Kirjoittaja Aihe: Malla tahtoo modeksi!  (Luettu 1823 kertaa)

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Malla tahtoo modeksi!
« : 09-04-2012, 21:38:01 »
... ja Mallasta on moneksi. :D

Vaikka mua kovin häiritsee kirjoittaa nimimerkkini suurella alkukirjaimella, niin sen takaa kuitenkin löytyy tyttö, joka kulkee samalla nimellä myös netin ulkopuolella. Olen pyörinyt erinäisillä ficcifoorumeilla pian 10 vuotta, yleensä tavallisena rivikäyttäjänä. Kerran on tullut kokeiltua moderointia ja myöhemmin adminiutta Finin puolella, kunnes elämä vei mennessään ja luovuin suosiolla asemastani. Rehellisyyden nimissä kerrottakoon, että moderoinnin koin hauskaksi ja mukavaksi puuhaksi, kun taas adminius tuntui liian isolta puraisulta Finin kokoisella foorumilla.

Suurin osa ajastani kuluu ficcejä ahmien, ja sydäntä lähinnä on yhä vain Potterit. Luulisi vuosien jälkeen kyllästyksen jo tarttuvan, mutta ei niin ei; meikäläinen se vaan yhä jaksaa koluta HP-ficcejä sydän täynnä rakkautta ja silmät intoa kiiltäen. Originaalit on toinen, hieman uudempi ihastus, ja niiden parissa viihdynkin lähes yhtä paljon. Mulla ei ole sellaista fandomia tai aihetta mitä en missään nimessä voisi lukea, mutta myönnettäköön, ettei urheiluficit oikein sytytä mua edes ajatuksena. Mitään varsinaista estettä niiden lukemiselle ei kuitenkaan ole, ja ehkä mä vielä joskus tutustun ficcien muodossa urheilun jännittävään maailmaan paremmin.

Paras puoli moderoinnin kannalta mussa on se, että olen aina läsnä - ei musta pääse eroon kirveelläkään. ;) Elämäni on niin vakiintunutta nykyään, että roikun päivät ja yöt läpeensä netissä, eli tarpeen tullen mut tavoittaa kyllä helposti. Tykkään tästä foorumista ihan hulluna, ja jos olenkin pitänyt joskus taukoa ficcipiireistä, tänne takaisin tuleminen on aina tuntunut siltä kuin palaisi pitkästä aikaa kotiin. Ficcien ohella kulutan aikaani kyttäämällä kaikenlaisia keskusteluja, ja osallistun niihin mikäli vaan löytyy jotakin sanottavaa. Modeksi tahtoisin tästä perinteisimmästä syystä: haluan kantaa korteni kekoon, ja tehdä FiFin eteen jotakin hyvää. Multa löytyy siihen vaadittavaa aikaa, kärsivällisyyttä ja motivaatiota pilvin pimein.

Huonoina puolinani kerrottakoon tietynlainen ailahtelevaisuus ja huono muisti, joista kumpikaan ei kuitenkaan ole minkäänlainen uhka tai haaste moderoinnin kannalta.

Tässä varmaankin oli nyt ne oleellisimmat tarinoinnit meikästä. Kysymyksiä otetaan vastaan! :)
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Malla tahtoo modeksi!
« Vastaus #1 : 09-04-2012, 22:07:54 »
Dementiasta puheen ollen mä melkein olin jo unohtanut että sä olet ollut Finin admin ja mä olin taatusti yksi niistä, jotka katkerana vastusti sun adminiutta! :D Dääm, kuinka noloa, mutta pakko silti sanoa että on kiva kun kuvioissa on myös joitain sellaisia, jotka ovat pyörineet ficcien parissa kauan, vaikka eivät ymmärräkään mitään urheilun päälle.  ;D

...tämä oli jotenkin olennainen viesti... olen varma, että mulla oli jotain kysyttävääkin mutten muista mitä... :P

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Malla tahtoo modeksi!
« Vastaus #2 : 09-04-2012, 22:28:10 »
Joo, verestettiin muistoja erään vanhan finiläisen kanssa muutama viikko sitten kyseisestä asiasta, ja se muistaa nimenomaan sun, Liz, melunneen mun valitsemisesta adminiksi siellä. ;D Meinasin sanoa, että voi muistoja, mutta tosiasiassa mä en itse valitettavasti muista niin pitkälle. *naur* Eipä siinä mitään - ei tulisi itse enää toimittua samalla tavalla vaikka siihen mahdollisuus tarjoutuisikin. Oon oppinut läksyni.

Hmm, kyllä mua sinällään itse urheilu kiinnostaa (lähinnä crossi, satunnaisesti mm-lätkä, toisinaan fudis, ja joskus harvoin pesis), mutta eäh. Suurin osa mun tutuista on sellaisia yli-innokkaita faneja, joiden urvelointi jotenkin syö mun omaa kiinnostusta. Kun kaveri on tatuoimassa suosikkijoukkueensa logoa selkäänsä, multa menee yli ymmärryksen. Kai mussa on liikaa sellaista tietynlaista hippimeininkiä - peace and love - etten tykkää siitä joskus melko likaiseksikin yltyvästä haistattelusta sitten niiden eri joukkueiden fanien kesken. Eli ei vika siinä itse urheilussa ole, vaan niissä faneissa. ;)
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Malla tahtoo modeksi!
« Vastaus #3 : 09-04-2012, 22:50:40 »
Mä taas taidan ymmärtää nykyään Anna-Liisaa paremmin. Adminius toimii parhaiten silloin, jos luottaa niihin, joiden kanssa hommaa hoitaa. Epäluottamus on aika raskasta ajan mittaan, koska siinä joutuu olemaan vähän varpaillaan ja se on stressaavaa. Urheilussa fanitus on usein aika raivostuttavaa. Youtuben videoita ja muita foorumeita lukiessa tuntuu usein, että vastustajan saa tyyliin tappaa ennen kuin suurin osa kannattajista suostuu myöntämään, että teossa oli jotain väärää. ;D

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Malla tahtoo modeksi!
« Vastaus #4 : 09-04-2012, 23:05:04 »
Youtuben videoita ja muita foorumeita lukiessa tuntuu usein, että vastustajan saa tyyliin tappaa ennen kuin suurin osa kannattajista suostuu myöntämään, että teossa oli jotain väärää. ;D
Juuri tämä! Juuri tämä on se, miksi en vaan innostu urheilusta. x)

Hmm, mä en muista miten Anna-Liisa tuli valituksi aikoinaan adminiksi Finissä? Niihin aikoihin ylläpito tuntui olevan  vähän omissa maailmoissaan, mikä oli musta toisaalta ihan toimiva ratkaisu  suurimmaksi osaksi ajasta. Muistan silloin Finiin ensimmäistä kertaa saapuessani katsoneeni admineja ja modeja automaattisesti ylöspäin, ja ne olivat mun silmissä jonkinlaista upeeta, ylempää kastia - ilman siis mitään kateuden tai katkeruuden tunteita taustalla. Jos joku admineista kävi esim. johonkin kinasteluun jotakin sanomassa, suljin automaattisesti suuni ja kunnioitin (ehkä sokeastikin) adminien mielipiteitä ja päätöksiä. Toki kunnioitan ylläpitoa edelleenkin, mutta nykyään sitä osaa jo kyseenalaistaakin asioita ja päätöksiä ihan eri tavalla.
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.