Kirjoittaja Aihe: Off-topic #2  (Luettu 279224 kertaa)

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #465 : 14-07-2012, 20:27:25 »
Ilmoitan täten offtopikkina, että Chuuko Pedaripappa on vieläkin hengissä, vaikka joutuikin pervojen tätien höykytykseen tuntikausiksi! ;D

Kiva oli nähdä ja toivottavasti et arpeutunut täysin <3


« Viimeksi muokattu: 14-07-2012, 20:30:40 kirjoittanut Beelsebutt »
Fifi-ficitLJAO3

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2507
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #466 : 14-07-2012, 22:34:20 »
Heh! Joo, oli varmaan aika  traumatisoiva/valaiseva kokemus...:D

Mutta ihanaa oli, eikä ees Buttiksen kissat aiheuttaneet oireita.   ;)



Zilah
« Viimeksi muokattu: 15-07-2012, 09:13:51 kirjoittanut zilah »

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #467 : 15-07-2012, 18:15:52 »
Haha!  Pedaripappa nimenomaan.  ;D Oikein oli valaiseva ja mielenkiintoinen kokemus. Oli hauska tavata ja toivottavasti nähdään joskus tulevaisuudessakin.

Harmi ettei Liz päässyt tällä kertaa mukaan, mutta ehkä joskus uudemman kerran jos uskaltaudun takaisin Ouluun. Oli kyllä hieman pelottaava. Juostiin bussiin, tapasin randomilla jonkun vanhan finiläisen, yllytin extemporee vanhan nettitutun terassille ja baareiltiin pilkkuun asti. Oikein onnistunut viikonloppu siis.  :D
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #468 : 15-07-2012, 19:28:58 »
Hitsit, olen koko ajan jotenkin ajatellut, että Viaporin linna on Viipurin linna  ::)  Historia käy äkkiä enemmän järkeen, kun sisäistin vihdoinkin, että ne on ihan eri asia.

Sataa, sataa, sataa. Olisi vaikka kuinka paljon luettavaa ja ommeltavaa ja vaikka mitä tekemistä, mutten osaa keskittyä oikein mihinkään.
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1017
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #469 : 16-07-2012, 01:19:12 »
En ole kyllä ikinä kuullut että kukaan olisi keittänyt vedenkeittimessä itsessään mitään muuta kuin vettä. Sepä jännä ajatus. Entä teeveden maku, eikö kasviksista/tomaateista/kananmunista jää keittimeen jäämiä? Entä jos kananmuna säröilee keittimessä ja leviää veteen, luulisi että kananmuna voisi kärähtää osuessaan siihen kuumenevaan osaan?

Tykkään kyllä hyödyntää vedenkeittimellä nopeasti kiehahtavaa vettä kaikkeen mahdolliseen muuhun tarkoitukseen, mutta tämä oli minulle uutta. :)

Minä lähdin aika ex tempore tänä kesänä Barcelonaan, ja aika kalliit lennot olivat mielestäni, kun en ollut varannut ennakkoon hyvissä ajoin, kuten tavallisesti teen. Onneksi säästyi rahaa muissa kuluissa, kun menin siellä ystäväni luo kylään. Olin vähän suunnitellut että olisin bongannut jonkun halvan äkkilähdön, mutta sainkin kutsun vierailulle niin kävi se näinkin. :)

En ole ikinä käynyt missään kaukana kalliilla matkalla, mutta pitkin Eurooppaa olen reissannut Couchsurfingin ja ulkomaisten ystävien suosiollisella avustuksella, tai jossain kohtuuhintaisessa hotellissa/hostellissa. Yllättävän pienellä budjetilla sitä kuitenkin onnistuu matkustamaan, kun oikein yrittää. :)

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #470 : 16-07-2012, 10:40:12 »
En ole kyllä ikinä kuullut että kukaan olisi keittänyt vedenkeittimessä itsessään mitään muuta kuin vettä. Sepä jännä ajatus. Entä teeveden maku, eikö kasviksista/tomaateista/kananmunista jää keittimeen jäämiä? Entä jos kananmuna säröilee keittimessä ja leviää veteen, luulisi että kananmuna voisi kärähtää osuessaan siihen kuumenevaan osaan?
Kai tätä nyt joku muukin tekee kun minä? Ehkä mulla on hiven luovuutta(/laiskuutta) kodinkoneiden suhteen... Viime jouluksi tehtiin kakku riisikeittimessä ja perunat paistettiin maan alla :D Kanamunat pitää joo asetella varovasti veteen, etteivät rikkoonnu. Laitan ne ennen kuin laitan keittimen päälle niin no problemo. Makuhaittoja en oo huomannut jääneen, ja mulla on tosi tarkka makuaisti. Huuhtelen kyllä keittimen kunnolla tomaattien jälkeen, mutta on tuo aika hyvä keitin muutenkin.

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #471 : 16-07-2012, 11:36:49 »
Vedenkeittimessä ei saisi keittää mitään muuta kuin vettä. Ei varsinkaan mitään vähänkään hapanta. Joka joulu on uutisissa näitä myrkytystapauksia, kun vedenkeittimessä on lämitetty glögiä ja happamahko mehu on liuottanut vedenkeittimen vastuksen kuparia glögiin niin paljon, että on tullut myrkytysoireita. Kananmunat varmaan vielä jotenkin menee, kun eihän niistä kai mitään veteen liukene, eikä vesikään koske muuta kuin niiden pintaa. ::)

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #472 : 16-07-2012, 12:28:36 »
Kananmunia minäkin olen joskus vedenkeittimessä keittänyt, kun ei ollut hellaa eikä mikroa, missä valmistaa ruokaa. Kananmunista liukenee varmaan korkeintaan kalkkia, mutta sitä on vedessä muutenkin sen verran, että tuskin aiheuttaa ylimääräisiä ongelmia. Ainakaan niiden ei pitäisi happamoittaa keitinvettä, tai siis ne kalkkipitoiset kuoret... Mutta muuten joo, mitään hapanta ei vedenkeittimeen kannata laittaa.

Fiorella, sinä olet couchsurfannut? Olen monesti miettinyt, miten se käytännössä mahtaa toimia ja uskaltaisiko sitä kokeilla.
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #473 : 16-07-2012, 12:46:47 »
Mutta kun on niitäkin vedenkeittimiä, joissa ei oo sisuksissa vastuksia. Tai näin oon ymmärtänyt. Kai niissä pitäis pinnoitteen olla jotain aivan muuta?

Ja juu, kalkkikuorista äkkiseltään voisi kuvitella tulevan enemmänkin emäksisyyttä veteen o.0 Kemistit, help?
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #474 : 16-07-2012, 12:49:41 »
Odotas, mulla on jäänyt sellaisia pH-liuskoja ja kananmuniakin pitäisi olla... Voisinpas tehdä ruokaa ja leikkiä samalla kemistiä. Tosin vedenkeitintä en taida nyt ottaa käyttöön, mutta kattila varmaan kelpaa :)  Mä en usko, että ne kananmunat muuttaa veden pH:ta yhtään mihinkään, niistä liukenee niin vähän varmastikaan mitään ja toisaalta veteen saa jonkin verran kai liuetakin kalkkia ennen kuin se näkyy pH:ssa. Lähinnä siis se kalkki sakkautuu pikkuhiljaa sinne vedenkeittimeen, mutta niin tekee vedessä muutenkin oleva kalkki.



// Kananmunat keitetty (toivottavasti kämppis tykkää keitetyistä kananmunista, niitä on nyt paljon) ja pH mitattu. Ei näyttäisi vaikuttavan keitinveden pH:on, mutta voi olla että otos oli liian pieni tai mittaustarkkuus liian heikko (testasin liuskoja myös sitruunamehulla ja saippualla ja ainakin ne näyttäisivät olevan vielä kunnossa).
« Viimeksi muokattu: 16-07-2012, 14:17:37 kirjoittanut Gwyneth »
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #475 : 16-07-2012, 14:16:37 »
En ole ikinä käynyt missään kaukana kalliilla matkalla, mutta pitkin Eurooppaa olen reissannut Couchsurfingin ja ulkomaisten ystävien suosiollisella avustuksella, tai jossain kohtuuhintaisessa hotellissa/hostellissa.
Hei vau, kerro toki jotain kokemuksiasi couchsurfingista! Mietittiin pitkään viime kesänä jotta pitäisikö kokeilla sitä, mutta se jäi sitten lopulta vaan sinne ajatusten tasolle. ::)
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Poissa Jolandina

  • Perusketku
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 219
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #476 : 16-07-2012, 20:14:57 »
Täytynee harkita vielä uuden vedenkeittimen ostamista, muuttokasassa olisi vastikään mummolta pois otettu keitin, mutta ilmeisesti sen kanssa on aiheutettu kaksi palohälytystä, ja kyllä se siltä näyttääkin että siinä on yritetty kuumentaa muutakin kuin vettä. Tiedä sitten mitä, uusi voi tosiaan olla paikallaan. Enpä ole koskaan hoksannut yrittää keittimellä mitään "ylimääräistä" valmistaa, sen verran kokemusta tosin on, ettei ainakaan kannata keittimeen jäätynyttä vettä yrittää sulattaa kuumentamalla, pian on entinen keitin.

Kaipa vedestä emäksistä tulee jos siihen tarpeeksi sitä kalkkia liukenee, ainakin siitä päätelleen, että havupuskat, joita keväällä innolla kalkitsin, tekevät nyt hidasta kuolemaa.. hupsista. Ei oo ilmeisesti ollut opiskelusta vielä mitään iloa :D
When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
~ Sherlock Holmes

Ficcilistaus  ||  LJ-ficcilistaus

Poissa Nukkemestari

  • Halipulla
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 160
  • Söpöyskäsiterajoitteinen
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #477 : 16-07-2012, 22:27:33 »
Pelottaa ensikuu TODELLA paljon... mitä jos en saa viestinnän paikkaa? Mul on toinen varasija, tarkoittaa USEIMMITEN sisään. Äääk.
Mokoma vonkale!

Poissa peccantis

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 252
  • Ennen kuin pimeä tulee
    • tumblr
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #478 : 17-07-2012, 11:59:43 »
(...)

Kaipa vedestä emäksistä tulee jos siihen tarpeeksi sitä kalkkia liukenee, ainakin siitä päätelleen, että havupuskat, joita keväällä innolla kalkitsin, tekevät nyt hidasta kuolemaa.. hupsista. Ei oo ilmeisesti ollut opiskelusta vielä mitään iloa :D
Kalkitsit... havuja? Tässä oli selvästikin jokin äärimmäisen nerokas aivopieru takana 9v9

Tekstini - dA - இந் உஹ்ர்தழில்ஷ்ஐ அன ஜ்ங்ஞ்கஓல்ஆித்வு. ௸.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #479 : 17-07-2012, 13:00:13 »
^ Kieltämättä alkoi kutkuttaa mielikuvitusta täälläkin :D
Fifi-ficitLJAO3