Kirjoittaja Aihe: Off-topic #2  (Luettu 279350 kertaa)

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1200 : 28-01-2013, 18:35:43 »
Hihi, tilasin just uusia jääkaappimagneetteja - tietysti omien kissojen kuvilla varustettuina! Houkutti tilata myös kissalaseja, mutta ehkä se olisi mennyt jo vähän yli. ::)
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1201 : 04-02-2013, 18:16:46 »
Mitä ihmettä Finissä kohkataan henkilötietolaista ja rekisteriselosteesta? Yritin lukea tuota lakia ja sen kaikki esimerkit on jostain ihan muualta, mutta sitten sanotaan että myös keskustelupalstat kuuluu sen piiriin. Siis että jossain pitäisi olla rekisteriseloste siitä, mitä teidän tiedoilla tehdään (niillä, joita ei kannata antaa oikeina tietoina niin miten sitten rekisterinpitäjä on vastuussa niiden oikeellisuudesta ja ajantasaisuudesta WTF? ;D) Teidän kaikki tiedot, mitä täällä kerätään näkyy teidän profiilissa. Niin ja IP:t näkyy myös. Eikä tietoja käytetä mihinkään eikä lähetetä eteenpäin ja ne näkee vain adminit tai jos laittaa ne julkisiksi, kaikki muutkin. Toki varmasti jos adminit alkaa välittämään teidän sähköpostiosoitteita eteenpäin tai kertoo muille, se on laitonta. Ei ymmärtää tuota lakia ja selostetta, mutta voin mä sellaisen kirjoittaa kaikille haluaville.  :D

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1202 : 05-02-2013, 06:53:16 »
Ei ymmärtää tuota lakia ja selostetta, mutta voin mä sellaisen kirjoittaa kaikille haluaville.  :D
Kuulostaa jännältä, pitää tutustua tohon juttuun töiden jälkeen kun on enemmän aikaa. Mutta siis ei, en ainakaan itse koe tarvetta tällaiselle selonteolle. :D
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1203 : 05-02-2013, 07:24:21 »
(niillä, joita ei kannata antaa oikeina tietoina niin miten sitten rekisterinpitäjä on vastuussa niiden oikeellisuudesta ja ajantasaisuudesta WTF? ;D)
Ehkä tuon vois mainita jossain tuolla foorumi-infossakin että kirjoitat kaikille haluaville.

Ja onhan Fifin adminitkin vastuussa siitä, että tietty nimimerkki vastaa tiettyä IP-osoitetta tietyn viestin kohdalta. Eihän sitä tarkempaa vastuuta voi ollakaan, kun kenenkään henkilöllisyydestä ei ole mitään takeita.


(MWHAHAHAHAAA!!11 olen bätmäään!!!!1)
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1204 : 05-02-2013, 13:21:14 »
Ja onhan Fifin adminitkin vastuussa siitä, että tietty nimimerkki vastaa tiettyä IP-osoitetta tietyn viestin kohdalta. Eihän sitä tarkempaa vastuuta voi ollakaan, kun kenenkään henkilöllisyydestä ei ole mitään takeita.


(MWHAHAHAHAAA!!11 olen bätmäään!!!!1)

Siis miten niin adminit ovat vastuussa siitä, että tietty nimimerkki vastaa tiettyä IP-osoitetta tietyssä viestissä, koska enhän mä tai kukaan muu voi mitenkään edes kontrolloida sitä. ??? En nyt tajua tätäkään... ;D.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1205 : 05-02-2013, 16:09:45 »
Eäh, siis vastuussa siitä että on olemassa listaus, jossa tietty nimimerkki + ip + viesti kohtaavat ;D
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1206 : 05-02-2013, 19:32:13 »
Väsy, kooma, joko on tarpeeksi myöhä että voi mennä nuq? Onhan? Joohan?

Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1207 : 05-02-2013, 22:19:04 »
Mä voin kirjoittaa sen selosteen tänne, kunhan mun palikka-aivot jotenkin rekisteröi ensin sen, että mitä siinä pitää lukea. Mitä me kerätään ja miten me niitä käytetään? Onhan tämä nyt palikkaa, koska kyllähän tällaiset asiat kuuluisi tietää.  :o

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1208 : 06-02-2013, 06:39:48 »
Helpommalla pääsee kun jättää jonnekin julkisen lupauksen kirjoittaa seloste jos joku sitä pyytää ;D

Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1209 : 06-02-2013, 07:46:41 »
Mutta kun sen pitäisi mun käsittääkseni (mitä nyt tuota kirjoitusta laista ymmärrän) olla julkisesti kaikkien nähtävillä eikä vain erikseen pyydettäessä.  :P Siitä pitäisi käydä ilmi mitä teistä kerätään ja mihin sitä käytetään, kun onhan täälläkin näitä erilaisia raportteja ja esimerkiksi käyttäjistä voi erikseen saada sen mitä kukin on tänne kirjoittanut eikä sekään välttämättä ole kaikille ihan selvää kuten ei ehkä sekään, että kenelle nuo tiedot näkyy. Tuon lain mukaan jokaiselle pitäisi olla halutessaan nähtävissä mitä hänestä on kerätty. Tuli ihan mieleen, että tarkoittaako tuo laki sitäkin, että jos ylläpidossa jostain ihmisestä puhutaan eikä suostuta näyttämään mitä hänestä on puhuttu, että se on laitonta? Ei, mun pääni ei riitä tämän ymmärtämiseen. Laitetaanko vaan suosiolla koko pulju kiinni ennen kuin joku haastetaan täälläkin oikeuteen?  :P Mä kannatan sitä. Alkaa tämä koko nettielämä olemaan lain kannalta ihan liian vaarallista, kun ei ymmärrä eikä huvittaisi kantaa vastuuta jostain mitä ei itsekään ymmärrä ja joutua vastuuseen jostain ihan omaa tyhmyyttään.  ;D
« Viimeksi muokattu: 06-02-2013, 07:51:15 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1210 : 06-02-2013, 07:48:41 »
Eikö toi kerääminen tapahdu samoin ko aika lailla muillakin foorumeilla. Meillä on profiilit, joita ite käyttäjä täyttää. Pakollisia tietojahan ei taida salasanan ja nimimerkin lisäksi olla.  Tietoja ei käytetä kai oikein mihinkään, tarvittaessa henkilön kanssa viestimiseen ja tunnistamiseen. Tietoja ei luovuteta eteenpäin, paitsi ehkä viranomaisten vaatimuksesta? Tjsp.
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1211 : 06-02-2013, 08:00:16 »
Mutta onko se tietojen keräämistä, että ihmisten profiileista voi nähdä kaiken mitä ne on tänne kirjoittaneet? Siis admineille näkyy seuraavat tiedot:

tunnus
nimimerkki (voi olla eri kuin tunnus)
viestien määrä
sähköposti
IP-osoite
Ikä
Rekisteröitynyt
Viimeksi paikalla
Paikallinen aika

Sen lisäksi tilastoista näkee muun muassa seuraavia juttuja:

Keskustelualueella vietetty aika
Viestejä yhteensä
Aloitettuja aiheita yhteensä
Aloitettuja äänestyksiä
Annettuja ääniä

Kirjoituksista näkee:

Viestit
Aiheet
Liitteet

Suurin osa näistä näkyy kai kaikille, mutta mitkä näistä sitten pitää kirjoittaa selosteeseen vai koko litania, ettei ihmiset ainakaan ole epätietoisia siitä, mitä niistä voidaan nähdä ja mitä niistä kerätään, koska kaikki nämähän kerääntyy Fifin rekisteriin? Auttaisi, jos jossain edes lukisi jotenkin selkeästi, että mikä luetaan henkilötietoihin, kun siitä sanotaan vaan henkilöä yksilöivät asiat ja asiat, joista henkilön voi tunnistaa ja henkilönhän voi tunnistaa vaikka mistä riippuen asiasta. ::)
« Viimeksi muokattu: 06-02-2013, 08:04:22 kirjoittanut Lizlego »

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1212 : 06-02-2013, 17:22:51 »
No jos noi kaikki vaan työntää sitten sinne varmuuden vuoksi, niin ei ainakaan pitäisi jäädä kenellekkään mitään epäselväksi, eikä listasta sitten puuttuisi myöskään mitään olennaista? :P
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1213 : 06-02-2013, 19:14:46 »
Joo, mä kannatan kans että kaikki vaan listaan ja vaikka boldilla ne mitkä näkyy kaikille tjsp. Tuonne foorumi-infoon vain kopsilla ja hyvä tulee ;D
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1214 : 06-02-2013, 22:02:45 »
Näinhän sitä alustavasti kannattaa tehdä, koska jos mä nyt mitään tuosta koko laista ymmärrän niin tuossa on ne pääasiat ja sitten jos vielä nimittää itsensä henkilöksi, jolta voi kysyä lisää ja saa halutessaan copy/paste-profiilikuvan siitä mitä ylläpito kyseisestä käyttäjästä itsestään näkee, siinä ne asiat on. Ainakin mun ymmärryksen mukaan.