Kirjoittaja Aihe: Off-topic #2  (Luettu 279399 kertaa)

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #510 : 22-07-2012, 19:56:11 »
Lol mä olin lähellä kanssa avautua asiasta siellä, vaikka asia ei ollenkaan edes minulle kuulu. Alkoi vaan ottaa niin päähän pelkästään sen topicin lukeminen ja tiedän täsmälleen mitä mieltä olen, mutta hillitsin itseni. Olen itsestäni melkein ylpeä. Tosin lähetin yksäriä, joten työnsin kuitenkin vähän lusikkaa siihenkin soppaan. ;D
Mä järkeilin sen nimenomaan niin, ettei se kuulu mulle, joten en sinne mitään kommentoi, vaikka hemmetin kärkkäitä mielipiteitä se topicci kyllä meikäläisessä herätti. ;) Harkitsin myöskin yksäröintiä, mutta sain hillittyä itseni. Siinä kiukkupuuskassa olisi varmaan tullut sanottua asioita vähän turhankin suoraan.
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #511 : 22-07-2012, 20:06:14 »
Joo, näin mäkin järkeilin, että ei se mulle nyt kuulu eikä sillä mitään hyvää aikaan saisi kuitenkaan, jos kirjoittaisi siihen topiciin. Yksärillä mä ilmaisin lähinnä vaan tukeni, vaikken tiedä onko vastaanotto negatiivinen vai positiivinen. Itse joskus olen vastaavissa tilanteissa saanut yksäriä ja pitänyt sitä tärkeänä, kun julkinen keskustelu on vaimennettu ja asiasta olisi ollut vielä paljonkin sanottavaa ja mielessä kiehuu.  :)

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #512 : 22-07-2012, 23:34:55 »
Paljon onnea rimpsille! Aiempien viestien rivien välistä luin jonkinlaisesta jännityksestä, nyt mahtaa olla upea fiilis ;D

Hahhah, hienostihan näyttää tuokin miitti menevän. Loistavaa. Todella mielenkiinnolla odotan salaisten keskustelujen tuloksia, pistää kyllä vihaksi jos laittavat järjestäjät vastuuseen! Vaikka ehkä pitäisi ottaa edellisistä mallia ja pitää suunsa kiinni asiasta, joka kuuluu itselle vain periaatteen vuoksi.

Liz: musta ainakin yksärit on tärkeitä. Tai no, jos ne jatkavat julkisesti lopetettua paskan kaatoa, niin sitten ei, mutta tuki kyllä on. Mulle ei itselle näin montaa kertaa käynyt ole, mutta silloin ne pari viestiä on kyllä olleet todella tärkeitä ja auttaneet kummasti jaksamaan, vaikka julkinen vaimennus onkin jo tapahtunut. Yksi maailman ärsyttävimmistä asioista todella on keskustelun kieltäminen perusteella "sun sananvapautta ei kielletä, sun pitää vaan ilmaista ittes muualla". Koska jo itse ilmaisutavasta näkee, että vaimennukseen ei ollut mitään kunnon syytä, kuten huono käytös tai henkilökohtaisuus. Siitä ei vain tahdottu juteltavan siellä, olisiko ollut arka aihe.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #513 : 23-07-2012, 00:23:55 »
Ei kai tuollaisesta oikein voi ketään varsinaiseen vastuuseen laittaa tai korvaamaan jotain ja jotenkin älytöntä, jos siitä aletaan jakamaan jotain rangaistuksia käytöksestä. Ehkä ne laitetaan miitin järjestämiskieltoon tuon takia? En tiedä. Jos tieto ei ole kulkenut edes järjestäjältä toiselle saati miittiin tulijoille, niin huonosti on hommat silloin hoidettu. 

Mun tukeni menee lähinnä sille, että kyllä asiat saa välillä vähän vituttaakin, mutta huonompi homma on se, jos vitutukselle ei ole paikkaa, minne purkaa.  :)

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #514 : 23-07-2012, 11:09:22 »
Hassua, mua taas vitutti hirveesti se, miten ei saanut avata suutaan siitä vitutuksesta. :D Väärin on toki myöskin se, että miitin järjestäjät laitetaan korvaamaan matkakuluja tms, mutta sitä topiccia lukiessa olisin tukeni antanut muulle kuin järjestäneille.

// No niin, tulihan sitten se yksäri naputeltua kuitenkin - en mä sitten kauaa voinut katsella vierestä. x)
« Viimeksi muokattu: 23-07-2012, 11:31:36 kirjoittanut malla »
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #515 : 23-07-2012, 12:15:03 »
malla, mua hämmästyttää ylipäätään miten ihmiset ei ikinä saa olla mistään vihaisia ja vaatia ihmisiä ottamaan järjestämiään asioita vakavasti. Aina hyssytellään ja pitäisi ymmärtää, eträ ihmisillä on elämä. Ihmisillä on elämä, mutta se on huono tekosyy sille, jos ei hoida asioitaan tai edes kerro ajoissa ihmisille, ettei ole hoitanut ja antaa monien vaan olla väärässä luulossa ja sitten vetelee herneet nenään, kun joku siitä hommasta hermostuu. Vaikka en itse vaatisikaan ketään suoraan vastuuseen, niin ymmärrän oikein hyvin että sellainen leväperäisyys vituttaa niitä, jotka on tosissaan luullut, että miitti järjestyy kun ei muuta ole kerrottu ja vielä enemmän se no can do - asenne. Ja siitä herää aina sekin kysymys, että miksi ihmiset suostuu lähtemään johonkin järjestelyyn mukaan, jos niitä ei oikeasti kiinnosta se tai ei ole aikaa? Moinen homma on aikamoista perseilyä sekin.

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #516 : 23-07-2012, 12:40:42 »
Piti ihan käydä kurkkaamassa, mitä nyt on menossa ja huh huh, en muistanutkaan että nettifoorumeilla on noin dramaattista! Tuli mieleen tuota ja muutamaa ihan muista asioista käytyä keskustelua tässä seuratessa, että yksi iso ongelma kaikessa harrastustoiminnassa ja erilaisten tapahtumien järjestämisessä tuntuu olevan se, että kun kyse kerran on vapaaehtoisesta toiminnasta, eivät ihmiset hahmota, että kun ilmoittautuu vapaaehtoiseksi johonkin, on siinä silti oma vastuunsa kannettavana. Tosi usein käy niin, että johonkin projektiin ilmoittautuneet eivät teekään ajoissa lupaamiaan asioita, vaan ilmoittavat viime tipassa, että eivät ehdi, koska on muuta elämää, töitä, sosiaalisia velvoitteita jne. priorisoitavaa. Tai useimmiten eivät edes ilmoita, eivätkä vastaa mihinkään yhteydenottoihin. Usean projektin kohdalla on sitten jouduttu viime tipassa painikoimaan, kun sovittuja asioita ei olekaan hoidettu eikä asiasta ole ilmoitettu muille projektilaisille - ja usein jopa niin, että projektin johtajalle on annettu se kuva, että kaikki etenee aikataulujen mukaan (ja yhtä usein kyllä myös niin, ettei projektin johto ole tarkistanut ajoissa, että kaikki delegoidut tehtävät hoidetaan). Kai sama itse asiassa pätee myös muussa kuin vapaaehtoishommissa, mutta niissä se korostuu kun ihmiset eivät vaan miellä kantavansa vastuuta jostakin, koska ovat vapaaehtoisia ja kyse on vain harrastuksesta. Ja että vaikka on kyse palkattomasta harrastustoiminnasta, vaatii tapahtuman järjestäminen sen, että tietyt asiat tehdään. Ja jos se, joka on luvannut tehdä, ei syystä X voikaan tehdä, on jonkun muun tehtävä ja silloin mitä aikaisemmin asia saadaan järjestettyä, sitä todennäköisemmin projekti ei kärsi.


// Ush, tämä siis ei liity nyt tuohon miittijuttuun varsinaisesti, vaan enemmän ihan muihin asioihin.
« Viimeksi muokattu: 23-07-2012, 12:53:54 kirjoittanut Gwyneth »
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #517 : 23-07-2012, 12:50:23 »
Joo, se asenne, millä vastattiin pettyneisiin viesteihin/kysymyksiin, oli jotain niin rrrraivostuttavaa luettavaa! Jos ei ole aikaa tai rahkeita järjestää miittiä, siirtäisi sen sitten jollekin toiselle, tai kertoisi sen edes rehellisesti siellä topicissa - mutta ei, vedotaan siihen että duh, ihmisillä on muutakin elämää kuin miittien järkkäys, lopettakaa vinetys, shit happens, voivoi. Myöhäistä se on tosiaan itkeä kun paska on jo housuissa, mutta voisi sitä asennetta edes miettiä. Mä en ymmärrä miksei siinä aloitusviestissä jo sanottu, että paikkaa ei ole vielä varattu - kyllä mä ainakin sain siitä sellaisen kuvan, että paikka olisi varma. Harmittaa tosiaan niiden puolesta, jotka ovat odottaneet miittiä kauan ja innolla, ja vasta muutamaa viikkoa aikaisemmin selviää todellinen tilanne.

// Gwyn, se on kyllä jännä, että kun kyse on vapaaehtoisesta toiminnasta, paljon helpommin ei oteta omasta toiminnasta vastuuta. Mun mielestä pitäisi automaattisesti ymmärtää, että jos lähtee mukaan johonkin projektiin, jossa on muitakin ihmisiä mukana, kannetaan se vastuu vähintäänkin omista tekemisistä tai tekemättä jättämisistä.
« Viimeksi muokattu: 23-07-2012, 12:53:50 kirjoittanut malla »
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #518 : 23-07-2012, 20:08:54 »
Eikös tuolle ollutkin iso ongelma löytää vetäjiä, koska Clasun takia piti olla täysi-ikäisiä? Mun käsittääkseni näin ainakin oli ja miitti meinasi peruuntua jo pari kuukautta sitten tämän takia, nykyiset suostui hommaan kai aika paineen alla. Mjääh. Niin typerältä kuulostaa, että koko homma meinasi kaatua jo tekijöilleen ja kun pari tyyppiä saatiin melkein pakotettua hoitamaan hommaa niin sitten niiden mahdollisesta epäonnistumisesta vedetään näin iso haloo. Koska jos Clasu kuitenkin saadaan, on moni mun mielestä ison anteeksipyynnön velkaa järjestäjille, sen verran sitä paskaa kyllä on niskaan kaadettu. Tuntuu tyhmältä rageta noin järkyttävästi jo tässä vaiheessa, ihan niin kuin peli olisi jo menetetty! Se miitti kuitenkin voidaan edelleen järjestää, jos ihmiset keskittyisi siihen eikä valitamiseen.

Lisäksi kun on näin kovaa ehditty jo valittaa, ennustan aika surkeahenkistä miittiä, kun tunnelma on pilattu jo ennen syntymistäkään.


Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #519 : 23-07-2012, 20:26:11 »
Mun mielestä ei ole tyhmää olla vihainen siitä, etteivät tyypit kerro mikä tilanne on. Ei se ole liikaa vaadittu. Ja toisaalta ketään ei ole pakotettu mihinkään vaikka olisi painostettu. Jos suostuu johonkin painostuksen jälkeen, niin silloin on kuitenkin itse suostunut. Varsinkin jos on täysikäinen. Muakin painostetaan kunnallisvaaliehdokkaaksi enkä ole painostuksesta huolimatta suostunut vieläkään, koska en tiedä haluanko sellaista ja saisinko edes tehtyä mitään vaalikampanjan edestä (LOL tuskin), mutta vaikka mut olisi saatu painostettua siihen hommaan ja sitten kusisin homman, niin kyllä se mun vastuulla olisi eikä niiden vastuulla, jotka mut on painostanut. Enkä voisi pelkästään heittää hommaa enemmän läskiksi, koska en sitä suorastaan itse kiljuen pyytänyt vaan suostuin kun ei kukaan muu suostunut tai harva suostui. Painostuksesta huolimatta pitää pystyä kieltäytymään, jos ei oikeasti halua jotain tehdä.

Ihan yhtä hyvin sitten olisi kaatanut homman jo alkumetreillä.

Jos siis tuossa Clasu miittiin saadaan, niin mun mielestä kukaan ei ole anteekspyyntöä velkaa kenellekään, koska kyllä ihmiset saa olla siitäkin vihaisia, että asioita ei kerrota. Se on yleensäkin se suurin synti kaikessa eikä se että jotain paikkaa ei saada. Kukaan tuossakaan olisi vihainen, jos tieto olisi annettu ajoissa tai edes kerrottu että tilanne on epävarma. Sitä mä en tajua miksi ne ei ole muokanneet sitä aloitusviestiä tai antaneet tilannetiedotusta. Ei tarttisi nyt kenenkään itkeä niin pahasti, jos pidettäisiin ihmiset ajantasalla.
« Viimeksi muokattu: 23-07-2012, 20:32:23 kirjoittanut Lizlego »

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #520 : 23-07-2012, 20:38:25 »
Salailusta oon kyllä täysin samaa mieltä, sitä ei voi kieltää. Tosi hämärä koko tilanne muutenkin, kai juuri siksi kun asioista ei kerrota. Mutta ehkä tuo tilanne selvittelyssä -ilmoitus enteilee myös julkista selvitystä. Mä väittäisin että ees järjestäjät ei todellisuudessa tiedä, mitä on päässyt tapahtumaan, kun ei keskeinen kommunikaatiokaan näytä pelanneen. Tai jos tietävät niin se on melkein pahempi, kun ihan oikeasti silloin panttaisivat tietoa. Tuskin kukaan miittiä kuitenkaan tahallaan on pilannut...

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #521 : 23-07-2012, 20:44:00 »
Mun vuodatus ei liittynyt Finin asioihin varsinaisesit mitenkään, vaan ihan muihin tapahtumiin joiden järjestämiseen olen tavalla tai toisella sekaantunut. Vilkaisin Finin keskustelua vain pikaisesti, mutta eikö siellä oltu suuttuneita oikeastaan vain siitä, ettei tiedotus ollut pelannut eikä ihmisille oltu kerrottu ajoissa, että tilojen vuokraamisesta ei oltu vielä tehty lopullista sopimusta, vaan ainoastaan ympäripyöreä luultavasti joo -sopimus? Jos olisi ollut tiedossa, että käytettävissä oleviin tiloihin liittyy pieni epävarmuustekijä, ei mitään ongelmaa kai olisi.

Kaikessa harrastustoiminnassa, järjestöhommissa ja muussa tuntuu olevan aina se ongelma, ettei kukaan halua ottaa vastuuta tapahtumien tms. järjestelemisestä enkä yhtään ihmettele, koska se on aikaavievää ja työlästä ja usein aika epäkiitollistakin hommaa. Mutta vaikka siihen suostuisi painostettuna, on kyse silti siitä, että ottaa hoidettavakseen asian ja silloin se on hoidettava. Jos ei ole aikaa tai halua tehdä sitä työtä, mitä tehtävä vaatii (ja joo, noissa tapahtumien järjestelmisessä on työtä, ihan oikeasti!), ei siihen pidä suostua tai ainakin pitää vetäytyä hyvissä ajoin vastuusta, että voidaan sälyttää tehtävä jollekulle muulle. Ja ei, tämäkään ei liity nyt ihan suoraan edes tuohon Finin jupakkaan, koska en jaksanut lukea keskustelua niin tarkkaan, että mulle olisi avautunut kunnolla, miten asiat ovat menneet.

Liz, pakko udella että minkä puolueen toimintaan olet sotkeutunut? Mietin vaan, että pitäisikö sua kannustaa vaalityöhön vai yrittää saada unohtamaan koko juttu :P  Minä inhoan kunnallisvaaleja, ne on kaikista vaikeimmat ja turhauttavimmat vaalit.
« Viimeksi muokattu: 23-07-2012, 20:47:50 kirjoittanut Gwyneth »
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #522 : 23-07-2012, 21:13:02 »
Ehkä vastuun ottamisen haluttomuus johtuu juuri epäkiitollisuudesta. Ainakin mua sellainen eniten rassaa, olen ikuisesti katkera kun hirveän paineen alla lupauduin käsikirjoittamaan lyhyen näytelmän joskus yläasteella - pelkästään kirjoittamaan, en ohjaamaan enkä näyttelemään. Sitten oli mun vikani, kun näytelmää ei tehtykään ja sain kamalat raget, vaikka olin hikoillut ja verelläni kirjoittanut sen kässärin yön pimeinä tunteina seuraavaksi päiväksi, toimittanut kaikille mukaan ilmoittautuneille ja tehnyt vielä ehdotuksen harjoitusajoistakin.

Jonkinlainen klisee jenkkiäidistä on pullantuoksuinen ja vanhempainjärjestöissä mukana oleva, tähän kuuluu myös yltiösosiaalisuus ja ikuinen iloisuus. Ehkä juuri jurous sun muut perisuomalaiset syyt pahentavat sitoutumattomuutta, kun tietää jo etukäteen ettei kukaan kommentoi tai kiellä.


Aletaanko jutella politiikasta? (jes, lempiaiheitani!)

Mä itse olen yhteiskunnassa se perseenreikä, joka nauraa sivussa. Koska mun mielipiteeni on, että nyky yhteiskuntajärjestelmä ei ole ihmisten arvopohjaan sopiva. Sen takia mun mielestä ei ole niin tärkeää yrittää poliittisin keinoin sumplia asioita parempaan suuntaan, vaan kehittää parempia keinoja, toimivampia yhteiskuntajärjestelmiä tai jotain muuta, mikä vähentäisi ihmisten arvopohjaisen ja käytännöllisen toiminnan kontrastia. Tällä hetkellä ihanteisiin kuuluu yksilöllisyys, itsensä toteuttaminen, tasa-arvo sun muuta, mutta silti asiat pyritään hoitamaan massan mukaan - demokraattisesti. Problem? Hahhah.  Silti kouluissa tunnutaan kasvattamaan ihmiset uskomaan demokratian olevan paras vaihtoehto ja ihmiset tuntuvat kavahtavan sellaisia sanoja kuin kommunismi ja Valtio eli nimenomaan siten, että nyt on asiat hyvin ja pidetään tästä kiinni. Ei sillä, että Valtio tai kommunismi sen paremmin toimisivat, mutta käytinpä nyt esimerkkinä. Ehkä ihmisten alitajuntaan on painunut, että järjestelmien muutoksista seuraa vain pahaa, joten parempi pysyä entisessä pahassa. Alan haistaa luolavertauksen.


Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #523 : 23-07-2012, 21:24:36 »
Kaikessa harrastustoiminnassa, järjestöhommissa ja muussa tuntuu olevan aina se ongelma, ettei kukaan halua ottaa vastuuta tapahtumien tms. järjestelemisestä enkä yhtään ihmettele, koska se on aikaavievää ja työlästä ja usein aika epäkiitollistakin hommaa. Mutta vaikka siihen suostuisi painostettuna, on kyse silti siitä, että ottaa hoidettavakseen asian ja silloin se on hoidettava. Jos ei ole aikaa tai halua tehdä sitä työtä, mitä tehtävä vaatii (ja joo, noissa tapahtumien järjestelmisessä on työtä, ihan oikeasti!), ei siihen pidä suostua tai ainakin pitää vetäytyä hyvissä ajoin vastuusta, että voidaan sälyttää tehtävä jollekulle muulle.
Samaa mieltä! Mä en voi ite olla ollenkaan missään "vapaan hierarkian" järjestelmässä. Ahdistun, jos johtaja ei oo selvillä tai toiminta on jotenkin hämärää tai epämäärästä. Mieluummin otan vastuun itselleni (ja delegoin tekemisen muille, kjeh) kuin että kestäsin jotain fiilispohjalla etenemistä tai sellasta kilttiä odottelua, että kyllä joku varmaan jotain tekee joskus.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #524 : 23-07-2012, 21:59:38 »
Joo enemmän ihmiset on suuttuneita jutun tiedotuspuoleen kuin niinkään mihinkään muuhun. Kaikkien juttujen järjestämisen epäkiitollisuutta en kiellä ollenkaan. Se on paska nakki, koska ikinä kaikki eivät ole tyytyväisiä, mutta on eri asia valittaa ja olla vihainen turhasta. Aina löytyy vähänkin isommista tapahtumista myös ne ihan turhasta valittajat, jotka pitää oppia ignoroimaan.

Gwyn, olen sekaantunut vasemmistoliiton toimintaan ja käynyt puolueaktiivina peräti kerran neljän kuukauden aikana vasemmistoseuran kokouksessa.  Olen siis tosi vastuullinen ja aktiivinen... Muistelen edellisten kunnallisvaalien aikana pohtineeni, että olisi se aika siistiä olla ehdokkaana ja saada 0 ääntä.  ;D Nyt olisi tilaisuus... :)

culliina, yksilöllisyys on voimissaan, mutta ei näytä tekevän ketään tyytyväiseksi eikä onnelliseksi, koska ihmiset on kuitenkin laumasieluja.