Kirjoittaja Aihe: Off-topic #2  (Luettu 279381 kertaa)

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #195 : 19-04-2012, 17:43:55 »
No hei! Jos viittaat insestiin, niin elleivät tämä suku jo ennestään ole lisääntynyt keskenään sukupolvien ajan insestisesti, niin ei ole mitään syytä, miksi vanhempien olisi pitänyt ottaa tuollainen mahdollisuus huomioon.

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1017
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #196 : 19-04-2012, 19:58:57 »
Periaatteessa Suomessakin on lain puitteissa sallittua mennä serkkunsa kanssa naimisiin (vaikka se todella omituiselta tuntuukin), ja noilla main ilmeisesti serkusliitot ovat aika tavallisiakin, näin olen ainakin ymmärtänyt?

Intiassa epämuodostuneita ja eri tavalla sairaita lapsia syntyy verrattain paljon, ja nyt yleistän tietämättä varmaa faktaa, mutta kun Pakistan on ihan naapurissa niin epäilen että sielläkin lienee köyhemmällä kansanosalla samankaltaiset elinolosuhteet. Luulen, että näihin epämuodostumiin on suurempana syynä saasteet ja altistumiset ties mille kaikelle epäterveelliselle kuin serkusliitto, vaikka ei sekään varmaan hyväksi ole. ;) Toki sekin on mahdollista että on menty sukupolvien ajan serkkujensa kanssa naimisiin, mutta kuitenkin.

Sen tiedän kyllä sanoa, että serkusliitto ei välttämättä mikään fiksu ajatus ole, etenkään jos suvussa on jotain perinnöllistä sairautta. Omassa suvussa tai oikeastaan sen sivuhaarassa on yksi ensimmästen serkusten pariskunta, joiden lapsista noin puolet joko kuoli tai vammautui vakavasti lihasrappeumataudin seurauksena. En tosin tiedä onko siihen aikaan noista perinnöllisyysasioista edes paljon tiedetty, tämä kuitenkin on tapahtunut 1900-luvun alkupuolella.

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #197 : 19-04-2012, 20:26:43 »
Musta tossa on ongelmana sekä serkkuus että olosuhteet, ihan satavarmasti niillä on erittäin paljon tekemistä neljän ongelmajalan kanssa (mistähän ne ees tietää, mitkä kaks on oikeita ;D no hyi, ei vakavalle asialle saa nauraa) ja viittaus Intiassa tapahtuneeseen samankaltaisuuteen musta vaan vahvistaa tätä. Eihän serkun kanssa avioituminen ja lasten saanti insestiä ole nähnytkään, mutta ne geenit, geenit. Toisaalta vanhempien koulutus saattaa olla aika nollissa eivätkä ole kuulleetkaan sisäsiittoisuuden olevan epäterveellistä. Kuten jo sanoin, käy sääliksi. Ei mua oikeestaan kiinnosta, kenen vika tuo on (jos kenenkään), mutta turhauttaaärsyttääitkettää vaan. Voi pientä ressukkaa.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #198 : 19-04-2012, 20:52:14 »
Miten tuolla tavallisesti avioliitot edes solmitaan? Onko niillä suvun järkkäämät liitot esimerkiksi yleisiä?

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #199 : 19-04-2012, 22:35:53 »
Eikö ne ole edelleen aika pääosin sukulaisten solmimia ja sukulaisten valitsemia suhteita? Järjestetään semmosia sulhaskandidaattitapaamisia, tai käytetään sulhasen/morsion -välitysfirmaa hyväksi. Hääjärjestelyjä suoritetaan tavoitteenomaisesti, jopa ennen kuin pariskunta on edes tavannut.

Joskin tästä on jo alettu poiketa ja länsimaiseen tapaan ihmiset solmivat myös "rakkausavioliittoja"

// ooooh! Poikani Kevinistä on tehty elokuva!
« Viimeksi muokattu: 19-04-2012, 22:56:22 kirjoittanut Chuuko »
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #200 : 19-04-2012, 23:08:15 »
// ooooh! Poikani Kevinistä on tehty elokuva!
Näin tänään leffassa sen trailerin, ja olin ihan innoissani! Kui siistiä - en edes tiennyt, että siitä ollaan kuvaamassa elokuvaa.

// Oho, miten tässä nyt näin kävi! Oon taas menossa larppaamaan - tällä kertaa kahden päivän varoitusajalla. :D Mutta voi tuska, Singerini on täysin toimintakelvoton, eikä multa löydy mitään sopivia proppeja valmiiksi, eli paniikki iskee!
« Viimeksi muokattu: 19-04-2012, 23:25:26 kirjoittanut malla »
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #201 : 20-04-2012, 09:41:35 »
// ooooh! Poikani Kevinistä on tehty elokuva!
Näin tänään leffassa sen trailerin, ja olin ihan innoissani! Kui siistiä - en edes tiennyt, että siitä ollaan kuvaamassa elokuvaa.

En mäkään! Bongasin Hesarin sivuilta vain jonkin otsikon ja mietin että kuulostaapa tutulta.
Poikani Kevin oli ehkä ahistavin ja kutkuttavin kirja jonka olen koskaan lukenut! Hieno kirja. Tai en oikein tiedä onko poliittisesti korrektia tykätä tuollaisesta kirjasta, mutta siis...  ::)
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa Goldscythe

  • Fëanorian
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 181
  • Joo joo, ammattina pro
    • DollWorld Selenia
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #202 : 20-04-2012, 15:51:09 »
Multa on tainnu mennä paljonki ohi täälä, vähän tuntuu siltä. Ihan vähän vaan.

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #203 : 20-04-2012, 15:59:37 »
Aika monta fotonia on ohi vilahtanut joo, mut siinä se tais ollaki :D Ehe ehe, juttuni ovat aina näin hauskoja. Ehe. Omakiva paras kiva

// Toisille on aina yhtä kiva tehdä profiileja - tää on jo toinen kerta kun teen Ärtsopalle, sen pyynnöstä tietty. Itseasiassa se ei ole koskaan tehnyt itse profiilia minnekään... Käy välillä vaan mielessä, että ehkä voisin antaa sille omat tunnukseni, kun se kuitenkin tarvii omia ainoostaan K18-kamaa varten, eikä kumminkaan jaksa kommentoida. Ja ainoostaan, koska käskin sen lukea pari tekstiä  ::) mut jöö, omaa laiskuuttahan se sillä on, ettei viitti itse käyttää kolmea minuuttia rekkaamiseen.
« Viimeksi muokattu: 22-04-2012, 11:18:38 kirjoittanut culliina »

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #204 : 22-04-2012, 12:04:59 »
Pikkusisko on näemmä laihtunut omilleen muuton jälkeen ainakin pari vaatekokoa.

Täällä kyläillessään se valittaa kuinka me syödään monta kertaa päivässä, että tässähän voi vaikka lihoa.
Oma kommenttini oli että me syödään vaan niinku normaalisti ihmisten pitäisi. Tai ainakin mulle on opetettu että on ihan oikein syödä aamupala joskus yhdeksältä, lounas ~11, päivällinen ~4 ja iltapala vielä jossain välissä. Ihanteellinenhan olisi se 5 kertaa päivässä, vai miten se meni?

Pikkusiskoni syö jotakuinkin yhden pitsan päivässä ja that's it.

Armas systerini sitten kiltisti totesi ruokapöydässä:
"Ei taida sunkaan vyötärönympärys olla enää ihan 60...."

...Joo ei ole, mutta olen paljon onnellisempi näin ~60kg kuin 48 kg. Syön mitä huvittaa ja liikun sopivassa suhteessa. En stressaa jokaista suupalaani tai kituuta pelkällä näkkärillä ja kahvilla. Voin kokonaisvaltaisesti paljon paremmin niin fyysisesti kuin henkisesti, kuin vielä tuolloin viitisen vuotta sitten.

Mutta ei mun nyt jumalauta silti tarvi kotonani kuunnella arvostelua pikkusiskoltani omasta painostani, varsinkaan kun siihen ei oikeasti ole mitään aihetta.
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #205 : 22-04-2012, 12:55:38 »
Chuuko, ihan normaalilta toi teidän ruokarytmi kuulostaa - juuri noinhan sen pitäisi mennä.

Mä en ole koskaan jaksanut ottaa turhaa stressiä painostani, vaikkakin mua toisinaan hieman ärsyttää nämä seurustelun myötä ilmestyneet ~15kg. ;D Oh well, kun tuo parempi puoliskoni on sellainen herkkuperse, että koko ajan pitää olla karkkia, sipsiä, leivoksia ja limpparia kaapeissa, tulee itsekin napsittua niitä vähän väliä. Harmi vaan, että toi ei liho sitten millään, ja mä tunnun lihoavan sitten senkin puolesta...
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #206 : 22-04-2012, 13:32:32 »
Mä sain kotona traumoja siitä, että ruokaa oli vasta silloin kun oli kiljuva nälkä. Tykkään syödä ennemmin ennen kuin heikottaa ja maha pahasti kurnii. Rahapula on hyvä keino päästä eroon limppareista ja muista ja kun niistä kerran tottuu eroon, ei enää osaa kaivata niitä samalla tavalla kuin ennen. Tosin kyllä mä herkkuperse olen vieläkin ja musta ruoka on yksi tärkeä nautintoaine samalla kun se pitää hengissä.

Asiasta toiseen. JYP on voiton päässä Suomen mestaruudesta ja mun veli soitti mulle onnittelusoiton. Sitten mun veli paasasi NHL:stä Philadelphiasta ja siitä, kuinka Crosby pelaa sikaa eikä edes tappele. Mua alkoi naurattaa. Melkein jo olin selittämässä että eihän se nyt niin mene. Että Sidhän on vaan vähän temperamenttinen. ;D Tuli vähän sellainen olo että sotkin ficcihahmoani reaalielämän henkilöön :D.

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #207 : 24-04-2012, 20:17:55 »
Ugh, mulla alkoi eilen uudet työt (vanhojen rinnalla), ja heti huomaa miten väsyttää eikä riitä aika mihinkään. Odotan jo nyt viikonloppua ihan hulluna - vaikka mulla onkin paljon tekemistä, ne pari hassua vapaata tulee heti tarpeeseen. Mukavilta vaikuttaa työtoverit ja muksut, mutta meikän ruotsin taidot ovat kyllä armottomasti ruosteessa... :D Ehkä tässä kolmessa kuukaudessa muistuisi taas enemmän mieleen ja oppisi uutta.

Hain yhteishaussa opiskelemaan, ja nyt tipahti luukusta kutsu soveltuvuuskokeisiin. Ihan hirveetä rahastusta, 50€, eikä mitään takeita saako opiskelupaikkaa. Oon juuri näin rahoissani, että soitin heti iskälle; pappa betalar. ♥ Mä inhoan koulussa istumista, joten en tiiä pitäisikö tosta olla innoissaan vai ei, mutta mun nykyinen ammattitutkinto on niin suppea, ettei sillä pääse töihin juuri mihinkään, joten tarvitsisin kyllä kipeästi toisenkin tutkinnon. Hmm hmm hmm.
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #208 : 24-04-2012, 20:28:16 »
Mun netti ei olekaan vielä poikki. Jes! :D

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #209 : 24-04-2012, 22:31:46 »
Ihan hirveetä rahastusta, 50€, eikä mitään takeita saako opiskelupaikkaa.
Joo, ihan kauheeta rahastusta!  :D Että pitääkö vielä jostain kouluun liittyvästä maksaa!

Mä toimin taas silleen, et saan kiireessä paljon aikaa, kun joudun organisoimaan kaiken hyvin tehokkaasti. Sit meen onnellisena nukkuun, et jee, sain tänään aikaan tätä sun tota, mut herää stressaantuneena, et mistä pitikään alottaa.