Kirjoittaja Aihe: Off-topic #2  (Luettu 279397 kertaa)

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1050 : 30-12-2012, 18:51:36 »
Joo, suoraan pois jääminen on kyllä lisääntynyt iän myötä ja sitä on tullut kärsimättömämmäksi muutenkin, mutta ärsyttävää on sisäinen ristiriita, että toisaalta on tyytyväinen kun kukaan ei roiku niin kovasti kiinni eikä tarvitse elääkseen ja kaikki tulee toimeen ilmankin, mutta sitten on tyytymätön samasta syystä. ;D Kai sitä sitten tuntisi itsensä jotenkin tärkeämmäksi, jos olisi porukan huomion keskipiste ja elämänvalo, jonka paikalla oleminen olisi ensisijaisen tärkeää, mutta ei sitä olisi yhtään sen tyytyväisempi kuitenkaan. ;D

Bbuttis, mä en saanut eilen mitään aikaiseksi enkä ole vieläkään saanut torttuja tehtyä!!! Ei ole siis ollut torttua tarjolla. ;D Ehkä ylihuomenna...

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1051 : 30-12-2012, 19:50:48 »
Mulla on kaks kaveria, joiden kanssa oon aina ollu vähä se kolmas pyörä...

Ne on olleet best friends forever<333 päiväkodista saakka, niin ymmärtäähän tuon. Tuskastuttavaa on olla joskus heidän kanssaan, kun nuot näkevät vain toisensa ja ikuisen ystävyytensä. No, tuossa vuosi, kaksi sitten heille tuli iso riita ja välit menivät poikki. Olin eka, että "Ha!", mutta sitten tajusin, että asialle pitää tehdä jotain, koska nuo eivät itsestään yhteen enää päädy, ja että se on minä, jonka jotain täytyy tehdä :(  Muut yhteiset tuttavamme on sellasia käärmeitä, joista on vaan kivaa kun on draamaa.
No puhuin sitten molempien kanssa useampaan kertaan ja kerroin kuinka toinen kaipaa toista kerrasta toiseen (alun keksin, mutta olihan niillä ikävä) ja kuinka haluis tavata ja että se on fiksumpi, joka soittaa ensin. Luulin jo onnistuneeni, mutta tuli takaiskuja ja julistivat uuden vihan, mutta puolen vuoden yrittämisen jälkeen sain heidät taas yhteen ja saan istua jälleen kolmantena pyöränä kun olemme yhdessä! Toisaalta kun asun tosiaan Skotlannissa, on hyvä että heillä on sentään toisensa. Eivät mokomat edes tajunneet, kuinka paljon vaivaa näin heidän kultaisen ystävyytensä eteen  :D

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1017
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1052 : 31-12-2012, 21:53:16 »
Lainaus
Sitä paitsi on aivan älyttömän ärsyttävää havaita itsessään mustasukkaisuutta kavereistaan tai edes sivumennen ajatella, että tuo ja tuo on parempia kavereita keskenään kuin minä ja tuo.
Jossain vaiheessa elämää oli todella sydäntäsärkevää jäädä enemmän tai vähemmän sivuun, nykyään on ystävätilanne parempi kuin nuorena tyttönä (jolloin sitä sydänystävää todellakin olisi kaivannut!) eikä yksinolokaan haittaa kovinkaan paljon.

Minulla on nyt siitä harvinainen tilanne, että meitä on kolmen tytön (eli oikeastaan naisen) ystäväporukka joka on keskenään tasa-arvoinen. Tytöthän perinteisesti järjestäytyvät parillisiin ryhmiin, ja aina joku jää muuten sivuun tavalla tai toisella, mutta meillä on nyt sellainen tilanne että kaikki ovat tosi hyviä ystäviä sekä keskenään kaikin päin parittain ja vielä parempi kun ollaan kolmestaan. :) Vähän aikaa sitten oltiin vielä kolme sinkkutyttöä, kaiken hyvän lisäksi, eikä se nyt ole niin hankalaksi mennyt vaikka yksi on nyt kihlautunut. On omalla tavallaan hankalaa kun bestiksen kanssa on eri elämäntilanteessa, etenkin kun toinen on pienten lasten äiti; parhaalla tahdollakin on hankala järjestää yhteistä aikaa ja silloinkin tuntuu puolin ja toisin että jaksaako toista oikeasti kiinnostaa ne arjen tylsät asiat joissa ei ole mitään yhteistä kiinnekohtaa. Sitä on todella osannut arvostaa tätä ystäväkolmikkoamme! :)

On muodostunut vähän perinteeksi olla yksin kotona uutenavuotena, koska vaihtoehdot ovat joko olla vanhempien luona (muuten kyllä oikein kivaa, mutta ei nyt välttämättä mikään uudenvuoden juttu...), perheellisten sisarusten tai ystävien luona, jolloin on toki siinä hyvä ystävä tai useampi kohdalla mutta koko ajan mennään lasten ehdoilla (joka myös välillä ärsyttää, etenkin kun silloin yleensä muistaa murehtia että on itse perheetön) tai sitten nuoremman kaveriporukan mukana roikkuminen, joka yleensä tarkoittaa jotakin alkoholiin päin vivahtavaa, mikä taas ei minua voisi vähempää kiinnostaa. Todennäköisesti tänäänkin käy niin, että kun alkuilta on kunnolla ohi, saan jonkun tai useamman hyvistä ystävistä myöhäisillan kylään, joka viivähtää jutellessa pitkälle aamuyöhön. :) Se on oikeastaan mainio tapa viettää uusivuosi!

Poissa Kani

  • touché
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 121
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1053 : 01-01-2013, 07:29:54 »
Tiedättekö, mä vihaan sitä facebookin : P -hymiötä. Sen silmät näyttää niin surullisilta, en kestä sitä riipaisevaa katsetta.

Kyllä, olen ihan vesiselvä. Mulla on vaan niin paljon tunteita. Ja hei, ihan loistavaa vuoden 2013 alkua kaikille, jotka tän lukee. Ja niille muillekin.
You are the result of four billion years of evolutionary success. Freaking act like it.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1054 : 01-01-2013, 11:02:35 »
Parempaa uutta vuotta itse kullekin :) Tai jos viime vuosi oli jo mukava, niin samanlaista uutta vuotta! ;D
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1055 : 01-01-2013, 12:13:20 »
Uskomattomia, hienoja asioita täynnä olevaa vuotta kaikille! Ihmetystä, kauneutta ja elämää jokaiselle!

Olipas ilta. Rakastan täällä hotel Californiassa vanhoja kavereitani, varsinkin niitä luovempia yksilöitä. Oon ollut erään kanssa kymmenen vuotta kaveria, ja tänään yks tyyppi sitten avautu, että meillä on sen kaverin kanssa niin samat kaikki ilmeet ja reaktiot, varsinkin kun ollaan vierekkäin ja puhutaan samasta asiasta. Huvittavaa, kun hän on pari vuotta vanhempi karvanen tv-työskentelijä ja minä tällänen. Tänään pitäis mennä paljuileen tuohon parin sadan metrin päähän. Mulla on kivan kokoinen arpi siellä viime kerrasta, en pystynyt käveleen, tai istuun, viikkoon ja olin kymmenen päivää sairaslomalla. Paljuilu on taitolaji ja jos siihen on jotkut toimintaohjeet niin lukekaa ne perkele ennen kuin menette sinne istumaan!

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1056 : 01-01-2013, 12:50:48 »
Mun mielestä nykyinen kaveripiirini ei nimenomaan ole jakautunut silleen, että siinä olisi pariuduttu ja jotkut olisi toistaan parempia kavereita ja se ärsytys että sitä tulee ryhmätilanteissa kuitenkin ajateltua että noi on parempia kavereita keskenään johtuu siitä, että tietää sen paikkansapitämättömäksi. :o
« Viimeksi muokattu: 01-01-2013, 22:18:49 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1017
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1057 : 01-01-2013, 13:29:00 »
Loistavaa, onnentäyteistä uutta vuotta kaikille! Täyttykööt kaikki toiveet ja tulkoon elämä tulvilleen onnellisia asioita. :) Katsotaan miten tässä nyt vuoden mittaan taas elämä etenee.

Liz, sinut tuntien, mietit aina kaikkia ihmeen asioita siltä mahdollisimman synkältä kannalta, ja tässä siitä taas yksi todiste. ;)

Tiedättekö, minun uusi vuoteni alkoi kyllä tosi ärsytyksellä. Tunnen nyt itseni ihan sellaiseksi ilkeämieliseksi naapurinkyttääjämummoksi, mutta oikeasti... Alakerran teinipariskunta (tai jotain parikymppisiä korkeintaan) piti hurjat bileet niin että täällä tuntui basson jytinä jalkapohjissa, ja jossain vaiheessa mietin jo vakavissaan täytyykö sinne soittaa poliisit kun sieltä kuului niin outo mäiske ja naisen kirkuna ja miehen kiroilu, mutta ennen kuin ehdin päättää mitä tekisin ne rauhoittuivat ja alkoivat laulamaan karaokea tai jotain ja rähjäsivät vain hieman silloin tällöin. Mölyäminen ja remuaminen jatkui yli kolmeen asti yöllä ja vaikka yleensä kyllä nukun hyvin melkein missä metelissä tahansa niin nyt en kyllä saanut unta edes korvatulppien avulla. Suunnilleen puoli kahteen asti siedin sitä melua kun minulla oli itsellänikin kaveri kylässä (kuten arvasinkin, ja kivaa oli) ja höpöttelimme ihan sujuvasti metelissäkin, mutta kun olin yrittänyt nukkua tunnin ja ei mitenkään onnistunut, kiskoin takin ja housut päälle ja menin pihalle tarkistamaan että varmasti oli valot oikeassa osoitteessa, otin todistusaineistoksi valokuvia ja videota niiden oven takaa rappukäytävässä sekä sisällä omassa asunnossani, jossa se möykkä kuului niin selvästi että tallentui kameran videokuvaustoiminnollakin niin että sanoistakin saa selvää. (Kuvasin aamukolmea lähestyvää kelloa samalla.) Ja huomenna kun isännöitsijä on taas töissä, laitan jonkinlaisen viestin sinne ja asunnon omistajalle pyynnön häätää nuo häiriköt. Saisivat edes varoituksen tai jotain.

Jos se nyt olisi vain tämä yksi kerta niin ymmärtäisihän sen että uutena vuotena on kiva pitää bileitä, mutta kun se on ollut sama juttu joka ikinen perjantai-ilta, itsenäisyyspäivän iltana ja satunnaisesti muutamana muuna iltana kun niillä on ilmeisesti ollut vapaata seuraavana päivänä. Joka kerta mieletön mölyäminen, remuaminen, miehen äänekäs kiroilu ja naisen kimeä nalkutus, mutta yleensä ne möykkäävät siellä kahdestaan eivätkä niin valtavalla porukalla kuin eilen ja lopettavat viimeistään yhden-kahden maissa tai lähtevät ovet paukkuen baariin (oletus) jo puolenyön tietämillä.

Olen asunut tässä vuodesta 1998 ja alakerran vuokralainen on vaihtunut koko sen ajan 1-3 vuoden välein, eikä ikinä ole ollut tällaista mölyapinaa vuokralla paitsi kerran aiemmin, ja onneksi ne kaksi muuttivat kohtalaisen pian pois. Ymmärrän elämisen äänet eikä minua normaali melu ole koskaan haitannut, lähteehän sitä itsestänikin väkisinkin, mutta kyllä kerrostalossa pitää osata käyttäytyä ihmisiksi ja vaikka ilmoittaa ennakkoon kohteliaasti jos aikoo pitää bileet. Inhoan tuollaisia naapureita. Voi olla että eniten ärsyttää se, kun tänne kuuluu ihan selvästi sieltä vähän korotettu puheäänikin ja etenkin se jatkuva nalkuttaminen ja kiroilu. Tiedän tasan tarkkaan, että normaalitilanteessa ei kuulu ääni läpi kuin parina päivänä muuton jälkeen, eli kun ihmisillä on huonekalut, matot ja muut tekstiilit ne kyllä vaimentavat äänet. Pitäisiköhän laittaa niille viesti että ostakaa vaikka matto tai jotain. ;) Ja jos joku miettii, miksen käynyt sanomassa mitään itse sinne suoraan, niin todellakaan en uskalla pienikokoisena naisihmisenä mennä valittamaan humalaiselle miesjoukkiolle yhtikäs mitään kun niillä on muutenkin siellä vauhti päällä, ei taatusti parantaisi tilannetta ollenkaan. Kohteliaan lapun saatan laittaa joku päivä, kunhan olen rauhoittunut sen verran etten kirjoita liian rumasti.

Todistettavasti ne ovat jossain vaiheessa lopettaneet, koska nyt on hiljaista. Pitäisiköhän suorittaa kostotoimenpide ja alkaa vaikka harjoittelemaan viululla jotakin oikein kimakkaa.  ;D

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1058 : 01-01-2013, 22:27:03 »
Lainaus
Liz, sinut tuntien, mietit aina kaikkia ihmeen asioita siltä mahdollisimman synkältä kannalta, ja tässä siitä taas yksi todiste.

Väärin! Yleensä mä en ajattele ollenkaan enkä varsinkaan negatiivisesti toisista ihmisistä!  ;D Mua aina yllättää se, että ihmiset ajattelee muita ihmisiä ja niiden oletettuja tuntemuksia ja suhtautumisia niin paljon, koska mä en todellakaan ajattele. Se on vain hetkellinen tunne silloin tällöin ja joskus avaudun täällä siitä hetkellisestä tunteesta. Ei todellakaan niin, että kuluttaisin siihen paljon aikaa. Luultavasti ihmisiä siis yllättäisi kuinka vähän mä ajattelen muita ihmisiä ylipäätään, jos sullakin on tuollainen käsitys. ::) Toki kauhuskenaariot pitää aina käydä jossain vaiheessa läpi.  ;D

Bassijumputus on pahinta mitä mä tiedän. En ole ikinä tajunnut, miksi musiikkia pitää huudattaa kun kyllä sen kuulee vähemmälläkin.  :P Basso tekee myös mahdottomaksi nukkumisen ja joskus tuntuu jopa siltä, että oman sydämen rytmikin alkaa mennä sen typerän basson tahtiin eikä silloin ainakaan pysty nukkumaan. Mä olen niin tyytyväinen, että ainakaan toistaiseksi naapurissa ei asu bassohäiriköitä.

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1017
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1059 : 01-01-2013, 22:45:06 »
Lainaus
Väärin! Yleensä mä en ajattele ollenkaan enkä varsinkaan negatiivisesti toisista ihmisistä!
Täsmennän, en ajatellut että ihmisistä vaan asioista. :) Mutta älä ota tätä aiempaa "havaintoa" minkäänlaisena vihjauksena siihen ettet saisi tai ettei kannattaisi avautua senhetkisistä tunteistaan vapaasti. Minusta on kiva että teet niin.

Lainaus
Basso tekee myös mahdottomaksi nukkumisen ja joskus tuntuu jopa siltä, että oman sydämen rytmikin alkaa mennä sen typerän basson tahtiin eikä silloin ainakaan pysty nukkumaan.
No itse asiassa jopa kävi juuri niin! Tai tuli joku sellainen sydämen lisälyönti tai muu muljahdus kaiken aikaa kun yritin nukkua, ja se oli aika pelottavaa. Luin netistä että se johtuu usein valvomisesta, mutta ehkä siihen osaltaan vaikutti se basson jumputuskin.

Tämän päivää on ollut alakerrassa hyvin hyvin hiljaista. ;D Ettei vain väsyttäisi eilisen jäljiltä. Säälin sen verran että en ottanut viulua esiin vaikka olisi oikeasti pitänytkin harjoitella. Olen koettanut rauhoittua mutta alkaa heti ärsyttämään uudelleen kun edes miettii tuota eilistä, en siis ole vielä kirjoitellut lapun lappua. ;)

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1060 : 01-01-2013, 22:57:22 »
Lainaus
Täsmennän, en ajatellut että ihmisistä vaan asioista.  Mutta älä ota tätä aiempaa "havaintoa" minkäänlaisena vihjauksena siihen ettet saisi tai ettei kannattaisi avautua senhetkisistä tunteistaan vapaasti. Minusta on kiva että teet niin.

Aina ei kyllä varmaan kannattaisi avautua, koska epäilen että ihmiset voi ottaa sen vakavammin kuin se on tarkoitettu ja kuvitella sen tarkoittavan jotakuta tiettyä vaikka useimmiten ei tarkoita, mutta kommentoin tuohon sun viestiin vain yrityksenä murtaa sitä mielikuvaa, että istun suurimman osan ajasta murjottamassa ja miettimässä asioiden nurjaa puolta. ;D

Mäkin olen lukenut tuosta bassijumputuksen vaikutuksesta ja joskus tosiaan siltä mustakin tuntunut, että lisälyöntejä on tullut. Joka tapauksessa nukkumisen liian kova jytke on estänyt hyvin tehokkaasti.

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1061 : 01-01-2013, 23:39:39 »
Heha, mä olen kerran sammunut nukahtanut laivan diskossa kaiuttimen viereen. ;D Mua ei juurikaan elämöivät naapurit häiritse; oon ihan turta tämän talon asukkaiden touhuille. Joka toinen naapuri on narkkari tai juoppo, eikä täällä ole koskaan hiljaista - nyt kun ei ole musiikkia huudatettu aikoihin, saatiin uusi haukkukone alakertaan. ::) Ymmärrän kyllä että tuollainen älämölö on ärsyttävää, ja suosittelen tosiaan olemaan yhteyksissä isännöitsijään/vuokranantajaan.

Entistä parempaa ja ihanempaa uutta vuotta kaikille myös täältä!
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1062 : 02-01-2013, 00:03:28 »
Mä olen immuuni muulle kuin bassojumputukselle. Alakerrassa on koira, joka toisinaan ulvoo ja haukkuu ilmeisesti kun jää yksin, mutta ei se mua valvota tai häiritse, musiikkikaan ei valvottaisi mutta bassojytke uppoaa liiaksi ytimeen, että sen jytkeessä pystyisi rauhoittumaan, jollei se jytke ole tarpeeksi hidastempoinen, mutta yleensä ei ole.

Pakko kysyä, että olitko selvinpäin kun laivalla sen kaiuttimen viereen hyydyit? ;D Humalassa minäkin nukahdan ihan mihin vaan, joten ei ole vertailukelpoista. ;D
« Viimeksi muokattu: 02-01-2013, 00:05:51 kirjoittanut Lizlego »

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1063 : 02-01-2013, 03:23:20 »
Pakko kysyä, että olitko selvinpäin kun laivalla sen kaiuttimen viereen hyydyit? ;D Humalassa minäkin nukahdan ihan mihin vaan, joten ei ole vertailukelpoista. ;D
En yllättäen ollut selvinpäin, joten ei voi vertailla. :P Jäin pöytään vahtimaan juomia kun muut menivät tanssimaan ja sitten loppuikin virta, ja ajattelin ihan hetkeksi sulkea silmät siinä mukavassa basson värähtelyssä... ::) Tuo meikän parempi puolisko on kyllä nukkunut ihan tyytyväisenä selvinpäin kun sen huoneen palohälytin on alkanut huutaa - ei mitään reaktiota vaikka se soi n.10min täysillä suoraan yläpuolella, ja se käytiin ruuvaamassa irti sieltä katosta.

Mun kaveri oli muuten ollut just eräässä itsellenikin tutussa baarissa Järvenpäässä viikonloppuna, ja siellä oli bassot olleet niin kovalla, että oli drinkit pomppineet alas pöydiltä. Eivät kuulemma oikein viihtyneet kyseisessä ravintolassa... ;D
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1064 : 02-01-2013, 07:56:14 »
Mä epäilen, että viime yön ruhtinaallisten kahden tunnin yöunien jälkeen mä saattaisin tänään vaikka nukahtaa iltapäivällä kajareiden viereen ihan selvinpäin.  ;D Voin kuvitella millaista täytyy olla, että drinkit pomppii alas pöydiltä. Kyllähän se jo viihtyvyyttä häiritsee. ;D