa rakkaalle harrastukselle.


zilah

Itse asiassa seuraava Vakolan osa on jo työn alla. Ehkä se tästä lähtee, kunhan saa ajatukset tekstiksi asti. Tässä just seuraavaa Alpo/Erkki -kohtausta mietin... :D

Ihanaa taas päästä kirjottamisen ja Vakolan pariin. <3

Paikalla zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #655 : 04-02-2020, 18:50:35 »
Tässä just seuraavaa Alpo/Erkki -kohtausta mietin... :D

Eih! Ihanaa! <3 Alpo ja Erkki on mun suosikkipari! <3  ;D ;D ;D


zilah

Poissa Tinppa

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 549
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #656 : 05-02-2020, 18:07:06 »
 ;D ;D Alpolle ja Erkille oma spin off. Eiku.

Mulla on niin paljon ideoita Vakolan suhteen, joista vois ammentaa vaikka ja mitä. Pohdinnassa on just varsinkin eräät paritukset, mitä niille tekisin vai teenkö mitään. Jotain dramatiikkaa vois laittaa niille alulle ja katsoa, mihin se johtaa. Tulenko katumapäälle vai onko lopputulos jotain ihan muuta, mitä ne muutama alkuun pohdittu lopputulos.

Paikalla Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1015
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #657 : 06-02-2020, 20:36:22 »
Ihanaa, että täälläkin heräillään taas kirjoittamaan. :) Itsekin olen kirjoittanut aktiivisemmin nyt pari viime vuotta, välissä oli taukoa tai ainakin hiljaisempaa, kun oli niin paljon muuta kiirettä. Eikä sillä, ettei nytkin olisi. ;)

Inspiraation puutteesta ei ainakaan ole kyse. Kun vaan ehtisikin joskus kirjoittamaan kunnolla ja rauhassa.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #658 : 07-02-2020, 13:25:45 »
Huomasinkin tuolla jatkoa pitkästä aikaa. Tämä foorumi ja suomalainen tekstikunta kaipaa lisää Vakolan ja kumppanien kaltaista sisältöä. Sitä ei ole koskaan liikaa.  ;D ;D Ne on just parhautta. Hyvä jos kirjoittaminen alkaa taas luistaa tai jos paritusgeneraattori tuottaa hyviä ja vähemmän hyviä tuloksia.  ;D ;D Vähemmän hyvistäkin saa kaikenlaista inspiraatiota.  ;D

Mä oon yrittänyt kirjoittaa angstia huonolla menestyksellä.  ;D ;D

Poissa Tinppa

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 549
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #659 : 07-02-2020, 14:14:45 »
 ;D ;D

Vakolasta vois tehdä sellasen spin off -kokoelman paritusgeneraattorin pohjalta, teemana joku worst pairings ever. ;D Pahin paritus olis varmaan Alpo tai Erkki paritettuna kenelle tahansa naiselle. ;D ;D