Kirjoittaja Aihe: Ruoka-topic  (Luettu 30577 kertaa)

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ruoka-topic
« Vastaus #75 : 22-11-2014, 22:09:45 »
Söin just elämäni kauneimman juustosämpylän. Pidän ehkä enemmän fazerin juustosämpylöistä (rakastan niitä!) mutta ostin Vilenin leipomon juustosämpylöitä kun on vikat ruuat menossa jotka syön Virroilla niin oli jotenkin loogista ostaa paikallista. Oli kauheen kallista, 4,5e/5kpl mutta oli ihan pakko sillä kun niitä kosketti niin uuuuuu niin pehmeitä kuin tyyny ja kauniita.

Mä höpisen täällä vaan ruuasta. Se jonka syy oli että huomasin ruokatopan täällä (ja finissä) saa syyttää itseään :D mulla ei oo tarpeeksi kavereita jotka ymmärtävät mun nykyistä "oooooh kuinka kaunista ruokaa" -> tuijottaa kun paisteun kananmunan keltuainen on sisältä hiukan raaka ja valuu ulos leikattaessa.

Tässä yksi sielunkumppani, nukkis. Minä olen esteetikko ja silloin harvoin kun on aikaa kokata kunnolla, panostan täysillä myös siihen, miltä annos näyttää. Ja ehdottomasti olen samaa mieltä siinä, että paistetun kananmunan hiukan raaka ja valuva keltuainen on upea!  ;D


zilah

Poissa Nukkemestari

  • Halipulla
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 160
  • Söpöyskäsiterajoitteinen
Vs: Ruoka-topic
« Vastaus #76 : 23-11-2014, 12:07:00 »
Söin just elämäni kauneimman juustosämpylän. Pidän ehkä enemmän fazerin juustosämpylöistä (rakastan niitä!) mutta ostin Vilenin leipomon juustosämpylöitä kun on vikat ruuat menossa jotka syön Virroilla niin oli jotenkin loogista ostaa paikallista. Oli kauheen kallista, 4,5e/5kpl mutta oli ihan pakko sillä kun niitä kosketti niin uuuuuu niin pehmeitä kuin tyyny ja kauniita.

Mä höpisen täällä vaan ruuasta. Se jonka syy oli että huomasin ruokatopan täällä (ja finissä) saa syyttää itseään :D mulla ei oo tarpeeksi kavereita jotka ymmärtävät mun nykyistä "oooooh kuinka kaunista ruokaa" -> tuijottaa kun paisteun kananmunan keltuainen on sisältä hiukan raaka ja valuu ulos leikattaessa.

Tässä yksi sielunkumppani, nukkis. Minä olen esteetikko ja silloin harvoin kun on aikaa kokata kunnolla, panostan täysillä myös siihen, miltä annos näyttää. Ja ehdottomasti olen samaa mieltä siinä, että paistetun kananmunan hiukan raaka ja valuva keltuainen on upea!  ;D


zilah

Jee :D kaunis ruoka on hieno asia. Vaikka mä kyl kokkaan yleensä hyvin sekavaa sörsseliä kuten mun blogistakin näkee. Tosin ehkä tässäkin kehittyy!
Mokoma vonkale!

Poissa Jolandina

  • Perusketku
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 219
Vs: Ruoka-topic
« Vastaus #77 : 23-11-2014, 22:05:53 »
Noissa halpaa ruokaa-ketjuissa on se, että ne edustaa pääosin sellaista ruokaa mitä en haluan syödä eli just jotain makaronipitoista mössöä, sellaista perus suomiiruokaa joka nyt ei ole kauheen kasvispitoista.

Niistäkin resepteistä saa helposti muokattua mieleisiään, jos makaronit yms. nyt ei täysin pannassa ole. Ehdottomasti paras makaronilaatikko mitä oon syöny oli erään ex-kasvissyöjän versio, jossa oli (ilmeisesti) pakastekasviksia normaalien sarvimakaronien kokoisiksi pilkottuna,  korvaamassa suunnilleen puolet tarvittavasta makaronimäärästä. Maistui äärettömän hyvälle, vaikka olikin maustettu niin, että meni alle kaksivuotiaallekin. Pitää ite myös ens kerran muistaa vähän tuunata makaronilootaa mieleisemmäksi.

Kaunis ruoka on kyllä äärimmäisen ihana asia. Mun tyttöystävä ei tajua, miksi tykkään napata herkkuannoksesta kuvan, mutta kun se on vaan niin kaunista. Kiva ihailla jälkikäteenkin. Sitten kun vielä omatkin kokkaustuotokset alkais joskus ulkoisestikin muistuttaa muuta kuin mössöä niin olisin kovin iloinen :D

Ai että, musta on hirmu kiva, että joulu lähestyy. Tykkäisin tosi paljon leipoa, mutta vain itselleen leipominen on vähän ankeeta, joten sitä ei viitsi kovin usein tehdä. Kesällä tuli leivottua töihin paljon kahvipöytäviemisiä. Jouluna saa ollakin vähän liikaa mursuttavaa, ja kaikkien vierailuiden ansiosta voi hyvillä mielin leipoa tosi paljon.
When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
~ Sherlock Holmes

Ficcilistaus  ||  LJ-ficcilistaus

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Ruoka-topic
« Vastaus #78 : 24-11-2014, 08:05:11 »
Kaunis ruoka on kyllä äärimmäisen ihana asia. Mun tyttöystävä ei tajua, miksi tykkään napata herkkuannoksesta kuvan, mutta kun se on vaan niin kaunista. Kiva ihailla jälkikäteenkin. Sitten kun vielä omatkin kokkaustuotokset alkais joskus ulkoisestikin muistuttaa muuta kuin mössöä niin olisin kovin iloinen :D
Mä muistan ku 17-vuotiaana tuijotin melkein uskonnollisella hartaudella riisikulhoa, että onpa se kaunista. Mut joo, ruokakuvat! Ne on ihania muistoja sitten kun syö jotain kehnompaa.

Lainaus
Ai että, musta on hirmu kiva, että joulu lähestyy. Tykkäisin tosi paljon leipoa, mutta vain itselleen leipominen on vähän ankeeta, joten sitä ei viitsi kovin usein tehdä. Kesällä tuli leivottua töihin paljon kahvipöytäviemisiä. Jouluna saa ollakin vähän liikaa mursuttavaa, ja kaikkien vierailuiden ansiosta voi hyvillä mielin leipoa tosi paljon.
Toi on ihan totta, leipominen on kivaa vaan jos niitä tuotoksia saa nauttia muidenkin kuin itsensä kanssa. Mun ongelma on myös yleensä se, että syön leipomukseni samaan vauhtiin, kuin jos olisi ollut kymmenen kahvivierasta... Maustekakku on ihan hyvä pikku iltapala!  ;D

Poissa peccantis

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 252
  • Ennen kuin pimeä tulee
    • tumblr
Vs: Ruoka-topic
« Vastaus #79 : 30-07-2015, 13:16:28 »
Perinteeksi ehtinyt resepti Kettu kanatarhassa tuli varioitua muhkeammaksi sadepäiväversioksi.

Tuore tomaatti ja omena tuovat reseptiin mehevyyttä, mausteet syvyyttä ja pientä terää.


Kettu kanatarhassa jatkoilla
- sipulia
- tomaattia
- tomaattimurskaa
- valkosipulia
- broilerisuikaletta
- omena
- mustaherukkahilloa
- kuivaa Oiva-skumppaa tai kuivankuivaa (very dry) siideriä
- mausteet: viherpippuria, neilikkaa, timjamia, muskottia

Pilko tomaatit ja omena ja pane kattilaan tiivistymään tomaattimurskan ja valkosipulin kanssa. Kuullota sipuli ja lisää kattilaan. Paista broilerisuikaleet ja lisää kattilaan. Lisää suola ja mausteet sekä viini/siideri. Anna hautua, lisää mustaherukkahilloa maun mukaan.

Tekstini - dA - இந் உஹ்ர்தழில்ஷ்ஐ அன ஜ்ங்ஞ்கஓல்ஆித்வு. ௸.

Poissa peccantis

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 252
  • Ennen kuin pimeä tulee
    • tumblr
Vs: Ruoka-topic
« Vastaus #80 : 22-08-2017, 17:27:06 »
Suursuosioon noussut pikanuudeliresepti (yksi annos)

  • n. 1 pätkä riisivermiselliä
  • n. 1/2 pätkää pikanuudelia
  • pikanuudelin kuivat mausteet
  • hillitty hyppysellinen katsuobushia (ohutta bonitohiutaletta)
  • tilkkanen seesamöljyä
  • tilkka osterikastiketta
  • hyppysellinen kuivattua enokia
  • hyppysellinen kuivattua kuningasosteria/osterivinokasta
  • noin pingispallon kokoinen pala herkkusientä ohuina viipaleina
  • noin vajaa kourallinen kukkakaalin vartta/lehtiä ohuina viipaleina
  • joitakin katkarapuja
  • n 25 g savulohta
pane vesi kiehumaan, riko nuudelit ja riisivermisellit kulhon pohjalle, heitä päälle mausteet, öljy sekä kuivat ainekset

kaada kiehuva vesi kulhoon niin että ainekset peittyvät reilusti, asettele viipaloidut ainekset, katkaravut ja kala annoksen päälle, tarjoile hetkisen kuluttua

Tekstini - dA - இந் உஹ்ர்தழில்ஷ்ஐ அன ஜ்ங்ஞ்கஓல்ஆித்வு. ௸.