Kirjoittaja Aihe: Off-topic #2  (Luettu 279419 kertaa)

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #330 : 12-06-2012, 15:09:24 »
Ei muakaan sinänsä aurinko haittaa, koska olen totaalisen kesän lapsi ja käyn puhtaalla auringonvalolla, mutta kun nukkuminen tosiaan tuottaa vähän vaikeuksia.

Meillä on käytössä sälekaihtimet ja tummansiniset melko hyvin valoa blokkaavat verhot, mutta ei.

Itse olen iltanukkuja, joten kamalasti ei ole vaikeuksia nukahtaa illalla, vähän ehkä venyy myöhäisemmäksi nukkumaankäyminen kuin normaalisti. Mutta perskele, kun ei viitsisi joka aamu herätä neljän aikoissa ja olla pirteä kuin peipponen. Ja unta en oikein saa enää uudelleen, joten melko vähäisillä yöunilla mennään. Onneksi ei oo mitään pakottavia arkiaskareita, voi torkahdella riippumattoon (kuhan säät sallivat) tai sohvalle koska huvittaa.  ;D
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #331 : 12-06-2012, 21:58:07 »
Mä olen ehkä luontaisesti kuitenkin enemmän päiväihminen tai aamuihminen. Mua väsyttää öisin ja helpoiten mukaudun rytmiin, että menen kymmenen ja puolenyön välissä nukkumaan ja herään viimeistään kahdeksalta. Silloin on vielä koko päivä edessä ja pirteä. Jos valvoo myöhään, tuntuu että seuraava päivä on pilalla tai ainakaan ei ole energiaa samaan malliin kuin aamurytmissä. Tämä sitten sopii huonosti yhteen sen kanssa, että tykkään kuitenkin valvoa öisin, vaikka sitten silmät ristissä, koska a)kirjoittaminen sujuu silloin tai ei malta lopettaa ja b)tulee lätkää.  ;D

//Muoks: Valoisasta on sanottava, että mä nukahdan ihan kätevästi valot päällä ja herään aamulla siihen, että ne valot on edelleen päällä.  ;D Valoisaan on aamuisin huomattavasti kivempi herätä kuin talvisin pilkkopimeään.
« Viimeksi muokattu: 12-06-2012, 22:01:01 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Jolandina

  • Perusketku
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 219
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #332 : 12-06-2012, 22:18:35 »
Mulla on ollut pimennysverho hankintasuunnitelmissa jo vuoden, ja viikonloppuna vasta kirosin saamattomuuttani kun nukkumaan mennessä aurinko paistoi jo täydeltä terältä sisään. Talvella sopivan kelin sattuessa olisin hyvinkin voinut lukea yöllä valot sammutettuna, kun heijastui kaupungin valot välillä niin paljon sisään, mut kyllähän sitä uni tuli kun tarpeeksi väsytti ;D Toisaalta mäkin saatan iloisesti nukkua valot päällä, tai lähinnä nukahtaa valot päällä, harvemmin ihan tarkoituksella kumminkaan. Yön päällä ollut lukuvalo kyllä lämmittää kivasti herätessä :P
When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
~ Sherlock Holmes

Ficcilistaus  ||  LJ-ficcilistaus

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #333 : 13-06-2012, 18:02:06 »
Milloin tietää olevansa jotenkin häiritsevän kiinnostunut jostain asiasta ja lajista? Ainakin silloin kun ficciä kirjoittaessaan juuttuu lukemaan sopimusteknisiä yksityiskohtia.  :D Mulla on joku myöhäissynnynnäinen tai aiemmin piilevänä ollut mutta nyt puhjennut fetissi laki - ja sopimuspykäliin. ;D

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #334 : 13-06-2012, 23:02:51 »
^ Ei se kauheen piilevä ole ollut, sä olit aika kuumissasi sillon kun oltiin sillä lakikurssilla x) Tai sit mä olin vaan niin tylsistynyt että vaikutit erityisen innokkaalta :D

Eipä sillä, koin itse saman kun olin tuossa keväällä uudelleen vastaavanlaisella oikeusopin kurssilla. Aika mielenkiintoista oli ja lakipykäliäkin tuli luettua ihan eri silmin :)

Pimennysverho. Valtakunta pimennysverhosta! Täytyy ripustaa verhonipsuttimiin verhon rinnalle sen sijaan tumma viltti, jospa se pimentäis tarpeeksi., Sentään äitee on nyt pois, niin voin nukkua sen huoneessa, jonka saa oikeesti pimeäksi sillä viltillä. Täällä olkkarissa moinen ei onnistunut =/
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #335 : 13-06-2012, 23:12:54 »
Hahaha! Okei, mun fetissi on jo siis joillekin paljastunut.  ;D Mulla olis sellaiset silmälaput, jotka voi laittaa silmille kun menee nukkumaan. Kokeilin niitä joskus ja ovat oikeasti aika tehokkaat peittämään valon.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #336 : 13-06-2012, 23:43:23 »
Mulla olis sellaiset silmälaput, jotka voi laittaa silmille kun menee nukkumaan. Kokeilin niitä joskus ja ovat oikeasti aika tehokkaat peittämään valon.

Uuu, just sellaisista oon haaveillut. Vois pyrkiä hankkimaan sellaiset kunhan taas kaupungistun!
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1017
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #337 : 15-06-2012, 18:04:02 »
Kannatan noita silmälappuja, voitin sellaiset arvonnasta kerran, tulivat "matkasetin" mukana ja ajattelin ensin että mitä noillakin tekee, mutta ovat oikeasti tosi hyvät esim. automatkalla nukkuessa.

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #338 : 15-06-2012, 20:15:18 »
Sain joskus kauan sitten lahjaksi paketin, jossa oli silmälaput, mutta en ole ikinä oikein osannut käyttää sitä. Pelkään nukahtaa, ellen näe mitä ympärillä on (liikaa kauhuleffoja varmaan :D ) ja aamulla on kamala herätä ja ajatella ensimmäiseksi olevansa sokea, kun ei näe mitään (omaa tyhmyyttä siis). Toisaalta mua ei valo tunnu häiritsevän - nukun yleensä kaihtimet auki, tosin ikkunani on itään eikä länteen.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #339 : 15-06-2012, 20:19:39 »
Mä luulin kanssa noin, culliina, mutta yllättävän kiva niiden kanssa kuitenkin oli nukkua, vaikka en itse tarvitse pimeää nukahtaakseni. Ne pystyy kumminkin siirtämään niin helposti pois silmiltä. En muista kokeneeni aamullakaan kauhunhetkiä. Toisaalta vaikka olen vähän pimeänpelkoinen, musta on aika siistiä jossain katuvalojen ulottumattomissa talvella tai syksyllä kun ei oikeasti näe mitään kun sammuttaa valot. :)

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #340 : 20-06-2012, 23:38:23 »
Aika ulkosiideriolo. Tajusin juuri puoli tuntia sitten, että finin tupakilpailun voittaja on jo varmaan julistettu ja kirjauduinpa sinne taas pitkästä aikaa. Ensinnä se, että todella piti kirjoittaa niki ja salasana eikä kone muistanut mua, sitten koko paska olikin peruttu jo kauan sitten, kolmantena olin isona kysymysmerkkinä jostain ihmeen kirjotuskilpailuista, en ollut tiennyt suomimiitin päivämäärää (luulin ettei sitäkään olla vielä sovittu) ja loppuviimeksi tajusin, etten oikeastaan edes tahdo sinne. Ja lisäksi Twiniin en ole päässyt pariin-kolmeen päivään ja nyt se on "väliaikaisesti poissa käytöstä palvelinrikon vuoksi".   Mihin nyt? Ai niin, ff.netin tunnukset unohtuneet...

Näissä valmiiksi puskaisissa fiiliksissä onkin hyvä lähteä huomenna piiiiiiitkäksi aikaa Pohjanmaalle viettelemään Juhannusta ja kesää, keskelle peltoa, netin ulottumattomiin. :)

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #341 : 21-06-2012, 14:13:40 »
Suomen kesä on kylmä, mutta vähäluminen sentään. Tunsin sen aamupäivällä luissa ja ytimissä ja nyt palelee ja nenä vuotaa.  :P

Poissa Uncaring

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 6
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #342 : 21-06-2012, 19:06:26 »
Tänään on ollut aika tuulista. Ja hei, i am the new guy, liityskelin eilen, ja voitte olla varmoja, että toivotte mun syntymättömyyttä tässä, tai tulevassa elämässä >:3 Hm, lieneekös tämä sellainen tupa, johon me voidaan vaan päristä omassa rauhassamme, että lieneekö jotain päivärajaa sen suhteen paljonko tänne saa kirjustella yhden vuorokauden sisällä?

Oijoi, jussi lähestyy, jääkaappi lihaa täynnä (nam), ja ylihuomenna pitäisi mennä 'juhlimaan sivistyneesti' naurettavan puupäisessä seurassa. Saa nähdä mitä tyhmyyksiä sitä tulee tänä vuonna tehtyä  ;D

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #343 : 21-06-2012, 21:04:24 »
^ Sana on aina vapaa, teretulemast vain \o/
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #344 : 21-06-2012, 21:15:13 »
Joo, ei lasketa kuinka monta viestiä kukakin kirjoittaa tai vahdita mihin aikaan se tapahtuu. Kävin istumassa saunassa. Oli ihanan lämmintä.  :)