Kirjoittaja Aihe: Palauteloota - risuja ylläpidolle!  (Luettu 50637 kertaa)

Lizlego

  • Vieras
Vs: Palauteloota - risuja ylläpidolle!
« Vastaus #75 : 07-04-2012, 13:26:00 »
Ainoa asia, jonka kanssa mulla on ongelmia on se, että sä vaan päätät ihan itseksesi antaa Arkun tärkeitä FTP-tunnuksia ihmisille, joihin sä luotat ilman että ilmoitat siitä edes foorumilla julkisesti.  :P Mitä tapahtui julkisuudelle ja yhteiselle mielipiteelle vai päteekö se vaan silloin kun se sulle sopii? :P Ja sä halusit sen lisäksi myös tehdä teknisen adminpäätöksen kokonaan foorumin ohi perustajajäsenten kesken, mikä on myös mulle ongelma vaikka olisi kuinka kyseessä tekninen admin, joka ei ottaisi muihin asioihin kantaa. Tää on just sitä juttua, mitä mä Finissäkin vastustin. Ei se siitä muuksi muutu, jos se tapahtuu Fifissä, jossa minä olenkin itse adminina.

Mun mielestä on aika selvää, että sä haluat yhä hallinoida ja hallita Fifiä ja se onnistuu adminoikeuksien, mutta myös adminvastuun kautta, mutta silloin on turha puhua enää mitään demokratiasta tai vaaleista, jos hommaa hoidetaan ohi yhteisen päätöksenteon.

Jep jep, mulla on ongelmia sen suhteen, että me kannetaan Nappelin kanssa foorumista vastuuta ja sitten sä annat meidän FTP-tunnuksia ihmisille ilmoittamatta kenellekään yhtään mitään. Ehkä sen sun mielestä oli ihan mitätön päätös, mutta mun mielestä se oli ihan helvetin iso päätös, joka olisi kuulunut vähän muillekin.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Palauteloota - risuja ylläpidolle!
« Vastaus #76 : 07-04-2012, 17:06:32 »
No, kuten sanottua, mä hyväksyn tästä minkälaisen rangaistuksen ikinä keksittekin langettaa. Ja tunnukset on nyt teillä ja voitte tehdä niillä just mitä haluatte. Mitään pahaa ei tapahtunut niiden tunnusten väliaikaisesta luovutuksesta muille, joten ainoa virhe mikä tässä tuli tehtyä oli mun.

Aika lunkisti mulle heitettiin silti oikeudet Adminpaneeliin edes kysymättä että tehdäänkö niin. Joo, onhan tästäkin puhuttu aiemmin, mutta eipä sitäkään ole tehty julkisella puolella. Ja asiat on hiukka erilailla just nyt.
// Joten mun maalaisjärjellä tilanne ratkeaa sillä, että koska mä oon väärinkäyttänyt mun tunnuksia ties minne, niin mulle ei kandee jättää missään nimessä oikeuksia mihinkään! En oikeesti ymmärrä, miks mä oon superhessu mut silti mulla on edelleen adminpaneeliin pääsy. Kun ollaan asiasta samaa mieltä, ettei tuolleen saa tehdä, niin mikset sä sitten poista multa niitä oikeuksia kun sulla on siihen valta! x)


Mun puolesta tää asia on loppuunkäsitelty ja olen hamstrannut ficcitallenteeni täältä siltä varalta, että saan bannit. You're clearly the boss here ;)

Ugh.
« Viimeksi muokattu: 07-04-2012, 17:47:54 kirjoittanut Beelsebutt »
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Palauteloota - risuja ylläpidolle!
« Vastaus #77 : 08-04-2012, 12:53:25 »
Et sä nyt käsitä ettei tässä ole kyse mistään rangaistuksista tai ettei se ole edes tämän asian pointti. Mä haistatan paskat kaikille banneille sun muille, kun ne ei ole asian kanssa olennaisia vaan se, että sä olet tuhonnut kaiken, mistä ollaan puhuttu kolme vuotta yhdellä saatanan yksivaltaisella päätöksellä antaa noi tunnukset jollekulle ihmiselle kysymättä mitään kanssafoorumilaisilta tai edes ihmisiltä, jotka on tästä vitun paskasta vastuussa! >:( Sillä teolla sä olet todistanut, että sä olet itse Fifin kaikkivaltias ja haluatkin olla, mutta olekin sitten. Valitse mieleisesi adminit ja kanna itse vastuu siitä, mitä teet. Mä en sun saatanan sotkujasi ala korjailla ja valvoa sua, kun sä et edes ymmärrä missä mennään pieleen. No välttämättä ei mennä missään pieleen ja kyllähän tälläkin systeemi foorumi kasassa varmaan pysyy, mutta se ei kyllä sitten ollut sellainen foorumi, jota mä luulin että ihmiset halusivat.

Mä en todellakaan enää pysty luottamaan suhun tuon jälkeen pätkääkään, koska mistä hitosta mä tiedän mitä sä seuraavaksi keksit ja kenelle seuraavaksi sä päätät yksin luovuttaa Fifin, käyttäjien yhteisen foorumimme FTP-tunnukset, hyvää hyvyyttäsi, jotain perhanan teemojen muokkaamista varten kun sehän on niin hiton tärkeää ja siinä sivussa et edes tajua, mitä samalla tulet tehneeksi. Ja miten sä kuvittelet, että me kannetaan Nappelin kanssa tästä vastuuta, kun sä toimit täällä kuin itsevaltias? Sun päätös johtaa käytännössä nyt siihen, ettei ole mitään järkeä olla tekemättä sun yksin valitsemasta ihmisestä admin. Lopputulos on luultavasti ihan hyvä, jos kerran henkilö osaa jotain, mutta tapa toimia on silti niin perseestä, että mä en halua olla missään saatanan tekemisissä Fifin kanssa. Pidä hyvänäsi.

//Ja pahoittelen tätä avautumista, koska tykkään oikeasti fifiläisistä, mutta mua vituttaa niin rankasti ettei ole tosikaan ja mä olen niin pettynyt, että mä repeän. Totuus on kuitenkin se, että en pysty jatkamaan tällä foorumilla, kun tunnukset on ihmisellä, jonka toimintaan ei näköjään voi ollenkaan luottaa. Miten kantaa vastuuta ja tuntea olonsa mukavaksi ja turvalliseksi paikassa, jossa selän takana voidaan tehdä tällaisia asioita ja vielä kuvitella, että ne on jotain pikkujuttuja ja sitten vielä pitää tärkeämpänä rangaistusta ihan niin kuin sillä olisi mitään merkitystä, kun on paskannettu pahasti housuun? :o En voi ymmärtää, mutta ehkä se on vaan mun ymmärrys, jossa on jotain vikaa, mutta toisaalta kai se on aika luonnollista, että jos kantaa jostain vastuuta, pitäisi olla myös oikeus osallistua päätöksentekoon? Toisaalta sekään ei ollut pahin juttu kuin se, että kaikki periaatteen ja muut mukavat demokratiat vedettiin vessanpytystä alas.  ;D
« Viimeksi muokattu: 08-04-2012, 13:07:04 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Palauteloota - risuja ylläpidolle!
« Vastaus #78 : 08-04-2012, 13:00:59 »
Mä en todellakaan enää pysty luottamaan suhun tuon jälkeen pätkääkään, koska mistä hitosta mä tiedän mitä sä seuraavaksi keksit ja kenelle seuraavaksi sä päätät yksin luovuttaa Fifin, käyttäjien yhteisen foorumimme FTP-tunnukset, hyvää hyvyyttäsi, jotain perhanan teemojen muokkaamista varten kun sehän on niin hiton tärkeää ja siinä sivussa et edes tajua, mitä samalla tulet tehneeksi. Ja miten sä kuvittelet, että me kannetaan Nappelin kanssa tästä vastuuta, kun sä toimit täällä kuin itsevaltias?
Mun käytös johti siihen että teemat fiksattiin. Myönnän, että linkkien "fiksaaminen" oli puhtaasti sitä, että _mun_mielestä_ ne näyttää nyt paremmilta, mutta noi kuvakkeet oli siis virhe teemassa. Useammassa kuin yhdessä.

Ja sähän estät tän tulevaisuudessa tapahtumasta juuri niin kuin mä tuossa ylempänä sanoin: muutat ne tunnukset. Otat multa adminoikeudet pois. Ihmettelen, kun et oo tehnyt sitä jo.

Mut sä taidat kokea tärkeämpänä pitää mulle moraalisaarnaa asiasta, josta me ollaan eri mieltä. Mutta miksi sä sellaista tekisit, kun sä voit fiksaa tilanteen poistamalla mut ylläpidosta? :D Enhän mä sitten pääse enää tekemään mitään, josta sun tai Nappelin pitäisi vastuuta kantaa.

// Oon miettinyt eilisestä lähtien, että mitä sä haluat? Haluatko sä, että mä myönnän että tein virheen? Joo, oon myöntänyt. Haluatko sä, että mä pyydän anteeksi? Anteeksi. Haluatko sä että mä poistun Fifistä? En kauheen mielelläni sitä tee, koska se käytännössä tuhoaa mun elämän, mutta jos se sun mielenrauhas palauttaa, niin kai mä voin tehdä senkin.

Jos sä haluat, että Fifi pysyy sulle ihanteellisena paikkana, sä voit tehdä sen edelleenkin poistamalla multa oikeudet tehdä enää mitään. Ja jos susta tuntuu, että sä et pysty enää olemaan Fifissä ollenkaan ylläpidossa, niin sitten tee se.

Mä en jaksa enää oikeesti tätä stressiä.
« Viimeksi muokattu: 08-04-2012, 13:04:23 kirjoittanut Beelsebutt »
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Palauteloota - risuja ylläpidolle!
« Vastaus #79 : 08-04-2012, 13:08:18 »
Ehkä se on sit parempi että mä lähden.
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Palauteloota - risuja ylläpidolle!
« Vastaus #80 : 09-04-2012, 12:04:38 »
Niin, se kai ei sitten tullut tarpeeksi selväksi, että pointti koko hommassa on siinä että asian voisi hoitaa julkisesti ja hyvässä järjestyksessä ja yleisen hyväksynnän ja demokratian kautta eikä sen kautta, että musta nyt tuntuu tältä ja tältä, joten alanpa fiksaamaan heti, kun huvittaa ja annanpa siksi nyt oikeudet tälle ja tälle ihmiselle, johon minä yksinäni luotan ja sitten myöhemmin sivulauseessa kerron kavereille, että teinpä nyt ja näin, kai se on ok ja kai tästä ihmisestä voidaan nyt tehdä tekninen admin, kun se hoitaa hommia niin hyvin. Siis WTF? Miten sitten kaikki muut, jotka voisi hoitaa homman hyvin, muttei vaan satu kuulumaan just sun kaveripiiriin? Eikö se ollut just tämä juttu, jota Finissäkin vastustettiin, että adminit tekee mielivaltaisia päätöksiä kaveripiirissään? Mun mielestä tämä oli just sellainen juttu ja vieläpä sitten päätit tehdä sen, et ainoastaan ohi koko foorumin, vaan myös ohi kanssaperustajien. Ja sitten sä hämmästelet, että miksi mua vituttaa ja miksi mä en enää luota suhun? Eikö se ole aika selvää, miksi. Jos ihminen pystyy tekemään päätöksiä selän takana, miten siihen voi luottaa?

Ironista on se, että varmasti samaan lopputulokseen olisi varmasti päästy ihan yhteiselläkin päätöksellä täällä foorumilla ja mun mielestä on ihan syytä olettaa, että kun tehdään asioita yhdessä, ne tehdään yhdessä eikä tuolla tavalla ja sitten vaan ylimielisesti sanota, että no voit sä mun tunnukset poistaa ja tehdä mulle mitä mielii, jos et tykkää. Ylipäätään se, että ensin pitää kävellä muiden yli on tarpeeksi. Eikö se pikemminkin ole ihan automaattinen oletus, että kanssapäättäjien toimiin voi luottaa sen verran, ettei asioita tehdä selän takana miten huvittaa?

Joo, kyllä se toinen pointti nimenomaan oli se, että mä en halua todellakaan olla sun kanssa enää ylläpidossa tai missään missä jaetaan vastuuta, koska sä kävelet yli noin surutta etkä näe siinä mitään väärää, mutta se kumpi jää, oltaisiin voitu kyllä alistaa vaikka käyttäjä-äänestykseen. Eihän ihmisten luottamus suhun ole mennyt, vaikka mun luottamus onkin ja mulle käy kyllä se, jos mulle näytetään ovea mieluummin kuin sulle, mutta sun marionettinukeksi ja mielivallan alle mä en kyllä itse jää toimimaan. Saisit sitten itse toimia sellaisten ihmisten kanssa, jotka on valmiita tuollaiseen eivätkä pulttaa siitä niin kuin minä.
« Viimeksi muokattu: 09-04-2012, 12:11:04 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1013
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Palauteloota - risuja ylläpidolle!
« Vastaus #81 : 09-04-2012, 13:17:31 »
Minä tahtoisin tähän väliin sanoa, että tässäkin tilanteessa tuntuu ihan turhalta poistua foorumilta kesken kaiken, ennen kuin asioita on (käsittääkseni) edes selvitetty kunnolla? Toivottavasti Bbuttis palaat takaisin, eihän tässä mitään peruuttamatonta ole kuitenkaan tapahtunut, ilmeisesti tunteet vain ovat kuohahtaneet puolin ja toisin? Siihen nähden, että tämä foorumi on perustettu demokratian periaatteille, on ihan aiheellista että omavaltaisiin (hyviinkin) päätöksiin puututaan.

Palautetta minulta koko ylläpidolle: selvittäkää asia keskenänne ja palatkaa normaaliin päiväjärjestykseen hyvillä mielin. Ei tässä nyt sen kummemmasta näyttäisi olevan kysymys kuin nähtävästi ajattelemattomasti tehdystä virheestä, jota on kaduttu ja anteeksi pyydetty. Olisi ollut teoreettinen mahdollisuus että foorumille olisi käynyt huonosti, käytännössä kuitenkaan ei niin tapahtunut joten kaikki on hyvin kunhan selvitetään miten toimitaan jatkossa että vastaavaa luottamusrikettä ei käy uudelleen. :)

Lizlego

  • Vieras
Vs: Palauteloota - risuja ylläpidolle!
« Vastaus #82 : 09-04-2012, 13:42:57 »
Ihan tarpeeksi ollaan jauhettu keskenämmekin foorumin toiminnasta eikä se siltikään muuksi muutu, kun tässä on vaan ihmisillä toimintatavat ratkaisevasti liian erilaiset.

//Toisin sanoen sitä ei saadaan keskenämme fiksattua eikä jatkettua näin tällä systeemillä, koska se johtaa vaan samaan kehään, mitä kuljetaan ja kuljetaan, kun ei toisiamme ymmärretä ja ollaan liian erilaisia. Tähän on pakko keksiä joku pysyvämpi ratkaisu, koska nykymalli ja kokoonpano on vaan liian stressaava.

//Toisin sanoen mä en vaan jaksa enää toimia kyseisen ihmisen jarruna ja jotain on pielessä siinä, jos henkilö itsekin tajuaa tarvitsevansa sellaista toiminnassaan ja on itsekin sanonut sen. Sori, mutta mä en vaan jaksa enää sellaista. :'(
« Viimeksi muokattu: 09-04-2012, 13:57:24 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Palauteloota - risuja ylläpidolle!
« Vastaus #83 : 09-04-2012, 15:08:21 »
Bbuttis heti takaisin sieltä! Ei kesken riidan saa lähteä. Tulee paha mieli nukkumaan mennessä  >:(

Nyt sovitte ja otatte siihen vaikka jonkun puolueettoman kolmannen osapuolen rauhantuomariksi seuraamaan neuvotteluja, jos tarvitaan uusia pelisääntöjä. Niin ne tekee kehitysmaissa sotatilanteissakin. Ehkette saa Martti Ahtisaarta, mut varmaan joku muukin kelpaa.

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Palauteloota - risuja ylläpidolle!
« Vastaus #84 : 09-04-2012, 15:20:01 »
Työnnän nyt lusikkani soppaan vaikkei se yleensä kuulukaan tapoihini.

Ymmärrän täysin Lizin kannan ja kuohunnan Bbuttiksen toiminnasta, en itsekään hyväksyisi jos rimps lähtisi tähden salasanoja jakamaan kenelle tahansa minulta kysymättä, mutten myöskään haluaisi Bbuttiksen poistuvan foorumilta.

Jos Liz on sitä mieltä ettei homma enää keskenään sopimalla ratkea, ehdottaisin että otetaan ihan demokratia käyttöön ja keskustellaan järkevästi, miten porukka foorumilla haluaa ylläpidon toiminnan jatkuvan.

Bbuttis jo ilmoittikin poistuvansa ylläpidosta (ja foorumilta)  jos te muu ylläpito niin haluatte. Omasta mielestäni tämä kuulostaisi tulevaisuuden kannalta ihan järkevältä ratkaisulta.
Miksei siis toteutettaisi sitä, mitä mieltä on muu yleisö? Voittehan harkita myös uuden adminin ottamista tulevaisuudessa.
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Palauteloota - risuja ylläpidolle!
« Vastaus #85 : 09-04-2012, 17:49:47 »
Bbuttis jo ilmoittikin poistuvansa ylläpidosta (ja foorumilta)  jos te muu ylläpito niin haluatte. Omasta mielestäni tämä kuulostaisi tulevaisuuden kannalta ihan järkevältä ratkaisulta.
Miksei siis toteutettaisi sitä, mitä mieltä on muu yleisö? Voittehan harkita myös uuden adminin ottamista tulevaisuudessa.

Muu ylläpito on nyt ollut aika poissaoleva ja meillä on modetkin käynyt aika vähiin, joten lähitulevaisuudessa olisi ehdottomasti saatava lisää väkeä joka tapauksessa ylläpitoon. Musta kaikin tavoin demokraattinen ratkaisu ja ylipäätään keskustelu tulevaisuudesta olisi nyt jees.  :P


Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Palauteloota - risuja ylläpidolle!
« Vastaus #86 : 09-04-2012, 17:56:50 »
No ei muuta kuin vaalit ja äänestykset pystyyn! Sillä ainakin päästäisiin taas vähän eteenpäin.
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Palauteloota - risuja ylläpidolle!
« Vastaus #87 : 09-04-2012, 18:02:12 »
Olettaen, että joku ryhtyy ehdolle... Mutta tätä mä silti kannatan ehdottomasti. Vaalit, uusi alku ja uudet kujeet (ja draamat) LOL. :D

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Palauteloota - risuja ylläpidolle!
« Vastaus #88 : 09-04-2012, 18:03:53 »
Omasta puolestani Bbuttis on vapaa käyttämään foorumia ja jatkamaan rivikäyttäjänä. Salasanat vaihtoon ja oikeudet pois.

Olen samaa mieltä mallan kanssa, haku päälle ja vaalit ja äänestykset pystyyn.


//Liz väliin, voin vaikka ilmoittautua mode-ehdokkaaksi, kilpailijoita, anyone?  ;D
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Palauteloota - risuja ylläpidolle!
« Vastaus #89 : 09-04-2012, 18:08:37 »
Mua kans voisi vähän houkuttaa moderointi, mutta oon jo kerran todennut adminin hommien olevan mulle ehkä hieman liian iso pala. x) No joo, virheistä oppii ja sitä rataa.

Mode-ehdokkaita varmasti löytyy enemmänkin, saas nähdä miten löytyy adminin paikalle haluavia.
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.