Kirjoittaja Aihe: Off-topic #2  (Luettu 279317 kertaa)

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2507
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1845 : 02-11-2014, 00:57:22 »
Pienten lasten äidit ovat mestareita saamaan aikaiseksi mitä hyvänsä! Kokemusta on... Se johtuu ihan siitä, että muutakaan vaihtoehtoa ei ole. Minäkin olin lasten ollessa pieniä suoranainen mallimamma, jopa ihan järjettömyyteen asti. Mutta ei siitä sen enempää. Järkevöidyin myöhemmin.

Ja tämä ei millään muotoa ole mikään kettuilu Rimpsiä kohtaan! Päinvastoin! Itselläni on noista ajoista jäänyt mieleeni se, että nautin suunnattomasti äitiydestä ja lapsistani. Jopa niin, että mies, nykyinen ex, taisi jäädä liiankin vähälle huomiolle. Ja sen neuvon annankin, että muistahan pitää myös lapsesi isästä huolta, rimps raksu.

Ja ne alruunat ovat oikeasti aika kammottavan näköisiä. Melkein sama oli eilen ja tänään töissä, kun kaikennäköisiä ökkömönkiäisiä tuli vastaan. Asioitsin mm. Gandalfin kanssa...  ;)



zilah

Poissa rimps

  • superhessu
  • Viestejä: 532
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1846 : 02-11-2014, 15:32:52 »
Flunssa se senkun on ja pysyy. Köhitään kaikki kolme ja pikkuneidille nousi kuume yön aikana kahden viikon sairastelun jälkeen. Pyörähettiin aamulla päivystyksessä, mutta ei löytyny mitään hälyttävää ja nyt tuo on ihan reipas kun haettiin toistakin kuumelääkettä.

Kyllähän sitä joo tekee kaiken, mikä on pakko tehä, vaikka olisi itellä pää kainalossa. Onneksi mun perhe asuu ihan likellä, joten saan kyllä apuakin kun siltä tuntuu. Mieskin osallistuu onneksi lapsenhoitoon ja tekee itse asiassa enemmän kotitöitä ja parempaa ruokaa kun minä, joten olen varsin onnellinen. Neitikin yleensä menee nukkumaan 19-21 välillä nykyään, joten ehtii parisuhdeaikaakin viettää sitten iltasella hyvin ja tehdä omia juttujakin.

On kyllä pää ja kroppa ihan sekasin ku yö oli niin levoton ja herättiin ennen kuutta. Ihan sekasin päivärytmi ja sisänen kello ja ruokahalu. No mut ehkä tää tästä.

Tule käymään joskus, kun aurinko on matalalla, kun olet keijutuulella ja valmis olemaan se mikä olet.
Tule silloin kun unohdat, että oletkin jo aikuinen nainen ja muutenkin täydellinen.
~Nina Kolehmainen

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1847 : 11-11-2014, 13:21:39 »
Onko joku laittanut jo Kalunterin pystyyn? o.0
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Sinikeiju

  • Mansikan raxu
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 71
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1848 : 11-11-2014, 13:30:02 »
Mä lähdin viikoks Tampereelle. Pieni miniloma tekee hyvää kaiken sen keskellä, mitä mun elämässä nyt tapahtuu. Majailen kaverilla, jonka naapurit jo juorus kesällä kun olin vain yhen yön et tällä kaverilla on tyttöystävä. Ne oli siis nähny meiän menevän yhessä kauppaan hakemaan maitoa... No, nyt naureskellaan, että millaset juorut lähtee tästä viikosta? Vaikka vain ihan kavereita ollaan.

Prkl, voisko ne saakelin amk:n valintatulokset tulla jo? Tahtoo tietää pääsinkö kouluun.

Poissa phoenike

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 151
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1849 : 11-11-2014, 23:30:03 »
Laskeekos kekään muu päiviä Dragon Age Inquisitionin ilmestymiseen? :D

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1850 : 12-11-2014, 10:24:27 »
phoenike, oon miettinyt sitä, mutta saattaapi olla, ettei läppärin speksit riitä  :-[

Sinikeiju, ihanat juoruilijat  ;D Nyt nyt kuule lisäät vaan vettä myllyyn! Mulla oli viime vuonna sellainen (sangen ärsyttävä) tuttu, joka oli aina juoruilemassa, että jos jonkun vastakkaista sukupuolta olevan kanssa hengaa niin sehän on seksuaalista. Tää ärsytti alkuun, mutta sitten vedin tän leikiksi - aloin tahallani näyttäytymään hänen seurassaan mitä erilaisempien miesten kanssa, kunnes eräissä kotibileissä vedin mukanani hänen nähtensä kolme poikaa bileisännän makuuhuoneeseen (jätettiin pieniä viestejä hänen työpöydälleen ja puhuttiin pokemoneista). Vastasin myöntävästi jokaisiin epäilyihin, niin että lopulta hän oli hyvin hämmentynyt.
Toivottavasti koulutulokset pian tulee! Odottavan aika on pitkä  :P

Niin joo ja voi jee: meillä luennoilla on läsnäolopakko ja joka kerta pitää allekirjoittaa listaan, että hei täällä olen. Tänään kun hapuilin itselleni listaa, vierustoverini oli vaan, että "Ei hätää, mä allekirjoitin jo sun puolesta!". Myöhemmin kävin oikein tarkistamassa listan ja joo, se oli raapustanut kopion mun allekirjoituksesta?? WTF  ;D ???

Poissa Antelope

  • anti
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 85
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1851 : 12-11-2014, 12:32:51 »
Lainaus käyttäjältä: Lavande
Tää ärsytti alkuun, mutta sitten vedin tän leikiksi - aloin tahallani näyttäytymään hänen seurassaan mitä erilaisempien miesten kanssa, kunnes eräissä kotibileissä vedin mukanani hänen nähtensä kolme poikaa bileisännän makuuhuoneeseen (jätettiin pieniä viestejä hänen työpöydälleen ja puhuttiin pokemoneista).
Hihitin tälle hulluna. ;D Nokkelaa!

Valitetaan tässä nyt samalla: mie oon kipeä! Mä en ole ikinä kipeänä. Viimeksi oon ollut kunnolla joskus kaksi vuotta sitten kesällä. En muistanut, että tää on näin syvältä. :( Joku teistä saa luvan tulla hoitamaan mua ja tuomaan jätskiä!

Poissa rimps

  • superhessu
  • Viestejä: 532
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1852 : 12-11-2014, 12:44:47 »
Antelope, tunnen tuskasi. Ite yskin keuhkojani pihalle 3 viikkoa, jonka jälkeen sain jopa antibioottikuurin. Aamulla otin viimesen nappulan, yskä on melkein poissa ja nenä ei oo moneen päivään ollu oikeestaan tukossa, vaikka pitääkin vähän väliä niistää. Olo tuntuu jopa melkein ihmismäiseltä! Sanoisin, että muista levätä mahdollisimman paljon, mutta se ei kyllä koskaan oo mitenkään helppoa. Mua vaan lähinnä ärsytti, kun käskettiin levätä. (Tottakai mä lepäisin ja nukkuisin ihan mielelläni, mutta armas tyttäreni on eri mieltä.)
Tule käymään joskus, kun aurinko on matalalla, kun olet keijutuulella ja valmis olemaan se mikä olet.
Tule silloin kun unohdat, että oletkin jo aikuinen nainen ja muutenkin täydellinen.
~Nina Kolehmainen

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1853 : 12-11-2014, 13:08:19 »
Otan osaa flunssapotilaiden tuskaan. Itse yleensä oon jatkuvasti jossain räkätaudissa, mutta tänä syksynä olen onnistunut selättämään kaikki flunssan yritykset heti alkuunsa.
Sanoisin, että muista levätä mahdollisimman paljon, mutta se ei kyllä koskaan oo mitenkään helppoa. Mua vaan lähinnä ärsytti, kun käskettiin levätä. (Tottakai mä lepäisin ja nukkuisin ihan mielelläni, mutta armas tyttäreni on eri mieltä.)
Lääkäreillä on aina tietyt vakio-ohjeet joka vaivaan, eikä ne tunnu yleensä ottavan ollenkaan huomioon kyseisen potilaan todellista tilannetta. Joskus on tuntunut, ettei tiedä itkeäkö vai nauraa, kun maratonia treenavaa ihmistä on kehotettu lisäämään liikuntaa, tai vuorotöissä käyvää on käsketty pitämään vuorokausirytmi säännöllisenä jne jne. :D
Mulle itselle on sanottu kerran, että ei saa nostella mitään, kun vanhin lapseni oli vuoden ikäinen ja minä olin yksinhuoltaja. Ja asiasta oli just hetkeä aikaisemmin ollut puhetta lääkärin kanssa.  ::)

Poissa Antelope

  • anti
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 85
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1854 : 12-11-2014, 13:20:58 »
Kiitos sympatiasta molemmille. <3 Kuulostaa rimps kyllä ihan kammottavalta. Olla nyt kolme viikkoa kipeänä. Onneksi on melkein jo selätetty! Mulla ne kestää ehkä sen pari kolme päivää, luojan kiitos, mutta yksi asia, mitä en kestä tässä taudissa on tää jäätävä selkäsärky. Sattuu niin helvetin paljon --  ei voi istua, ei maata, ei mitään.


Haha, ja tohon lääkäriasiaan: meilläpäin terveyskeskusta kutsutaan arvauskeskukseksi, kun ne ei tosiaan tiedä siellä mitään mistään. :D Olin yhdellä lääkärillä kerran, että saisin lähetteen nuorisopolille, niin se antoi kaksi viikkoa sairaslomaa ja sanoi että tuu sen jälkeen uudestaan, "jos on vielä paha olla, niin laitan lisää". Lol. Suurin osa niistä lääkäreistä on kans ulkomaalaisia, eikä ne osaa suomea, niin yritä siinä sitten selittää, että pitäisi saada migreenilääkkeet, kun toinen ei tajua yhtään mistä puhut. ;D

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1855 : 12-11-2014, 16:00:06 »
Laskeekos kekään muu päiviä Dragon Age Inquisitionin ilmestymiseen? :D
Lasken pikemminkin päiviä siihen, kun se ei maksa 80 euroa ps4:lle. Törkeän hintainen peli!
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa rimps

  • superhessu
  • Viestejä: 532
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1856 : 13-11-2014, 11:58:15 »
Arvauskeskus se täälläkin päässä on. Välistä tuntuu, että pitää ite mennä lääkäriin oman diagnoosin kanssa, että sieltä saisi apua. Kyllä ne välillä jopa osaa asiansa, mutta välillä taas tuntuu, että niillä on joku arpanoppa siellä, millä ne heittää.

Mua ärsyttää, kun kaikki ärsyttää.
Tule käymään joskus, kun aurinko on matalalla, kun olet keijutuulella ja valmis olemaan se mikä olet.
Tule silloin kun unohdat, että oletkin jo aikuinen nainen ja muutenkin täydellinen.
~Nina Kolehmainen

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1857 : 13-11-2014, 12:39:07 »
Musta se on ihan yleinen käytäntö mennä lääkäriin ja kertoa mikä vaivaa ja mitä siihen haluaa :D Muistan kun pari vuotta sitten (Suomessa!) mulla oli ihan järjetön korvasärky ja tuntui, kuin olisin kuolemaa tehnyt. Lääkäri kysyi multa moneen otteeseen, että onko se korvatulehdus, jolloin sopersin vaan, että eikö teidän se pitäisi tietää. Enhän sitä itse edes korvaansa näe!
Britanniassa tää on saavuttanut ihan eeppiset lukemat - kaverilla oli ihottumaa ja hän meni lääkäriin, kertoen todella vahvasta kolmiolääkeestä, jota hänelle oli melkein kymmenen vuotta sitten määrätty (Saksassa). Lääkäri kysyi suoraan, että haluatko lisää ja määräsi sitten kuukauden satsin, kun vastaavaa tavaraa saa Saksassa korkeintaan viikoksi... Niin ja kerran kun menin ehkäisyneuvolaan, sieltä kysyttiin, että mitä ehkäisyä haluan! Näytti listan vaihtoehdoista (tyyliin kaikki kierukasta eri tyyppisiin pillereihin), vastaili kyllä kysyttäessä ja sitten lopulta valitsin itse mitä tykkään. Vähän kuin vaateshoppailua!

Mitäs sitä koko hommaan mitään lääkäriä tarviikaan, senkun googlaa oireet ja Vauva.fi vuoden 2005 keskusteluiden perusteella päättelee, kuinka toimitaan!  ;D

Poissa Jolandina

  • Perusketku
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 219
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1858 : 13-11-2014, 13:23:03 »
Mitäs sitä koko hommaan mitään lääkäriä tarviikaan, senkun googlaa oireet ja Vauva.fi vuoden 2005 keskusteluiden perusteella päättelee, kuinka toimitaan!  ;D

Joku viikko sitten puhelimessa sairaanhoitaja ihan kertoi, että vilkaisee nettisivulta x asiasta. Piti sitten todeta, että oon kyllä sieltä osannut jo katsoa, ja että jos asia olis sillä selvinnyt, en tässä just soittelisi. Eläinlääkärien kanssa on vielä parempia kokemuksia. Jos soittaa useemman kunnan alueella päivystävälle eläinlääkärille vois toivoa, että vastaus olis jotain muutakin kuin että "odotapa katson kirjasta", jos kysymys on niinkin tavanomainen kuin kuumeen hoito-ohjeet. Kyllä sitä itsekin voin katsoa kirjasta tai useemmastakin, mutta sieltä on hankala saada vastausta sille, onko tilanne niin huolestuttava että ell olis syytä pyytää käymään. Mun mielestä tuntuu jotenkin tyhmältä itsediagnosoida googlen ja vauvapalstojen avulla, tai sitten taktikoida sen suhteen, mitä kertoo ja mitä ei, jotta oikeesti tutkimuksiin pääsisi, mutta kai se on nyt sitten nykyaikaa.
When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
~ Sherlock Holmes

Ficcilistaus  ||  LJ-ficcilistaus

Poissa rimps

  • superhessu
  • Viestejä: 532
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1859 : 14-11-2014, 11:52:23 »
Joo ja oli oireet sitten mitä tahansa niin google tarjoaa aina syöpää ja raskautta ensimmäisinä vaihtoehtoina, ja tosiaan myös noita vauvapalstoja :'D Googlasin tässä joku aika sitten hakusanalla "mustelma tissi imetys" niin sain ensimmäiseksi hakutulokseksi Wikipedia-artikkelin rintasyövästä. Eikä siellä taidettu edes mainita mustelmia.

Onneksi sentään löytyy mukaviakin kokemuksia lääkäreistä. Käytettiin neitiä päivystyksessä pari sunnuntaita sitten kuumeen takia. Oltiin paikalla 7.40 niin hoitaja sano, että se voi laittaa toki meijät yöllä tulleitten jonon perään tai sitten voidaan hengailla kasiin asti siinä odotusaulassa ja mennä sitten ilmottautumisluukulle, jolloin päästään suoraan normipäivystykseen jonon alkuun. Oli vielä mukava lääkärikin, joka oikeasti katsoi tytön kurkun, nielun, korvat, kuunteli keuhkot ja otti varuilta vielä tulehdusarvotkin. Terveyskeskuksessa kun käytiin edellisellä viikolla, niin lääkäri katsoi vain korvat ja kuunteli keuhkot, vaikka neiti oli yskinyt ja röhissyt pari viikkoa.
Tule käymään joskus, kun aurinko on matalalla, kun olet keijutuulella ja valmis olemaan se mikä olet.
Tule silloin kun unohdat, että oletkin jo aikuinen nainen ja muutenkin täydellinen.
~Nina Kolehmainen