Kirjoittaja Aihe: Lotr/ Multifandom- crossover: Erilainen saattue K-7  (Luettu 3142 kertaa)

Poissa velga

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1
A/N:Eli tää on mun eka ficci. Siinä on sekaisin LOTR, Harry Potter, Twilight, Nälkäpeli ja Arrow. Kirjoitan sen kuitenkin tähän osioon, koska tapahtumat sijoittuvat keski-maahan :)

Kirjoittaja: Velga
Fandom: Lotr/HP/Twilight/Nälkäpeli/Arrow
Hahmot: Frodo, Merri, Pippin, Sam, Aragorn, Legolas, Harry, Ron, Gimli, Hermione, Katniss, Peeta, Gale, Isabella, Edward, Jacob, Oliver, Malcom
Ikärajavaroitus: K-7
Lajityyppi: Draama
Varoitukset: -
Vastuuvapaus: Taru sormusten herrasta kuuluu J.R.R. Tolkienille, Harry Potter J.K Rowlingille, Nälkäpeli  suzanne Collinsille, Twilight stephenie  meyerille ja Arrow DC comicsille. En saa tästä rahallista korvausta.

Hobitit ovat rauhallista kansaa. He asuvat pienissä koloissa maassa nimeltä Kontu. Sen ajan kuuluisimpiin hobiteihin kuuluivat Rapunreunan veljesnelikko Peregrin "Pippin", Frodo, Sam ja Meriadoc "Merri". Heidän isänsä Bilbo oli jo vanha ja 110 syntymäpäivänsä jälkeen hän päätti sanoa hyvästit kaikelle tutulle ja lähteä erään ystävänsä luokse viettämään vanhuuden päiviään. Bilbo antoi pojilleen perinnöksi kaiken, myös taikasauvansa, jonka hän oli eräänä aamuna löytänyt pihaltaan. Repunreunan hobitit ovat erityisen tarkkoja siitä ettei heidän elämäänsä kuuluisi mitään odottamatonta. Pippin, Merri, Frodo ja Sam eivät koskaan uskaltaneet käyttää sauvaa, vaan elivät tavallista normaalia elämäänsä vielä vuosia heidän isänsä lähdön jälkeen, kunnes eräänä iltana kaikki muuttui

Osa 1. Odottamaton käänne

Elettiin aivan tavallisen päivän tavallista iltaa monta vuotta Bilbon lähdön jälkeen. Merri, Pippin, Frodo ja Sam olivat juuri käymässä nukkumaan, kun ovelta kuului vaativa koputus. Frodo nousi ja muut seurasivat häntä ovelle. Oven takana seisoi pitkä ihmismies jolla oli pörröinen musta tukka ja salama-arpi otsassa ja toinen pitkä henkilö ilmeisesti haltia jolla oli pitkät vaaleat hiukset.
   - Hyvää iltaa. Etsimme repunreunan veljeksiä. Olemmeko oikeassa paikassa?, haltia kysyi
Frodo tuijotti heitä hetken. Samassa  hän muisti hyvät tavat ja sanoi sitten:
- Kyllä olemme käykää peremmälle. Olen Frodo. Tässä ovat Meriadoc eli Merri, Peregrin eli Pippin ja Sam.
He menivät kaikki istumaan repunreunan keittiönpöydän ääreen ja Sam keitti kaikille teetä.
- Anteeksi hyvät herrat, mutta voisitteko kenties kertoa ketä olette ja miksi tulitte tänne illalla siihen aikaan kun normaali Hobitti käy nukkumaan?, Merri kysyi hieman ärtyneesti.
- Toki. Ensiksi olen Legolas Viherlehti ja tämä on Harry Potter, haltia aloitti ja jatkoi:
- Asiamme koskee taikasauvaanne, jonka isänne teille jätti. Se on nimittäin erittäin voimakas ase jota eräs paha tavoittelee.
- Jos minä jatkan: Vuosia sitten taisi olla samana vuonna kun Bilbo isänne lähti täältä minä ilmestyin Synkmetsään eräästä rinnakkais ulottuvuudesta. Minut lähetettiin tänne, koska eräs meidän ulottuvuuden paha velho on myös täällä. Hän etsii tätä sauvaa sillä se on voittamaton hänen käsissään. Yhdessä Sauronin kanssa he voisivat  peittää koko keskimaan pimeyteen. Lyöttäydyin yksiin Legolasin kanssa, joka tuntee tämän keskimaan parhaiten. Aloimme etsimään tätä sauvaa (Harryn yhä puhuessa Sam veti haki sauvan komerosta) ja loput varmaan tiedättekin, Harry sanoi
- Ensimmäinen kysymykseni on Miksi luottaa teihin ja toinen mitä olisi tehtävä, jos päätämme luottaa teihin?, Pippin kysyi
- Hyvä Pippin kysymyksesi ovat aivan oikeutettuja ja siksi vastaan niihin. Mitä ensimmäiseen tulee teidän on vain luotettava ja toinen menkää Briin kylään ja pomppivan ponin majataloon, jossa voisimme antaa teille lisää ohjeita. Sillä emme itsekkään tiedä mitä teidän pitäisi tehdä, Legolas vastasi.
- Hyvä on. Me lähdemme. Tämä vaikuttaa isolta jutulta. Me repunreunan hobitit emme ole kovin seikkailullista väkeä, mutta parempi katsoa kuin katua, Frodo sanoi.
- Tapasimme isänne Rivendellissä erään ystävän luona ja hän sanoi että te kyllä lähdette mukaan. Hän oli oikeassa, Legolas sanoi.
Hänen puhuessaan hobitit olivat jo pakanneet kaiken ja olivat valmiita lähtöön. Kaikki siirtyivät pihalle. Harry katsoi heitä ihmeissään
-Olette uskomattoman nopeita, Kuulkaa annan teille pienen neuvon. Älkää käyttäkö sitä. Matkustakaa tieltä poissa. Muistakaa tämä runo:
Ei kaikki kulta kiiltävää lie, Ei vaeltaja eksy jokainen, ei vahvalta vanhuus voimia vie, syviin juuriin ei ulotu pakkanen, tuli tuhkasta jälleen pilkahtaa, valo varjoista syttyvä on, terä murtunut miekan yhteen saa ja kruunataan kruunuton
Voitte tarvita sitä. Toivottavasti näemme kahden viikon kuluttua Briissä, hän sanoi
Niin Legolas ja Harry karauttivat pihasta hevosineen ja katosivat pimeään yöhön. Nelikko aloitti pitkän erämaavaelluksensa heidän peräänsä kadoten pimeään yöhön jättäen pimeän repunreunan kukkulalle.


Tämä oli siis eka osa ja myöskin eka ficci, jonka olen kirjoittanut. Kommentoikaa (tiedän että on kirjoitusvirheitä)

Jatkuu...
« Viimeksi muokattu: 10-04-2015, 10:50:35 kirjoittanut zilah »

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2498
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Tervetuloa foorumille. Minua ilahduttaa aina nähdä uusia ihmisiä ja erityisesti ficinkirjoittajia, mutta pakko korostaa sitä, että foorumilla on säännöt, joiden mukaan postaus tapahtuu.

Ensiksikin, nuo alkulöpinät, ikärajat ja muut, ovat FiFissä suomeksi. Lisäksi, ikärajat laitetaan jo otsikkoriville, niin että jokainen tietää edes hiukan mitä on odotettavissa, ennen kuin klikkaa linkin auki. Kauniiksi lopuksi, tuollaisia ensimmäisen postauksesi kaltaisia ennakkokommentteja ei tarvitse ficceihin laittaa.

Muokkasin tuon aloituksesi sääntöjen mukaiseksi tällä kertaa, mutta toivon että jatkossa teet sen itse. Kuten jo YV:ssä huomautin, mallia sopii mennä katsomaan muiden kirjoituksista.




zilah

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Lotr/ Multifandom- crossover: Erilainen saattue K-7
« Vastaus #2 : 10-04-2015, 11:04:23 »
^ No, teknisesti ottaen, meillä on kai sääntönä ainoastaan ikärajat ja varoitukset näkyviin? Fandom näkyy suoraan osastosta. Noi kaikki muuthan on vapaaehtoisia ja saa mainita halutessaan ficin alussa eiksje? :F




Sitten itse asiaan, mä nauroin ääneen kun luin tätä ficin alkua, ehdottomasti haluan lisää jatkoa! Nauroin siksi, koska Harry Potter hevosen selässä (kun tietää mitä Radcliffe on Pottereiden jälkeen tehnyt ;D ) aiheutti mainion tyrskähdysreaktion XD mutta mielenkiintoista muutenkin nähdä, miten juttu etenee! Lupaavan paljon oot fandomeita soppaan sotkenut :)

Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Lotr/ Multifandom- crossover: Erilainen saattue K-7
« Vastaus #3 : 10-04-2015, 11:39:59 »
Munkin oli pakko tarkistaa, että mitä meidän säännöissä nyt oikein sanotaan, kun en tunnista yhtään tuota, mitä zilah tässä vaati paitsi sen osalta, että ikäraja ja varoitukset suomeksi ja ikäraja otsikkoon. En oikein löydä edes sääntöjä ja sitten tajusin, että näillä osastoillahan on noi infot.  ;D ;D Olen melko varma, että multa löytyy kanssa täältä tekstejä, joissa ei ole kaikki löpinät suomeksi enkä tajua, miksi alun kommenteistakin on pitänyt jotain valittaa. Kukin kirjoittakoon tyylillään ja jos kokee sen tarpeelliseksi, sen kuin. Pakko ei ole kuin köyhän kuolla vai miten se sanonta menee. ;D Joten tervetuloa sekalaiseen seurakuntaan, jossa edes johto ei tiedä, mitkä vaatimukset täällä on. ;D

En tietenkään lukenut alkutekstejä kunnolla, kunhan vilkaisin, joten tuli melko yllättäen vastaan, että Harry Potter oli oven takana, vaikka Bilbo oli lahjoittanut sille myös pihaltaan löytyneen taikasauvan. Ja mä ajattelin sitä Gandalfin sauvaksi jostain syystä. ;D En muista olenko törmännyt ennen Lotrin ja HP:n yhdistelmään. Voisi luulla, että olisin, mutta en nyt muista yhtäkään lukemaani tekstiä, jossa Frodo, Pippin, Merri ja Sam olisivat olleet veljeksiä. Onkos niillä nyt Seljasauva, jota Voldemort tavoittelee? Tuleeko tähän suuri Sauronin silmän ja Voldemortin kohtaaminen taistelussa?  ;D Hieman pelottaa noista fandomeista ne, mitä en tiedä. Voin mennä jutussa ihan sekaisin ja hakoteille.


Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2498
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Lotr/ Multifandom- crossover: Erilainen saattue K-7
« Vastaus #4 : 10-04-2015, 13:54:06 »
No ehkä mun olisi pitänyt jättää tämä ficinaloitus niin kuin se oli. Vaatimukset tai säännöt, vaikkei niitä nyt ookaan enempää kuin se pari, niin kaipa niitäkin voisi noudattaa. Itse ja muut.


zilah