Kirjoittaja Aihe: Kirjoittajien offtopic  (Luettu 136360 kertaa)

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #660 : 07-02-2020, 14:30:31 »
Kannatan ideaa! Spin-off pahimmista. Olen varma, että sisältö tulisi olemaan kokeilemisen arvoinen.  ;D ;D ;D

Poissa Tinppa

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 549
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #661 : 10-02-2020, 15:08:24 »
Oon Vakolan suhteen eräänlaisessa paritusumpikujassa, jos näin voi sanoa. Tai ei ehkä umpikuja, paritusten ristituli? Mulla ois yhden henkilön suhteen kolme (!!!) eri henkilöä joille voisin parittaa sen, jos/kun tilanne mahdollisesti sallisi kaikenlaista. Vaikea valita, mitä tekis. Kaikissa olis puolensa, mutta sitten on tää jospa sittenkin tekisin näin -puoli. ;D

Jännä juttu on myös se, että mulla on ehkä kahdesta henkilöstä Vakolassa vähän slashviboja. Todennäkösesti en niitä kuitenkaan parita toisilleen, koska mun maailmassani nää kaks on enemmänkin veljellisiä toisilleen ja umpiheteroita molemmat. Ei kerta homoksi tee, mutta... ;D

Jonkinlainen superdramaatinen yllätyskäännekin on ollut Vakolaan mielessä ihan ajatuksen tasolla, mutta mitä se olisi, en tiedä vielä. Joku jymypaukku olis ihan pop.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #662 : 11-02-2020, 15:55:44 »
Mut mitä jos parittaisit kaikille kolmelle niin ei tarvitsisi valita ja olisi jo itsessään soppa valmiina? ;D ;D Tai kokeilet jokaista vuorollaan sille hahmolle ja valitset sen, mistä lähtee parhain ilo? ;D

Poissa Tinppa

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 549
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #663 : 11-02-2020, 16:48:01 »
Mut mitä jos parittaisit kaikille kolmelle niin ei tarvitsisi valita ja olisi jo itsessään soppa valmiina? ;D ;D Tai kokeilet jokaista vuorollaan sille hahmolle ja valitset sen, mistä lähtee parhain ilo? ;D


Mulle tuli itse asiassa vähän tää kokeilujuttu kans tavallaan mieleen, tein vähän ratkaisuja ja katsotaan, millainen soppa saadaan. Päättyykö touhu rumasti vai vähemmän rumasti (vai saadaanko neljän kimppaa). ;D ;D
« Viimeksi muokattu: 11-02-2020, 16:53:03 kirjoittanut Tinppa »

Poissa Tinppa

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 549
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #664 : 23-02-2020, 20:00:11 »
Olen törkeä ja tuplapostaan, mutta kuitenkin.

Ihanaa olla näin inspiroitunut! Vakolaa edelleen värkkäämässä, ajatuksia ja ideoita on ihan kiitettävästi. ;D En itsekään tiedä, mitä vielä tulee tapahtumaan. ;D Ainakin pysyy kirjoittamisessa mielenkiinto yllä...

Tein Vakolalle oman soittolistankin Spotifyyn, ja oon nyt luukutellut sitä luureista kirjottamisen taustalla. Yllättävän paljon musiikista saa inspiraatiota. Lista varmaan täydentyykin vielä, mutta ihan hyvän biisisaaliin oon jo saanut kerrytettyä.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #665 : 26-02-2020, 14:00:05 »
Näkyykö Vakolan soittolista jossain? ;D Olisipa itsellä aikaa lukea Vakolaa. Sen mitä olen lukenut on kyllä niin mun maun mukaista settiä. ;D

Poissa Tinppa

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 549
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #666 : 26-02-2020, 15:33:43 »
Näkyykö Vakolan soittolista jossain? ;D Olisipa itsellä aikaa lukea Vakolaa. Sen mitä olen lukenut on kyllä niin mun maun mukaista settiä. ;D

Vakolan soittolista taitaa näkyä Spotifyssa varmaan vaan mulle. Voisin tosin säätää sen julkiseksi ja linkata sen Vakolan aloitusviestiin kunhan ehdin. ;D

// Kävin heittämässä Vakolan aloitusviestiin.
« Viimeksi muokattu: 01-03-2020, 15:41:23 kirjoittanut Tinppa »

Poissa Tinppa

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 549
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #667 : 29-03-2021, 03:37:36 »
Oon täällä taas nostelemassa ja tuplapostaamassa. Pitää päästä nyt vähän vuodattamaan/vaahtoamaan Vakolasta. ;D

Tänä vuonna tulee kuluneeksi 10 vuotta siitä, kun aloitin Vakolan. KYMMENEN. ;D Välillä on ollut kirjoitustaukoja ja epäaktiivista kirjoittamista, mutta kuitenkin. Ja homma jatkuu edelleen. Välillä oon puolileikilläni miettinyt, että pitäis pyöreiden vuosien kunniaksi värkätä jotain spessua Vakolasta, mut en tiedä. En oo ees varma, mitä se ehkä olisi.

Välillä oon pelleillyt vähän ajatuksella, että jos kirjoittaisi Vakolasta jonkun sellaisen making of -tyyppisen jutskan, jossa kävisin läpi kaikkea Vakolan hahmoihin ja kirjoittamiseen ja muuhun liittyvää. Voisi esimerkiksi paljastella kaikkea, mitä itse tarinassa ei välttämättä ole tullut esiin. Vakolassa on myös viitteitä niin hahmoissa kuin tapahtumissakin vaikka miten paljon vähän joka puolelle, joten niitäkin voisi avata siinä. En tiedä, lukisko sellaista kukaan, mutta toisaalta se vois olla mulle itselle sellainen vapauttava kirjoittajan kokemus ja fiilistely. Tavallaan se voisi olla myös ehkä jonkinlainen vertaistukijuttu tmv. muille (pitkien projektien) kirjoittajille. En oo päättänyt, teenkö mitään tällaista, mutta kokeilumielessä voisi ainakin olla ihan mielenkiintoinen juttu.

Mun pitäis joskus päivitellä Vakolan soittolistaakin ja lisätä sinne lisää biisejä. Niitä on siellä jo aika läjä, mutta ei tarpeeksi. ;D

Mulla on pyörinyt mielessä myös kaikenlaisia skenaarioita Vakolan tulevien tapahtumien suhteen. Luonnollisesti kaikenlaista ihmissuhteisiin liittyvää, draamasaippuaa kun koko touhu aikalailla on. Laitan spoilerin alle piiloon muutamia ajatuksia, mitä on pyörinyt mielessä.

Spoiler (hover to show)

Tulipa selostus... ::) Varmaan unohdinkin jotain visioita tuosta. Kaikkea se mielikuvitus saa aikaan.
« Viimeksi muokattu: 29-03-2021, 03:44:37 kirjoittanut Tinppa »

Poissa Tinppa

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 549
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #668 : 16-05-2021, 20:52:28 »
Lol triplailen, mutta kuitenkin.

Sain päivitettyä Vakolan soittolistaa! ;D Kourallinen musiikkia tuli lisättyä sinne tällä kertaa. Oon kuunnellut Vakolan soittolistaa melko paljon silloinkin, kun en edes kirjoita, ja aika paljon musiikki antaa kyllä ideoita ja inspiraatiota.

Oon aloittanut Vakolan oheen myös sellaisen vähän making of -tyylisen kirjoitusprojektin Vakolaan liittyen. Itse kutsun sitä yleensä Vakolahistoriikiksi. :D Oon vuodattanut siihen kaikenlaista kirjoitusprosessista, hahmoista, juonenkäänteistä jne. ja se on ollut jotenkin tosi mukavaa! Tuntuu, että on saanut ajatuksia jotenkin eri tavalla järjestykseen ja ehkä uusia näkökulmia hahmoihin ja juonenkäänteisiin ja kaikkeen.

Vaikka Vakolahistoriikki onkin ensisijaisesti mulle itselleni sellaista vuodatusta, oon miettinyt sen julkaisemista. Siinä voisi olla juttuja, jotka saattais kiinnostaa Vakolan lukijoita, mutta en tiedä, julkaisenko sitä. :D

Mitä tulee itse Vakolan suhteen, pitäisi varmaan vähän miettiä, miten etenisi eri juonikuvioiden suhteen. ;D Saisi vaan päätettyä, mihin suuntaan etenisi.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #669 : 24-05-2021, 10:41:47 »
Toi kuulostaa aivan mahtiprojektilta.  ;D Tarkoitan siis tuota Making of Vakolaa.

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #670 : 16-10-2021, 18:30:16 »
Olenkohan ainoa, jota on kovasti surettanut viime kuukausina lukea iltapäivälehdistä Mikko Koivun avioeron käänteistä? Siis minähän en edes ymmärrä lätkästä paljon mitään, enkä seuraa sen paremmin nykyisiä kuin entisiäkään pelaajia, mutta jotenkin tuo on jäänyt mieleen. :( Tuntuu hirveän ikävältä, että ihmiset eivät pääse toisistaan eroon millään lailla sovussa, vaan sitä joudutaan ratkomaan julkisesti ja milloin minkäkin maan käräjillä. Jotenkin tuntuu, että ihan sama, kuka on tehnyt ja mitä, mutta noin sen ei pitäisi mennä. Kai siinä rahasta on kuitenkin kysymys. Harvemmin persaukisten avioeroja puidaan kovin pitkään.

Se, miksi avauduin tästä täällä Kirjoittajien offtopicissa johtuu siitä, että viimeksi eilen tuli vahva tunne, että olisipa kiva saada lukea joku lätkäficci, jossa olisi Mikko Koivu, ja genre tietysti hurt/comfort. :D Saisikohan teitä, jotka osaatte näitä kirjoittaa, innostettua yhtään tällaiseen? Minä kyllä lukisin! :D
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #671 : 16-10-2021, 21:29:59 »
Mä oon missannut Mikko Koivun avioeron käänteet!! :o :o :o Jonkun briiffin jos niistä lukisi niin mikä ettei se olisi hyvä ficciaihe, koska Mikko Koivusta ainakin pelaajana (ja persoonana) on jonkinlainen käsitys.  ;D

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #672 : 16-10-2021, 22:32:02 »
En ole minäkään seurannut. Mutta lukisin kyllä mielelläni, jos joku tuollaisen Pahattaren ehdottaman ficin kirjoittaisi.  ;D


zilah

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #673 : 17-10-2021, 14:04:25 »
En tiedä, osaanko briiffata, mutta viimeisin lukemani uutinen on tässä. Saisikohan tästä jo käsitystä, missä mennään? Puolitoista vuotta on riidelty, eikä olla vielä sovittu edes sitä, missä maassa avioeroa voidaan käsitellä.



« Viimeksi muokattu: 17-10-2021, 14:08:10 kirjoittanut Pahatar »
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #674 : 17-10-2021, 19:10:18 »
Kenen kanssa Mikko mahtoi pettää? :o :o Mä muistan että pettämisestä oon kuullut mutta se on mennyt ihan ohi että ne on noin riitautuneita asiasta. Lapsiparat kun vanhemmat käy huoltajuudestakin oikeutta.