Kirjoittaja Aihe: Off-topic #2  (Luettu 279402 kertaa)

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2507
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1995 : 31-05-2015, 00:25:33 »
Vuokratyöntekijät ovat kyllä oma lukunsa. Firmassamme on parina päivänä ollut tällainen vakavan työvoimapulan vuoksi. Eilen hän oli toisessa työpisteessä ja tänään sitten minun kanssani.

Ikäväksi paljastui, ettei kaveri kyennyt tekemään niitä töitä mistä oli puhe, ja meille kahdelle muulle päivä oli todella raskas. Sinänsä kyllä oli todella mukava mies, ja yritti todellakin parhaansa niissä töissä, mitkä sitten hänelle annoimme tehtäväksi. Sitä vain ihmettelin, että miksi hän oli aluksi melkein arka, ja jos hiukkasen olin välillä kärsimättömän kuuloinen, kaveri melkein hajosi.

Se kolmas työntekijä sitten paljasti, mistä oli kyse. Hän oli eilen ollut tämän vuokratuontekijän kanssa töissä ja polttanut kääminsä totaalisesti. Ymmärrän kyllä tavallaan, koska kyllä toistaitoinen työntekijä on kavereilleen todella raskas. Mutta se meni liian pitkälle , kun   oli tämän vuokris raukan pelotellut, että huomenna sulla onkin tiukka esimies, firman kovin tyyppi (siis minä) ja se tekee susta silppua.  :o

Meillä tulee siis olemaan piitkä ja vakava keskustelu tämän kolmannen työntekijän kanssa. Vaikka ymmärränkin, että närvelit menee, niin en hyväksy alaisteni pelottelua tai muuta edes tällaisessa tilanteessa. Vaikka toisaalta kyllä, ihan salassa naurankin sitä, että musta maalattiin kuva, jonka mukaan olen joku tultasyöksevä pirttihirmu.  ;D Todellisuudessa kuitenkin olen kiltti ja hyväsydäminen, vaikka minua ei kannatakaan suututtaa.

Tällaista tänään. Huomenna (eli siis tänään) homma jatkuu.  ;)



zilah

Poissa rimps

  • superhessu
  • Viestejä: 532
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1996 : 31-05-2015, 20:13:45 »
Ohhoh. Onpas teillä ollut keskustelua. Mun pää on niin räkää täynnä etten edes viitsi yrittää osallistua. Mutta mikä ihme on tuo kudos mistä te puhutte? Ikinä kuullukaan. (ai miten ni oon ollu lähes poissa fikkipiireistä ainakin neljä vuotta?)

Mun elämä myllertää nyt kovasti. Helmikuussa jätin pillerit pois ja eilen näytti testi kovasti siltä, että meille olisi toinen tulossa helmikuussa, jos kaikki menee hyvin. Niin alussa todellakin vielä, ettei kerrota kun lähipiirille, eli niille joille vois kertoa sitten suru-uutisetkin, joita toivottavasti ei tule. Mutta ajattelin, että siinäkin tapauksessa purkisin todennäkösesti tuntojani tänne, joten miksen myös kertoisi jo nyt. En oo kyllä oikein vielä sisäistäny (kun konkreettisesti, hehehe) asiaa, mutta ehkä se tästä pikkuhiljaa. Eilen kerkesin jo unohtamaan koko jutun, kun päivä oli niin vilkas, kun oltiin kälysen lakkiaisissa, onneksi mieheke muisti :'D

Onnea Lizille synttäreitten johdosta!<3
Tule käymään joskus, kun aurinko on matalalla, kun olet keijutuulella ja valmis olemaan se mikä olet.
Tule silloin kun unohdat, että oletkin jo aikuinen nainen ja muutenkin täydellinen.
~Nina Kolehmainen

Poissa Jolandina

  • Perusketku
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 219
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1997 : 31-05-2015, 20:51:30 »
Tilanne kuulostaa melko ikävältä, zilah. Kahdestaan kolmen töiden hoitaminen on tosi uuvuttavaa. Mä en tosin ymmärrä, miksi vuokratyöntekijäparkaan pitää omaa ärtymystä purkaa (saati sitten "mustamaalata" muita), jos hän kerran kuitenkin yrittää parhaansa. Soveltumattomuus ei ole vuokratyöntekijän vika, vaan hänen palkkaajansa, tai tässä tapauksessa mahdollisesti enemmän vielä vuokrafirman.

Onnea rimpsille ihanista uutisista!

Päädyin pääosin teidän aikaisempaa ficcikeskustelua luettuani todella pitkästä aikaa kunnolla paneutumaan lukemiseen. Hyvänä tarkoituksena oli lukea (... ja kommentoida) nimenomaan suomeksi ja muutakin kuin vain vanhoja lemppareita uudestaan, mutta toisinpa kävi. Oon viime viikon menettänyt yöuneni enkkupuolella, ja vielä vanhojen lemppareiden parissa. Toki samoilta ficcaajilta on tullut myös uutta tuotantoa, joten vähäisille yöunille on pienenpieni järkevähkö selitys olemassa. En kyllä ole viimeiseen kymmeneen vuoteen näköjään aikuistunut yhtään siinä mielessä, että osaisin jättää mielenkiintoisen ficin kesken unten tieltä. Töissä ei ole ollut kovin ruusuista, ja ikävät tilanteet yhdistettynä vähiin uniin eivät lopputuloksena ole mitään kovin kaunista.
When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
~ Sherlock Holmes

Ficcilistaus  ||  LJ-ficcilistaus

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2507
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1998 : 01-06-2015, 09:28:08 »
Mun elämä myllertää nyt kovasti. Helmikuussa jätin pillerit pois ja eilen näytti testi kovasti siltä, että meille olisi toinen tulossa helmikuussa, jos kaikki menee hyvin. Niin alussa todellakin vielä, ettei kerrota kun lähipiirille, eli niille joille vois kertoa sitten suru-uutisetkin, joita toivottavasti ei tule. Mutta ajattelin, että siinäkin tapauksessa purkisin todennäkösesti tuntojani tänne, joten miksen myös kertoisi jo nyt. En oo kyllä oikein vielä sisäistäny (kun konkreettisesti, hehehe) asiaa, mutta ehkä se tästä pikkuhiljaa. Eilen kerkesin jo unohtamaan koko jutun, kun päivä oli niin vilkas, kun oltiin kälysen lakkiaisissa, onneksi mieheke muisti :'D

Ooh! Onnea toisen tulevan minirimpsiksen johdosta! Kai uskaltaa jo onnitella?  ;D

Jolandina: Olet aivan oikeassa tuossa, että tämä moka ei todellakaan ole vuokratyöntekijän vika, vaan hänet palkanneen firman! Tätä aion ehdottomasti myös painottaa nyt, kun asia joudutaan käymään myymäläpäällikön kanssa läpi. Sikäli hommasta paisui iso juttu, että tämän vuoksi yhden päivän tulos jäi pienemmäksi kuin mitä se muutoin olisi ollut. Kaiken kaikkiaan melkoisen kallis kakku firmalle, varsinkin kun vuokratyöntekijät eivät ole mitään halpaa työvoimaa. Oma lukunsa on sitten tämä kolmantena ollut työntekijä. Voin sanoa, etten ole tyytyväinen. Hän saa tiukan puhuttelun aiheesta, miten työkavereita kohdellaan, vaikka ne olisivat väliaikaisia ja kuinka toistaitoisia tahansa. Niin että hän saattanee hyvinkin nähdä sen tultasyöksevän pirttihirmun, jos asia ei mene perille hyvällä.  ;)



zilah

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1017
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #1999 : 02-06-2015, 23:11:50 »
Ohoh, ihana varhaisuutinen rimpsiltä! :) Kuulostaa niin mukavalta se muuttokin ja kaikki.

Minä elättelen taas näin kesän alkaessa toivoa, että muut kiireet hellittäisivät ja saisin vähän aikaa kirjoittamiseen. Tuntuu siltä, että joka vuosi on sama tilanne, ja kesä hujahtaa huomaamatta ohi... Hmm.

Poissa Antelope

  • anti
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 85
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2000 : 03-06-2015, 08:52:16 »
Jee, rimps, onnea munkin puolestani. :)

Ja Fiorella, sama juttu täällä! Joskaan ei kirjoittamisen kanssa, siihen mulla tuntuu olevan aina aikaa kesken pahimman koemyllytyksenkin. :D Mutta mustakin tuntuu, että kesä menee ohi ihan masentavan nopeasti joka vuosi, ja sitten syksyllä angstailen kouluun mentäessä, kun en ehtinytkään tehdä kaikkea kivaa ja tyylillä valloittaa maailmaa kavereiden kanssa.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2001 : 06-06-2015, 11:19:01 »
Luulin jo onnitelleeni rimpsiä, mutta en ollutkaan, joten myöhäiset onnittelut! :)

Mulla on taas sellainen olo, että haluaisin vaihtaa aivoja. Toivottomuuden multihuipentuma yrittää pohtia asiallisesti ja analyyttisesti, miten ja miksi Chicago Blackhawks/Tampa Bay Lightning voittaa Stanley cup -mestaruuden, kun ajatukset karkaa siihen, että kenellä on upein parta ja mitä parrakkaana olevat pelaajat keskenään tekee. Miksei pelianalyysiä saisi kirjoittaa miesten parroista? Onko kukaan tehnyt koskaan tilastollista tutkimusta siitä vaikuttaako finaaliottelusarjassa pelipartojen pituus voittamiseen? Onko parrasta tai parrattomuudesta haittaa? Vähintäänkin, että jääkö partakarvat kiinni varusteisiin? Luulisi ainakin kypärän nauhan alle jäävän...

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1017
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2002 : 07-06-2015, 22:06:16 »
Koko päivä hujahti, tai ainakin suurin osa iltaa, mutta viimeistelin pätkän Mollyficciä ja sain sen julkaistua. :D Tämä tosin sotii periaatteitani vastaan siinä, että yleensä en ikinä julkaise mitään suoraan, kun lähipäivinä siitä löytyy uudelleen luettuna kuitenkin hirveästi korjattavaa, mutta jotenkin teki niin kovasti mieli päästä tarinassa eteenpäin, kun luin sen itse eilen illalla pitkästä aikaa kokonaan. :)

Nyt on ollut jotenkin niin ikävä kirjoittamista jo pitkän aikaa, että muut kiireet ja tekemiset saivat nyt sen verran joustaa. Toivon, että samalla innostuksella saisin viimeisteltyä tai kirjoitettua loppuun muitakin keskeneräisiä ficcejä mieltä kiusaamasta.

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2003 : 10-06-2015, 22:04:45 »
Mies sai töitä Lontoosta! Ihan mieletöntä, ja oon niin ilonen sen puolesta et toi homma tärppäs, kun edellisessä työpaikassa tuli aika tukevaa paskaa niskaan. Ikävä homma täs on, et mä en voi lähteä vielä mukaan. Mulla alkaa syksyllä viel kolme pakollista kurssia ja opinnäytetyön teko. No, jos vaikka jouluksi onnistuisin saamaan kaikki täällä pääse purkkiin niin voisin ettiä ulkomaanharjoittelupaikan Lontoosta. Saisin suoritettua pakolliset harjoituspisteet jo kesällä Suomessa, mut ulkomaanharjoittelu voisi parantaa kivasti työmahdollisuuksia. Sitä ennen kuitenkin pitäisi selviytyä syksystä. Irtisanoin nimittäin tämän meijän kämpän elokuun loppuun irti, myyn  huonekalut ja muutan syksyksi porukoille, koska avokki tosiaan lähtee jo lauantaina! Moi oon Chuuko 25v ja muutan kuuden vuoden jälkeen takasin äitin luo.  :o
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2507
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2004 : 10-06-2015, 22:09:30 »
Koeta kestää, Chuuko. Tuossa on kuitenkin kyse vain väliaikaisesta muutosta/erosta. Minullakin on samanlainen kokemus. Kerran avioliiton alkuaikoina ja kun esikoiseni oli vauva, jouduimme väliaikaisesti asunnottomiksi. Mies muutti vanhemmilleen, minä pojan kanssa omilleni. Ja vaikka asunto oli iso, niin pää meinasi räjähtää! Mutta ihan sen voimalla kestin, kun kyseessä oli tosiaan väliaikainen tilanne.


zilah

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2005 : 10-06-2015, 22:37:18 »
Joo, eikä tää ole edes ensimmäinen kerta kun asutaan erillään. Parina kesänä toi on asunu kesän verran toisella paikkakunnalla töiden takia. Tiedän vaan kokemuksesta, ettei mun pää oo ihan vahvimpia kestämään sitä. Toisaalta porukoilla asuminen voi olla ihan hyvä, nii ei tarvi olla oikeastaan koskaan täysin yksin, vaan aina on seuraa tarjolla. Mut voi kyllä olla hieman haasteellista tottua asumaan vanhempien ja pikkuveljen kanssa, kun on saanut siivota vaan omia sotkujaan. _vihaan_ sitä, että joudun vastaamaan muiden sotkuista.  ;D lisäks mun koulumatka pitenee 60 km, mut koulua on vaan parina päivänä viikossa, joten säästän asumiskustannuksissa sievoisen summan.
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa rimps

  • superhessu
  • Viestejä: 532
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2006 : 12-06-2015, 13:01:17 »
Meinasin Chuuko tulla korjaamaan, että ethän sä oo ku 24, mutta kato sitä tää ikä teettää. Muista edes vajaan viikon vanhoja asioita :'D Me tullaan kummitytsys kanssa piristämään sua kesällä, kunhan löydetään sopiva viikonloppu. Ja kyllä sä meillekin saat tulla kylään. Pistät veljes ruotuun, niin että se siivoo sunkin sotkut :'D
Tule käymään joskus, kun aurinko on matalalla, kun olet keijutuulella ja valmis olemaan se mikä olet.
Tule silloin kun unohdat, että oletkin jo aikuinen nainen ja muutenkin täydellinen.
~Nina Kolehmainen

Poissa rimps

  • superhessu
  • Viestejä: 532
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2007 : 13-07-2015, 20:39:25 »
Keskenhän se meni. Jo kuukaus sitten, mutta alko oireilla vasta viime viikon lopulla ja tänään saatiin varmuus. Kerettiin jo asennoitua viikonlopun aikana miehekkeen kanssa, niin ei tullut onneksi yllätyksenä tänään ultrassa muu kuin se, miten aikaisin se oli keskeytynyt. Kroppa on kyllä outo kun mun kohdussa vaan hengaili kuukauden "päälle astuttu pingispallo", kuten ukkonen ultrakuvaa kuvaili, ilman että se vaivautu tekemään mitään poistaakseen sen. Toivotaan että luonto hoitaa loppuun asti, lääkkeet tai kaavinta ei kuulosta mitenkään viehkeelle.

Jännä sinänsä, kun kuvittelin, että olisin henkisesti enemmän rikki, mutta ei. Ehkä sitten jos olisin menny parin viikon päästä varattuun ekaan ultraan fiiliksellä, että kaikki on varmasti kunnossa ja olisi käynyt ilmi vasta siellä, niin olisi tullut suurena järkytyksenä. Mutta nyt oli itsellä jo niin vahva fiilis, ettei siellä enää ketään ole, vaikka omalääkäri, neuvolan täti ja päivystyslääkäri kaikki väittivät, että joojoo vuoto on ihan normaalia alkuraskaudessa eikä oo mitään hätää, jos ei oo kipujakaan. Omalääkäri ja neuvolan täti ei ees suostunu antaa aikaa, jotta olisin saanu ultralähetteen, joten mentiin sit viikonloppuna sairaalan päivystykseen, missä onneksi oli hyvin mukava ja ymmärtäväinen lääkäri, joka pahoitteli ettei voi ultrata resurssien takia siellä, vaan piti odottaa maanantaihin. Soitettiin yksityisetkin läpi, mutta niissäkin oli aikoja vasta viikon-puolentoista päähän.

Mut tässä ihan hyvällä fiiliksellä ootellaan, että voidaan alkaa yrittää uuestaan. Haikara eksyi tällä kertaa väärään osoitteeseen, mutta kyllä se meijän toinen mussukka vielä jossain vaiheessa toivottavasti ilmestyy isosiskonsa seuraksi. Mielellään mahdollisimman pian.
Tule käymään joskus, kun aurinko on matalalla, kun olet keijutuulella ja valmis olemaan se mikä olet.
Tule silloin kun unohdat, että oletkin jo aikuinen nainen ja muutenkin täydellinen.
~Nina Kolehmainen

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2008 : 13-07-2015, 23:47:52 »
Oi voi! Pahoittelut ja osanotto rimpsille. :( Tuotahan se justiin on alkuraskauden kanssa jännääminen, kun noin voip käydä. Hyvä, että osasit jo epäillä, niin ei ollut ihan pahin yllätys-isku.

Onnea uuteen yritykseen! :)

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2507
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2009 : 14-07-2015, 20:58:34 »
Osanotot täältäkin, ja hirmuisesti tsemppiä! Onneksi olet sentään itse kunnossa. Eiköhän se minirimpsiksen seurakin auta toipumisessa.


zilah