Kirjoittaja Aihe: Roolipelit ja niiden suonsilmät  (Luettu 2837 kertaa)

Poissa Kuolonsulka

  • Harvinaisen
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 92
    • Sielunsisarusten kirjasto
Roolipelit ja niiden suonsilmät
« : 31-03-2010, 04:13:41 »
Tämä sopii kaiketi tänne kaikkein parhaiten.

Minulla on muutama söpö ongelma.
Mistähän sitä saisi keinon motivoida ihmisiä olemaan aktiivisia foorumiroolipelissä? Jokainen ylläpitäjän ongelma... Tietysti yksi hyvä kohta olisi olla itse aktiivinen, mutta kuinka ihmeessä motivoida niitä, joiden kanssa ei juuri sillä hetkellä ole peliä?
Ja toinen ongelma on pelaajat, jotka nähtävästi pelkäävät jotain yliluonnollista kostoa kun lopettavat pelaamisen eivätkä sen vuoksi uskalla fiksusti ilmoittaa siitä. Olisihan se kiva olla jumala, mutta en taida olla evoluutiossa vielä niin pitkällä. Millä kukkaiskielellä pitäisi pyytää kertomaan tästä järkyttävästä kymmentä käskyä rikkovasta laiminlyönnistä nimeltä lopettaminen?

En tiedä kuinka paljon täällä on porukkaa, joka roolipelaa, mutta kaipailisin ideoita. Vaikka olenkin erilaisia pelejä pyöritellyt jo vuosia, vanhakin koira oppii uusia temppuja.
Tottakai muukin keskustelu aiheeseen liittyen on mukavaa, varsinkin jos ihmisillä on omia kokemuksia joko pelaajina tai ylläpitäjinä.
Naura, älä itke.
Ei Kuolema satu, se helpottaa.
Antaudu minulle, tiedä, että kuolet turvassa.
Älä ajattele hampaitani kaulallasi,
taivuta pääsi taaksepäin ja vedä viimeisen kerran henkeä.
Sulje silmäsi, et avaa niitä koskaan.

Poissa Goldscythe

  • Fëanorian
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 181
  • Joo joo, ammattina pro
    • DollWorld Selenia
Vs: Roolipelit ja niiden suonsilmät
« Vastaus #1 : 31-03-2010, 11:56:49 »
Roolipelaan joo, mut oon ite kans ns. paikan pomo ja jäsenet on kavereita, kaikilla yhtä aikaa kiireitä. Voisi ehkä lähettää viestiä ja kysellä että onko kiireitä, kun ei käydä ja että haluaako lähteä tai vaihtaa hahmoa jne. En tiedä tarkalleen millaisesta roolipelijutusta puhut, mutta näin se menisi omilla foorumeillani. Toki jotain kivoja uudistuksia etc. voi aina yrittää.

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Roolipelit ja niiden suonsilmät
« Vastaus #2 : 07-04-2010, 14:07:53 »
Itsekin foorumiroolipelaan enemmän tai vähemmän aktiivisesti, aiemmin isommaassa kaveriporukassa, nykyisin vain yhden ystäväisen kanssa vuorotellen.
Juurikin syynä tuo, että muut ovat vain pudonneet matkalta, viestejä ei ole kuulunut ja pelit ovat kuivuneet kasaan.

Myönnän syyllistyväni useasti itse pelien unohtamiseen, huomiotta jättämiseen ja unohteluun. Ei vaan jaksa, ei muista, ei ole kirjoitusinpistä eikä juonikaan etene milllään taholla, ja useasti joistain näistä syistä jää kokonaan kirjoittamatta.
Joskus taas tulee järjetön inspiraationpuuska ja kausia jolloin saattaa kirjoitella useamman ylipitkän viestin putkeen, kuhan saa pelikaverit hereille samaan aikaan.

Mutta suosittelen kuitenkin ehkä tuota herättelyä viesteillä. Joskus se tuottaa tulosta, useasti ei.
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.