Kirjoittaja Aihe: BBC!Sherlock: Murunen (Sherlock/John, K-7)  (Luettu 2739 kertaa)

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
BBC!Sherlock: Murunen (Sherlock/John, K-7)
« : 08-10-2012, 19:08:34 »
Seitsemän askelta, ja John laskee höyryävän teekupin ristikon viereen.


Fandom: BBC!Sherlock
Nimi: Murunen
Kirjoittaja: Beelsebutt
Esilukija: Jossu
Päähenkilöt: Sherlock/John
Lajityyppi: yleisdraama
Sanamäärä: tasan 200

Ikärajasuositus: K-7


Öööh. Mä en ole katsonut yhtäkään jaksoa BBC!Sherlockia enkä tiedä hahmoista oikeastaan mitään, no toki vanhoja sherlockeja tuli joskus vuooosia sitten katsottua, joten hahmojen peruspiirteet ehkä on mielessä. Mutta. Ihanainen jossujb auttoi kovasti ja vahvisti, että mielikuvani Sherlockista (kuten Severus mutta piripäissään) sekä Johnista (optimistinen Remus) ovat suunnilleen oikeita. Löysin googlettamalla kuvan Bakerstreetin nojatuolista sekä jossujb ystävällisesti vinkkasi muutaman maneerin ja/tai tiedonmurusen <3

Tämä tuplaraapale on spesiaalipäivän kunniaksi raapustettu avaus fandomiin, joka mun pitäis oikeesti jo tuntea, mutta siihen perehtyminen (=katsominen) jää vielä parin viikon päähän. Voin sitten joskus myöhemmin naureskella, miten naiivi olen ollut tämän raapustuksen kanssa ; )

ELI voi sanoa kovasti puolesta ja vastaan, miten onnistuin näin noviisina ja mistään tietämättömänä pääsemään sisään hahmoihin ja sellaista. Kiitos!


Hox! En omista Sherlockia, ehkä BBC omistaa. Ainakin joku muu kuin minä. Kunniaa Arthur Conan Doylelle mahtavan etsivän sekä etsivän kumppanin keksimisestä <3






Murunen




Sherlock istuu upottavassa nojatuolissa polvet tiukasti rintaa vasten. Liimaa laastaria käsivarteen. Se on jo toinen eikä kolmatta voi; ei vaikka veri huutaa ja haluaa ja päässä pyörii kaikki, mutta ei se oikea. Kymmenen kirjainta ja neljäs o. John tietää, varmasti tietää, ja näppäimistö lakkaa laulamasta. Sherlock miltei aavistaa Johnin viheltelevän.

John nousee ylös ja kävelee kolme ja puoli askelta keittiöön, viisi jääkaapille. Vinyyli hiostaa Sherlockin jalkapohjia, mutta hän ei liikahda. Tiimalasi (9 kirjainta), Shepherd (8 kirjainta), Clagan (6 kirjainta). Ristikko pilkkaa Sherlockia, ja hän tuijottaa sitä, yrittää sytyttää sen palamaan telepatialla.

Seitsemän askelta, ja John laskee höyryävän teekupin ristikon viereen. Ei maitoa. Ei sitruunaa. Toivottavasti ei sokeria. Istuu käsinojalle. Sherlock haistaa alkoholin kädestä, joka pitelee samean nesteen täyttämää kuppia sekä siitä toisesta, joka on neljännestuuman päässä hänen reidestään. Hänen jalkaansa kutittaa.

"Hmm."

Sherlock sulkee silmänsä.

"Horologium. Heilurikellon tähdistö."

Kymmenen kirjainta, neljäs o.

Sherlock nappaa kiinni Johnin niskasta ja vetää tämän suudelmaan. John maistuu maalliselle, kanelikeksille ja hänen hengityksensä tuprahtaa yllättyneenä vasten Sherlockin poskea. Suudelma on ohi ennen kuin Johnin kuppia pitelevä käsi alkaa täristä liikaa, ja Sherlock kirjoittaa puuttuvan sanan ristikkoon. Hän nousee ylös.

"Oliko niitä keksejä vielä?"

John vakauttaa kuppinsa toisellakin kädellään, on varmasti jo unohtanut ristikon. Sherlock virnistää.


Fifi-ficitLJAO3

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: BBC!Sherlock: Murunen (Sherlock/John, K-7)
« Vastaus #1 : 08-10-2012, 21:45:50 »
Noviisi tai ei, tämä on ihana!  ;D Minä taidan olla tuttu useimpien Holmes- versioiden kanssa ja kyllä tässä oli sitä samaa Sherlockmaista henkeä, niin kuin BBC:n modernisoidussa versiossa. Vaikkei se suosikkini olekaan, niin ihanainen pääpari ja tuore toteutus kyllä saavat minut hymyilemään. Jatkahan ihmeessä tämän ihanan fandomin parissa.

Ja psst... Buttis muruseni. Meillä on Holmes-ficeille ihan omakin osasto.  ;D Siirrätkö itse vai laitanko minä?



zilah

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: BBC!Sherlock: Murunen (Sherlock/John, K-7)
« Vastaus #2 : 08-10-2012, 22:10:53 »
Voi jesta, zilah-murunen, kiitos vinkistä! Enhämmää osaa näitä osastoja enää käyttääkään, lol x)

Hyvä juttu että ficci kuulosti taisiis näytti luettavalta! On tarkoitus katsoa ne jaksot tässä kunhan kiireet hellittävät, ehkä niiden myötä tulee sitten ficcailtua enemmänkin :)


Kiitos kommentista <3
Fifi-ficitLJAO3