Originaali > Muu proosa, draama ja runous

Kerrostalokyttääjän päiväkirja K-12 // ficletsarja // Osa 3 ilmestynyt.

<< < (2/2)

Tinppa:
Pakko tunnustaa, että joskus on tullut itsekin vähän kyyläiltyä naapurin ikkunasta sisään. Tai jotain muuta vastaavaa. Kuitenkin ihan vähän vaan ja sopivan etäisyyden päästä. ;D


3.

Olen vihdoinkin saanut vastauksen naapurin tyttösen Älä unohda minua -villitykseen! Satuin eilen näkemään, että Siiri saapui pihaan yhdessä poikaystävänsä kanssa, ja pojalla oli päällään inttivermeet. Siiri on siis inttileski! Tänään en ole kuullut Siirin villitysbiisiä soinnunkaan vertaa, joten oletan, että kyseessä on Siirin intinaikaiseen ikävään liittyvä kipale. Ehkä poppi alkaa taas soida, kun sälli lähtee.

Aiemmin tänään kotiin tullessani törmäsin talossamme asuvan perheen äitiin ja lapsiin. Äiti ja lapset olivat lähteneet ulos pihallamme olevalle leikkialueelle leikkimään. Tiedän, että kyseinen perhe asuu kolmannessa kerroksessa, ja että perheeseen kuuluu myös isä, jota ei nyt näkynyt missään. Lapsia perheessä on neljä. Mikäli en ole erehtynyt perheen sukunimestä, se on Nieminen. Rapun nimitaulun mukaan Niemiset asuvat asunnossa numero 20. En ole täysin varma perheenjäsenten etunimistä.

Niemisen perheessä on siis neljä lasta. Vanhin lapsi on poika, ehkä noin 10-vuotias. En ole koskaan kuullut pojan puhuvan mitään, jos olen perheen jossakin nähnyt. Poika vaikuttaa hyvin ujolta enkä ole koskaan nähnyt hänen sanovan vanhemmilleen vastaan. Aivan toista maata on perheen tytär, jonka oletan olevan noin 7-vuotias. Olen nähnyt, miten hän on joskus ulkoillessaan jatkuvasti kiusannut sisaruksiaan tai vieraita lapsia. Jatkuvasti on tyttö vienyt tavaroita, tuuppinut tai sanonut rumasti. En ihmettele, jos tyttö jonakin päivänä on koulunsa koulukiusaaja numero 1 (ellei peräti ole sitä jo).

Koululaisten lisäksi Niemisten perheeseen kuuluu kaksi pikkulasta, joista toinen on tyttövauva ja toinen arvioideni perusteella ehkä kolmevuotias poika. Vauvan itku kuuluu joskus rakenteita pitkin minunkin asuntooni, vaikka asun eri kerroksessa kuin Niemiset. Tai oikeastaan kuuluu aika useinkin. Myös pikkupoika on äänekästä sorttia ja kiukuttelee jatkuvasti. Veikkaisin pojan olevan myös hyvin mustasukkainen perheen vauvasta, ainakin tänään pihalla todistetusta käytöksestä päätellen.

Niemisen perheen äiti on kotona lasten kanssa, isä ilmeisesti käy töissä. Perheen isää en ole kovin usein nähnyt, joskus ehkä tulee pihalla vastaan. Mies vaikuttaa painavan pitkää työpäivää enkä ole ihan varma, tekeekö hän sen pelkästään tienatakseen vai pakoileeko hän myös perhe-elämää. Perheen äiti vaikuttaa aina hyvin uupuneelta ja väsyneeltä. Tosin ihmekös tuo, kun vaikuttaa hoitavan perheen lapset lähes yksinään, vaikka kodissa on puolisokin. Tänäänkin lastensa kanssa ulkoillessaan äippä näytti siltä kuin olisi nukkunut kolme tuntia koko viimeisen viikon aikana.

Jään mielenkiinnolla odottelemaan räjähtävän jännittävää perhedraamaa.

Olga

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta