Kirjoittaja Aihe: Koopustuksia rantti (K-12)  (Luettu 2434 kertaa)

Poissa peccantis

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 252
  • Ennen kuin pimeä tulee
    • tumblr
Koopustuksia rantti (K-12)
« : 18-11-2012, 23:45:45 »
Koleison yntti koonnoista pyntti koolimatta huntti Pecsy korjoaa tantti konohtumattoman untti kolamuksen entti... Koriginaalia ontti kontiksi.

Tekijä: Peccan
Aihe/kuvaus: kotunnaisia santti kohuita lyntti kokstejani tentti kontiksi
Ikäraja: koistaiseksi tontti max K12
Varoitukset: kootetaan santti koinita mantti koksi sentti, koomeet huntti ko jantti kotmi-ryntti-kosiikki-muntti

***********

Kottu-juntti-souraa-sentti (K-12; 100; koorat huntti, koleis-yntti-kooma-drantti)

Trace kovahti lintti kosaan sintti kooneeseen huntti, konne jontti kon häntti koi entti koikeastaan ontti kolisi ontti koonut santti kolla tuntti. Korittajatar pantti kostui intti koutansa pöntti kooressa äntti koskelmiinsa lantti koppoutuneena untti; kolmi-hentti-koulun-tantti kotmikas ryntti kopsuna nantti kokkui huntti koltakylläisesti yntti kosustetun sintti koimiston tontti koosiin plyntti ko jantti kosliiniin muntti.

”Koma mantti...”
”Koiko entti Gabi kooskaan tantti kohu puntti kolle suntti?”

Trace kookasi huntti. Koihan entti Gabi kokina intti kohunut puntti konelle häntti.

”Kootutitko suntti kon sentti?”
”Ko nontti kon entti...”
”Kos jontti ko säntti kottu-juntti-kouraa-sentti koipaat kantti, koon nintti koit vontti kovin hyntti kotea läntti koortamaan kintti.”
”Koi entti kohan täntti koikaan antti kokaan kuntti koos entti koo ontti kookkella lintti. Kota sintti koitsi pantti kos jontti ko mäntti koritan yntti koihtaa vantti koikka vantti konan santti koi tantti kori pantti, koon nintti ko nentti konoo santti kot entti kon muntti komma hontti koi entti koo ontti kohua puntti koon vantti komea intti komaa muntti.”
”Kon suntti konnattais kuntti koole kuntti koonnella kuntti kosiakkaitas antti koseamminkin untti, koisit vontti koppia ontti koikkea kantti koodullista hyntti...”
« Viimeksi muokattu: 19-11-2012, 20:07:57 kirjoittanut peccantis »

Tekstini - dA - இந் உஹ்ர்தழில்ஷ்ஐ அன ஜ்ங்ஞ்கஓல்ஆித்வு. ௸.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Koopustuksia rantti (K-12)
« Vastaus #1 : 19-11-2012, 10:41:13 »
Joo tota, mun päätä särkee enkä ees yritä alkaa kääntään, mä kun en valitettavasti lue sujuvasti konttia, vaikka joskus osasinkin puhua sitä suht sujuvasti. Mutta kudos sulle että jaksoit kirjoittaa! <3
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1014
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Koopustuksia rantti (K-12)
« Vastaus #2 : 19-11-2012, 12:50:56 »
Minä en ikinä ole oppinut kontinkieltä puhumaan enkä varsinkaan ymmärtämään kuultua, vaikka sananmuunnos-tyyppiset ristiin kääntämiset helposti sujuvatkin. Johtuu varmaan siitä "kontista" välissä. ;) Olin utelias näkemään onnistuuko se lukiessa mutta sen verran työläs tapa lukea että vaikka kääntäminen onnistuukin paremmin, ei tekstistä ja tarinasta kyllä saa kiinni millään muotoa. Siihen kontteiluun jää liikaa huomiota.

Hauska yritys, mutta pakko myöntää että kesken jäi lukeminen kuitenkin. Yhtään tätä pidempää tekstiä en varmaan olisi edes yrittänyt lähteä kokeilemaan. ;)

Poissa Herkkuoone

  • myrkkyherkkukarkki
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 89
    • Rakkaudesta Kirjoittamiseen
Vs: Koopustuksia rantti (K-12)
« Vastaus #3 : 19-11-2012, 19:55:09 »
Koi hentti koä täntti koli ontti kohana intti! :D Kannatti oikeasti tulla tänne Fifiin pitkästä aikaa, kun täältä löytyi jotain näin ihanaa ja erilaista! En ole koskaan lukenut mitään tekstiä konttikielellä, enkä ole ikinä eds kuvitellut, että voisin sellaiseen törmätä, mutta ilmeisesti olin väärässä : D Viimeksi oon ollut tekemisissä konttikielen kanssa joskus ala-asteella, kun piti vääntää oma nimi konttikielelle, joten olen todella yllättynyt siitä, että tää kääntyi tosi helposti ymmärrettävälle suomen kielelle.

Raapalemitta on tekstille enemmän kuin vain sopiva, sillä pidemmän tekstin kanssa tuskailu saisi unohtamaan sen varsinaisen tekstin aivan kokonaan, koska kontti-sanat tekevät rakenteesta todella raskaan luettavaksi ja ymmärrettäväksi yhtä aikaa. Tuossa tekstiä käännellessäni löysin muutaman painovirhepaholaisen, jotka olivat tuonne joukkoon eksyneet:
Lainaus
Trace kovahti lintti kosaan sintti kooneeseen huntti
Jos mä oikein ymmärsin, niin tuossa pitäisi olla kosään sintti (sisään kontti) eikä kosaan sintti (sisaan kontti)?

Lainaus
”Koi entti kohan täntti koikan antti kokaan kuntti koos entti koo ontti kookkella lintti.--"
Tämä lause oli yksi kohta, johon pysähdyin hetkeksi, kun nuo tummennetut kohdat aiheuttivat hieman hämmennystä, koska tuo lause on suomeksi käännettynä "Ei tähan aikan kukaan eos oo likkeella." Jotain hämminkiä ja pieniä kirjainvirheitä? :D

Kiitoksia paljon virkistävästä lukukokemuksesta, nyt on hyvä mennä laskemaan matikkaa, kun aivot ovat virkeinä ;D
- Herkku.
Rakastan sua tänään enemmän
Kuin koskaan ennen sen nyt käsitän

~