Kirjoittaja Aihe: Off-topic #2  (Luettu 279290 kertaa)

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1035 : 28-12-2012, 13:12:47 »
Pohdiskelen täällä. Kun on sellaisia huopaisia hattuja (miesten), joissa on pikkuinen käkkärä lieri ja pyöreä pallokupu, ja sellaisia, jotka muistuttavat pikemminkin pientä silinteriä. Kummanlaisia käytettiin 1800-luvun keskivaiheilla läntisessä Keski-Euroopassa, tuolla Ranskan seudulla, nimenomaan miehillä? Tai onko sillä mitään merkitystä, esim. säädyn takia, vai oliko silloin vielä sellaisia isoja höyhenräjähdyksiä, kuten Kolmessa muskettisoturissa? Hattuhistoria ei oikein luista.






Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2507
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1036 : 28-12-2012, 14:13:24 »
Nuo höyhenhatut miehiltä jäivät jo rokokoo- aikakauteen. 1800- luvun herrasmiehet käyttivät eri mallisia lierihattuja, silinterit mukaan lukien. Silinterit olivat lähinnä juhlakäytössä, mutta tosi herrasmies saattoi pitää sitä myös päivisin. Nuo pyöreäkupuiset olivat hiukan nuorempien ja alempiarvoisten hattuja.

Joo, en ole hattufriikki, en... Mutta kyllä silinterihattuisissa miehissä vain on sitä jotakin...aah! ;D


Zilah

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1037 : 28-12-2012, 14:16:56 »
Oi kiitos! :) Laitan siis tähtäimeen yksinkertaisesti lierihatun.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1038 : 28-12-2012, 16:22:16 »
Jes, yksi ongelma siis ratkaistu! :D

Yksi ongelma vähemmän. Lähetin itselleni, mutta on kyllä niin pahaa kuraa karttunut, ettei olisi haitannut vaikka olisi hävinnyt.  ;D No, tuollahan tuon sopii antaa pölyttyä ja unohtua kunnes jossain vaiheessa tulee joko mailiboksi tyhjennettyä tai sitten jotenkin paranneltua. Eipähän sitten katoa ihan vahingossakaan kun päivitys alkaa tai laittaa sivun kiinni.  ::)

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1039 : 30-12-2012, 12:21:55 »
Mulla on säälittävät ongelmat. Ja säälittävämmäks tekee se, että kiusaan niillä muita... En tiedä, mihin menisin huomenna! Oon saanut niin monet uudenvuodenkutsut, etten tiedä mitä tehdä. Yleensä tulee yksi kutsu ja siihen tartutaan ku henkihieverissä. Yksissä on hyviä kavereita, mutta ne järkätään yhden vanhemmilla, jotka on kotona, seurana pelkkiä tyttöjä (eli keskustelut saattaa hyvinkin kääntyä manikyyreihin ja laukkuihin) ja viinaa niin paljon, että luultavasti mulla menee yli. Toisissa on hyvää ohjelmaa, mutta kaikki on kristittyjä ja hyvin vahvasti uskossa, olisin myös ainoa "uusi". Kolmansissa en tiedä tuleeko sinne ketään, koska kutsut oli laitettu vasta tänään, siellä on oletettavasti hauskaa ja sekaporukka, mutta siellä on myös vanha heilani, jonka kanssa meillä on hyvin epämääräiset välit ja kenties yksi toinen hänen entisensä... Muita en edes jaksa miettiä. Ja nää paikat on tietenkin kätevästi ihan päinvastasilla puolilla kaupunkia.

Kamalia tälläset. Tarviin autollisen kaverin kulkeen kanssani.

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1040 : 30-12-2012, 12:27:00 »
Lavande, toi on aina ärsyttävää jos saa monta eri kutsua - valinnanvaikeus iskee! Koita päättää mikä olisi just sulle kivoin vaihtoehto, kyllä se siitä setviytyy! :)

Tästä päivästä piti tulla siivouspäivä, mutta jotenkin innostus puuttuu täysin, eikä yhtään tee mieli edes pyykkiä pestä...
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1041 : 30-12-2012, 14:05:32 »
Jos on monta kutsua, joutuu joku pettymään, mutta sillä voi sitten lohduttautua että on suosittua seuraa. Mua ei kukaan enää edes kutsu minnekään, koska en kuitenkaan mene ja hyvä niin, koska en halua mennä. Inhoan pommeja. Keksisikö ne joskus jotain turvallisia ja äänettömiä ilotulitteita, että ei tarvitsisi vapista pelosta liikkuessaan uutenavuotena? ;D

Koin melkein omituisen hetken seuratessani nuorten MM-kiaojwn matsia Kanada-USA. Toivoin hetken Kanadan voittoa. Onneksi ne sitten puolestaan sikaili sen verran, että asiat kääntyivät normaaliin päiväjärjestykseen. Muuten olisi pitänyt taas pohtia omaa mielenterveyttä. ;D

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1042 : 30-12-2012, 14:07:34 »
Lavande, viinabileisiin tietty! ;D

Mulla on vain yksi kutsu, mutta en vieläkään tiedä haluanko mennä (vaikka näköjään ainoa vaihtis on jäädä kotiin yksin). Epäonnisen tapahtuman vuoksi mulla taksirahat odottaa kyl tossa kirjahyllyssä, joten teoriassa varaa olisi (mähän en yöllä kulje bussilla), mutta en tiä haluanko. Olotilat heittelee niin tautisen paljon, että saatan olla välistä melko puheliaallakin tuulella (kuten atm), mutta parin tunnin (hitto, jopa minuutin!) kuluttua haluan vain käpertyä jonnekin vällyjen väliin ja olla ihan yksin.

Toisaalta bileet on paikassa, jossa on mun kaikkein vanhimmat ystävät, tai no melkein ainakin, joten aika surullista, jos en pystyisi sinne menemään iltaa istumaan :F
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1043 : 30-12-2012, 17:19:06 »
Liz, musta tuntuu kyllä enemmänki, et oon sellanen täytevieras  ;D Saan kyl kesälläki kutsua joka paikkaan ja tosi erilaisten ihmisten karkeloihin, mut oon varmaan just sellanen et eka kutsutaan se sisäpiiri ja sitte että "Ai niin joo, tuonkin voisi kutsua!". Ei haittaa sinänsä kun sitten mun tulemisella ei välttämättä oo niin väliä.

Lavande, viinabileisiin tietty! ;D
No niin! Nyt järjestys on sellainen, että ensin ex-hellun luo pippaloihin (siellä on mukana ilmeisesti hänen nykyisentapaisensa, jolla ei 24-vuotiaanakaan ole peruskoulun lisäksi muuta koulutusta.. Just saying.), kyydillä ja hyvällä tukijoukolla, sitten viinabileisiin purkamaan turhautuneisuutta! Uskovaiset joudun nyt unohtamaan, mut ehkä he tulee kattoon kaupungin ilotulituksia.

Beelsebutt, mä menisin jos olisin sä. Tai ainakin itellä vaikka ei huvittais lähteekään, harvemmin sitä sit mentyään katuu et on lähteny. Ja eihän siellä oo pakko aamuneljään saakka istua! :)

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1044 : 30-12-2012, 17:45:40 »
Inhoan pommeja. Keksisikö ne joskus jotain turvallisia ja äänettömiä ilotulitteita, että ei tarvitsisi vapista pelosta liikkuessaan uutenavuotena? ;D
Sama juttu täällä. Kuuden jälkeen välttelen liikkumista ulkona, ja tärisen päästä varpaisiin aina jos lähettyvillä on joku teinilauma rakettikassien kanssa - tästä irtoaa aina paljon huumoria kavereideni keskuudessa... ::) Tähtisadetikut riittää meikälle paremmin kuin hyvin!
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1045 : 30-12-2012, 18:04:44 »
Mä en varsinaisesti säiky, mutta eipä tuota juuri jaksa enää lähteä ainakaan itse mitään ampumaan. Kaukaa on kiva seurata vaikkapa kaupungin ilotulitusta, tosin jos jään kotiin, tänne ei oikein se näy (näkyy kyllä sit muita raketteja, tuossa on okt-alue ihan lähellä, ne ammuskelee) ja jos meen bileisiin, niin sieltä on aika pitkä matka korkealle kohdalle, josta kaupunki näkyis. No, ehkä vois tähtisadetikkuja tosiaan paketillisen ostaa.

Oon jo 95% lähdössä.
Fifi-ficitLJAO3

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1046 : 30-12-2012, 18:14:56 »
Meet vaan, Bbuttis, muuten sua saattaa alkaa harmittaa jos jää välistä! Ainahan sitä tosiaan pääsee sitten takstilla kotia jos fiilis laskee yht'äkkiä pohjamutiin. :)

Mulla on tuolla kaapissa jo pari vuotta maannut tähtisädetikkupaketti; oon aina unohtanut ottaa sen mukaani. Jos nyt vaikka sitten yrittäis rankemmin ja laittais sen jo tänään eteiseen näkösälle odottamaan.
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1047 : 30-12-2012, 18:19:31 »
Lainaus
mutta parin tunnin (hitto, jopa minuutin!) kuluttua haluan vain käpertyä jonnekin vällyjen väliin ja olla ihan yksin.

Bbuttis, mulla on sama juttu ja aina jossain välissä kaikkia sosiaalisia tapahtumia ja tilanteita iskee se tunne, että on ihan ylimääräinen siellä ja yleensäkin tuntuu siltä, että ihmiset ovat paljon kiinnostuneempia muista ihmisistä kuin minusta eikä edes kuuntele mitä sanon. En jaksa alkaa tappelemaan tilasta ja ajasta ja muiden huomiosta muiden kanssa. Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Ei sillä väliä, mutta sitten taas toisaalta mietityttää, että miksi kukaan edes pyytä kun ei kerran kiinnosta. Joskus tuntuu jopa tosi nololta olla se ylimääräinen pyörä, jota roikotetaan mukana, mutta joka ei oikeasti ketään kiinnosta tai siltä näyttää ja tuntuu (tai kiinnostaa vasta viimeisenä ja aina silloin tällöin kun sattuu huomaamaan). Se on vähän säälittävää ehkä mutta mieluummin olen vähän säälittävä ihan itsekseni kuin seurassa. ;D Ja ihmiset tuntuu myös jotenkin aina suhtautuvan sillä tavalla. Siis että sitä on just se ihminen, joka on mukana mutta voisi ihan hyvin olla olematta. (Mutta toisaalta toi on kaksiteräinen miekka, koska sitten taas positiiviselta puolelta katsottuna ei tunnu ollenkaan pahalta myöskään jäädä pois - tietää että muut pystyy ihan hyvin pitämään hauskaa ja juhlimaan ilman minuakin. Mä tykkään siitäkin, koska ei tunnu siltä että muut olisi hauskanpidossaan koskaan riippuvaisia olemassaolostani, joten ei ole tunnetta pakosta olla paikalla. Ankeaa olisi, jos oma läsnäolo/poissaolo vaikuttaisi kovin suuresti muiden ihmisten elämään)

Toikin kyllä vaihtelee ihmisten ja omien mielialojen mukaan. Mun viihtymiseenkään ei paljoa toisaalta vaadita ja jos vaan ympärillä on jotain muutakin kuin pelkkiä ihmisiä (siksi en tykkää mennä pelkkiin seurustelubaareihin, koska noissa sen erityisesti huomaa ettei ole juttuseuraa seurassa vaan kaveritkin ryhmittyy puhumaan muiden kanssa ja huomaa jäävänsä ilman juttuseuraa hyvin äkkiä). En aina viihdy pelkkänä täytteenä, mutta toisaalta aika usein kyllä teen ihan sitäkin ja viihdyn ihan itsekseni seurassa varsinkin jos on musiikkia tai muuta seurattavaa ohjelmaa. Riippuu tosiaan tilanteesta. Syrjäytymisen tunne on pahempi mitä tutummassa porukassa on ja on varmaan aika tavalla itsestäkin kiinni, muttei sitä osaa muuttaakaan. Ainoa muutos vuosien mittaan sen suhteen on tapahtunut siinä, että sen tekee ihmisille nykyään enemmän tiettäväksi enkä tiedä onko se muutos ollenkaan edes hyväksi. No, on se ehkä itselle. Tietävät sitten muutkin etten ole aina tyytyväinen. (LOL! Olisinkin joskus) Sitä paitsi on aivan älyttömän ärsyttävää havaita itsessään mustasukkaisuutta kavereistaan tai edes sivumennen ajatella, että tuo ja tuo on parempia kavereita keskenään kuin minä ja tuo. Ne on just niitä, jotka tulee sosiaalisissa tilanteissa mieleen ja sitten alkaa ketuttaa se, että se on tullut mieleen, koska mitä hiton väliä eikä sitä normaalisti oikeasti edes ajattele. Tämä on joku lapsuudentrauma siitä kun aina menetti kaverinsa "paremmille piireille". Nyt ei sitten halua olla missään piireissä itse ja joka kerta kun havaitseekin itsessään sen asian, alkaa ketuttaa ja ottaa etäisyyttä.

Mä tykkään ihmisistä. Mutta vain ajatuksissani ja mielikuvituksessani.  ;D Totuus taitaa olla aika toinen.
« Viimeksi muokattu: 30-12-2012, 18:26:14 kirjoittanut Lizlego »

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1048 : 30-12-2012, 18:29:42 »
Sitä paitsi on aivan älyttömän ärsyttävää havaita itsessään mustasukkaisuutta kavereistaan tai edes sivumennen ajatella, että tuo ja tuo on parempia kavereita keskenään kuin minä ja tuo. Ne on just niitä, jotka tulee sosiaalisissa tilanteissa mieleen ja sitten alkaa ketuttaa se, että se on tullut mieleen, koska mitä hiton väliä eikä sitä normaalisti oikeasti edes ajattele.
Mun ajatukset juoksee nykyään usein just tämmöiseen pohdintaan, ja se tuntuu tosi typerältä, etenkin sitten jälkikäteen. Jättäydyn nykyään muutenkin paljon herkemmin suoraan ulkopuolelle, kuin yritän mukaan keskusteluun, enkä ole ihan varma onko se ok vai ei. Oon tottunut kilpailemaan siitä huomiosta ja puheenvuorosta isossa seurueessa, mutta nykyään ei vaan jaksa, ja mieluummin vaan kuuntelen muiden juttuja ja katkeroidun sitten keskenäni. ;D
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1049 : 30-12-2012, 18:48:59 »
Ankeaa olisi, jos oma läsnäolo/poissaolo vaikuttaisi kovin suuresti muiden ihmisten elämään)
Pöh, no poissaolo vaikutti ainakin eilen, riudun ikävästä!!11 :P

No, selvisin hengissä kuitenkin! ;D


Edit:
ajatella, että tuo ja tuo on parempia kavereita keskenään kuin minä ja tuo. Ne on just niitä, jotka tulee sosiaalisissa tilanteissa mieleen ja sitten alkaa ketuttaa se, että se on tullut mieleen, koska mitä hiton väliä eikä sitä normaalisti oikeasti edes ajattele. Tämä on joku lapsuudentrauma siitä kun aina menetti kaverinsa "paremmille piireille".
Mä teen tätä niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon koko ajan. Onneksi tiedostan sen ja psyykkaan itseäni ajattelemaan toisin. Nytkin ne bileet on sellaiset, joista voisin hyvin jäädä pois ihan vaan siksi, ettei mun läsnäoloni ole välttämätöntä koska tyypit hengailee keskenäänkin ilman mua ja viihtyy ihan hyvin (tässä on siis parin "mun kaveriporukan" yhteenliittymä tavallaan). Mikä tietysti kaikessa absurdiudessaan aiheuttaa mustasukkaisuutta minussa, joka taas mahdollisesti myrkyttää mieleni bileisiin mennessä ja sit päädyn nostelemaan nokkaani koko illan (kunnes mut potkitaan pihalle ;D).

Ohvoeh, elämäni on vaikeaa <3
« Viimeksi muokattu: 30-12-2012, 18:52:24 kirjoittanut Beelsebutt »
Fifi-ficitLJAO3