Kirjoittaja Aihe: Öljypuun oksastus (Harry/?, K-7)  (Luettu 2116 kertaa)

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Öljypuun oksastus (Harry/?, K-7)
« : 23-08-2012, 19:35:40 »
Sisämaa on turvallinen, ei enää aigeiansinistä merta, ei saaria.


Nimi: Öljypuun oksastus
Kirjoittaja: Beelsebutt
Oikolukija: Jolandina
Paritus: Harry/?
Lajityyppi: angsti
Sanamäärä: < 500
Haasteet: Aakkos & FF100 (17. Ruskea)
Ikärajasuositus: K-7


Aina tasaisin väliajoin haluan yrittää kirjoittaa angstia. Tämä on tietynlaista vuodatusta ja olen kieltämättä varastellut sieltä täältä ideoita ja ajatuksia, enemmän tai vähemmän tulee kuitenkin omasta päästä ja osa lyriikoistakin. Bongailkaapas. IKÄRAJA tulee tuosta yhdestä sanasta ja ehkä tietynlaisesta vihjailusta, mutta koska tässä ei tapahdu mitään niin en nosta K-12. Ficistä löytyy muutama vihje paritukseen, mutta en nyt ainakaan vielä paljasta sitä. Kiitti Yollelle avusta <3


Hox! En omista Pottereita, J.K. Rowling omistaa, joten kaikki kunnia The Ladylle. En saa tästä rahaa, elekää haastako oikeuteen!




Öljypuun oksastus




Motellin sänky on kova, mutta luteeton. Se on enemmän kuin Harry ansaitsee. Aurinko siirtää kiilaansa seinällä ylemmäs, ja Harryn sisällä kuplii. Hän on kuin kuohuviinipullo ravisteltuna ja sekoitettunakin, mutta ei tiedä, miten korkin voi avata. Käsivarsissa sojottavat karvat, reidet pullistuvat rasituksettakin. Sydän jyskyttää ja ta-KOO vaikka hän ei liiku. Ei puhu. Vain ajattelee.

Hän on täynnä energiaa, tuhannen tähden verran. Täynnä kiihkoa ja halua ja kaipuuta ilman kohdetta, johon sen vuodattaa.

Naapurihuoran nauru herättää Harryn istualleen, ja hän painaa päänsä käsiinsä. Puhelin ilkkuu yöpöydältä ja kuiskuttaa tarttumaan, perumaan kaiken. Palaamaan takaisin valovuosien päähän. Ehkä sittenkin tai mitäpä jos. Tällä kertaa kaikki olisi toisin ja oppivathan pulutkin?

Harry ponkaisee ylös ja tarttuu ikkunalautaan. Hän tuijottaa ruskeaa maisemaa. Sisämaa on turvallinen, ei enää aigeiansinistä merta, ei saaria. Ei hänelle. Päätös lähteä oli ollut vaikea, mutta jos hän olisi tiennyt, kuinka epätoivoista siinä oli pysyä, hän olisi ehkä päättänyt toisin.

Ehkä. Kenties. Jos ja vaikkapa. Poskessa on hampaanmuotoinen reikä, ja raudoitettu puu leikkaa kämmeniä. Ennen kuin Harry edes ehtii ajatella, hän musertaa hämähäkin peukalollaan ja tajuaa vasta sitten, miksi silmiä jälleen pistelee.

Päivät ovat kuin kynnet liitutaulussa. Kuin alati päässä soiva hälytyskello, joka muistuttaa mullistuksesta, muutoksesta. Hetkellinen piinaava unohdus haukkaa säärestä. "Ararat! En ole koskaan käynyt vuoren huipulla. Tuonne lähdetään seuraavaksi!" Kunnes n y t vyöryy ja murskaa hauraan muiston. Työntää takaisin tyhjyyteen.

Mutta yöt ovat pahempia, kun Harry sekä haluaa että ei halua unohtaa. Sillä jos hänellä on vain muistot, miten hän voi päästää niistä irti? Ja miten hän voi päästä niitä karkuun, kun vaalii mennyttä sormissaan, sielussaan ja sydämensä sopukoissa?

Jospa voisi nukkua.

Harry tuntee nälkää, mutta ruoka on tuhkaa hänen suussaan. Hän näkee kauneutta, mutta ei pysty nauttimaan siitä. Ei keskittymistä, vain sumua. Ei rauhaa, vain vaeltamista. Sillä ellei hän jatkaisi matkaa, hän luhistuisi maahan odottamaan tuulta, joka kuluttaisi hänet olemattomiin, sotkisi leiskuvan punaisen erämaan.

Aamulla hän taas heilauttaa repun selkäänsä. Jäljittelee olevansa oikea ja elävä, ihmisen irvikuva: vasen, oikea, vasen oikea. Lipuu varjona rämisevään linjuriin.

"Ah, amerikalı", kuski toteaa ja livauttaa dollarit taskuunsa. Yleiskäypää valuuttaa. Savuverho.

Kenties kaikkein pahinta onkin se, Harry miettii nojatessaan tärisevään ikkunaan, ettei hän tiedä, etsiikö häntä kukaan vai yrittääkö hän turhaan unohtaa jotain, mitä ei koskaan ollutkaan. Oksastaa öljypuuta, joka kasvoi vain hänen mielessään.


« Viimeksi muokattu: 13-04-2013, 15:17:54 kirjoittanut Beelsebutt »
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Öljypuun oksastus (Harry/?, K-7)
« Vastaus #1 : 25-08-2012, 10:42:10 »
Mä voisin tunnustaa, että mä en ymmärrä yhtään mistä tässä puhutaan tai mihin tässä vihjaillaan. Mun ajattelu on liian suoraviivaista tällaisiin teksteihin, mutta ei se oikeastaan haittaa etten mä tajua enkä jaksa yrittää poimia vihjeitä yksittäisistä sanoista, koska mulle riittää se, että jotain Harry pakenee eikä tiedä itsekään, että pakeneeko se turhaan vai ei. Toisin sanoen se on jonkinlaisen romahduksen ainakin kokenut. Mua ehkä hieman kiusasi jotkin kliseiset fraasit kuten ruoka on tuhkaa hänen suussaan vaikka se on ihan kelpo fraasi. Olen varmaan jossain just joko kirjoittanut sen itse tai lukenut sen, koska se selittäisi miksi sellainen yleensä tarttuu mieleen nyt. :P Jostain syystä tämän tekstin nimi ja hampaanreikä Harryn poskessa sai mut ajattelemaan, että Harrylla oli omasta mielestään suhde tällipajun kanssa, jolloin se olisi todellakin kovasti sekaisin. :o Okei, ehkä mun ei pitäisi lukea tai ainakaan kommentoida tällaisia, koska epäilen bongaavani vähän väärät vihjeet.  ;D Joka tapauksessa tämän tekstin tunnelma iskee muhun lujasti ja musta sun pitäisi kirjoittaa enemmänkin angstia, jos se ei vaan tuntuisi niin ankealta, koska musta se on sulla yhtä vahvaa kuin kaikki muukin. Oikeasti angstin kirjoittaminen vaan on niin ikävää, etten suosittele sitä kenellekään. :P
« Viimeksi muokattu: 25-08-2012, 10:45:59 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Öljypuun oksastus (Harry/?, K-7)
« Vastaus #2 : 25-08-2012, 12:05:08 »
No tää oli kyllä erikoinen. En oikein tiedä tykkäsinkö vai en. Toisaalta teksti oli todella kosketteleva ja jännä. Rytmi tuntui toimivalta ja tarina itsessään oli mielenkiintoinen ja jätti paljon päänvaivaa. Ja toisaalta ehkä sitä päänvaivaa oli taas liiaksi. Silmille hyppivät isot kirjaimet sekoitti pään ja katkaisi ajatuksen.

Mutta oli tää erilainen, ihan hauska lukea tämmöstäkin. Kaikesta kummallisuudesta huolimatta tää oli kuitenkin hyvin kirjotettu ja toimiva, eli kiitos tästä!

Ja ajatus Lizin mainitsemasta Harry/Tällipajusta sai kyllä hörähtelemään ääneen.  ;D
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Öljypuun oksastus (Harry/?, K-7)
« Vastaus #3 : 25-08-2012, 15:24:55 »
Haha, ei oo pakko ymmärtää mistään mitään, koska paritus on suhteellisen sivuosassa. Ei ole väliä sillä, ketä Harry kaipaa, vaan sillä, että se yleensäkin kaipaa. Mut joo, siellä oli leiskuavan punaista aavikkoa ja sinisen kaihtamista (silmät) ja toki hämähäkin tappaminen joka pisti vetistelemään. Siinä mun hienot vihjeet :F

LOL tällipuuta x) Olis kyllä aika hauska jos olis Harry/Tällipaju-paritus <3

Mä näköjään kirjoitan angstia kun olen angstinen ja sitten fluffia normitilassani (jolloin olen fluffyinen), joten multa voi saada angstia jos saa mut masentumaan. Haluaako joku yrittää?

Isot kirjaimet. Joo, ekaa kertaa testasin visuaalista apua tekstiin. Halusin saada vyörymiseen vähän apua näköaistista. Ikävää, jos se ei toiminut :F

Kiitoksia Liz & Chuuko kommenteista. Mukavata, että teksti iski jollain tavalla vaikka tavallista (minun ficiksi) hämärämpi olikin! :)
Fifi-ficitLJAO3