Kirjoittaja Aihe: Off-topic #2  (Luettu 279367 kertaa)

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #255 : 13-05-2012, 16:58:06 »
Hah, todellakin ;D

Niin, onhan ne leffat aika vanhoja ja ehkä moni juuri tuon nostalgian takia tahtoo niistä pitää. Onhan ne leffoiksi hyviä, itsenäisinä tykkäisin niistä varmasti, mutta kun niitä tahdotaan nimittää fandomillisiksi... musiikit varsinkin on upeita ja monet lavastukset hienoja, mut mulle ne on lähinnä pyhäinhäväistyksiä fandomille, murr. Samoin Darren Shanista tehty leffa on ihan hyvä (vaikkakin niin random ettei voi kuin nauraa), mutta canonia siinä on vähemmän kuin Pottereissa ja TLOTR:eissa; päähenkilö n. 5 vuotta liian vanha, AU-hahmoja, kolmen kirjan juoni väärenneltynä ja tulevan juonen kannalta oleellisia asioita muunneltu jo nyt, 70-vuotta kestänyt sota, joka todellisuudessa on kestänyt 700 vuotta, nimiä kirjoitettu väärin... fail tekijöiltä ja Shaughnessyltä, kun antoi luvan. Toisaalta Shani on niin überfail ja AU, ettei sitä osaa fandomiin yhdistää laisinkaan ja niin traumaattinen leffakokemus ei kamalasti elämää häiritse.

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #256 : 13-05-2012, 22:20:38 »
Mä päätin taas huomenna kokeilla miljoonaan otteeseen epäonnistunutta projektia. Päätin polttaa vielä tänään tuon avatun askin loppuun, ja olla sitten huomenna ostamatta uutta. Yritän aina vähän väliä lopettaa tupakointia, mutta homma kaatuu yleensä viimeistään siinä vaiheessa kun erehdyn ottamaan vähääkään alkoholia. Enpä kovin suuria toiveita lopettamisen onnistumisesta elättele, mutta kahtellaan, kahtellaan... On tässä jo kuitenkin yli kymmenen vuotta tullut vedettyä noita syöpäkääryleitä.
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #257 : 14-05-2012, 08:58:58 »
Onko pakko mennä pääsykokeisiin jos ei taho? Tähän mennessä oon suhtautunu ajatukseen ihan lunkisti, en oo valmistautunu enkä stressannu, mutta nyt kun pitäisi kohta oikeasti lähteä sinne, niin voi hitto. Onko pakko? Inhottaa ajatuskin siitä, että pitäisi osata randomporukassa piirtää ja saada jotain luovaa aikaiseksi, ja vakuuttaa tuherruksilla halukkuuteni ja kykeneväisyyteni alalle. Aaargh.

Ja kaiken lisäksi läppärini hiiren rulla on toimintakyvytön nettiselaimessani. Pitäisköhän tässä vaihtaa selainta....
//selaimen vaihto auttoi. Tosin google chromen synkronointijärjestelmä on hieman pelottava. Tää muistaa kaiken vanhasta selaimesta....
« Viimeksi muokattu: 14-05-2012, 09:05:31 kirjoittanut Chuuko »
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #258 : 14-05-2012, 14:21:23 »
Mua pitäisi oikeasti kieltää katsomasta lätkävideoita, koska mulle saattaa käydä nolosti kuten esimerkiksi nyt.  ;D Olen kehittänyt nyt jostain syystä (ehkä omasta tarpeesta) oikeasti sellaisen kaukoihastuksen, että se muistuttaa teinivuosien tunteita ja mua samaan aikaan naurattaa että hävettää. :D

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #259 : 14-05-2012, 20:22:38 »
Höhöö, 20 tuntia meni ilman syöpäkääryleitä. ;D Löysin siis laukustani vajaan askin tupakkaa, eikä itsekuri riittänyt. No, huomenna taas uusi yritys!

Chuuko, äww. Mullakin on huomenna edessä pääsykokeet, ja kiinnostus kymppi...

Liz, kaukoihastukset on ihania; ne on jotenkin tosi sympaattisia ja hauskoja - ja nolojakin! x) Niitä on sitten jälkeenpäin hirveen hauska muistella ja naureskella.
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2507
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #260 : 14-05-2012, 21:03:26 »
Mua pitäisi oikeasti kieltää katsomasta lätkävideoita, koska mulle saattaa käydä nolosti kuten esimerkiksi nyt.  ;D Olen kehittänyt nyt jostain syystä (ehkä omasta tarpeesta) oikeasti sellaisen kaukoihastuksen, että se muistuttaa teinivuosien tunteita ja mua samaan aikaan naurattaa että hävettää. :D

No mutta eihän kaukoihastuksessa ole mitään pahaa, Liz raksu. Sellainen piristää kummasti harmaata arkea. Itsellänikin on useampi tällainen ihastus, ja olen ylpeä siitä!  ;D


zilah

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #261 : 14-05-2012, 22:36:51 »
Chuuko, mä luulen tietäväni tuon tunteen mutten osaa sanoa mitään viisasta siihen (tai mihinkään muuhunkaan LOL). Ehkä sun pitää mennä fiiliksen mukaan tai olla menemättä. ::)

malla mä pidän sulle peukkuja pystyssä, että pääset eroon myrkkykääryleistä! Kymmenen vuoden jälkeen sun olisi hyvä päästä niistä.

zilah, hauskaa ja piristäväähän tämä on, mutta kun tämä mun kaukoihastus on kaikella tapaa nolo ja pilaisi lopullisesti mun kovanaamaimagon, jos tulisi julki. ;D

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #262 : 15-05-2012, 19:22:39 »
Hei, osaako joku suositella jotain hyvää kirjablogia tai -foorumia? Olen yrittänyt löytää sellaista blogia tai foorumia, jossa olisi jotain analyysiä ja ajatuksia kirjoista, ei pelkkiä lyhyitä juoniselostuksia. Kaipaan kirjakeskusteluja, mutta luen jotenkin nyt ihan eri kirjoja kuin kaveripiirini, joten en pääse höpöttämään oikein kenenkään kanssa kirjoista. Ja kaipaisin taas myös uusia lukuvinkkejä, siis jotain enemmän kuin kirjojen takakansista voi lukea - minulla on sen verran vähän aikaa nykyään lukea, että usein katson jotain kirjaa kirjastossa tai kirjakaupassa ja ajattelen, että pitää katsoa, mitä siitä sanotaan ennen kuin nappaan sen luettavaksi  ::)
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1017
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #263 : 15-05-2012, 21:33:59 »
En seuraa tarkoituksella mitään tiettyjä, mutta usein luen kirjablogeja joihin löytyy linkkejä googlettaessani jotain kirjaa josta etsin lisätietoa. Sillä tavalla ainakin löytänee bloggareita joilla on samantyylinen kirjamaku? :)

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #264 : 16-05-2012, 11:22:25 »
Fiorella, joo noin minäkin teen, mutten yleensä löydä mitään takakansitekstejä kummempaa. Siksi kaipailisinkin jotain kivaa blogia, jota voisi seurata ja josta voisi poimia vaikka hyviä kirjavinkkejä tietoisena siitä, millaisia teemoja ja kysymyksiä kirjat oikeasti käsittelevät ja mitä ajatuksia ne ainakin bloggarissa ovat herättäneet.

Minun tekisi ihan älyttömästi mieli hakea vapaaehtoistyöhön. Tämä on sellainen tosi pitkäaikainen haave, jota olen aina lykännyt osittain käytännön syistä (nuo ohjelmat on aina kalliita) ja osittain varmasti ihan saamattomuuttani (mitä teen asunnon suhteen?) ja osittain ihan rationaalisesta ajatuksesta, että ensin kannattaisi hoitaa esimerkiksi opinnot loppuun ja ottaa paperit ulos. Mutta, mutta... Katselen taas kerran noita hakuohjelmia ja mietin, saisinko jostain rahat kokoon ja olisiko ihan loputtoman typerä idea lähteä tässä vaiheessa vaikka puoleksi vuodeksi tai vuodeksi jonnekin. Kun toisaalta jos en lähde nyt, voi olla että se jää kokonaan. Onko joku teistä ollut vapaaehtoistyössä jossakin?
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #265 : 17-05-2012, 09:00:00 »
Jee, pääsykokeet ohi. Yllätin itseni pääsemällä ensimmäisestä päivästä jatkoon, ja selvitin jotakuinkin kunniallisesti kaikki kolme päivää läpi.  Jäi sinänsä ihan hyvät fiilikset niin tehtävistä kuin haastattelusta, heinäkuussa selviää tuottiko aherrus tulosta.

Tehtävät oli hauskan erilaisia, vaikka ekana päivänä olin ihan varma että abstrakti vesivärityö koituu kohtalokseni. Inhoan sekä vesivärejä, että abstrakteja töitä....  ;D

Hetkittäin toisten töitä vilkuillessa sitä mietti että hittoako mä täällä teen, ei mun piirrustustaidoista oo mihinkään. Toisaalta kun katseli osan töitä, mietin että eikö ihmiset osaa lukea edes ohjeita... Olen kuitenkin aika tasaisen hyvä piirtäjä (paitsi vesiväreillä) ja sain mielestäni aika hyvin sisältöä teoksiin, niin piirrustuksiin kuin muotoiluihinkin, jee.

En kuitenkaan ole liian luottavainen, hakijoita oli melko paljon ja sisälle pääsee n. 13 ihmistä. Eipähän tule ainakaan suurena pettymyksenä, kun on jo valmiiksi tuuduttautunut ajatukseen, etten kuitenkaan pääse sisälle. :D
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #266 : 17-05-2012, 22:44:18 »
Minun tekisi ihan älyttömästi mieli hakea vapaaehtoistyöhön. Tämä on sellainen tosi pitkäaikainen haave, jota olen aina lykännyt osittain käytännön syistä (nuo ohjelmat on aina kalliita) ja osittain varmasti ihan saamattomuuttani (mitä teen asunnon suhteen?) ja osittain ihan rationaalisesta ajatuksesta, että ensin kannattaisi hoitaa esimerkiksi opinnot loppuun ja ottaa paperit ulos. Mutta, mutta... Katselen taas kerran noita hakuohjelmia ja mietin, saisinko jostain rahat kokoon ja olisiko ihan loputtoman typerä idea lähteä tässä vaiheessa vaikka puoleksi vuodeksi tai vuodeksi jonnekin. Kun toisaalta jos en lähde nyt, voi olla että se jää kokonaan. Onko joku teistä ollut vapaaehtoistyössä jossakin?
Ei siihen niin kamalasti rahaa pitäis mennä? Järjestöjen perimä maksu on jotain kahden sadan euron luokkaa, sit paikkaan siirtyminen. Vietin itse kolme kuukautta vapaaehtosena, suosittelen lämpimästi! Rahaa meni lentoliput 700€, järjestön maksu, vakuutus ja sit n.700€ maan sisäiseen reissaamiseen ja ostoksiin jne. Ei mitenkään paha summa kolmelle kuukaudelle, varsinki ku miettii mitä kaikkea sillä sai! Plus että olin kalliissa kaukomaassa...

Hyvä Chuuko! Mäkään en tykkää abstrakteista töistä...

Oon joutunu pitään tarkkaa aikatauluu tän viikon ja viikonlopun aikataulu on ehkä sekopäisin. Huomenna herään, vien pikkusiskoni ja veljeni kouluun, meen vetään pari kierrosta, haen toisen lapsista koulusta, meen töihin, meen sen jälkeen viel teatterille. Kuvataan elokuvaa uneton48:n!

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #267 : 17-05-2012, 22:57:13 »
Lavande, minkä organisaation kautta menit? Nuo, mitä olen katsellut, ovat oikeasti nimittäin kalliita. Tosin minä olen jo yli-ikäinen osaan ohjelmista, mikä voi myös vaikuttaa.
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #268 : 17-05-2012, 23:26:28 »
^Allianssin, KVT:n kautta pääsee pari kymppiä halvemmalla! Mulla vapaaehtostyö ei ollut aiemmin ees käynyt mielessä. Jotenkin vaan huomasin selailevani noita paikkoja ja se alko tuntuun hyvältä idealta ja sit vaan kyselin paikoista ja paikan saatuani ostin lentoliput.

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1017
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #269 : 18-05-2012, 13:02:19 »
Kyllä unelmia kannattaa toteuttaa niin paljon kuin on ikinä vain mahdollista. :) Tsemppiä suunnitelmiin, Gwyn!

Minäkin haaveilen, että kunhan kohta saisin tämän asuntolainan maksetuksi ja olisi turvattu katto pään päällä eikä suurempia menoja, pitäisin töistä välivuoden ja katsoisin miten pitkälle pystyisin oikeasti elättämään itseäni käsitöillä ja kirjoittamisella. :) Se on aina ollut unelmani, vaikka ei niin kovin käytännöllinen. Ei sillä, ettäkö en viihtyisi työssäni, mutta tuossa tilanteessa olisi mahdollisuus kokeilla miten tuollainen yritys voisi toteutua.

Ja jos keräisi rahaa jemmaan sitä ennen, voisi myös matkustella!