Kirjoittaja Aihe: Off-topic #2  (Luettu 279378 kertaa)

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #480 : 17-07-2012, 21:20:35 »
^ ja ^^, mitä te ihmettelette?  ???
Eikös kalkitus oo yleensä kevään puuhia ja havupuut just kalkista tykkää? (paitsi ilmeisesti tässä tapauksessa  :D)

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #481 : 17-07-2012, 22:21:07 »
Oho, Hesarissa oli tällainen artikkeli, että Briteissä tehdään klassikkokirjoista eroottisia versioita. En ollut kuullutkaan aikaisemmin tällaisesta hankkeesta mitään. Aika hauska sinänsä, vaikka ymmärrän kyllä että moni kokee tämän ärsyttävänä ja loukkaavana. Vaikka eipä noita mikään pakko ole lukea, jos ei huvita. Ja nyt rupesin katselemaan kirjahyllyäni ja miettimään, mistä kirjoista haluaisin lukea eroottiset versiot. Hm...
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #482 : 17-07-2012, 22:30:24 »
^ Hittolainen, tästä on pari, kolme vuotta kun sulo ehdotti että tehdään suomiklassikoita kans tuollaisia. Lyhkäisiä, seksillä kyllästettyjä parodioita. Vessakirjasta puhuttiin eli siis hyvin lyhyistä lyhennelmistä :D

Muistelen että Lallin ja piispa Henrikin tarusta puhuttiin, Sinuhesta ja 7 veljeksestä myös :D Sekin projekti valitettavasti jäi kesken, kuten tavallista =/
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #483 : 17-07-2012, 22:37:26 »
Sinuhe ei ole vielä tekijänoikeuksista vapaa. Harmi, koska siihen mä voisin lisätä vähän deleted scenes-kohtauksia, vaikka se on kyllä ihan täydellinen jo sellaisenaan. :P

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #484 : 17-07-2012, 22:46:18 »
Mietin oikeastaan sitä, mihin kirjoihin tuollainen toisi jotain lisää. Siis muutakin kuin sivuja - ilmeisesti tuossa projektissa ei siis muuteta alkuperäistekstiä, ainoastaan lisätään sinne väliin eroottisia kohtauksia. Tavallaan minä näen, miten tuollainen voisi hyvinkin tuoda hahmojen välisiin suhteisiin jotain, vaikka luultavammin se vain rikkoisi hahmojen välisen jännitteen tai sortuisi turhan ilmeisiin kliseisiin. Mutta joo, sinänsä ihan jännä idea ja kiinnostaa kyllä lukea jokin tuollainen ja katsoa, miten se toimii. Tosin minun on tosi pitkään pitänyt lukea niitä zombi/vampyyri/ihmissusi-versioita klassikoista, en vaan ole vieläkään saanut aikaiseksi. Oletteko te lukeneet niitä? Miten ne toimivat?
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #485 : 17-07-2012, 22:52:00 »
Lainaus
Tosin minun on tosi pitkään pitänyt lukea niitä zombi/vampyyri/ihmissusi-versioita klassikoista, en vaan ole vieläkään saanut aikaiseksi.

Nämä on ihan loistavia myös reaalielämän henkilöistä tehtyinä! :) Siis sellaiselle joka muutenkin lukee Real Person Fiktiota. ;D

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #486 : 17-07-2012, 23:04:27 »
Samaa mieltä Gwynin kanssa - lisäkohtaukset todella voisivat taitavasti kirjoitettuna luoda upeita syvyyksiä teokseen. Kyllähän sellainen pwp-tyylinen höhöö-örvellyskin ihan hauskaa juonen seassa olisi ja onkin, mutta en kyllä kirjana sellaista jaksaisi lukea.

Sekin olisi hauskaa, että yhtä teosta muokkailtaisiin monella tapaa tehden siitä eri versioita samalla juonella ja tungettaisiin samoihin kansiin. Psykologista hauskaa, kuinka yksi taitava kuvailu voi muuttaa lukijan käsityksen koko suhteesta. Lukisin sellaista kieli pitkällä eikä juonenkaan tarvitsisi ihmeellinen olla - vaikka yksi kohtaus Seiskaveikasta. Lisäksi siitä oppisi järkyttävästi, oli kuvailu sitten mestarillista eli vähän vähemmän.

Poissa Jolandina

  • Perusketku
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 219
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #487 : 17-07-2012, 23:22:22 »
Ehdin jo innostua tuosta uutisesta ja sivun latautumista odotellessa mietin että ainakin noista muutamasta brittiklassikosta, joita tänään pakkailin, olis kiva lukea tuollainen versio, ja olihan nuo tuolla mainittukin. Juuri tuollaisia teokseen syvyyttä tuovia lisäkohtauksia jo melkein näin mielessäni, mutta tuon artikkelin mukaan ainakaan muutamaan noista klassikoista ei olisi ehkä juuri sellaista tulossa, mitä olisin toivonut.. no, saa nähdä, tulisko silti luettua vai ei ;D

Lainaus
Kalkitsit... havuja? Tässä oli selvästikin jokin äärimmäisen nerokas aivopieru takana 9v9
Käsky kävi ja mä vaan kiltisti tottelin :P Ilmeisesti olis pitänyt itse tajuta jättää ne havut väliin, mutta enhän mä niin pitkälle ajatellut. Kuulostaa ihan mun normaalitoiminnalta :D
When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
~ Sherlock Holmes

Ficcilistaus  ||  LJ-ficcilistaus

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #488 : 17-07-2012, 23:51:11 »
Mä oon lukenut niitä merihirviö/vampyyri/jne -versioita. Ne on aika parodiafanfictionia, eli alkuperäisteos pitää olla luettu ja vielä muistissa, koska muuten kirjat ei oikeen avaudu. Oon pitäny suurinta osaa hyvin hilpeinä aina puoliväliin saakka. Sitten idea alkaa menettää vähän tenhoaan, mut kesken en oo jättäny mitään. Seth-Grahame Smithin versioitahan on suomeksikin käännetty. Aika pöhköjä, mut naurattaa mua ainakin!

Lainaus
Kalkitsit... havuja? Tässä oli selvästikin jokin äärimmäisen nerokas aivopieru takana 9v9
Käsky kävi ja mä vaan kiltisti tottelin :P Ilmeisesti olis pitänyt itse tajuta jättää ne havut väliin, mutta enhän mä niin pitkälle ajatellut. Kuulostaa ihan mun normaalitoiminnalta :D
Mutmutmut eikö havupuut just yleensä tykkää kalkista?

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #489 : 18-07-2012, 00:03:15 »
Mä olen luullut, että havut nimenomaan ei tykkäisi kalkista. Eikös ne ole happamalla maalla kasvavia kasveja? Tai ehkä olen ajatellut niin vain siksi, että havut happamoittaa maata. Siksikö niitä kalkittaisiinkin? Ehkä ihan hyvä, että mulla ei ole puutarhaa  ::)
« Viimeksi muokattu: 18-07-2012, 00:06:13 kirjoittanut Gwyneth »
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #490 : 18-07-2012, 00:43:14 »
^ Nyt kun sanoit tuon, niin itselläkin kilisi kellot, että havupuut kasvaisivat paremminkin happamassa maaperässä. Sitähän Suomessa toki riittää! :D
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Nukkemestari

  • Halipulla
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 160
  • Söpöyskäsiterajoitteinen
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #491 : 18-07-2012, 19:45:26 »
Mä luin tässä Ylpeys ja ennakkoluulo ja zombit-kirjan vähän aika sit. Musta tuntuu et klassikkokirjojen (lue: yleensä tekijäinoikeuksellisesti vanhentuneiden) tuunaus voi olla yleisempääkin maailmalla...
Mokoma vonkale!

Poissa rimps

  • superhessu
  • Viestejä: 532
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #492 : 19-07-2012, 09:01:55 »
VOI EI APUA!!!! ylihuomispaniikki iskee ja pahasti. Onhan ihan okei, että viimeistelen kaasojen mekot tänään automatkalla Lahteen? :'D Häät on kuitenkin vasta lauantaina niin on mulla tässä vielä kahtena päivänä aikaa. Mut on niin apua olo. Eikö vois lykätä häitä pari päivää, että saisin kaikki tehtyä /: Oikeesti tosin vaan kuvittelen että on kamalasti tekemistä. Ei mulla taida olla kun hyvin vähän viimeistelyä kaasojen mekoissa ja sit bestmanin lahkeitten lyhennys minkä voin nakittaa anopillekin jos en ite ennätä sitä tehä. Sulhoke lupasi hoitaa auton koristeet, joten niistä ei mun tarvi stressata. Ja pöytäkartta pitää vielä kasata kunhan käydään ensin juhlapaikalla varmistamassa pöytien paikat.

Mut apua.
Tule käymään joskus, kun aurinko on matalalla, kun olet keijutuulella ja valmis olemaan se mikä olet.
Tule silloin kun unohdat, että oletkin jo aikuinen nainen ja muutenkin täydellinen.
~Nina Kolehmainen

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #493 : 19-07-2012, 11:28:06 »
^ Huuuu! :D :D :D :D Tätä on ootettu ties montako vuotta (ainakin yks täällä päässä) ja toooosi outoa, että nyt se on käsillä :F Melkeen on häähumu tarttunut tälleen netin välityksellä näinkin kauas :D Ja on se ok, että viimeistelet autossa, kunhan joku toinen ajaa x)



Tänään on Saaran, Saran ja Sarin nimpparipäivä, onnea kaikille sen nimisille — olivatpa he sitten ihmisiä tahikka eläimiä! ;D
Fifi-ficitLJAO3

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #494 : 19-07-2012, 11:44:18 »
Onhan toi rimpsin häähumu tarttunut pikkuisen täälläkin päässä, hihi! Mutta hyvin se menee kuitenkin, kyllä sä rimps ehdit hoitaa kaikki tarvittavat asiat, älä panikoi. :) Delegoit vaan asioita muille ihmisille jos meinaa aika loppua kesken.
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.