Äänestys

Millä perusteilla tämä osasto tulisi jaotella (ikärajojen lisäksi)?

1. Ikärajojen mukaan S-K16 ja K18
6 (75%)
2. Genreajaottelu: Romantiikka, huumori, draama jne
1 (12.5%)
3. Jollain muulla perusteella, millä?
1 (12.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 7

Äänestys päättynyt: 31-05-2013, 20:23:37

Kirjoittaja Aihe: Äänestys RPF-osaston alaosastojen jaotteluperusteista -- päivitys 1.4.  (Luettu 15334 kertaa)

Lizlego

  • Vieras
Mutta toi oli äänestyksen tulos. Sitä paitsi ei noita sivuja kovin montaa edes ole. Ei ainakaan montaa sataa. ;D Ehkä ymmärtäisin jos niitä olisi, mutta maksimissaan neljä sivua ja se on liikaa? ::) Saman verran joutuisit klikkaamaan, jos kävisit vanhalla systeemillä osasto kerrallaan.  ;D

//Edit: Sitä paitsi noin puolet ficeistä on mun ja ne voi skipata suoraan yli tai jos se helpottaa, niin ne voi poistaa, niin määrä vähenee. Tai voin olla laittamatta uusia, niin ei määrä kasvakaan niin nopeasti.  ;D
« Viimeksi muokattu: 26-07-2013, 12:19:28 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1097
  • Kemiat kohtaa
Edes joku toinen jaottelu ikärajojen lisäksi toisi jotain järjestystä, että tietäisi mitä etsiä ja mistä. Miksi tehdä löytäminen tahallaan vaikeaksi lukijalle?

(LOL, mulle tuli itse asiassa ensimmäisenä mieleen, että nyt rpf-ficcien määrää täytyy vähentää ja siitä sujuvasti se, että poistaisin omat tekstini. ;D)

Lizlego

  • Vieras
Vai auttaisiko se, jos jakaisi noi ikärajat edelleen niin, että olisi vaikka S-K7, K12-K16 ja K18? En ole ihan varma, miten jakauma ikärajojen mukaan menee. Mitään järkevää jakoa ei oikein saa muuten kuin juuri genreillä, koska suurin osa fikeistä on lätkää. Ei voi jakaa fandomin perusteella. Genreperuste oli siitä hyvä, vaikka en kyllä siitäkään tykännyt yhtään.

LOL joo, omista fikeistä on aina hyvä aloittaa karsiminen.

//Edit: Millä perusteella ihmiset sitten etsii luettavaa? Mitkä kriteerit sulla on, jolla sä luet, koska mulla ei ole mitään kriteereitä ja inhoan kaikkea luokittelua sekä kirjoittajana että lukijana? :P Jos mä saisin päättää, kaikki olisi samassa ja kaikki fandomitkin olisi samassa. ;D
« Viimeksi muokattu: 26-07-2013, 13:12:59 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1097
  • Kemiat kohtaa
Genre-peruste oli siinä mielessä hyvä, että siinä tuli mukavasti jakaumaa kuitenkin. Kirjoittajanahan se on ihan kökköä yrittää määritellä ficin genreä, kun harvoinhan se mitään yhtä genreä edustaa. Tuota useampaan ikärajaan jakamista vois kokeilla. Oikeastaan mitä tahansa, mikä jakaisi noita edes vähän useampaan kuin kahteen alaosastoon.

Heh, joo, omista teksteistä voi huoletta luopua listan lyhentämiseksi, koska niitä nyt ei missään tapauksessa tarvi etsiä tuolta (eikä mistään muualtakaan LOL). Turhana tukkona vain ovat. ;D Mutta se kyllä olisi kauhistus, jos sinä, tai kuka tahansa alkaisi poistaa samasta syystä tekstejään. :o

Lizlego

  • Vieras
Musta on oikeastaan nyt aika siistiä, kun ei voi erottaa kaikkia Romantiikka ja höttö -fikkejä tuolta. Siis omia. ;D

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1097
  • Kemiat kohtaa
Omille onkin ihan sama hautautua, kun ei niitä erityisesti kaipaa, mutta lukijalle tuskallista etsiä tuolta muiden tekstejä. Siitä se omien tekstien poiston idea ficcien vähentämiseksi just kumpuaakin. Heti kun avaa nuo osastot niin alkaa syyhyttää karsia. :D

Lizlego

  • Vieras
Musta se on ankeampaa, kun omat fikit on jollain melkein tyhjällä osastolla, jossa ei sitten mitään muuta olekaan. Silloin vasta ne tekeekin mieli poistaa, kun ne pistää silmään. Nyt ne sentään edes vähän mahdollisesti hukkuu tai edes mahdollisesti unohtuu viimeiselle sivulle. Itse tykkään vierailla osastoilla, joissa on enemmän tekstejä ja ottaa jonkun satunnaisesti lukuun.  :-[ Melkein tyhjillä osastoilla taas ei tule juuri edes käytyä sitäkään vähää. Siksi just musta on paljon kivempaa, kun kaikki on samassa eikä mitään saamarin rajoitteita esimerkiksi genrellä eikä mielellään ikärajallakaan, koska se jo aiheuttaa jonkun osaston mahdollisen dissaamisen syyttä suotta, koska sielläkin on kumminkin hyviä tekstejä sitten, kun siellä sattuu käymään.
« Viimeksi muokattu: 26-07-2013, 14:36:26 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Öööö, miksei tätä osastoa muka saa näkymättömäksi kirjautumattomille muuten, kuin alaosastona? Ompa perin kummallista.
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Lizlego

  • Vieras
Kyllähän sen saa samalla tavalla kokonaan piiloon kuin muutkin osastot, mutta jos haluaa sen niin niin kuin minä haluan, että vieraillekin näkyy, että täällä on ja saa julkaista RPF:ää, mutta itse tekstit ei näy, niin se pitää tehdä näin.