Kirjoittaja Aihe: Off-topic #2  (Luettu 279410 kertaa)

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #435 : 10-07-2012, 20:45:38 »
Sisätilakin käy, tosin täällä ilma on varsin kissankarvojen kyllästämään, mutta käsittääkseni ainoa oireita saava on zilah. Vai haluaako joku muu emännöidä?

Tiedoksi, että mä hankin jo pullatkin äiteen pakkasesta valmiiksi ihan vaan siltä varalta, että tänne päädyttäis! ;D
Fifi-ficitLJAO3

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2507
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #436 : 10-07-2012, 21:51:27 »
Jos tästä kokoontuminen saadaan aikaseks, niin en kyllä anna kissankarvojen itseäni estää.  ;D Eiköhän se auta kun otan allergialääkkeen kuurina muutama päivä etukäteen. Lauantai on vapaapäivä, joten mihin aikaan vain passaa minulle.


zilah

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #437 : 11-07-2012, 16:18:21 »
Mullakin on lauantaina vapaata ja mulle käy missä vain ja milloin vain.  8)

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #438 : 12-07-2012, 18:33:54 »
Mulla on ongelma, tarvisin taululle nimen.

Kuva on tämmönen.
Kyseessä on siis 1600-luvun mallinen korsetti, ja olis hauska jotenkin leikitellä tuolla hieman irstaalla tisseilyllä sekä kiristyksellä. Mutta kun en saa pyöriteltyä sopivaa nimeä en niin mitenkään.
Tuttavan sanoin "Kai tuossa voisi leikitellä sillä ajatuksella, että tuossa joutuu kiristämään korsetin kanssa itseään vähän epämukavaankin muottiin, mutta siinä voi kiristellä vähän huomiota ja herrasmiesmäisyyttä vastakkaiselta sukupuoleltakin. "

Ehdotuksia otetaan vastaan.

//eikä sanaakaan toisten elämäntyön kopioinnista ja elannon viemisestä. en ansaitse tällä rahaa ja crediititkin merkkaan tauluun.  ;)
« Viimeksi muokattu: 12-07-2012, 18:38:38 kirjoittanut Chuuko »
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #439 : 12-07-2012, 19:22:28 »
Siis tarviit nimen taululle, jota ei vielä ole? Maalaukselle?

Mä en taida olla oikee henkilö auttaan, kun nimeen työni yleensä tapaan "Muotokuva naisesta 4" ja "Sinihattuinen mies".   ;D
Musta kuvataide on vähän sellasta, että sen pitäis puhua jo sinällään itsensä puolesta. Katsojaa kun ei tarvii houkutella samalla tavalla kuin vaikka lukijaa.

Niin että mun ehdotus olis ehkä "Nainen ja korsetti".  :D

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #440 : 12-07-2012, 20:00:22 »
Öljyvärimaalaukselle siis joo, ja on se olemassa jo. Viimeistelyä vaille valmis, mutten jaksanut kuvata omaa versiotani epävalmiina.  :D

En kanssa oo koskaan oikein ymmärtäny tota, miksi taulut pitää nimetä. Maalauspiirin opettaja vaatimalla vaati aina nimeämään taulut, ja tapa on jäänyt päälle. Helpottaahan se näyttelynpystytystä jne.

Olis kyllä pitäny  alottaa vaan roomalaisilla numeroilla, eikä edes yrittää keksiä jotain nokkelia monimerkityksellisiä nimiä.

Harkitsen tällä hetkellä Moliérea kunnioittaen "Sievistelevät hupsut" tai tuttuni ehdottamana "Kiristyksen hinta", mutta parempia ehdotuksia otetaan vastaan.
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #441 : 12-07-2012, 20:50:38 »
Lainaus
En kanssa oo koskaan oikein ymmärtäny tota, miksi taulut pitää nimetä. Maalauspiirin opettaja vaatimalla vaati aina nimeämään taulut, ja tapa on jäänyt päälle. Helpottaahan se näyttelynpystytystä jne.
Upein taidenäyttely, jossa koskaan olen ollut, oli viime syksynä Tampereen taidemuseossa. Nimi oli joku italialainen taiteilijakaupunki ja tyylisuunta moderni, taiteilijat kotimaisia. Todella vaikutuin ja siellä opin, että nimellä todella on merkitystä. Eihän teksteissäkään nimen tarkoitus ole houkutella lukijoita, vaan ilmaista jotain tekstistä - korostaa piirrettä, kiinnittää lukijan huomiota jonnekin, muokata käsitystä. Samasta on minusta taulussa kyse. Juuri hillittömän pitkät lauseen kokoiset nimet näyttelyssä tuntuivat ensin kummallisilta, mutta kun tuijotti teosta ja mietti sen yhteneväisyyttä teokseen, löysi todella jotain uutta. Sama efektihän se on kaiken taiteen nimeämisessä.

Mitään varsinaista ehdotusta en nyt keksi, riippuu niin mitä etsit.


Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #442 : 13-07-2012, 00:48:02 »
Lainaus
Eihän teksteissäkään nimen tarkoitus ole houkutella lukijoita, vaan ilmaista jotain tekstistä - korostaa piirrettä, kiinnittää lukijan huomiota jonnekin, muokata käsitystä.

Oikeastaan ihan se ja sama mikä tekstin nimen tarkoitus ihmisten mielestä on. Musta nimeäminen on vihoviimeinen juttu ja omat tekstini jäisivät suosiolla nimeämättä jos vaan foorumeille saisi julkaista nimettömiä tekstejä ja pakko sanoa ettei taida suurin osa tekstieni nimistä edes kertoa mitään tekstistä, korkeintaan latistaa sitä, että teksti ei ehkä ole niin huono kuin nimi antaa ymmärtää.  ;D Tai itse asiassa ehkä onkin, koska sisältö on luultavasti yhtä mielikuvituksetonta kuin nimi.
« Viimeksi muokattu: 13-07-2012, 00:50:31 kirjoittanut Lizlego »

Poissa peccantis

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 252
  • Ennen kuin pimeä tulee
    • tumblr
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #443 : 13-07-2012, 08:55:43 »
Tai sitten "Korsetti ja nainen" >.>

Nimeäminen juu. Mulle se merkitsee lähinnä yleisöä karkoittavien nimien välttämistä 9v9 Tai sitten se nimi vaan tulee ja jää, no problem.

Tekstini - dA - இந் உஹ்ர்தழில்ஷ்ஐ அன ஜ்ங்ஞ்கஓல்ஆித்வு. ௸.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #444 : 13-07-2012, 09:53:37 »
Mulle nimillä on merkitystä, siis omien ficcien nimillä — yleensä. Joskus sitä tuskastuukin, jos tekstille on tavattoman vaikea löytää sitä omaa nimeä. Joskus taas nimi löytyy yksinkertaisesti tiedostoa tallentaessa (eli toisinaan ennen kuin yhtäkään sanaa on kirjoitetttu). Joskus se vaihtuu vielä ennen postausta, joskus ei :P

Chuuko, mä tykkään noista molemmista sun ehdotuksista. Ensimmäinen avautuu helpommin, toiseen ainakin mä tarvitsin tuon selityksen, mutta voi olla, että hetkisen miettimällä sekin olisi avautunut. Ei tosin noin paljoa kuin selityksen kautta x) Eka on minusta pehmeämpi, sellainen hymysuussa sormella heiluteltu, toinen on sellainen otsakurtun kanssa pahoittelevasti (menneisyyteen) katsottu, jopa aggressiivisesti todettu.

Imho.
Fifi-ficitLJAO3

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #445 : 13-07-2012, 10:57:25 »
Tekstien nimeäminen on ihan perseestä. Todella harvoin lähden liikkeelle nimen kanssa, ja kun teksti on hiottu valmiiksi, en ikinä osaa nimetä sitä mitenkään fiksusti - ja aika usein tekstin nimi/otsikko ei liity millään tapaa itse sisältöön. :D (Yhden tapauksen muistan jossa multa on kysytty, että miten otsikko liittyi ficciin, asd!)
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #446 : 13-07-2012, 12:18:46 »
^Siks kannattaaki keksiä joku epämääräinen, eteerinen nimi, joka ei oikeastaan viittaa mihinkään mut kuulostaa ehkä jotenkin syvälliseltä  ;D Tää on varsinkin käytännöllistä jos joutuu nimeämään tekstin, ennen kuin se on valmis.

Kyllä mä ainakin blokkailen auki tekstejä nimen perusteella. Jos nimessä esiintyy 'rakkaus' jossain muodossa, tai jos kyseessä on suomenkielinen teksti englanninkielisellä nimellä, jätän suosiolla välistä  :-[

Mut kuvataiteessa jossain astetta abstrakteimmissa teoksissa mietitty nimi olis varmaan aika jees. Omat työni on yleensä niin ilmiselviä, että tuntuu pöhköltä keksiä niille hienoja nimiä.  :-[ :-[

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #447 : 13-07-2012, 12:26:11 »
Viime yönä pyörittelin tuota nimeä, ja päätin nimetä sen nyt kiristyksen hinnaksi. Siinä on sopivaa rosoisuutta ja epämääräisyyttä mistä pidän teoksen yhteydessä.

Culliina on kyllä varsin oikeassa, hyvin keksityt ja merkitykselliset nimet kyllä tuovat ehdottomasti syvyyttä teokseen, mutta jotenkin omien tuherruksien kohdalla se tuntuu jotenkin vaikealta. No mutta nyt tuo on pois päänvaivoista, vielä kun jaksaisi viimeistellä mokoman.  ;D


Miksi kananmunien keittäminen on tämmöstä ikuisuushommaa. En saa edes tota vettä kiehumaan, saamari.
//ja mulla on ikävä mun omaa keittiötä ja teflon-kattiloita. Ne saa edes hetkeksi mut kuvittelemaan että osaan tehä keittiössä jotain, kun kaikki ei pala automaattisesti pohjaan....
« Viimeksi muokattu: 13-07-2012, 12:31:12 kirjoittanut Chuuko »
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #448 : 13-07-2012, 15:10:14 »
Veden ei tarvi kiehua kanamunia keittäessä. Jo 80 asteinen vesi riittää. Ite teen silleen et laitan vedenkeittimeen ja sit kylmää vettä päälle,  laite käyntiin. Sit myöhemmin kaadan vaan vedet pois ja kylmää tilalle ;D tietenkin jos haluu joksikin tietyksi kypsyysasteeksi niin kattila on ystävällisempi. Itselle käy ihan mikä vaan kovaksikeitetyistä lämpimiin raakoihin.

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #449 : 13-07-2012, 15:20:25 »
Ymmärsinkö oikein, että keität kananmunat vedenkeittimessä?!  :o

Sain kuin sainkin vihdoin ja viimein ne typerät kananmunat paistettua. Hetki siinä meni, mutta ihan kypsiä ja syötäviä oli lopputulos. Ja ihan ilman ohjeita, olen ylpeä itsestäni.  ;D

Ja mikä parasta, Kelan täti soitti ja kertoi että asiat on hoidossa, huomenissa/maanantaina voin täyttää työtöntyötöntyötön-kaavakkeen netissä, ja saan rahaa. Ja saan vielä jättipaljon rahaa, koska täytän työssäoloehdon. Peruspäiväraha täältä tullaan! Eikä edes tarvinnut muuttua isoks ja vihreäks ja rikkoa kaikkea. \o/
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.