Kirjoittaja Aihe: Off-topic #2  (Luettu 279259 kertaa)

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2115 : 02-12-2021, 11:26:15 »
Tervetuloa, sulo. Mä hämärästi muistan, että sulla oli hämärän hyviä tekstejä, jotka kutkutteli nauruhermoja. Sellaiset on yleensä huonon maun mukaisia.  ;D

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2116 : 02-12-2021, 17:03:16 »
Tervetuloa takaisin Sulo! Minä kyllä muistan sinut ja muistan muutaman ihan mielettömän hyvän tarinasi myös! Ai että, tulipa heti mieleen se homekoulu, jossa homeen edustaja oli rehtorin(?) puheilla. Se oli ihan parhautta!  ;D

Poissa sulo2

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 133
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2117 : 02-12-2021, 23:40:46 »
Kiitosta, onhan tästä tosiaan jo aikaa.

Muistatte hämärästi oikein, mulla on paha tapa pistää hommat aika pahasti överiksi ja tuli kommenttia, että mustaksikin huumoriksi mun jutut on liian mustia ja sepä sitten sulkee teksteiltä tiettyjä (kaupallisia) ovia... Huumori on tosi vaikea laji. Ja tuntuu muuttuvan nykyään lähes mahdottomaksi.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2507
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2118 : 06-12-2021, 00:24:22 »
Voi hyvän tähen, Sulo!  ;D

Sinua on tottatotisesti kaivattu! ❤️ Sinun ansiostasi ajauduin Aubrey/Maturin- ficcien pariin. Lopputuloksena ikkarioma osasto! Vaikka kirjoitustahti on hiipunut huippuvuosista, rakastan tätä herraparia yhä edelleenkin. Ihan mahtavaa, että tulit takas! ❤️❤️❤️

Zilah

Poissa sulo2

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 133
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2119 : 08-12-2021, 14:08:56 »
Aaaw kiitos ;D

Voi hyvän tähen, Sulo!  ;D

Sinua on tottatotisesti kaivattu! ❤️ Sinun ansiostasi ajauduin Aubrey/Maturin- ficcien pariin. Lopputuloksena ikkarioma osasto! Vaikka kirjoitustahti on hiipunut huippuvuosista, rakastan tätä herraparia yhä edelleenkin. Ihan mahtavaa, että tulit takas! ❤️❤️❤️

Zilah

Aubrey/Maturin on kyllä ihan ykköspari! Jossain vaiheessa yritin kerätä kirjasarjaa kokoon laajemminkin, mutta muuton myötä se jäi. Onneksi ficcimaailma ei täytä noita fyysisiä hyllyjä.

Suloilua tuli tosiaan jossain vaiheessa ikävä ja pistin instaan pystyyn sulon_sumppinurkka -tilin. Jonne aloin postaamaan silkkaa paskaa. Ja sitten mulle tuli ilmoittautumaan Kalevi-niminen käärme, joka vaati omaa joulukalenteria. No, ongelmanahan on se, että mä en osaa piirtää, mutta ei se näköjään menoa hidasta. Nyt siellä sitten odotetaan, että milloin Kalevilta tulee kakka. Hästäg kakkakalenteri. Että semmosta. Tämmösiäkö ne on ne vaihdevuosioireet?

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2120 : 08-12-2021, 14:16:58 »
Varmaan kiva paikka, mutta itse en omista enkä aio perustaa instatiliä enkä enää muutakaan sometiliä ennen kuin helvetti jäätyy tai keksin tarpeeksi hyvän parodia-aiheen, joka sitä vaatii, niin voisiko niitä saada tännekin nähtäväksi.  ;D ;D

Poissa sulo2

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 133
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2121 : 11-12-2021, 18:16:24 »
Nonni,

Varmaan kiva paikka, mutta itse en omista enkä aio perustaa instatiliä enkä enää muutakaan sometiliä ennen kuin helvetti jäätyy tai keksin tarpeeksi hyvän parodia-aiheen, joka sitä vaatii, niin voisiko niitä saada tännekin nähtäväksi.  ;D ;D

Kalevi on saapunut keskuuteenne. Pyydän anteeksi kömpelyyttä.

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2122 : 16-12-2021, 23:11:34 »
zilah, onko sinulla nyt juuri synttärit, vai olivatko ne jo? Hyvää syntymäpäivää! :D
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2507
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2123 : 17-12-2021, 00:40:14 »
Eli siis 15. päivä oli.  ;D  Kiitos onnitteluista. <3


zilah
« Viimeksi muokattu: 21-12-2021, 17:21:13 kirjoittanut zilah »

Poissa Goldscythe

  • Fëanorian
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 181
  • Joo joo, ammattina pro
    • DollWorld Selenia
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2124 : 26-12-2021, 14:49:19 »
Ai että mulla on ollu ikävä foorumielämää =D Vaimo on antanu mun jo viikon elää nostalgiaa kaikessa rauhassa, lukee ficcejä, koohkata Tolkienin töistä ja kaivella Tolkien Gatewayta, mun aktiivisin foorumielämä oli ehkä vähän ennen ja siinä tienoilla, kun ollaan tavattu. Oon usein joulusin kunnon nostalgiatripillä ja tää joulu ei ollu poikkeus =D
Voisin jopa kirjottaa soolona julkastavaa matskua.

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2125 : 27-01-2022, 12:14:35 »
Geokata, en tiedä vieläkö pyörit täällä, mutta kuukauden verran myöhästyneet tervetulotoivotukset nyt kuitenkin! :D

Ihan toista asiaa: Lizin kanssa pähkäiltiin joskus loppusyksystä, milloinkohan homoseksuaalisuus poistui Englannissa rikoslaista, ja kuinka mahdotonta oli mennä tekemään rikosilmoitusta, jos vaikka olisi joutunut raiskatuksi homoklubilla 1970-luvulla? Tänään innostuin selvittämään asiaa, ja halusin kirjoittaa tästä hieman tänne, jos jotakuta muutakin sattuu kiinnostamaan.

Homoseksuaalisuus poistui Englannissa rikosten joukosta vuonna 1967, tosin melkoisin rajoituksin. Tämä tarkoitti sitä, että molempien osapuolten piti olla 21-vuotiaita, molempien piti olla suostuvaisia, mitään ei saanut tehdä julkisella paikalla vaan ainoastaan yksityisesti, ja lisäksi toiseen työntyminen oli edelleen rangaistavaa. Skotlannissa vastaava laki tuli voimaan vasta vuonna 1980. Vasta vuonna 1994 lakia muutettiin niin, että osapuolten iäksi riitti 18 vuotta, eikä miesten välinen anaaliseksi ollut enää rangaistavaa. Samalla lakiin tuli myös ensimmäistä kertaa "male rape" -pykälä. Ymmärtääkseni siihen asti rikosilmoituksen tekeminen miesten välisestä raiskauksesta olisi voinut tarkoittaa sitä, että sekä uhri että tekijä olisi tuomittu.

Homoseksuaalisuus rikoksena koski vain miespareja, naisten välisiä suhteita ei ole ilmeisesti koskaan erityisesti kriminalisoitu, tosin varmasti moraalisesti tuomittu.

Jäin miettimään tätä paitsi yleisesti, niin myös HP-ficcimaailmassa. Tämähän tarkoittaa sitä, että aina Liekehtivän pikarin aikoihin asti ficeissä esiintyvät miesten väliset suhteet ovat olleet useimmiten rikoksen puolella, jos ajatellaan että velhomaailmassa pätisivät tässä asiassa vastaavat lait ja periaatteet kuin jästeillä. Aika monet suhteet sen jälkeenkin, koska useinhan näissä ollaan alle 18-vuotiaita. Tämä on minusta siinä mielessä mielenkiintoista, että ehkä varsinkin nuoremmat kirjoittajat peilaavat tarinoita tämän päivän lakiin ja ilmapiiriin muutenkin. Eri vuosikymmenien slash-suhteet esitetään ficeissä välillä läpihuutojuttuna ja itsestäänselvyyksinä, joskus jopa heterosuhteita hyväksytympinä, niin mielestäni eivät kyllä ole olleet sitä. :( Toki jokainen kirjoittaja päättää ihan itse sen, miten näitä haluaa kuvata, ja sekin menee rasittavaksi, jos homoudesta tehdään joka ficissä suuri numero. Mutta tämä antoi kuitenkin ainakin itselleni ajattelemisen aihetta. Useinhan lainsäädäntö tulee enemmän tai vähemmän jäljessä, mutta että noin jäljessä? ???
« Viimeksi muokattu: 27-01-2022, 12:20:39 kirjoittanut Pahatar »
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1017
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2126 : 27-01-2022, 22:48:41 »
Lainaus
Mutta tämä antoi kuitenkin ainakin itselleni ajattelemisen aihetta. Useinhan lainsäädäntö tulee enemmän tai vähemmän jäljessä, mutta että noin jäljessä?
Että eipä ihme, jos Dumbledoren suuntautuminen paljastui vasta Kuoleman varjeluksissa (sikäli kuin koko juttu ei ollut keksitty vasta sitä kirjoitettaessa, kuten itse vahvasti epäilen, väittipä Row mitä tahansa. ;) ) ja että Rita Luodiko niin revitteli aiheella kirjassaan. Onhan se ollut melkoisen mehevä paljastus!

Jossain vaiheessa elämää minua vähän häiritsi se, miten nuoriso tuomitsi vanhempaa väkeä suvaitsemattomuudesta, kun kuitenkin tietää, miten kriminalisoitu asia on ollut kyseessä enimmän osan heidänkin elinaikaansa. Vähemmän tabua ja rennompaa suhtautumista on kuitenkin kestänyt ehkä vasta viimeiset kymmenkunta vuotta tai vähän reilut. Mutta varmaan nykyään on vaikea muistaa tai edes ymmärtää, miten isosta tabusta oli vielä jokin aika sitten kyse. Huomaahan suhtautumisen eron jo itsessäänkin.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2127 : 28-01-2022, 05:35:44 »
Itsehän ne vanhemmat ihmiset toisaalta sen maailmansa ja ajankuvansa muodostaa ja itse siihen vaikuttavat. Ei se ole ollut mikään heidän tahdostaan riippumaton asia. Eniten mua siinä suhtautumisessa ärsyttää se mikä tulee esiin esimerkiksi mun oman äidin kommentoinnissa että homoseksi nyt vaan on yök eli perusteluna vaan että ajatus jonkun seksistä ällöttää. No sillä perusteella saisi kieltää seksin kaikilta muilta kuin hyvännäköisiltä, koska ajatus kaikkien muiden seksistä taitaa monia ällöttää. ;D

90-luvulle asti oli Suomessakin ihan sallittua raiskata vaimonsa että sikäli voi sitten miettiä sitä samaa porukkaa että niistä on myös ollut ihan ok että nainen on pelkkä miehen seksilelu jonka pitää antaa aina kun mies haluaa tai jos ei anna, saa ottaa väkisin.

//Kuulun itse kyllä vahvasti siihen porukkaan jolle kirjoittaminen on fantasiaa enkä jaksa tai halua joka kulmassa ja kerta todellakaan miettiä voiko homot nyt olla suhteessaan vapaasti vai ei.
« Viimeksi muokattu: 28-01-2022, 05:39:03 kirjoittanut Voldemort »

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2128 : 28-01-2022, 21:41:24 »
Ilmaisin tuossa aiemmin ehkä vähän huonosti itseäni. Mutta siis pointtini oli se, että tuota lainsäädännön historiaa selvitettyäni olen ajatellut vielä suuremmalla lämmöllä edellisiä sukupolvia kuin mitä tähän asti. :D He joutuivat olemaan selkä seinää vasten ja taistelemaan sellaisista asioista, jotka nykyään ovat jos nyt ei ihan itsestäänselviä, niin ainakin merkittävästi helpompia kuin aikoinaan.  :-*
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1017
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2129 : 29-01-2022, 12:04:19 »
90-luvulle asti oli Suomessakin ihan sallittua raiskata vaimonsa että sikäli voi sitten miettiä sitä samaa porukkaa että niistä on myös ollut ihan ok että nainen on pelkkä miehen seksilelu jonka pitää antaa aina kun mies haluaa tai jos ei anna, saa ottaa väkisin.
Tuo on ihan kauhistuttavaa, ja onhan se edelleen jollain tapaa ilmeistä, että ihmisten asenteissa on vikaa itsemääräämisoikeuden suhteen. Tai ainakin tosi usein törmää jossain vapaammissa nettikeskusteluissa siihen ajatukseen, että joku on nykymaailmassa vialla, kun miehet joutuvat olemaan ilman seksiä ja pitäisi olla naisten kansalaisvelvollisuus vain antaa jokaiselle, jolla tekee mieli.  :-X Että ei mikään ihme, jos edelleen on kaikenlaista ongelmaa. Onhan vieläkin, vaikka niitä tuomioita on jo korjattukin, ihan järkyttävän huonot rangaistukset kaikesta raiskaukseen viittavastakin, vieläpä lapsia koskevissa tilanteissa. En vaan pääse yli siitä, että sekin joku syyte ei mennyt läpi, kun suunnilleen kymmenvuotias lapsi jähmettyi kauhusta eikä osannut ilmaista, ettei halunnut tulla raiskatuksi. Vastuun ei pitäisi olla uhrilla, vaan tekijällä.

Itsehän ne vanhemmat ihmiset toisaalta sen maailmansa ja ajankuvansa muodostaa ja itse siihen vaikuttavat. Ei se ole ollut mikään heidän tahdostaan riippumaton asia. Eniten mua siinä suhtautumisessa ärsyttää se mikä tulee esiin esimerkiksi mun oman äidin kommentoinnissa että homoseksi nyt vaan on yök eli perusteluna vaan että ajatus jonkun seksistä ällöttää. No sillä perusteella saisi kieltää seksin kaikilta muilta kuin hyvännäköisiltä, koska ajatus kaikkien muiden seksistä taitaa monia ällöttää. ;D
Toki, mutta kyllä kuitenkin aiempi maailma on ollut erilainen ja kaikilla ei ole ollut joko rohkeutta tai osaamista lähteä ajattelemaan eri tavalla. Olen ollut paljon tekemisissä iäkkäämpien ihmisten kanssa ja kyllä siellä on aika isosti läsnä se ajattelutapa ihan kaiken suhteen "näin se nyt vaan kuuluu olla", eikä sitä kummemmin kyseenalaisteta. On vaatinut paljon rohkeutta ja itsenäisyyttä olla avoimesti omaa mieltä tai seistä jonkin ei-tyypillisen ajattelutavan takana, arvostan sitä, että jotkut ovat osanneet ja uskaltaneet olla edelläkävijöitä asiassa kuin asiassa.

Jos nyt aiheen vierestä esimerkkinä, rakastan suuresti mummoani, mutta hän on juuri tuommoinen ihminen. On edelleen ihan kauheaa ja mahdotonta, että serkkuni rupesi vegaaniksi (ajat sitten), kun "kyllähän nyt kaikkea pitää syödä, varsinkin jos tarjotaan". Seksiasioissa asenne on "eihän nyt semmoisista asioista puhuta" ja tarpeen vaatiessa otetaan kehiin kaikki mahdolliset kiertoilmaisut. Toisaalta sitten Kauniit ja rohkeat ym kaikkine juonikuvioineen kiehtovat kovasti, eli ei se ole varmasti muusta kuin tottumuksesta kyse.

Minä kyllä sanoisin tuohon että ei nyt välttämättä ällöttämällä ällötä, mutta kyllä minullekin riittää se tieto (tai edes toive siitä) että ihmisillä menee hyvin suhteissaan. En ole ikinä tuntenut mitään tarvetta mennä sen tarkempiin yksityiskohtiin muiden ihmisten seksin yksityiskohtien suhteen, enkä usko että siihen vaikuttaa se, ovatko hyvännäköisiä vai eivät. Fiktio on sitten erikseen.  ;D

Ilmaisin tuossa aiemmin ehkä vähän huonosti itseäni. Mutta siis pointtini oli se, että tuota lainsäädännön historiaa selvitettyäni olen ajatellut vielä suuremmalla lämmöllä edellisiä sukupolvia kuin mitä tähän asti. :D He joutuivat olemaan selkä seinää vasten ja taistelemaan sellaisista asioista, jotka nykyään ovat jos nyt ei ihan itsestäänselviä, niin ainakin merkittävästi helpompia kuin aikoinaan.  :-*
Niinpä. Pisteet heille jaksamisesta ja rohkeudesta.