Kirjoittaja Aihe: Off-topic #2  (Luettu 278169 kertaa)

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2070 : 28-05-2021, 19:02:41 »
Oli se 2005, koska mä kerkesin sinne rekkaamaan sillon helmikuussa 2005, mutta muistelisin, että Bbuttis liitty vasta seuraavaan saman vuoden kesällä?

Tervetuloa Sescu joukkoon!

Jjjepp, liityin kesä-/heinäkuussa 2005 ja nimenomaan vihreään Finiin 👍
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2071 : 04-10-2021, 16:58:13 »
Huhuu, vieläkö täällä käy ketään? Ikävä kun on hiljaista, olisi mukava vaikka vaan jutella teidän kanssanne  :D En tiedä, onko minulla kovin järkevää asiaa, mutta halusin vain tulla kertomaan, että jostain syystä on ficcimaailma alkanut taas pyöriä mielessä ja sen myötä kaikki entiset tutut.
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2072 : 05-10-2021, 12:49:33 »
Kerropa heti millaiset ficcimaailmat sulla tällä hetkellä pyörii.  ;D Muakin kiinnostaa. Harmi vaan kun aika on nykyään niin kortilla.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2506
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2073 : 05-10-2021, 17:44:34 »
Tuohan se taitaa olla suurin ongelma. Ajanpuute. Myö taidetaan nyt elää niitä elämän ruuhkavuosia tai jotain. Ja mulla ollut ongelmana todella sitkeä kirjoitusblokki. Mutta jospa se tästä. Yhden pienoisen tuplaraapaleen sain sentään puristettua, ja muitakin ficci- ideoita on pukkaamassa esille.

Oli kuitenkin ihanaa huomata, ettei tämä niin rakas foorumi ole vielä ainakaan aivan kuollut. <3


zilah

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2074 : 06-10-2021, 12:52:49 »
Hiihaa, te löysitte tänne! :D Mitä teille kuuluu, ja kuuluuko kirjoittamiseen viime aikoina mitään? zilah vähän kertoikin, toivottavasti kirjoitusblokki hellittää pian. Entä Liz, kirjoitatko vielä RPF:ää lätkämaailmasta tai jotain muuta?

Eipä mulla omalla kohdalla ainakaan toistaiseksi niin paljon pyöri. Muutamia toisten tekstejä olen lukenut täällä ja Finissä. Haluaisin kirjoittaa kuitenkin vielä edes yhden pidemmän tarinan, jonka idea on kyllä ollut jo vuosia mielessä. Kirjoitan parhaillaan yhtä lyhyempää, vähän verryttelynkin vuoksi. Kun ei ole tullut kirjoitettua mitään kymmeneen vuoteen, halusin nähdä tuleeko tästä ylipäätään enää yhtään mitään, ennen kuin yritän mitään pitempää. HP-maailma se on edelleen, en tunnu pääsevän tästä irti.

Tämä aikapulahan se on viheliäinen juttu. Innostusta riittäisi vaikka kuinka, mutta ei tahdo aika vaan riittää. Ja se, että yrittää venyttää iltaa pidemmäksi ja vähentää yöunista, ei johda hyvään.
 
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2075 : 06-10-2021, 13:40:01 »
Mä joudun oikeasti hetken miettimään, että mitä mä oon viime vuosina edes kirjoittanut sen vähän, mitä oon kirjoittanut. Oon kirjoittanut jääkiekko-RPF:ää, Marvelia ja joitain yksittäisiä muun fandomin ficcejä, mutta en ole oikeastaan julkaissut paljon mitään, koska en saa mitään valmiiksi asti ja oon päättänyt, etten julkaise lisää keskeneräisiä.

Odotan suurella mielenkiinnolla, että julkaiset jotain uutta.  ;D

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2076 : 07-10-2021, 11:20:15 »
Olisipa ihan huikeaa, Pahatar, jos julkaisisit vielä jotain! Tuo ajan puute on kyllä hankala juttu. Samasta syystä myös itselläni on kirjoittaminen ollut välillä täysin jäissä. Ei siinä inspiraatiokaan oikein kuki, jos muu elämä vie kaiken ajan ja energian.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2077 : 07-10-2021, 14:31:09 »
Olisipa ihan huikeaa, Pahatar, jos julkaisisit vielä jotain! Tuo ajan puute on kyllä hankala juttu. Samasta syystä myös itselläni on kirjoittaminen ollut välillä täysin jäissä. Ei siinä inspiraatiokaan oikein kuki, jos muu elämä vie kaiken ajan ja energian.


Mut sehän se kaikista kauheinta onkin, että kyllä inspiraatio välillä kukkisi aika pahastikin ja ideoita on hirveä määrä, muttei ikinä aikaa ja energiaa toteuttaa yhtään mitään! ;D Mä olisin iloinen, jos ei olisi ollenkaan inspiraatiota niin ei harmittaisi niin ettei ole keskittymisaikaakaan, mut kun ei se mene niin.

//Ainoa, mihin on aikaa on raapalejuoksu ja siinä oon jumittunut iän ikuiseen kukkapenkissä olevaan ruumiiseen.  ;D
« Viimeksi muokattu: 07-10-2021, 14:34:34 kirjoittanut Voldemort »

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2078 : 07-10-2021, 22:06:03 »
Kiitos kovasti Nappeli, olipa kiltisti sanottu :D Yksi teksti on sen verran pitkällä, että ehkä mä saankin sen julkaistua lähiaikoina. Sitä ennen tarvitsisin kyllä joltakulta kannustusta ja rohkaisua, kehtaako julkaista vai ei... *köhLizköh* ;D

Voi jestas, kukkapenkissä oleva ruumis! ;D Mulle tuli ensimmäisenä ajatus mieleen, että jos se jumittaa, niin sä tietenkin hävität sen taikasauvan heilautuksella... Mutta olisiko niin, että nyt ei olla HP-fandomissa?

Saisikohan teitä muitakin innostettua kirjoittamaan? Vaikka ymmärrän tuon niin hyvin, että kun ei ole aikaa, niin siinä ei paljon into auta. Aikoinaan, kun oli aikaa, niin sitten oli ideoista puute, ja nyt on päinvastoin.
« Viimeksi muokattu: 07-10-2021, 22:09:51 kirjoittanut Pahatar »
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2506
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2079 : 10-10-2021, 20:27:31 »
Minun sitkeääkin sitkeämpi kirjoitusblokkini hellitti aivan yllättäen ja nyt tulee tekstiä taas, ei nyt aivan parhaiden aikojen malliin, mutta suhteellisen sujuvasti. Oon kyll nii- in kaivannut kirjoittamista! <3



zilah

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1016
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2080 : 12-10-2021, 21:56:29 »
Ihanaa nähdä sinua taas, Pahatar! :D Minäkin olen aina ajoittain käynyt täällä kurkkimassa, näkyykö elonmerkkejä, ja vähän useammin Finin puolella. :)

Ajan puute se on ongelmana täälläkin taholla. Kirjoittaminen kyllä kiinnostaa edelleen, mutta oih ja voi kun arki tuppaa tielle... Jotain pientä olen sentään aina välissä kirjoittanut (viime aikoina lähinnä jääkiekkoficcejä Lizille ;) ) mutta myös Marvelia ja Potteriakin. Plus random-juttuja jos sun miltä taholta.

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2081 : 19-10-2021, 14:10:52 »
Osaatteko auttaa, kun olen ihan onneton näiden tietokonejuttujen kanssa. Eli miten te olette saaneet mieleisenne avattaren muutettua niin, että se on enintään 100 *100 kokoa? Siis netistä löytyy kyllä vaikka kuinka kivoja kuvia, mutta ne ovat aina paljon suurempia kuin tuo 100*100. Miten ne saisi muutettua pienemmiksi?
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2506
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2082 : 20-10-2021, 01:47:04 »
Tästä ei varmaa paljon apua ole, mutta photoshopilla olen itse avani muokannut. Nyt ei tosin ole sellaista käytössä. 🤔

Zilah

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2083 : 20-10-2021, 13:07:42 »
Mulla ei ole mitään Photoshoppia. Oon ihan jollain Paintilla tai jollain, mikä näissä wintoosissa on mukana muokannut omat avani ja muuttanut sieltä koon 100 x 100, mutten kyllä ikinä muista mistä se löytyy ja aina on saanut etsiä ja vääntää ja itkeä. Siis silloin kun en ole saanut avaa joltain toiselta valmiina. 

Poissa Paquette

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 195
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2084 : 20-10-2021, 13:21:01 »
Minäkin olen muokannut avoja pääasiassa Photoshopilla silloin kun se on ollut käytettävissä. Ilmaisohjelmista on ollut yllättävän hankala löytää toimintoa, jolla kuvan saisi kätevästi pienennettyä ja myös rajattua niin että kuvan mittasuhteet eivät mene vinksalleen.

Nyt huomasin, että Windowsin Valokuvat-sovelluksella (ainakin tässä 10-versiossa olevalla) pystyy melko kätevästi rajaamaan kuvan sopivasti, esim. neliöksi, ja muuttamaan koon. Netistäkin näyttää löytyvän useampia sivuja, joissa voi rajata kuvia ja muuttaa kokoa, esim. tällainen. Nämäkään eivät minusta vaikuttaneet kovin käteviltä ja tuo kuvasuhdeongelma on melkein kaikissa, jos kuva ei valmiiksi ole sopiva.