Kirjoittaja Aihe: Off-topic #2  (Luettu 279376 kertaa)

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #930 : 26-11-2012, 13:18:07 »
Voisi ehkä sitten odottaa kevääseen tai kesään ja sitten leikata ihan lyhyeksi. Kyllä sitä kerran voisi kokeilla. Mulla on vaatekaapin sisältö aika vaihteleva, mutta voisi siili aika oudolta näyttää yhdessä pitkien kukkamekkojen kanssa. ;D

Poissa Jolandina

  • Perusketku
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 219
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #931 : 26-11-2012, 13:19:16 »
Jos saisin koskaan kerättyä rohkeutta siiliksi ajeluun, niin käyttäisin varmaan silloin just paljon mekkoja ja hameita! :D Voisi olla ihan kätevä hiustyyli siinä mielessä, että ei tarvitsisi koko ajan olla imuroimassa hiuksia lattialta..

Mulla lähtee jatkuvasti ihan mielettömästi hiuksia, värjään tai en, ja koska mulla ei ikinä ole kovin tuuheita hiuksia ollutkaan, nyt kun on jäljellä enää kolmasosa, niin olisi pakko leikata kohta lyhyemmät. Mutta sitten täytyisi myös värjätä, että saa tekotukan laitettua jos ei lyhyempi mitta miellytäkään, ja olen kovin laiska värjäämään. Nytkin on kovin tyylikäs kolmen kuukauden harmaa juurikasvu, mutta olen aatellut että niin kauan kun ei ihan hirmuisesti itseäni häiritse saa olla. Mitä nyt välillä hissin sopivassa valaistuksessa tulee katsottua, että hui kamala ;D

Melkoisia myrkkyjähän hiusvärit ja kosmetiikka yleensäkin sisältää.. Olen yrittänyt nyt valita mahdollisimman kevyitä (myrkyttömiä..) värejä, ainakin mielellään ammoniakittomia, tosin siitä syystä, että sen jälkeen kun puhdasta ammoniakkia hengittelin, pienikin määrä on alkanut käydä henkeen. Vastikään koulutyötä varten tutkin kotoa löytyviä kemikaaleja, ja mm. puuteristani löytyi ainetta, jonka kanssa yksinään on vältettävä suoraa ihokontaktia ja pölyn hengittämistä... niin miten oli?
When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
~ Sherlock Holmes

Ficcilistaus  ||  LJ-ficcilistaus

Poissa Kani

  • touché
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 121
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #932 : 26-11-2012, 13:52:25 »
Vastikään koulutyötä varten tutkin kotoa löytyviä kemikaaleja, ja mm. puuteristani löytyi ainetta, jonka kanssa yksinään on vältettävä suoraa ihokontaktia ja pölyn hengittämistä... niin miten oli?

Kosmetiikka on kanssa toinen miinakenttä. Varsinkin tällaiselle humanistille, jota ei oikeastaan naamajutut kiinnosta, enkä siis osaa tulkita niitä ainesosaluetteloita ollenkaan. Toisaalta tekisi mieli vaihtaa joihinkin ekotuotteisiin, mutta no... hinnat, suoraan sanottuna. Ehkä sitten, kun olen rikas ja vaikutusvaltainen. Tai sitten vaan jätän meikkaamatta, mutta eihän niin nyt voi tehdä :D Kynsilakoista tiedän hiukan enemmän, niistäkin on muuten jotain ekoversioita jo.

Lizlego: Mä ainakin pidän tätä melko vapauttavana kokemuksena. Ja yksi mun kaveri on ollut aivan kaljuna nyt jo vuoden (vai kaksi?), ei anna siis edes pienen siilin kasvaa, vaan ajaa heti pois. On kuulemma helppoa.

You are the result of four billion years of evolutionary success. Freaking act like it.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #933 : 26-11-2012, 14:38:21 »
sen jälkeen kun puhdasta ammoniakkia hengittelin,
Vetokaappi, haloo?! O.O Mä ilmoitan auktoriteeteille että tarviit lisää lähiopetusta vaarallisten nesteiden käsittelyyn. Ehkä joku britti ois available :P


Liz, mä tilasin äiteen tuomaan sellasen tukkakonen, jolla saa ainakin siilin leikattua, se tulee täs viikolla Ouluseen. Pidetäänkö kaljut bileet?! :D \o/

Fifi-ficitLJAO3

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #934 : 26-11-2012, 15:07:50 »
Varmaan aika harvinainen kommentti, mutta tykkään hiuksistani. Mulla on aina ollut pitkät, luonnonblondit (ei ihan pellavat, sellaiset kultaiset), paksut ja ihan tikkusuorat hiukset. Niitä on ihanan helppo laittaa, eivät mene ikinä takkuun vaikken jaksa edes kammata joka päivä ja kihartaminen on tosi helppoa, sen kun ajatelee kiharrinta ja saa olla seuraavaan suihkuun asti kikkaroita päässä. Jos en kampaa hiuksia illalla suihkun jälkeen, ne on kiharassa aamulla eikä tarvi laittaa kuin pipo päähän ja lähteä, jakauskin on aina valmiina. Yleensä teen nutturan tai jonkun ponnarisysteemin, rakastan hiusten laittoa. Ja pitkät hiukset on sinänsä lyhyitä helpompi laittaa, että hiukset ei lopu kesken ja esimerkiksi ponnarista, prinsessaletistä tai nutturasta ei jää törröttämään lyhyitä päitä.

Parasta shampoota ja hoitoainetta ikinä on Frantsilan luomuyrttitilan yrttisellaset - shampoo on nokkosta ja hoitoaine jotain yrttejä ja kukkia tai toisin päin. Olen aina saanut niitä lahjaksi enkä näin hintaa tiedä, mutta veikkaisin kyllä aika kalliiksi. Mutta jos budjetti riittää (ja joulukin on tulossa), ne on aivan ihania. Siitä en kyllä ole varma, miten hyvin Frantsilan tuotteita saa eri puolilta Suomea, se kun on verrattain pieni, tietääkseni yksityinen tila Kangasalla, Tampereen naapurikunnassa. Mutta jos Luomulaatikon palvelualueella asutte niin sieltä ainakin saa :) Lisäksi ne on täysin ekohajoavia ja luomuja, käytin niitä koko kesän mökillä, siellä kun tulee vesi kaivosta ja menee saunan taakse eikä mihinkään viemäriin. Ei tule maahan reikiä ja nokkoset tykkää.

Se kyllä omissa hiuksissa harmittaa, että mulla todella on ollut tälläiset hiukset aina. Otsiksen leikkautin kampaajalla neljä vuotta sitten ja viimeksi kävin päätäni siistiytyttämässä kaksi vuotta sitten. Otsista lyhentelen itse ja jos joskus huomaan päässäni kaksihaaraisen, leikkaan sen pois itse. Puolustukseksi sokeriserkku tasoitti toissakesänä latvat. Tahtoisin jotain uutta ja erilaista, mutta en kumminkaan. Koska tykkään hiuksistani! Mutta vaihtelua kaipaan silti, olen ajatellut värjätä latvat sellaiselta about 20-30cm pätkältä tumman luumun värisiksi. Kampaajalla tietysti, en uskaltaisi värjätä itse! Hih, väri sopisi hyvin, mutta sitten toisaalta pelkään hiusten kärsivän ja nutturassa näyttäisi tyhmältä, että olisi siellä täällä liiloja rantuja. Parhaillani vakuuttelen itselleni, että jos väri tappaa hiukset voin leikata latvat pois ja hiukset olisi edelleen alle lapaluiden ja pitäisi vain opetella uudenlaisia nutturoita, mutta en ole vielä ihan varma, kumpaa minää kuuntelen. Ehkä sitten keväällä tai seuraavassa koulussa :) Siiliä en vetäisi ikinä ellei terveyden vuoksi olisi pakko, ei minunkaan mekkoihini ja röyhelöihin siili sovi.


Eikun heh, huijasin! Kun olin ala-asteella, about viidennellä, tuli joku ihmeen muotivillitys värjätä hiukset oransseiksi värjäysshampoolla. Minäkin innostuin ja todella värjäsin silloin vielä pellavaiset hiukseni järkyttävän pissan oransseiksi. Se oli ihan hirveää, väri ei edes sopinut minulle ja kesti yli kuukauden, koska silloin pidin siitä ja värjäsin vielä uudestaankin, mutta onneksi kaikilla muillakin oli järkyttävät hiukset. Ja onneksi värjäsin vasta koulukuvan jälkeen, en kestäisi katsella itseäni sellaisena isoäidin hyllyllä... brrr, ei enää ikinä!






Poissa Jolandina

  • Perusketku
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 219
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #935 : 26-11-2012, 15:08:34 »
Bbuttis, kyllä se oli vetokaapissa. Jostain syystä myös mun pää oli siellä... Mut en kyllä yhtään vastustaisi lähiopetusta kyseiseltä britiltä :P

// ja koska offaustopa, sain tän keskustelun innoittamana viimein varattua kampaamoajan, jee! Ei olekaan ollut aikomuksena kuin viimeiset kaksi kuukautta..
« Viimeksi muokattu: 26-11-2012, 15:17:25 kirjoittanut Jolandina »
When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
~ Sherlock Holmes

Ficcilistaus  ||  LJ-ficcilistaus

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #936 : 26-11-2012, 15:56:34 »
Culliina, ei mullakaan ole mitään valittamista hiusteni suhteen, mutta vaihtelu niissäkin voisi avartaa ja kun aineille olen aika herkkä, radikaali hiusleikkuu on tavallaan ainoa turvallinen vaihtoehto.  ;D

Bbuttis, kaljubileet voisi olla aika cool! :D

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #937 : 26-11-2012, 16:03:55 »
Ootko Liz yrittänyt ilman shampoota? Siis että jätät vain kaikki aineet pois ja peset hiuksesi pelkällä vedellä ja suunnilleen juuriharjalla jynssäät päänahan puhtaaksi? Teen niin joskus ja ihan hyvin ainakin minulta onnistuu, jos ei kokonaan saa pois jätettyä niin ainakin siten pystyy vähentämään aineita esimerkiksi kertaan viikossa :) Ja sittenhän on tietty ihan kotitekoiset shampoot, ootko pessyt hiuksiasi soodalla? Sillä lähtee ihan puhtaaksi, ei nyt kunnon hoitoainetta voita, mutta myrkkymäärä on pienempi. Onhan niitä kaikkia hienoja reseptejäkin, kuin pesisi päätä kakkutaikinalla, mutta en ole itse koskaan jaksanut koettaa niitä. Esim. kettutyttöjen blogeista löytyy






Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #938 : 26-11-2012, 16:14:07 »
Soodaa en ole kokeillut vielä, mutta voisin kokeilla, koska mulla taitaa jopa olla sitä kaapissa. Jonkun verran harrastan tuota vesipesua ja musta se on toiminut ihan kohtuullisesti. Noi yrttijutut kieltämättä kuulostaa tosi ihanilta.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #939 : 26-11-2012, 17:14:38 »
Hoitoaineena voi käyttää laimeaa sitruuna- tai etikkaliuosta. Se sulkee hiussuomut soodapesun jäljiltä kivasti. Toi "no poo" on kätevä ollut mulla, mutta siihen tottuminen vaati aikaa. Käytin lähinnä sooda/sitruunapesuja totutteluaikana ja sen jälkeen ihan pelkkää vettä. Hiuspohjaan jää sit vesipesun jäljiltä pelkästään oma rasva, joka ei lähde pois kuten sampoolla pestessä lähtee. Siihen kai se perustuu, että iho teoriassa voi hyvin sen jälkeen.

Joskus voi testaa myös öljyhoitoa ihan vaan silleen, että kaataa öljyä reilusti päänahkaan ja hieroo sen sinne. Voi laittaa vaikka muovipussin päähän (hiuksille, ei naamalle! ;D) ja vaik pipon siihen päälle ja antaa olla jonkun aikaa. Itse oon pitänyt ihan tunnin, pari. Sen jälkeen kun kuumalla vedellä huuhtoo, ei taatusti lähden hiukset puhtaiksi, mutta seuraavan pesun jälkeen ehkä jo lähtee. Jos tässä vaiheessa käyttää sampoota, niin mä pesisin pää alaspäin pelkkiä hiuksia silleen, ettei päänahkaan menis ollenkaan aineita. Mut on mulla tosiaan parin, viimeistään kolmannen vesipesunkin jälkeen normalisoitunut hiukset siitä öljystä.

Itse oon käyttänyt kerran oliiviöljyä, mut sit kookosöljyä muilla kerroilla. Lämmin kylppäri -> kookosöljy muuttuu nestemäiseksi ja jos on kylmää niin purnukka vesihauteeseen hetkeksi niin jopas voi läntsiä sitä päähän!

Fifi-ficitLJAO3

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #940 : 26-11-2012, 17:37:14 »
Mä käytän itse ihan tavallista rypsiöljyä - vähän ennen suihkua päähän ja suihkun jälkeen koko kroppaan. Parempaa kuin mitkään hienot syväkastelevat rasvat. Naamaan en ole laittanut finnien pelossa, mutta esim. sääret sillä saa nättiin kuntoon kerralla ja tekee kesällä ihmeitä auringonpolttamille. Oliiviöljyä voisi kanssa tosiaan kokeilla, eikös ne antiikinkin aikaan sitä käyttäneet ::) pyyhe vielä päälle ja risuja tukkaan => nostalgista. Voikohan noin vanhaa edes sanoa nostalgiseksi?


Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #941 : 26-11-2012, 18:14:13 »
Kamala kun tunnen oloni jotenkin kamalaksi ihmiseks, kun värjäilen hiuksiani mustalla nn 1½-2kk väliein koskaan tekemättä allergiatestejä. Oon jatkanu hiustenvärjäilyä nyt kymmenisen vuotta joista kaheksan aina mustalla. Ja hiuksetkin pesen markettishampoolla! Oon aina ollu sinänsä tosi huono hoitamaan hiuksiani mitenkään erityisemmin. Näilläkin kun on tähän mennessä pärjännyt. Tukka on pitkä, musta ja kiiltävä. Välillä kun pahimmat kuivat latvat leikkelee menemään....  ::)

//Mut ai hitto, mulla ehkä mahollisesti voi olla harjottelupaikka kesäksi tiedossa!
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #942 : 26-11-2012, 21:03:58 »
^Mutta sehän on mahtavaa, että tukka pysyy vähällä hyvässä kunnossa! :D En koe itse kamalaa vaivaa näkeväni, mutta toisaalta tykkään hiusten laitosta niin paljon, että siihen uppoaa helposti aikaa. Vähän niin kuin kivoissa aineissa jaksaa panostaa vaikka kuinka paljon, mutta tylsissä kuolee vähäänkin ::)




Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #943 : 26-11-2012, 21:59:19 »
Mulla on lyhyt sekavärinen tukka (vaaleeta ja jotain ruskeaa ja tietysti iki-ihana juurikasvu, joka ei koskaan ole minkään värinen). Pesen ihan vaan markettishampoilla... Nyt on jotain John Frieda sheer blondea ja saman perheen hoitoainetta.

Oon päättänyt antaa tukan nyt kasvaa... Tätä vauhtia saan kesällä jonkun ponnarin. Mulla on ollut pitkä tukka kai viimeksi neljä vuotta sitten. Silloin leikkautin hyvin lyhyeksi ja siinä oon pysynyt  8) Nyt ei kuitenkaan ole enää tuttuja kampaajia, jotka halvalla leikkais niin päätin laiskuuttani antaa kasvaa. Pidin tukkaa alkuvuoden platinablondina, mutta eipäs sekään enää onnistu kun ei ole värjääjää. Sitten kun tuo blondikama loppuu, vois ostaa jonkun muun sävyttävän shampoon.

Chuuko, no sulla tuskin on mitään allergiaa, jos et ole saanut oireita noin tiuhalla värjäämiselläkään.

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1017
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #944 : 26-11-2012, 23:31:09 »
Aika karmaiseva tarina tuossa linkissä... Olen kyllä aina tiennyt että kaikennäköisissä kemikaaleissa on myrkkynsä mutten tiennyt että noin pahoja. Muistan että joskus erään yläasteaikaisen koulukaverin äiti kielsi häntä värjäämästä tukkaansa ennen kuin täysi-ikäisenä ihan siksi, että lapsen elimistöön niistä imeytyy helpommin myrkkyjä kuin aikuisen. (Taisi tosin värjätä silti salaa, tietty näin. ;) )

Minulla on pitkä tummanruskea tukka (jonnekin vyötäröä alemmas yltävä varmaan tällä hetkellä), jota värjään kerran pari vuodessa oman värisellä, lähinnä siksi että ne muutamat harmaat (tai ei edes harmaat vaan VALKOISET!) hiukset erottuvat tummasta niin selvästi. On kiva ajatella että minulla on varmaan mummona kaunis valkoinen tukka, mutta en kyllä tahdo sellaista vielä... Tällaista tukkaa ei ihan joka viikko värjäillä jo rahankin puolesta, joten on ihan käytännöllistä pitää sävy sellaisena että raja ei erotu liikaa. Lisäksi olen siitä onnekas että tykkään tästä väristä paljon, joten en ole ikinä halunnut sitä kovin paljon muuttaa. Pieniä sävyeroja kokeillut saman värin sisällä vain.

Lyhyeksi en kyllä aio enää leikata. Tämä on ollut kahdesti lyhyt (korvien alle), joskus kymmenvuotiaana ja sitten siinä parikymppisenä, jolloin kaipasin vaihtelua ja totesin että se oli paha virhe, sillä en osannut laittaa lyhyttä tukkaa. Toisin kuin Culliina, en osaa myöskään laittaa pitkääkään tukkaa, joten se on lähinnä auki, letillä tai tikulla kiinni kieputettuna. Siskoni on kampaaja, niin itse en ole ikinä kunnolla oppinut. Tuplaten peritty luonnonkihara geeni tekee vielä oman lisänsä, että nämä eivät välttämättä pysy siistin näköisenä muutenkaan kovin hyvin vaan olen aina sellainen vähän pörröisen näköinen, kun en juuri muotoilutuotteitakaan käytä.

Ja kun nyt off-topicissa ollaan, niin jatkan vielä vaikka kirjoitin jo tästä livejournalissani... Olen nyt ollut ihan Bond-fiiliksissä, kun kävin katsomassa sen Skyfallin oikein kahteen kertaan. Mikä sinänsä oli huvittavaa huomata, sain irti hämmentävän paljon Bondin ja pääpahis-Silvan keskinäisestä, hm, sanoisinko että suhteesta. Kuten varmaan kaikki tietävät, en todellakaan ole koskaan ollut slash-fanityttö tai sinne päinkään, mutta olen nyt ollut jo monta viikkoa ihan kipinöissä noista kahdesta. En niinkään slash-ajatuksista itsessään, mutta siitä jännitteestä, joka heidän välillään toimi minusta hirmuisen veikeästi. Melkein tekisi mieli kirjoittaa aiheesta, ja osin olen sitä käyttänytkin heikosti etenevän NaNoWriMoni inspiraationa. En ole edes uskaltanut katsoa, onko joku muu ottanut asian onkeensa (ihmettelen jos ei!) koska en tahdo että oma visioni menee pilalle. Olen kikatellut tälle jutulle itsekseni enemmän kuin millekään pitkään aikaan. :)